mx77 kirjutas:
Nagu venelased ütlevad - metchtat ne vredno.
Saksa insenerid ei ole üldse pahad aga neil on raskusi "out of box" mõtlemisega ja tammuvad ühte ja sama rada, lihtsalt viimistledes tehnilist teostust järjest paremaks ja paremaks.
Selle kohta ütlevad jälle venelased - ära sega mehhanismi töötamist. Mingiste mälust kougitud andmete põhjal on saksa Siemens märkamatult Euroopa suurimaks tuulegeneraatorite tootjaks saanud. Aegade alguses oli neid mustmiljon, enamik on vist pankrotti läinud või kohe minemas. Tallinna ja Narva vahel sõites on näha, et kogu aeg kraana püsti ja tuulikute reduktorid või generaatorid käivad juba nagu muuseas remondiks maha ja need pole mitte sakslaste ehitatud.
Tulebki vahet teha, et millest saab asja ja tasub viimistlemist ning mis on lootusetu. Näiteks vankelmootori mõtlesid välja sakslased , kasutasid isegi seeriaautol ja leidsid, et pole mõtet. Ma omakorda ei suuda oma haridustasemega aru saada, et miks jaapanlased seda , hambad tangis, iga hinna eest elus üritavad hoida?
Revolutsioonilistest lahendustest aga et mitte ZIL-st või vähemalt transporditeemast kõrvale kalduda - kui sakslased kümmekond aastat tagasi esimese kommertskasutusse läinud magnetrongi (Transrapid) Hiinas tööle said, loeti seda revolutsiooniliseks.
Jaapanlastel oli ka muidugi omi mõtteid ja päris üks-ühesed nende tehnoloogiad minumeelest pole. Nüüd ei teagi, mis seisus kumbki parasjagu on, meiekandist sõidaksid mõlemad suure kaarega mööda. Ilmselt äge küll, aga kallis ikkagi. Hetkel tuleb odavam diislile natuke väänet juurde keerata
