Vanem tehnika, memuaarid jne.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kulibin »

isakene kirjutas:
Kulibin kirjutas: IZ planeta sport oli algselt puhas importraud, mootor nimelt originaalis Honda Taifun 350. Esimesed eksemplarid olid made in japan kolvide ja silindritega. Mootori kinnitus oli horisontaalne ja kummipatjadel.
Viidet paluks! Honda selle aja 350 cm3 tänavatsiklid olid kas 4takti R2 või R4 (jah, väikseim ridaneli seeriatoodangus tsiklimootor siiani :D ) ja 2T krossimootorid kuni 250 või üle 400 cm3. Väliselt omab selleaegne Honda CB IŽ PS-ga muidugi üsna palju sarnaseid jooni. Ning Honda Typhoon on üldse roller...

See on küll õige, et esimesed PS-id suurelt jaolt lääne juppidest koosnesid.
Njah, ega ma päris kindel selles asjas ei ole, et Honda. Mul garaazis laiali üks isend. Käisin just vaatamas ja silindrikaane koostupoolsel küljel on kiri: TAIFUN350 Made in Japan.
Samas kolvi siseküljel on ilusti loetav HONDA
Lemet
Liige
Postitusi: 20851
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Mul tehti see töö Jüris ära ja mingit Tartusse sõidutamist sellega kohe kindlasti ei kaasnenud. Viisin bloki lõunaks motoristi kätte ja järgmise päeva õhtuks sain kätte, juba ajaliselt poleks jõudnud. Hülsi küljed olid jah maha võetud, aga Tartu.... :dont_know:
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kulibin »

Lemet kirjutas:Mul tehti see töö Jüris ära ja mingit Tartusse sõidutamist sellega kohe kindlasti ei kaasnenud. Viisin bloki lõunaks motoristi kätte ja järgmise päeva õhtuks sain kätte, juba ajaliselt poleks jõudnud. Hülsi küljed olid jah maha võetud, aga Tartu.... :dont_know:
Hr. Lemet, mul meenub, et selle jämedaks puuritud Mosse plokikaanetihendiga oli tõsine jama, kuna silindrite vaheline vahe :) oli väike, siis minul konkreetse eksemplariga oli teatavaid sekeldusi. Sai proovitud erinevaid nn. oblitsovhkasid (juudiplekk, messing, vask) meenub, et parima tulemi andis taksopargi meeste tihend plus sommide silikoon (vist oli punane) ;)

Edit: Kindlasti oli veel kusagil pinke, kus sai Mosset jämedaks puurida.
Seoses sellega kah uus küsimus kõrgeaulisele, kes ja kus valmistati Eesti esimene Thorsen tüüpi difer ?
Loen õigeks isegi seda vastst, kellele see valmistati.
P.S. Thorsen dif on asi mida siiamaani naudivad vaid väljavalitud.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1446
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas isakene »

Kulibin kirjutas:Njah, ega ma päris kindel selles asjas ei ole, et Honda. Mul garaazis laiali üks isend. Käisin just vaatamas ja silindrikaane koostupoolsel küljel on kiri: TAIFUN350 Made in Japan.
Samas kolvi siseküljel on ilusti loetav HONDA
Ainsad, kes kasutasid kirjapilti Taifun tsikliasjanduses, olid sakslased, tootjaks Maico. Maico Taifun 350 oli nende 50-ndate tsiklimudel ja PS-ile kuidagi ei sarnanenud. Samuti ei õnnestunud kusagilt leida andmeid välismaistest mootoridetailidest PS küljes.
Wikis on päris asjalik info PS kohta. https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D0 ... 1%80%D1%82
Kui viitsid, äkki teed mõned fotod nendest välismaistest motodetailidest? Päris huviga uuriksin tsikliringkondadest asja kohta täpsemalt.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kulibin »

isakene kirjutas:
Kulibin kirjutas:Njah, ega ma päris kindel selles asjas ei ole, et Honda. Mul garaazis laiali üks isend. Käisin just vaatamas ja silindrikaane koostupoolsel küljel on kiri: TAIFUN350 Made in Japan.
Samas kolvi siseküljel on ilusti loetav HONDA
Ainsad, kes kasutasid kirjapilti Taifun tsikliasjanduses, olid sakslased, tootjaks Maico. Maico Taifun 350 oli nende 50-ndate tsiklimudel ja PS-ile kuidagi ei sarnanenud. Samuti ei õnnestunud kusagilt leida andmeid välismaistest mootoridetailidest PS küljes.
Wikis on päris asjalik info PS kohta. https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D0 ... 1%80%D1%82
Kui viitsid, äkki teed mõned fotod nendest välismaistest motodetailidest? Päris huviga uuriksin tsikliringkondadest asja kohta täpsemalt.
Vanainimese silmad ei ole ilmselt nii head ja eks see nostalgia kütab kirgi ...
Käisin veel taskulambiga uurimas ja tõesti loen sealt silindrikaane alumiselt pinnalt midagi taolist: TALH4U
340ccm
Made In Japan
Mõtlen, et see esimene rida võib tähendada metallisulami mingit marki ...
Homme kui valge, üritan uuesti uurida.
Lemet
Liige
Postitusi: 20851
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Lugupeetav mõtleb seda va "intelligentset" diffrit, kus ühe poole libisemisel hakkas sujuvalt teine pool kaasa vedama? Minu mäletamist mööda vist Kadrina EPTs... :scratch: Küll aga ei tohiks olla see tänasel päeval mingi eriline väljavalitute teema, vaid on üpris paljudel pakkumises. Ford, Citroen, Peugeot, Mazda näiteks, Audidest-Lexsustest rääkimata.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
AKM
Liige
Postitusi: 134
Liitunud: 09 Jaan, 2015 15:01

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas AKM »

Lemet kirjutas:Lugupeetav mõtleb seda va "intelligentset" diffrit, kus ühe poole libisemisel hakkas sujuvalt teine pool kaasa vedama? Minu mäletamist mööda vist Kadrina EPTs... :scratch: Küll aga ei tohiks olla see tänasel päeval mingi eriline väljavalitute teema, vaid on üpris paljudel pakkumises. Ford, Citroen, Peugeot, Mazda näiteks, Audidest-Lexsustest rääkimata.
Thorsenit pakutakse tänapäeval väga vähestel autodel. Igatahes mitte sinu loetletud markidel.
Lemet
Liige
Postitusi: 20851
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Trükime nüüd sisse selle diffri nimetuse ja avame kasvõi Wiki. Loeme loetletud autode nimekirja ja teeme järelduse oma teadmiste kohta...

EDIT:
Thorsenit pakutakse tänapäeval väga vähestel autodel. Igatahes mitte sinu loetletud markidel.
Peugeot 405 4x4 with ABS
Citroën BX 4x4 with ABS
Mazda: Miata/MX-5

Audide-Lexuste loetelu ei hakka lugupeetava enesehinnangut silmas pidades siia kleepima... :wink: Isegi sehandne "riisirakett" nagu Hyundai Genesis Coupe omab sedasorti diffrit. Fordid, Oldsmobiled, Chevid, Nissanid...kõigil olemas.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
AKM
Liige
Postitusi: 134
Liitunud: 09 Jaan, 2015 15:01

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas AKM »

Lemet kirjutas:Trükime nüüd sisse selle diffri nimetuse ja avame kasvõi Wiki. Loeme loetletud autode nimekirja ja teeme järelduse oma teadmiste kohta...
Ma arvan, et mu teadmise Torsenist on veidi paremad kui sul. Erinevalt sinust olen ma seda ka oma käes hoidnud ja ühele diffrile sisse ehitanud.

Aga sellest sinu jutust saadavusest? Palju sa sellest listist leidsid täna toodetavaid mudeleid? Eriti Citroene, Pesoosid ja Mazdasid?

Edit. Räägime ikka tänapäevast. Citroen BX tootmine lõpetati 1994, Peugeot 405 1997. Muuseumiautod mõlemad.
Mazdal oli lisana kuni 05 mudeliaastani, RX-7 ja RX-8 tootmine on lõpetatud jne.

Muud su toodud mudelid on eksoodid (Mitut Hyndai Genesist sa oma silmaga näinud oled), ja kui võtta igasuguste muude nelikveoliste või muidu mingisuguse diffri blokiga autode üldarv, siir Torseniga autode osakaal on murdosa.

Vabanda Lemet, ma unustan kogu aeg ära, et sa oma vaimus kuskil 90-date keskpaigas elad ja see on sinu jaoks tänapäev.
Viimati muutis AKM, 06 Veebr, 2015 9:46, muudetud 1 kord kokku.
Lemet
Liige
Postitusi: 20851
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Niisiis- esmane väide oli selline:
Thorsen dif on asi mida siiamaani naudivad vaid väljavalitud.
Kusjuures täpsustamata, KES nimelt need valitud siis on. Saudide kuningas ainuisikuliselt? Tema Majesteet Inglise kuninganna??. Või suvaline, kel piisavalt raha välja käia.
Erinevalt sinust olen ma seda ka oma käes hoidnud ...
Pole mõtet endast nüüd teab mis uunikumi lavastada, vast on ikka mõni teine kah seda saanud käega katsuda :wink: Fakt on siiski see, et seda diffrit kasutanud ja kasutavate autode loetelu on ikka märksa pikem kui isand AKM siin üritab näidata. Rääkimata sellest, et kui auto on tootmisest maas, siis ilmselgelt jäävad sinnani toodet masinad imeväel automaatselt tee veerde roostetama.
Palju sa sellest listist leidsid täna toodetavaid mudeleid?
Ainuüksi vähe värskemad Fordid...


2012 Ford Mustang Boss 302
2014 Ford Mustang Shelby GT500
2014 Ford Mustang GT
2015 Ford Mustang GT

Siis veel näiteks Toyota 86...Volkswagen Amarok...neid tänasel päeval toodetavaid on ikka peris mitmeid.

EDIT:
Vabanda Lemet, ma unustan kogu aeg ära, et sa oma vaimus kuskil 90-date keskpaigas elad ja see on sinu jaoks tänapäev.
Kui sa nüüd sellega solvata üritasid, siis läks pisut nihu- eesti rallindusest ja üldse tavotise ninaga ringijookmisest(piltlikult loomulikult) lõppevad minu põhjalikumad teadmised tõepoolest mainitud ajast. Sealtmaalt, kus lääne tehnika taskukohasemaks muutus ja autoremonditöökojad usaldusväärsemaks. Mitte et ma nüüd endast üliheal arvamusel olevaid "teadmamehi" nende väidete kategoorilisuses ära ei tunneks.
Viimati muutis Lemet, 06 Veebr, 2015 9:54, muudetud 1 kord kokku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
AKM
Liige
Postitusi: 134
Liitunud: 09 Jaan, 2015 15:01

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas AKM »

Lemet, ära ole naeruväärne.
Leidsid nüüd Fordide loetlelus Mustangi üles? Eriti hea näide on muidugi Shelby 500 :D
Lemet
Liige
Postitusi: 20851
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Eriti hea näide on muidugi Shelby 500
Kui mu mälu nüüd ei peta, siis oli nende tootmisarv kuskil 1500 auto kanti.... :scratch:
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
AKM
Liige
Postitusi: 134
Liitunud: 09 Jaan, 2015 15:01

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas AKM »

Lemet kirjutas:
Eriti hea näide on muidugi Shelby 500
Kui mu mälu nüüd ei peta, siis oli nende tootmisarv kuskil 1500 auto kanti.... :scratch:
Vägev! Tavaline autotehas viskab sellise mahu kahe päevaga valmis.
Lemet
Liige
Postitusi: 20851
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Mulle lihtsalt oli mõningaseks üllatuseks, et 1500 autot kannatab lugeda "väga üksikute väljavalitute" teemaks. Arvestamata siinjuures veel kümneid tuhandeid teisi tänasel päeval toodet mudeleid (ainuüksi Audi Q7 müüginubrid peaks paarsada tuhat välja jooksma). Mõistagi on ka need kõik "vähesed valitud"...aga olgu, ei viitsi rohkem tühja tünni kõminat produtseerida. ilmselgelt on isand AKM taas omadega pisut rappa jooksnud...Oli meeldiv.

EDIT:

Avastasin, et näpud jooksid mõttest ette. Kirjutasin, et "... vaid on üpris paljudel pakkumises....", tegelikult oli plaanis kirjutada "... vaid oli/on üpris paljudel pakkumises...".
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
AKM
Liige
Postitusi: 134
Liitunud: 09 Jaan, 2015 15:01

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas AKM »

Teinekord, soovitan, loe oma kirjutatu üle enne kui "postita" nuppu muljud. Ei pea oma nägu mingi kammajaaga päästma hakkama.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist