Venemaa majandus ja sanktsioonid I
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Umbes neli-viis aastat tagasi kirjutas nüüdne EKRE esimees Mart Helme, et Eestil on vaja vastu pidada viis aastat, sest siis saavutab riigi infrastruktuuri amortisatsioon sellise taseme, et tähelepanu läheb siseprobleemide lahendamisele. Ei pea teda küll parimaks Vene tuleviku asjatundjaks, kuid taristu lagunemisele ei ole selles keskustelus eriti tähelepanu pööratud. Vene inimene vene inimeseks, aga kui riik ei toimi infrastruktuuri tasemel, siis kesiganes võib oma külas enam vähem hakkama saada, aga riik ei suuda oma inim- ja tehnoloogilist potentsiaali rakendada. Me tõenäoliselt ei ole kuulnud kõikidest jamadest, mis tehnoloogiliste rajatistega on sealpool toimunud, ainult suurematest. Aga juhtuma hakkab ilmselt tulevikus väga palju, samas raha nende ülevalpidamiseks ei ole. Võrreldes kasvõi eestiga, kus just infrastruktuurile on Euroopa rahadest märkimisväärses koguses eerusid läinud, siis Venemaal ei ole sarnast rahalaeva olnud. On meilgi probleeme välja tulnud ja näiteks elektrivõrgu uuendamine käib praegu suures osas ajaga võidu, samamoodi raudteevõrgu uuendamine.
otsin puude taga metsa
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Vene derzaava koos püsimine põhineb tegelikult natuke sügavamatel põhjustel kui sissetulek per capita koht kuskil edetabelis.Minul isiklikult on keskmisest vatnikust sama ükskõik kui Kremlil (võibolla isegi rohkem, kui see üldse peaks võimalik olema) .... Aga kui see vatikari on näljas ja paljas, on ka deržaava tervikuna võimetum. Riigipööramiseks ja mässuks ja, ilmselt ei lähe (kas need olekski üldse meie poolt paremad lahendused on ka üsna küsitav) , kuid riiki valitseb ikkagi eliit. Suurem rahulolematus eliidi hulgas võib ikka Vova jalgealust õõnestada küll. Ja sinna pihta hakkab lagunev majandus päris hästi. Ja see kesklassi taoline vähemus, kes peaks seda ülejäänud vatikarja ohjama, juhtima ja vajadusel ka represseerima, saab ka pihta ja omakorda ka nende võimekus seda aparaati koos hoida mingilgi korda meenutaval moel kannatab. Ehk siis, kõik see muutub oluliselt kehvemini hallatavaks ja juhitavaks. Mis tähendab, et selleks kulub rohkem auru vähema villa tingimustes. Mis tähendab et mujale - näiteks väljapoole suunatud agressiooni tarbeks - jääb seda auru oluliselt vähem.
NSVL võis majanduslikult kokku kukkuda või kaosesse langeda suvalisel hetkel 1917 kuni 1991 vahemikus, ometi juhtus see enamvähem siis, kui see narratiiv töörahva riigist lõpuks kokku varises.
Vene riigi püsimisel/mittepüsimisel pole lihtsalt taolisi majanduslikke seoseid nagu me oleme harjunud. Aga miks ma siin võtsin vastutuult vett visata (ega ma religiooni keineslikust loogikast Vene riigis kummutada ju suuda) on natuke tasakaalustada seda soovmõtlemislikku verbaalset onaneerimist, mis siin kümneid lehekülgi käinud on, kus järgmiste nafta hinna prognoosidega prognoositakse siin Kremli kukutamist. See nii lihtsalt ei juhtu ja kui Putin viina hinda alandab, siis räägib see ka selget keelt analüüsivõime täielikult olemasolust Kremlis ning vene riigi kestmise fundamentaalsete alustalade selgest adumisest

Nih ega see armee, mis Berliinis sõja lõpetas, kah just ületotitluse all kannatanud. Taolisele kambale lihtsalt piisas ameerika konservist, leivapätsist ja võimalusest vallutatud aladel segamatult vägistada ja röövida. Ah jah, rahvakomissari viinanormi unustasin.Aga kui see vatikari on näljas ja paljas, on ka deržaava tervikuna võimetum
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Ei teagi, kas siin läbi käinud...
https://www.youtube.com/watch?v=lZX3haTzgiI
Võib-olla läbi käinud.
https://www.youtube.com/watch?v=lZX3haTzgiI
Võib-olla läbi käinud.
Ela täiel rinnal ja kui kord kooled, siis ära kahetse elatud elu!
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
No vot aga vaevalt et Obama nüüd jälle tushonkat saadab? Samas, hästi ei kujuta ette et Dombabvesse annaks kahurilihhi värvata päevaraha eest: üks viin ja purk tushonkatKapten Trumm kirjutas:
Nih ega see armee, mis Berliinis sõja lõpetas, kah just ületotitluse all kannatanud. Taolisele kambale lihtsalt piisas ameerika konservist, leivapätsist ja võimalusest vallutatud aladel segamatult vägistada ja röövida. Ah jah, rahvakomissari viinanormi unustasin.

[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
- PaganHorde
- Liige
- Postitusi: 4385
- Liitunud: 26 Jaan, 2014 9:00
- Asukoht: www
- Kontakt:
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Tõsi ta on et enamiku suurrajatiste juures ja ka enamik väiksemate juures ilutseb silt - EU toetusel rajatud. Ma ei tea mis me oleks ilma selleta teinud. Ja Venemaal tõesti enam ei ole rikast onu kes pappi pritsiks. Veel eelmine aasta said nad toetust ka USA-st.mäger kirjutas:Umbes neli-viis aastat tagasi kirjutas nüüdne EKRE esimees Mart Helme, et Eestil on vaja vastu pidada viis aastat, sest siis saavutab riigi infrastruktuuri amortisatsioon sellise taseme, et tähelepanu läheb siseprobleemide lahendamisele. Ei pea teda küll parimaks Vene tuleviku asjatundjaks, kuid taristu lagunemisele ei ole selles keskustelus eriti tähelepanu pööratud. Vene inimene vene inimeseks, aga kui riik ei toimi infrastruktuuri tasemel, siis kesiganes võib oma külas enam vähem hakkama saada, aga riik ei suuda oma inim- ja tehnoloogilist potentsiaali rakendada. Me tõenäoliselt ei ole kuulnud kõikidest jamadest, mis tehnoloogiliste rajatistega on sealpool toimunud, ainult suurematest. Aga juhtuma hakkab ilmselt tulevikus väga palju, samas raha nende ülevalpidamiseks ei ole. Võrreldes kasvõi eestiga, kus just infrastruktuurile on Euroopa rahadest märkimisväärses koguses eerusid läinud, siis Venemaal ei ole sarnast rahalaeva olnud. On meilgi probleeme välja tulnud ja näiteks elektrivõrgu uuendamine käib praegu suures osas ajaga võidu, samamoodi raudteevõrgu uuendamine.
Keegi siin pajatas Venemaalaste suurest patriotismist Uuralite taga. Minu meelest Jaanus Piirsalu on sellel teemal pikemalt kirjutanud. Rändas mehike Venemaal vahepeal ringi, ja mida kaugemale Moskvast läks - seda rohkem oli rahval täiesti savi kes seal Kremlis on või valitseb.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Vaadake teisipäeviti saadet 4x4 reisid. Tsukotka.
Just sellest osas ütlesid, et võrreldes mõne aasta taguse ajaga, kui nad Magadanis käisid, oli tee kaks rööbast tundras, siis seal on täna täitsa talutav asfalt.
Jutt on siis sellest nii öelda kontide teest, mis läheb Jakutskist Magadani ja asub täielikus karu mustikas. Ja need teed pole mingid 30 km Viitna-Loobu lõigukesed, vaid Jakutskist Magadani pidi 1600 km olema
Teine koht oli, kus kohalikud jakuudi vandid imestasid autosid vaadates, et mis kuradi rattareduktorite ja hiigelrehvidega Land Cruiseritega te siia tulete, Jakutskisse läheb asfalttee ja sinna saab tavalise autoga

Neid, kes Putini vastu on, ja kes tegudele läheks, on jällegi üsna vähe ja nad on killustatud (mustmiljon opositsiooni rakukest, kes omavahel kisuvad).
Suurema osa moodustab vene meedia infoväljas olev pööbel, kes Vremja kõrvale rusikaga vastu lauda löövad, et matt tvoju, andke ukroopidele/NATO-le ja üksjagu on ka neid, kellel on pohlad, peaaasi, et leib laual, tuba soe ja viinapudel võtta.
Just sellest osas ütlesid, et võrreldes mõne aasta taguse ajaga, kui nad Magadanis käisid, oli tee kaks rööbast tundras, siis seal on täna täitsa talutav asfalt.
Jutt on siis sellest nii öelda kontide teest, mis läheb Jakutskist Magadani ja asub täielikus karu mustikas. Ja need teed pole mingid 30 km Viitna-Loobu lõigukesed, vaid Jakutskist Magadani pidi 1600 km olema

Teine koht oli, kus kohalikud jakuudi vandid imestasid autosid vaadates, et mis kuradi rattareduktorite ja hiigelrehvidega Land Cruiseritega te siia tulete, Jakutskisse läheb asfalttee ja sinna saab tavalise autoga

Ja nii ongi - nad ei lähe nii naljalt ka Putini vastu miitingule, selleks peab vist kuiv seadus tulema, et midagi taolist juhtuks.Rändas mehike Venemaal vahepeal ringi, ja mida kaugemale Moskvast läks - seda rohkem oli rahval täiesti savi kes seal Kremlis on või valitseb.

Neid, kes Putini vastu on, ja kes tegudele läheks, on jällegi üsna vähe ja nad on killustatud (mustmiljon opositsiooni rakukest, kes omavahel kisuvad).
Suurema osa moodustab vene meedia infoväljas olev pööbel, kes Vremja kõrvale rusikaga vastu lauda löövad, et matt tvoju, andke ukroopidele/NATO-le ja üksjagu on ka neid, kellel on pohlad, peaaasi, et leib laual, tuba soe ja viinapudel võtta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Magadanis käisid nad suvel, mil ilmselt teeolud on teised ka sellel teelõigu (tasub googeldada trans-siberian road). Asfalteeritud jupp oli siiski suht lühike, enamus sõitsid ikka mööda zimnikut. Palju seal tegelikult asfalti oli ja mis kvaliteediga on talvel küll ilmvõimatu selgeks teha. -40 kraadiga on kõik teed väga head, kui lumi lükatud on.Kapten Trumm kirjutas:Vaadake teisipäeviti saadet 4x4 reisid. Tsukotka.
Just sellest osas ütlesid, et võrreldes mõne aasta taguse ajaga, kui nad Magadanis käisid, oli tee kaks rööbast tundras, siis seal on täna täitsa talutav asfalt.
Jutt on siis sellest nii öelda kontide teest, mis läheb Jakutskist Magadani ja asub täielikus karu mustikas. Ja need teed pole mingid 30 km Viitna-Loobu lõigukesed, vaid Jakutskist Magadani pidi 1600 km olema![]()
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Mingil põhjusel antakse venelastele müstiline omadus kannatada ükskõik kui palju ja hakkama saada kõige vähemaga.
Tuletame meelde kuidas oli elu olu II MS ajal Euroopa riikidel kelle pinnal toimus sõda . Ida euroopas toimus elatustase paranemine ikka väga aeglaselt.
Ma ei ütleks, et pommirahet saanud Londoni elanik kes hiljem Prantusmaad vabastama saadeti elas paremini kui hetkel keskmine venelane.
Lihtsalt asja põhjus oli lootus ja unistus et ükskord saab see läbi ning läheb paremaks.
Hetkel ongi sibulad täis eufooriat, et "okei praegu pingutame püksirihma ja pritsime tatti ning usaldame pimesi valitsust" . Kui lubatud kulda ja karda ei tule vaid veelgi sügavam majanduskriis ilma "super jõu taastamiseta" siis kogu illusioon/propaganda/lubadused kaotavad omad tähtsuse ning ühiskond hakkabki ainult probleeme nägema .
Tuletame meelde kuidas oli elu olu II MS ajal Euroopa riikidel kelle pinnal toimus sõda . Ida euroopas toimus elatustase paranemine ikka väga aeglaselt.
Ma ei ütleks, et pommirahet saanud Londoni elanik kes hiljem Prantusmaad vabastama saadeti elas paremini kui hetkel keskmine venelane.
Lihtsalt asja põhjus oli lootus ja unistus et ükskord saab see läbi ning läheb paremaks.
Hetkel ongi sibulad täis eufooriat, et "okei praegu pingutame püksirihma ja pritsime tatti ning usaldame pimesi valitsust" . Kui lubatud kulda ja karda ei tule vaid veelgi sügavam majanduskriis ilma "super jõu taastamiseta" siis kogu illusioon/propaganda/lubadused kaotavad omad tähtsuse ning ühiskond hakkabki ainult probleeme nägema .
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Pole küll ammu viitsinud eriti sõna võtta aga kuna siin meie Tšukotka reis kõne alla tuli, siis ütlen ka sõna sekka .
Ütleks , et võrreldes 10. a taguse ajaga on Venemaal infrastruktuuri TOHUTUD rahad pandud ja ehitusategevuas käib igal pool.
Ma ei räägi ainult kattega teedest, mis põhimõtteliselt jah aastaringselt Tallinnast Magadani võimaldavad sõita (kuigi ega need kõige tasasemad pole - ainsad meie masinate sillad, mis ilma suurema remondita need teed üle elasid olid minu länkkari all olnud Volvo sillad).
Ma räägin värsketest teedest igalk pool, kus mingit tulutoovat kraami maa seest annab välja tirida ja kusagile vedada.
Ma räägin näiteks BAM-ist mille lõpuleviimine ja käigushoidmine neelab meeletut ressurssi juba üherööpapaarisena ja mille laiendamine kaherööpapaariseks täie hooga käib.
Ma räägin kattega teedest piki Kolõmad, Omchuksani või hooldatud talveteedest Tsherskisse, Bilibinosse, Omoloni. Ühesõnaga infrastruktuuri on seal väga kõvasti just viimastel aastatel investeeritud.
Kuigi jah, linnad tühjenevad, inimesi jääb vähemaks.
Eks seda kõike saab loodetavasti järgmistes osades näha ka. (Kui Väints nüüd on suvatsenud edasistes peatükkkides peale tankimispauside ja oma autos võileivategemise natuke ka huvitavamaid kohti sisse panna - siiani on küll väga palju põnevat välja jäänud.)
Ütleks , et võrreldes 10. a taguse ajaga on Venemaal infrastruktuuri TOHUTUD rahad pandud ja ehitusategevuas käib igal pool.
Ma ei räägi ainult kattega teedest, mis põhimõtteliselt jah aastaringselt Tallinnast Magadani võimaldavad sõita (kuigi ega need kõige tasasemad pole - ainsad meie masinate sillad, mis ilma suurema remondita need teed üle elasid olid minu länkkari all olnud Volvo sillad).
Ma räägin värsketest teedest igalk pool, kus mingit tulutoovat kraami maa seest annab välja tirida ja kusagile vedada.
Ma räägin näiteks BAM-ist mille lõpuleviimine ja käigushoidmine neelab meeletut ressurssi juba üherööpapaarisena ja mille laiendamine kaherööpapaariseks täie hooga käib.
Ma räägin kattega teedest piki Kolõmad, Omchuksani või hooldatud talveteedest Tsherskisse, Bilibinosse, Omoloni. Ühesõnaga infrastruktuuri on seal väga kõvasti just viimastel aastatel investeeritud.
Kuigi jah, linnad tühjenevad, inimesi jääb vähemaks.
Eks seda kõike saab loodetavasti järgmistes osades näha ka. (Kui Väints nüüd on suvatsenud edasistes peatükkkides peale tankimispauside ja oma autos võileivategemise natuke ka huvitavamaid kohti sisse panna - siiani on küll väga palju põnevat välja jäänud.)
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
No imelik oleks ka kui mitte midagi poleks tehtud, eriti maavarade kätte saamise nimel.
Kuskilt jooksis läbi number, et Putini valitsemiaja jooksul on ainuüksi nafta ja gaasisaadusi müüdud 3,5 TRILJONI dollari eest ja sellele lisaks on veel ligi 700 MILJARDIT dollarit välispankadest laenu võetud. Aga riik on ikka suht käpakil. Need mõned hädavajalikud teed on ikka köömes.
Kuskilt jooksis läbi number, et Putini valitsemiaja jooksul on ainuüksi nafta ja gaasisaadusi müüdud 3,5 TRILJONI dollari eest ja sellele lisaks on veel ligi 700 MILJARDIT dollarit välispankadest laenu võetud. Aga riik on ikka suht käpakil. Need mõned hädavajalikud teed on ikka köömes.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Peterburgi edukas kaubanduskeskuses lahkuvad rentnikud, midagi ei toimu enam kõik ärimehed on masenduses, rahvas aga eufoorias(krõmnaz).
Reaalset sõjalist ohtu ei ole võimalik leevendada veel uuemate ja paremate patriootiliste sõnumitega ega kõnedega rahvusvahelistel kohtumistel.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
No teema oli selles, kas aastatetagused vene infra kollapseerumise ennustused olid õiged või mitte - võib öelda, et ei ole olnud (vähemalt enne sanktsioone ei olnud).No imelik oleks ka kui mitte midagi poleks tehtud, eriti maavarade kätte saamise nimel.
Kuskilt jooksis läbi number, et Putini valitsemiaja jooksul on ainuüksi nafta ja gaasisaadusi müüdud 3,5 TRILJONI dollari eest ja sellele lisaks on veel ligi 700 MILJARDIT dollarit välispankadest laenu võetud. Aga riik on ikka suht käpakil. Need mõned hädavajalikud teed on ikka köömes.
Mingit infra kollapsit pole seni toimunud, pigem on vähemalt põhisuundades käinud isegi vilgas renoveerimine. Taolised ennustused on põhinenud kõhutundel ja kohalike olude mitteteadmisel.
Analoogselt on ka alusetuks osutunud veel 10a tagasi aktuaalsed väited vene armee lahinguvõime puudumise ja tehnika lahingukõlbmatuse kohta. Praktikas tõestati vastupidist.
Muide selles samas teisipäevases saates, kus 4x4 seltskond läbi Verhojanski (??) mägede sõitis, siis ümberringi paistsid jäljed ehitusest (mis arusaadavalt -50 külmas ei toimu).
Mingi silla kõrval paistis uuem pooleliolev sild, tee ääres oli massiivne ehitustehnika valvatav laoplats, tee kõrval pidevalt täitematerjali hunnikud jne. Eks seal suvel käib vilgas ehitus.
Eesti teid ja vene teid võrreldes muidugi ei maksa unustada, et meie korda tehtud teed on 80% finantseeritud võõrast rahast, puhtalt omavahenditest tehes oleks ilmselt enamik meie teid sama "siledad" nagu nad olid 90ndatel. Ehk siis vahe pole mitte vene riigi pankrotist, vaid sellest, et meil on olnud võimalus teid EL rahade eest ehitada, sh teha projekte, mida meil enda rahakott eales kandnud poleks (või oleks kõik muud teed tegemata jäänud).
Minu jutu kokkuvõttev mõte on selles, et läänes on harjutud venelasi alaväärseteks pidama ja kahjuks seesama nakkus levib ka meil. Samasse zanrisse kuuluvad ka need pankrotiennustused. Kahjuks kipub olema nii, et täna pääsevad juba otsuste ja analüüside tegijateks need, kel pole isegi pisimatki isiklikku kogemust ei vene elu põhimõtete ega ka vene inimese natuuriga (nt tänane peaminister) - taolised analüüsid on suuresti väärtusetu soovmõtlemine, milletaolist vähekvaliteetset soga toodetakse lääneriikides igasugu "vene uurimise instituutide" egiidi ja kõva maksumaksja raha eest juba hulk aastaid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Trumm, minu meelest pole keegi aastatetagusest Vene infra kollapseerumisest rääkinud, eriti veel siis kui nafta maksis 100+ dollarit tünn.
Samas ega seda infrat ka eriti ei olnud. Minu teada see Euroopa osa Siberiga ühendav trass on ka täna ikka selline, et suvel ja teedelagunemis aega ei maksa sinna väga ronida.
Võrrelda Venemaad ja Eestit lihtsalt mingi magistraaltrassi jupi järgi kuskil siberis ei ole ikka päris objektiivne. Mõistlik oleks teha võrdlus per capita või osakaaluna SKT-st.
Eestis võid sa ikka sõita mööda suht korralikku teed pea iga talu hoovile, kui Venemaal on siiani isegi Euroopa osas selliseid suuri asulaid millesse normaalset teed ei lähe, küladest rääkimata.
Samas ega seda infrat ka eriti ei olnud. Minu teada see Euroopa osa Siberiga ühendav trass on ka täna ikka selline, et suvel ja teedelagunemis aega ei maksa sinna väga ronida.
Võrrelda Venemaad ja Eestit lihtsalt mingi magistraaltrassi jupi järgi kuskil siberis ei ole ikka päris objektiivne. Mõistlik oleks teha võrdlus per capita või osakaaluna SKT-st.
Eestis võid sa ikka sõita mööda suht korralikku teed pea iga talu hoovile, kui Venemaal on siiani isegi Euroopa osas selliseid suuri asulaid millesse normaalset teed ei lähe, küladest rääkimata.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
Mastaabid on ikka ka midagi muud, et sellest kohe järeldada.
Täiesti tavaline, et oblastikeskusest kodukülla tuleb sõita 200 km mööda asfaltmagristraali ja siis 300 km mööda kruusateed.
Täiesti tavaline, et oblastikeskusest kodukülla tuleb sõita 200 km mööda asfaltmagristraali ja siis 300 km mööda kruusateed.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: chucknorrisjr, TALUPOEG TALUJA, varikasutaja ja 14 külalist