Iluküsimus: IIMS aegsete lennukite edetabel
Iluküsimus: IIMS aegsete lennukite edetabel
Küsitluse mõõtudest läheb see välja, sestap ei saa polli sellest teha.
Minu maitse siis:
"5"
Niisama ilusad lennukid:
Ar234Blitz. Minu arust sõja kauneim lennuk. Just kahemootoriline variant, jämeda klaaskupli ja kaksikmootoritega masin ei ole enam nii ilus.
Me262. Silmapaistev aerodünaamika, nooljad tiivad...
Go229. Tolle aja kohta tõeliselt ulmeline riist, sobiks tänapäevalgi Batmani-filmidesse toimetama.
Suht ilukauged, küll aga võimsa ja robustse disainiga ehk "änksad" masinad:
B24 "Liberator"
Ju87 "Stuka"
P51D "Mustang"
I-16 "Rott"
Blohm und Vossi ebasümmeetrilised pommitajad.
Do335 "Pfeil"
"4" ehk hea maitse järgi kujundatud masinad:
B17
Enamik vene lennukitest - need on kõik suht ühesuguse joonega.
He111
B25
B26
FW190
BF109
Hurricane
"3" ehk keskpärase välimusega masinad:
P47 "Thunderbolt"
Ju88
Do17
DH "Mosquito"
"2" ehk et lihtsalt mulle ei meeldi:
Spitfire - lihtsalt juust, kumerad jooned kuidagi ei hakka omavahel kokku ega moodusta sellist kena tervikut, nagu see vene lennukitel õnnestunud oli.
P40 "Warhawk" - sama viga, mis Spitfire-l
Me163 - igav käulalt startiv junn.
"Salamander" - väga imelik riist, katusel-mootor meenutab rohkem V1 tiibraketti... Pole suurem asi.
FW200 - ilus reisilennuk militaristide poolt rikutud, need kahurid, kuplid ja teised ninnununnud on selle küljes kui sadul sea seljas.
"1" ehk karju appi:
Briti neljamootorilised pommitajad eesotsas "Lancasteriga" - koledad tumedad kirstud.
Minu maitse siis:
"5"
Niisama ilusad lennukid:
Ar234Blitz. Minu arust sõja kauneim lennuk. Just kahemootoriline variant, jämeda klaaskupli ja kaksikmootoritega masin ei ole enam nii ilus.
Me262. Silmapaistev aerodünaamika, nooljad tiivad...
Go229. Tolle aja kohta tõeliselt ulmeline riist, sobiks tänapäevalgi Batmani-filmidesse toimetama.
Suht ilukauged, küll aga võimsa ja robustse disainiga ehk "änksad" masinad:
B24 "Liberator"
Ju87 "Stuka"
P51D "Mustang"
I-16 "Rott"
Blohm und Vossi ebasümmeetrilised pommitajad.
Do335 "Pfeil"
"4" ehk hea maitse järgi kujundatud masinad:
B17
Enamik vene lennukitest - need on kõik suht ühesuguse joonega.
He111
B25
B26
FW190
BF109
Hurricane
"3" ehk keskpärase välimusega masinad:
P47 "Thunderbolt"
Ju88
Do17
DH "Mosquito"
"2" ehk et lihtsalt mulle ei meeldi:
Spitfire - lihtsalt juust, kumerad jooned kuidagi ei hakka omavahel kokku ega moodusta sellist kena tervikut, nagu see vene lennukitel õnnestunud oli.
P40 "Warhawk" - sama viga, mis Spitfire-l
Me163 - igav käulalt startiv junn.
"Salamander" - väga imelik riist, katusel-mootor meenutab rohkem V1 tiibraketti... Pole suurem asi.
FW200 - ilus reisilennuk militaristide poolt rikutud, need kahurid, kuplid ja teised ninnununnud on selle küljes kui sadul sea seljas.
"1" ehk karju appi:
Briti neljamootorilised pommitajad eesotsas "Lancasteriga" - koledad tumedad kirstud.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
-
- Liige
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juun, 2005 22:02
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Fokke-Wulff 1000
http://www.luft46.com/vaart/tcfw3-2.jpg
http://www.luft46.com/vaart/tcfw3-2.jpg
[url=http://www.youtube.com/watch?v=35wkGEnD ... ed&search=]"Panzerlied"[/url]
"2" ehk et lihtsalt mulle ei meeldi:
Spitfire - lihtsalt juust, kumerad jooned kuidagi ei hakka omavahel kokku ega moodusta sellist kena tervikut, nagu see vene lennukitel õnnestunud oli.
Ilu ei sünni patta panna, see ju sõjas parima aerodünaamikaga lennuk. Ellipstiib on selline asi mis kannab hämmastavalt hästi kuid seda teha tiba raske ja tehniliselt ebamugav sest kõverait tükke liig palju. Nii mõnigi sinult "5" saanu on lennutehniliselt suht insenerimõtte vääratus.
Spitfire - lihtsalt juust, kumerad jooned kuidagi ei hakka omavahel kokku ega moodusta sellist kena tervikut, nagu see vene lennukitel õnnestunud oli.
Ilu ei sünni patta panna, see ju sõjas parima aerodünaamikaga lennuk. Ellipstiib on selline asi mis kannab hämmastavalt hästi kuid seda teha tiba raske ja tehniliselt ebamugav sest kõverait tükke liig palju. Nii mõnigi sinult "5" saanu on lennutehniliselt suht insenerimõtte vääratus.
Spitfire elliptilise tiiva eeliseks on väike induktiivtakistus, puuduseks valmistamise keerukus ja nõrk põikpüsivus suurtel kohtumisnurkadel. Seda viimast saab küll parandada tiiva geomeetrilise ja aerodünaamilise väände abil.
He 162 "Salamander" oli päris geniaalne masin. Lennuki "kukil" asuv mootor võimaldas kasutada murulennuvälju, betoonrajad olid selleks ajaks ju puruks pommitatud. Samuti oli kerge mootorit vahetada. Tähtis moment, kuna selleaegsetel turboreaktiividel oli ju väga lühike eluiga. Lenduri päästmine oli lahendatud katapultistmega. Ega ilmaasjata sama kontseptsiooniga A-10 ameeriklastel siiani relvastuses pole.
Nõukogude sõjaajal loodud lennukite pluss oli lihtsus ja hea aerodünaamika.
He 162 "Salamander" oli päris geniaalne masin. Lennuki "kukil" asuv mootor võimaldas kasutada murulennuvälju, betoonrajad olid selleks ajaks ju puruks pommitatud. Samuti oli kerge mootorit vahetada. Tähtis moment, kuna selleaegsetel turboreaktiividel oli ju väga lühike eluiga. Lenduri päästmine oli lahendatud katapultistmega. Ega ilmaasjata sama kontseptsiooniga A-10 ameeriklastel siiani relvastuses pole.
Nõukogude sõjaajal loodud lennukite pluss oli lihtsus ja hea aerodünaamika.
A-10 hoiab jätkuvalt (juba vähemalt 2 korda on pikendatud relvastuses püsimist) relvastuses tema edu lahingutes ja see suur toru tema keres millele tiivad külge liimitud, hooldus elihtsus ja ka see, et saab kasutada sellist taktikat millele F-16 mingil juhul vastu ei peaks ehk siis konveieril püsimist sarnaselt stukade rünnakule maamärkide hävitamisel.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44030
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Minuarust on vähemasti disaini poolest raske saada NL lennukite vastu, ka peale II MS, sama kehtib ka näiteks sõjalaevade kohta.
Paraleele tasuks otsida näiteks sõjakiivrite disainist juba keskajast. Kogu vene arhitektruur, turvised jne on voogavate sujuvate joontega.
WWII minu arvates
1. Spitfire Griffoni mootoriga
2. P-51D Mustang
3. Jak-2/3/7/9
4. Mig-1/3
Paraleele tasuks otsida näiteks sõjakiivrite disainist juba keskajast. Kogu vene arhitektruur, turvised jne on voogavate sujuvate joontega.
WWII minu arvates
1. Spitfire Griffoni mootoriga
2. P-51D Mustang
3. Jak-2/3/7/9
4. Mig-1/3
Ega ma insenertehnilisest aspektist vaadanudki, ma nii lihtsalt silma järgi. Et mis tundeid sellise asja nägemine tekitaks.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2063
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Pakun igast põhiklassist ühe-paar kandidaati:
Hävitajad
Me-109

Ründelennukid
Ju-87 ; IL-2


Pommitajad
Lancaster ; B-29


Seda kasutamise arvukuse ja resultatiivsuse poolest. "Peavõidu" annaks ikka Me-le
Tehnikas ei maksa mitte ilu vaid otstarbekus. Lancaster on suisa peletis, kuid samas hirmus tegija...
Hävitajad
Me-109
Ründelennukid
Ju-87 ; IL-2


Pommitajad
Lancaster ; B-29


Seda kasutamise arvukuse ja resultatiivsuse poolest. "Peavõidu" annaks ikka Me-le
Tehnikas ei maksa mitte ilu vaid otstarbekus. Lancaster on suisa peletis, kuid samas hirmus tegija...
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
KÕIK KARUKESTEST
Ilusad vaadata:
B-17
B-29
Spitfire
FW190
FW200
He111
P-51D Mustang
Mitsubishi Ki-46 "Dinah"
PV Ventura
P-38 Lightning
Bf109
Me262
Me410
C-47
Mitte nii ilusad, aga mõnusalt tigedad:
Il-2
SM-79 Sparviero
SBD Dauntless
Bf110
Ju87
La-5
See oleks lühidalt, mis esimese ähmiga meelde tuli.
Lennuomadused ja muu häädus on muidugi omaette teema.
B-17
B-29
Spitfire
FW190
FW200
He111
P-51D Mustang
Mitsubishi Ki-46 "Dinah"
PV Ventura
P-38 Lightning
Bf109
Me262
Me410
C-47
Mitte nii ilusad, aga mõnusalt tigedad:
Il-2
SM-79 Sparviero
SBD Dauntless
Bf110
Ju87
La-5
See oleks lühidalt, mis esimese ähmiga meelde tuli.
Lennuomadused ja muu häädus on muidugi omaette teema.
Samas kui natuke "lüüriliseks" muutuda siis, lapsena kui näidati mingeid dokumentaalfilmi sõjast - siis jättis kõige kustumatuma mulje "Stuka".
Raisakullina pea vertikaalselt ulgudes pikeerivast Stukast sai minu jaoks lausa sõja ja "pahade" sümbol.
Et seda asjandust stukaks nimetati ja et Ju-87 oli II MS ajaks juba aeglane ja vananenud mudel sain ma teada juba palju hiljem.
Üldilmele annab palju juurde tema üks peamine puudus - mitte sissetõmmatav šasii...

Raisakullina pea vertikaalselt ulgudes pikeerivast Stukast sai minu jaoks lausa sõja ja "pahade" sümbol.
Et seda asjandust stukaks nimetati ja et Ju-87 oli II MS ajaks juba aeglane ja vananenud mudel sain ma teada juba palju hiljem.
Üldilmele annab palju juurde tema üks peamine puudus - mitte sissetõmmatav šasii...

Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
KÕIK KARUKESTEST
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline