F-35 olevikust ja tulevikust

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Hydrazine »

Tu-144 kohta on väga palju räägitud, et kopeeritud Concorde pealt. Plaaner on sarnane ütleme nii, aga veidi suurem ja Tu-144'l olid need vahvad kõrvad, mida Concorde'l ei olnud, pluss töö käigus totaalne mootorite vahetus, algsetel olid ju Kuznetsovi NK-144F turbofanid, viimastel aga Kolesov'i RD-36-51 turbojetid. Siiski ei saavutatud kunagi sellist SFC'd nagu Concorde'il. Samuti räägitakse ikka ja jälle, et Prantslased-Inglased kahtlustasid, et Venelased virutavad projekti plaanid ära ja olid korraliku vastumeetme välja mõelnud, projekteerimisplaanidesse, kus olla põhimõttelised disainivead sees olnud ja need ringlema lasknud. Kas need jutud on tõsi, aga mingiaeg ma vaatasin, et isegi Wikipeedias on see juba üleval. Samuti on hämmastav see, et koostöös NASA'ga pandi ju üks Tu-144D mudel uuesti lendama, kui lendav laboratoorium. Ja jälle olid uued mootorid, seekord koguni Tu-160 pommitaja omad, Kuznetsovi NK-321. Meeles on veel see, et see nõudis ka lennumasina ringiehitamist, et seal oli tegu Center of Gravity probleeemiga jne. Kusagil oli väga põhjalik NASA raport PDF kujul, et mitu lendu nad tegid sellega ja mida nad täpselt uurisid ja mõõtsid, praegu ei leia üles. Ja Tu-144 lendas siiski enne Concorde'i. Prantsuse lennushow'l allasadanud Tu-144 kohta räägitakse ikka ja jälle et Prantsuse õhuväe luurelennuk, mingi Mirage variant nö jälitas teda õhus ja pildistas, filmis oma sensoritega, et eriti olla huvi pakkunud need Tu-144 "kõrvad", et mis parameetrite juures ja kuidas need töötavad. Ma ei viitsi netist otsida, äkki on isegi wikis kirjas, aga ikka ja jälle räägitakse, et mingi intsident oli nende kahe lennumasina vahel pilves olnud, et miks see Tu-144 alla sadas. Et siin kehtib inglisekeelne vanasõna ikkagi "Similar problems create similar solutions", kuidas täpselt kõik oli, ei saa me iial teada.
Viimati muutis Hydrazine, 17 Okt, 2015 23:32, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Kulibin »

Herr Hydrasinel soovitaks vähem lugeda populaarteqaduslike väljaandeid nimega NaukaZizni ja Popular Mechanics. 8)
See, mis põhjustas vene Tu-144 allasadamise prantsusmaal, on täiesti ebaproosaline ja puhtalt olmega seotud intsident. Nimelt ostis üks pilootidest oma lapsele karukese ja see kukkus sinna joisticki kulissi vahele ebasobival hetkel. Nii lihtsad ongi vahest suured katastroofid. :mrgreen:
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Hydrazine »

Ei ole lugenud mingit populaarteaduslikku värki, olen Prantsusmaal töö käigus viibinud üksjagu ja kohanud inimesi, kes veel elavad ja sellel lennushowl ise kohal olid, kuidagi nagu räägivad kõik ühte juttu. Mina sellel lennushowl ju ei olnud seega ma ei tea. Aga nüüd palun siis viidet selle "karukese" kohta, et kuskohast Sa selle võtad ja väidad.
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Kulibin »

No ma ei väida ju midagi rusikaga vastu rinda tagudes ... Igaljuhul on alati abiks Google. 8)
Ma olen hetkel haige ja töötu, vedelen kodus ja postitan siia asju milliseid vist ei tohiks. Samas olen piisavalt kindlustatud, et ignoreerida enamike suurtegijatest tööandjate eriteenistuste poolseid reaktsioone. 8) Neil on lihtsalt palgal hulga analüütikuid, kes arvavad, et odavam ja ekstsessivabam on oodata. Sest kes ma olen, olen vaid üks vana ja vähki surev mees kelle sõna ei maksa midagi õlitatud propaganda vasu.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Hydrazine »

Okei, vähki suremine on rõve, kahju küll. Aga ülejäänud jutust ei saa ma midagi aru, räägid mingist kaisukarust, mis suure lennuki alla kukutab ja väga lihtsa küsimuse peale selline vastus, miskuradi eriteenistus mina olen? Ja See õnnetus oli juba nii ammu, et kedagi ei koti enam, aga viskad mingi asja õhku ja ütled, et hakka ise Googliga otsima.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Hydrazine »

F-35'st on asi juba väga kaugele minemas, ehk teemast välja, aga meenutuseks, et googelda ise kui lihtsasti kukutati alla USA's XB-70 Valkyrie supersooniline pommitaja prototüüp pisikese saatelennuki poolt, vaid väike "riivakas" nö ja tohutu jama järgi. Kogu programm jäeti selle intsidendi tõttu seisma ja siis leiti, et see ei ole üldse mõttekas lahendus ja lõpetati üldse.

Ja kuidagi peaks teema nüüd ikkagi F-35 poole tagasi keerama.
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Kulibin »

Otsi siis tolle aastakäigu ASN raporteid. Neid organisatsioone on veel kes tegelevad tsiviillennunduses juhtunud õnnetuste analüüsiga.
Ja tu-144 EI ole kopeeritud Concordilt. Loe mu poste tähelepanelikult.
On jah teemast väljas ja rohkem ei vaidle. :oops:
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Hydrazine »

See ei ole vaidlus, see on arutelu. Aga nüüd kindlasti siin teemas F-35 juurde tagasi. Ja et omavaheline arusaamtus vältida, siis ma muudan antud postitust, õigemini lisan. Et ma ei ole kunagi öelnud, et Tu-144 kopeeriti Concode'i pealt, ma lihtsalt ütlesin välja kõik lood mis mina olen kuulnud ja veel mäletan. Ja nende sarnasus, vaata seda minu inglisekeelset vanasõna eespool. Tegelikult on nad ju ikkagi täiesti erinevad masinad, selge see üks luuras teise järel ja ehk paar ideed on pihta pandud nii ida kui lääne poolt, aga minu arvamus on, et see on ka kõik. Et ehk saame selle jutu lukku niimoodi sõbralikult ja F-35 juurde tagasi, muidu saame mõlemad modedelt trahvi.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Kapten Trumm »

et eriti olla huvi pakkunud need Tu-144 "kõrvad", et mis parameetrite juures ja kuidas need töötavad. Ma ei viitsi netist otsida, äkki on isegi wikis kirjas, aga ikka ja jälle räägitakse, et mingi intsident oli nende kahe lennumasina vahel pilves olnud, et miks see Tu-144 alla sadas
Tu-144 allasadamise põhjus Prantsusmaal oli see, et meeskond tegi masinaga evolutsiooni, mida taoline masin ei kannata (ka Concorde poleks kannatanud). Nii öelda pakkus üle.
Kas meeskond pakkus millegagi üle, oli see prantslaste hävitaja vms - siin algavad versioonid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5589
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Natuke teemasse tagasi, kel aega ja keel suus, soovitan väga vaadata seda presentatsiooni, teeb palju asju selgemaks:
siin

Ettekandja on muuhulgas lennanud aastaid F-16-ga ja F/A-18-ga (ka Top Gun raames!). Olnud F-22 testpiloot (täpsemini juhtinud Operational Testing programmi), ennem kui asus F-35 testima ning eskadrilli juhtima. Võiks vast nati asjast jagada ka :)


See ettekanne on antud Kopenhaagenis mais ühe sümpoosioni raames, kus sõna said enamvähem kõik F-35 partnermaade inimesed, kellel on praktiline õhusõja kogemus ning kokkupuude projekti endaga.


Sealt meeldis näiteks ka ettekanne Hollandi õhujõudude juhilt:
siin
Ta mainib muuhulgas, et kõik Hollandi F-16 piloodid olid veendunud, et saadaolevatest hävitajatest on Hollandile parim valik just F-35. Jah, ja konkreetselt küsiti kõigilt, siis kui alternatiive kaaluti. Lisaks mainis ta, et Hollandi õhujõududes on nähtud omajagu vaeva, et erinev arvamus oleks lubatud ning jõuaks ka käsuliini tippu. Pehkinud gei-euroopast võiks ju seda vähemalt uskuda.
Viimati muutis Gideonic, 21 Okt, 2015 19:30, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Troll
Liige
Postitusi: 3172
Liitunud: 08 Okt, 2004 16:59
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Troll »

Gideonic kirjutas:See ettekanne on antud Kopenhaagenis mais ühe sümbioosium raames...
OT. "sümbioosium" on lausa haruldane sõnavärdjas! :D Õige on EKI järgi "sümpoosion".
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5589
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Troll kirjutas:
Gideonic kirjutas:See ettekanne on antud Kopenhaagenis mais ühe sümbioosium raames...
OT. "sümbioosium" on lausa haruldane sõnavärdjas! :D Õige on EKI järgi "sümpoosion".
:oops: Vabandust, peab ikka üle lugema mis kirja saab
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5589
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Siin on kunagise testpiloodi intervjuu, mis on antu 2006. aastal. Mõlemad umbes minutised.
Seletab F-35 õhk-õhk võimekusest: https://www.youtube.com/watch?v=96Kx6b7oKA8
Seletab SU-xx'dest lennušõudest: https://www.youtube.com/watch?v=GZWsaJDc8PI
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Kapten Trumm »

No kokkuvõte selle venna teemast oleks, et Su-27+ masinad on üks suurepärane näide genIV masinate aerodünaamikast ja juhitavusest, F-22 on aga järgmine põlvkond (ka mootorite poolest) ja seni ületamatu genV esindaja.

Kui vaadata asja samas ajastus, siis Su-27 teeb asju, mida F-15, F-16 ja F-18 lihtsalt ei tee. Küsimus pole mitte ainult kõrge alfaga (kohtumisnurk) lendamises, vaid ka eeskujulikus post-stall käsitsetavuses (taolistes oludes peaks F-15 piloot asuma meeleheitlikult masinat pöörisest välja toooma). Su-27 loodi omal ajal eesmärgiga pakkuda lähilahingus konkurentsi F-15-le ja sellega tulid venelased täiesti normaalselt toime (eriti arvestades, kui kiviajas paljudes võtmetehnoloogiates nad olid).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Kulibin »

Ma ette vabandan, et topin oma kärsa siia järjekordselt ja nagu alati hakkan targutama. 8)
F-22 oli oma ajast ees terve sajandi idanaabri jaoks. Sellest said aru kah kindralid ja nõudsid odavamaid, sest vastane ju puudub ja hind on ikka üle mõistuse. Selleks siis see F35. Üle võeti paljud innovaatilised trikid ja seoses elektroonika kiire arenguga enamgi.
Ma nüüd siis katsun põhjendada oma väiteid. F-22 oli esimene täiskomposiit materjalidest ja aktiiv plaaneriga (servodega juhitav tiivageomeetria) lifting body tüüpi lennuk. Lisks sellele oli tegu esimese relvakompleksiga mida saab nimetada smart weapon system.
Esimest korda kasutati lennukil täis sfääri katvat sensorsüsteemi mille andmeid töötles hulk protsessoreid ja piloodile väljastati sellest valikuliselt kõige olulisem (synthetic vision) Tegu oli esimese seeriaviisiliselt toodetud lennukiga kus kasutati aktiivkaitset, st. Piloodi tegevusest sõltumatult kasutas lennuk vastumeetmeid etteantud programmi raames. No olgu, neid peensusi on veel, aga see hind mida Pentagon ja maksumaksjad nende eest välja pidid käima, sai neile kirstunaelaks. Eks siis vaadati projekt üle ja otsustati, et vaja on midagi veidi lihtsamat ja odavamat, mida õnnestuks müüa peale naftamagnaatide ehk veel kellelegi. Paljud lahendused võeti üle ja sündis F-35. Ja ta ei ole kaugeltki valmis, arendus käib täie hooga.
Ja veel: Peale F-117 mis oli nagu rohkem testplatform, on kõik uued lennukid sellised, et ilma elektroonika abita ei suuda nendega isegi Kairis Jurgis lennata. Piloot kui selline tavamõistes jääb üha rohkem ajalukku ja see aeg kus valgete lehvivate sallidega kanged mehed üks-teis õhus Nagant-idest summisid, on samuti pöördumatult kadunud. Dogfighti saab näha lennushowdel ehk ka edaspidi. 8)
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline