
Oma nähtuna tean Raadil olnud Tu-16 ja An-12 ning mõni An-8gi. Need vahetasid välja 80-90-ndatel Tu-22M-3 ja IL-76. Siis tõmmasid venelased jehat sealt :

Oli. Raadi on (või tuleb siiski juba öelda oliFW Anton kirjutas:Mul pole andmeid, kas Raadi oli sõjaajal kasutusel või ei. Väga võimalik, et oli. Sakslastel oli Tartus ja selle lähistel üpris mitu lennuvälja. JG 54 paiknes vist Ülenurmes, fotodel on kaks korraliku angaari näha ja olen isalt ise ka kuulnud, et seal olid sakslased.
Millises Grünherzi raamatust pilt on?FW Anton kirjutas:kelle lennuk see on, on vaieldav, sest JG 54 raamatus antud fotol daatum puudub. Teadaolevalt oli 1943 Tartus Luftwaffe hooldus-remondi baas, kus ka Grünherzid oma masinatega käisid. Samuti on teada, et 1943 on Tartus viibinud JG 54 kommodore Major Hubertus von Bonin oma lennukiga. Kui foto on 1943, (seda eeldab lennuki kamuflaaž) siis on see Bonini oma, kui aga 1944, siis on see Maderi oma (1944 olid valdavalt halli toonilised kamuflaažid, pildil on aga kindlalt rohelis-pruunide toonidega masin, kasutati 1942-1943).
Kuid profiili joonistamisel jääb muidugi võimalus, et aluseks võetud pilti (võimalik et isegi seesama) on lihtsalt valesti identifitseeritud...FW 109A -6 'White chevron and bars' of Oberstleutnant Anton Marder, Geschwadercommodore JG 54, Dorpat, Estonia July 1944.
One of the machines flown by JG 54s penultimate Kommodore was this A-6, wearing a segmented camouflage of faded brown and green - a not uncommon finish during the summer months on the northern sector of the front, and one particularely favored by tactical recconoissance units. It's estimated that Anton Marder claimed some 18 Soviet aircraft destroyed during his eight-month tenure of office.
Seda minagi. Ilmselt ehitatud juba õndsa tsaari ajal. Tartus asusid vanad angaarid siiski Raadi lennuväljal. Ülenurme tekkis hiljem, kui ma ei eksi siis lennuklubi lennuväljana ning sinna said sellised angaarid tekkida vaid siis, kui need kuskilt muult lennuväljalt koliti.FW Anton kirjutas:Fotol paistvad angaarid on tuttava kujuga. Täpsed samasugused on Tallinnas endisel Lasnamäe lennuväljal.
Sirvin just oma e-raamatuid. Veel ühes Osprey raamatus "FockeWulf 190 Aces of Russian front" on joonistatud hulgim JG 54 profiile. Seal üksteise järel reas FW 190 A-4 mis oli von Bonin'i lennuk, siis A-5 samuti von Bonini oma ning nende all see sama A-6 mis oli ka JG 54 raamatus - Mader'i oma. Ja mis huvitav - mõlemad von Bonini lennukid on hallis kamuflaažis ning Marderi oma rohe-pruun...FW Anton kirjutas:Siin on pilt Hubertus von Bonini lennukist 1943 Eestis. Neid pilte on netis veel aga ei hakka neid otsima, liiga suur hulk saite tuleks läbi vaadata. Nagu näha on masin sama disainiga, mis must-valgel fotol Tartus.
Aga palun. Mul see pdf formaadis (nagu ka FW Aces raamatud). Võin lahkesti koopia anda. Ennast huvitaks ka see pildiajaloo raamat. Kas see on paberkandjal või elektrooniline??FW Anton kirjutas:Oleks huvitav ka Osprey raamatuga tutvuda!
Juhiks siis tähelepanu, et sellel A-5 allkirjaga fotol on geschwaderkommodore'i märgi kohal sama "väike valge seitse" nagu Osprey profiilil, mis kujutab von Bonin'i A-4'jaFW Anton kirjutas: Lisan veel pildi Eestist, mille allkirjaks on A-5
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline