Jah, ja neid peeti väga probleemseks juba siis (kui otsiti viisi nende kasutamiseks Euroopas). Aga eks sa vaidle endise USAF Senior Master Sergeant'iga mitte minugaKapten Trumm kirjutas: Madalal kõrgusel tuld anda suutvad õhutõrjesüsteemid ja S-300 olid Euroopas eesliinil olemas juba 80ndatel ja A-10 jaoks olid need letaalsed juba tollal.

http://elementsofpower.blogspot.com.ee/ ... er-of.html
Tuletaks meelde, et ka A-10 teeb tänapäeval enamiku oma CAS'ist keskmistel kõrgustel (vähemalt ühe A-10 piloodi sõnade järgi). Ja kust tuleb see kaljukindel väide, et vot just A-10 kiirus on täpselt see õige, et iga kuulipilduri pesa hoobilt näha on? Ükski piloot nii väitnud ei ole, pigem mõned asjaosalised väidavad et ka see on suht kiire ja ega eriti ikka näe sittagi küll. Kui see on nii oluline be-all-end-all argument, siis äkki oleks targem hoopis ründekopteritele keskenduda?No, the A-10 wasn’t designed to stop Soviet Tanks. This is a common misconception I've heard General Officers utter. We are so ahistorical.
The A-10 was conceived as a weapon that could attack “hard targets” and cooperate with Army Airmobile forces in SEA. After Vietnam, the Air Force HOPED it could be survivable in the NATO order of battle and did all kinds of things to make/keep it relevant. In Europe, its main advantage was the ability to get below typical rotten Euro-weather that would keep fast-movers off the target. We have sensors and communications now that remove the weather restriction for fast movers. the F-35's The weapons the A-10 was designed to survive against predated MANPADs, Integrated Air Defense Systems and even radar controlled AAA that even the NVA were pushing into the South at the end of the Vietnam War. (Google Lam Son 719).
The A-10 wasn't fielded in 1972. It first flew, in a fly-off, in 1972. (I was there) It didn’t hit IOC until 1976 or FOC until 1978. Core operational concepts for Europe weren't developed until 1979 (I was there too).
...
Yes “A supersonic fighter pilot flying miles above the battlefield will not see enemy forces the way a Warthog pilot can” – They will see it better. I’m always fascinated by people who cite 'low and slow" as an advantage: as if flying there gives one more time to view the ground. That maybe true at Piper Cub speeds. But I’ve 'done' low and 'A-10 slow' a the same time and the scenery is whizzing by pretty fast. It ain't that great for picking up and following specific specs out of all the other specs.
Pigem seesamas A-10 piloot just kirjeldas intervjuus, et CASi saab teha (ja ka harjutatakse) väga erinevat viisi, sõltuvalt keskkonnast. Kui Afganistaanis teeb A-10 ennem tulistamist "naglalt" 10 tiiru üle ohupiirkonna, siis high-threat keskkonnas käib asi hoopis teisiti. JTAC'iga suhedlakse ilma otsenähtavuseta, "mäe või metsa tagant", mitte peakohal. Seda seetõttu, et mitte ennast vastase õhutõrjevahenditele paljastada. Kui asjas kokku lepitud piilutakse otsenähtavusse vaid niikauaks et laskemoon teele lasta.
Mis puudutab seda petitsiooni, et A-10 armeele anda, siis on see on samuti üsna propamaigluline. Esiteks kongressis on toetajaid nagunii, kes on iga USAF katse A-10 pensionile saata blokeerinud on. Teiseks kindral Merrill McPeak juba käis kunagi välja idee, et muuta olemasolevaid piirangud ja A-10 (ja kogu CAS missioon) armeele anda. Ta saadeti selle jutuga kuupeale. Sama arvamust on väljendatud ka hiljuti. Nii et mida seesugune petitsioon siis täpselt saavutaks?
Kordaks veelkord üle, ma ei ole kunagi väitnud et A-10 on kasutu igand millele ainus alternatiiv on vaid meeletus koguses F-35 osta. Pigem tahtsin tuua välja selle, et ei ole need A-10 ülemuslikkuse ja "ainuvõimaliku CAS'i platvormi" väited, sugi nii eksimatud tõed kui praktiliselt kõik arvavad.
Kipun pilootide väiteid vähe tõsisemalt võtma kui tugitooli-militaristidest ajakirjanike, nagu näiteks WarIsBoring blogi David Axe (otsingus "f-35 vs a-10" leiad sa pea sisuliselt ainult tema nime, või teda tsiteerivad artiklid) kelle jaoks A-10 on "Ainuke L*ts linnas" ning lausa sünonüüm CASile. Minumeelest ütlevad piloodid ka veidi tabavamalt:
Ühe B-52 piloodi kokkuvõte
Kiigates USA sõjaeelarve muutumist ajas ( arvestades ka inflatsiooniga) siis tundub, et vist väga palju ei taheta:So ultimately the question is not "A-10 or F-35"? I don't envision the DOD and Congress giving up on the F-35 at this point. The real question is "F-35 and A-10 or just F-35"? The answer is: how much do you want to spend?
2010: +3.4%
2011: -0.6%
2012: -5.0%
2013: -10.5%
2014: +0.6%
2015: +3.8%
Juba korduvalt viidatud artiklis:
Armee arvamuse kohapealt juba ühe lingi panin (et mida nad A-10est endal arvaksid). Mis puudutab juhte siis öeldi nii:That picture requires some reexamination in light of the Russian threat to Europe, if for no other reason than the fact that neither the OA-X nor the A-10 can handle an all-weather attack mission in today’s Europe. Aviators need to learn to look beyond their preferred airplanes and take a closer look at the attributes they need and the environment they need them in. That includes the fiscal environment. Even if the aircraft we have fit the bill, that’s still no excuse for not examining our options. After all, in the final analysis the issue is about airpower. It’s not about the airplane.
... (autorist)
Col. Mike “Starbaby” Pietrucha was an instructor electronic warfare officer in the mighty F-4G Wild Weasel and the F-15E Strike Eagle, amassing 156 combat missions and taking part in 2.5 SAM kills over 10 combat deployments
Nõustun, et oleks tõesti huvitav vestelda mõne kapteniga (kel soovitatavalt mingi reaalne CAS tellimise kogemus) ning ka neilt küsida.Army chief of staff Gen. Mark Milley said “I could care less if it’s a B-52, if it’s a B-1 bomber, if it’s an F-16, an F-15, an A-10. I don’t care if the thing was delivered by carrier pigeon.
Muide, seesama äsja pensionile läinud õhuväe juht, kes kongressiga pikalt A-10 teemal jageles, oli kindral Mark Welsh kes oli nii A-10 kui ka F-16 piloot. Ta võiks ju ometi teada mõlema võimekuse kohta ühte teist teada?
Teema juurte juurde tagasi
Miks see teema alustatud sai, oli see, et keegi ei kavatse A-10 täiesti ilma asenduseta maha kanda. Vaid et kaasata arutelu, kuidas täpselt seda teha, ka siia.
Lihtsalt tulikindel arvamus (mis on lihtrahva seas populaarsuselt võrreldav herr Trump'iga) :
a) kõik "F-" prefiksiga lennukid on mõttetu ülehaibitud p*sk (ahjaa, droonid ka!)
b) Super Tucano on liiga mõttetu ja ei saa kuskil kasutada (see et veel märgatavalt lihtsam ja odavam kui A-10 ja perifeeria-sõdades sobiks ülihästi, pole oluline, sest pole piisavalt seksikas)
c) just ja ainult A-10 on täpselt see õige.
Meenutas mulle enam kui natuke, seda juba lingitud 1980ndatel kirjutatud artiklit ühe mariini kogemustest M-1 materdamisega (mis toimus parasjagu meedias võrreldava raevukusega, POGO reformijate eeskäigul). Ei ole nii pikk artikkel ja väga hea kõnepruugiga kirjutatud.
Kas ta väitis kuidagi et M-1'el ei ole probleeme, ja on mingi imetank igavesti kõige lahendamiseks? Ei, tõi välja pika nimekirja üsna adekvaatsetest ohukohtadest, nagu raskus, turbiinmootor. Kellel võib öelda, et takkajärgi rohkem õigus oli? Kas reformijatel kes nõudsid selle mittetöötava käki kohest arendamise lõpetamist ning "tõestanud ja hea" M-60 täiendavat masstootmist, või "kinnimakstud" armeel?
Minu mõte ei ole öelda et A-10 on iganenud jura mis kohe kindlasti kuskil töötada ei saa. Et võibolla isegi ei ole kõige targem A-11 disainimisel A-10'et kui "vana head ja tõestatut" üks ühele kopeerida (tänapäeval saaks ju hulga paremini). Analoogses stiilis disainisid Britid oma "jalaväe-" ja "ratsaväe-" tankid 1930ndatel. Teame küll, kui erakordselt head riistad need olid.