Viktoriin
- ugandiklubi
- Liige
- Postitusi: 1156
- Liitunud: 10 Juun, 2004 15:02
- Asukoht: Tartu või Sinimäe
- Kontakt:
- ugandiklubi
- Liige
- Postitusi: 1156
- Liitunud: 10 Juun, 2004 15:02
- Asukoht: Tartu või Sinimäe
- Kontakt:
- sammal.habe
- Liige
- Postitusi: 881
- Liitunud: 30 Apr, 2004 19:49
- Asukoht: 58°22'N 26°43'E
- Kontakt:
ikka on
kui näituseks uputamist pidada kasutamiseks, siis saksa 2. MS ainus lennukikandja Graf Zeppelin uputati peale sõda õppuste käigus kusagil Läänemerel.
ja kui vesilennukite kandjat pidada lennukikandjaks, siis -
kunagi 20.saj algul oli venelastel ka Almaz'i nimeline, aga pole teada kas ta lennukikandjana ka Läänemerel tegutses või oli ta juba eelnevalt postilaevaks ümber ehitatud.
midagi oli vist ka sakslastel (taas vesilennukite emalaev?) 1. ilmasõja ajal.

kui näituseks uputamist pidada kasutamiseks, siis saksa 2. MS ainus lennukikandja Graf Zeppelin uputati peale sõda õppuste käigus kusagil Läänemerel.
ja kui vesilennukite kandjat pidada lennukikandjaks, siis -
kunagi 20.saj algul oli venelastel ka Almaz'i nimeline, aga pole teada kas ta lennukikandjana ka Läänemerel tegutses või oli ta juba eelnevalt postilaevaks ümber ehitatud.
midagi oli vist ka sakslastel (taas vesilennukite emalaev?) 1. ilmasõja ajal.
Loetelust on veel puudu brittide lennukikandja (oli vist Illustrious, ei viici googeldama hakata ning targad raamatud on kodus), kes käis siin 1919. aastal. Aga oli vist põhiliselt kasutusel lennukite transpordina, kuna tema lennukid kasutasid tegelikult kuskil seal Soomes asunud Koivisto lennuvälja.
Aga tema pardal baseerunud lennukid jagasid britid pärast lahkelt laiali. Ühe said eestlased koguni enne tema operatsioonile minekut, kohe esimesel Tallinna sadamasse sisenemisel. See oli Sopwith Camel'i lennukikandja versioon ning selle kasutajaks sai briti lennuinstruktor.
Lätlased said neid lennukeid hulgim, ning arvata võib et Loodearmee pärandusest tuli eestlastele veel nii mõnigi samast allikast pärit lennuk...
Aga tema pardal baseerunud lennukid jagasid britid pärast lahkelt laiali. Ühe said eestlased koguni enne tema operatsioonile minekut, kohe esimesel Tallinna sadamasse sisenemisel. See oli Sopwith Camel'i lennukikandja versioon ning selle kasutajaks sai briti lennuinstruktor.
Lätlased said neid lennukeid hulgim, ning arvata võib et Loodearmee pärandusest tuli eestlastele veel nii mõnigi samast allikast pärit lennuk...
- ugandiklubi
- Liige
- Postitusi: 1156
- Liitunud: 10 Juun, 2004 15:02
- Asukoht: Tartu või Sinimäe
- Kontakt:
Nagu ma aru sain - küsija oli siis ka Vindictive'i mõtelnud...
Küsiks siis sama perioodi kohta. 1919. a. Balti mere madinate eest said 3 britti ka nende kõrgeima sõjalise autasu - Victoria risti. Seda risti ei jagatud just väga lahkelt, kuna statuudi järgi peaksid need olema valmistatud venelastelt Krimmi sõja ajal saagiks saadud kahurite pronksist. Ning saadud kahureid ei olnud just sadades tonnides (kuigi mõned uurijad väidavad, et brittid on kogukaalus ammu andud välja rohkem Victoria riste, kui saadud kahurid kaalusid
)
Aga küsimus ei ole seekord ristist, vaid kes ning mille eest need said.
Küsiks siis sama perioodi kohta. 1919. a. Balti mere madinate eest said 3 britti ka nende kõrgeima sõjalise autasu - Victoria risti. Seda risti ei jagatud just väga lahkelt, kuna statuudi järgi peaksid need olema valmistatud venelastelt Krimmi sõja ajal saagiks saadud kahurite pronksist. Ning saadud kahureid ei olnud just sadades tonnides (kuigi mõned uurijad väidavad, et brittid on kogukaalus ammu andud välja rohkem Victoria riste, kui saadud kahurid kaalusid

Aga küsimus ei ole seekord ristist, vaid kes ning mille eest need said.
Kroonlinna ründamise eest torpeedopaatidel said ristid:
Augustus Willington Shelton Agar
Claude Congreve Dobson
Gordon Charles Steele
Augustus Willington Shelton Agar
Claude Congreve Dobson
Gordon Charles Steele
Viimati muutis oliver, 26 Jaan, 2005 12:47, muudetud 2 korda kokku.
Aga kes olid ja mille eest said ristid ülejäänud kaks inglast Vene kodusõjas?
Üks neist tegelikult austraallane
Üks neist tegelikult austraallane

Viimati muutis oliver, 26 Jaan, 2005 12:52, muudetud 1 kord kokku.
- sammal.habe
- Liige
- Postitusi: 881
- Liitunud: 30 Apr, 2004 19:49
- Asukoht: 58°22'N 26°43'E
- Kontakt:
no ma nüüd ei saa aru, miks Vindictive rohkem lennukikandja oli kui Almaz (see ju samuti vesilennukite kandja) või Graf Zeppelin...
seda enam, et ta ei olnud ehitatud lennukikandjaks (nagu Graf Zeppelin) - oli ümberehitatud Hawking-klassi ristleja hoopis.
ent see oli nüüd ääremärkusena, no offence...
Vindictive pilt:

seda enam, et ta ei olnud ehitatud lennukikandjaks (nagu Graf Zeppelin) - oli ümberehitatud Hawking-klassi ristleja hoopis.
ent see oli nüüd ääremärkusena, no offence...

Vindictive pilt:

- sammal.habe
- Liige
- Postitusi: 881
- Liitunud: 30 Apr, 2004 19:49
- Asukoht: 58°22'N 26°43'E
- Kontakt:
srs Samuel G. Pearse (postuumselt) bolshevike laskurpesa hävitamise eest Emtsa ligidal Põhja-Venemaal. 24. august 1919
kpr Arthur P. Sullivan päästis Sheika jõel vaenlase tule all soost kolm sõdurit ja ohvitseri. 10. august 1919
muide, mõlemad olid austraalia vabatahtlikud ja kuulusid 45. Kuninglike Füsiljeeride pataljoni.
kpr Arthur P. Sullivan päästis Sheika jõel vaenlase tule all soost kolm sõdurit ja ohvitseri. 10. august 1919
muide, mõlemad olid austraalia vabatahtlikud ja kuulusid 45. Kuninglike Füsiljeeride pataljoni.
oliver kirjutas:Aga kes olid ja mille eest said ristid ülejäänud kaks inglast Vene kodusõjas? Üks neist tegelikult austraallane
Samuti ääremärkusenasammal.habe kirjutas:no ma nüüd ei saa aru, miks Vindictive rohkem lennukikandja oli kui Almaz (see ju samuti vesilennukite kandja) või Graf Zeppelin...
seda enam, et ta ei olnud ehitatud lennukikandjaks (nagu Graf Zeppelin) - oli ümberehitatud Hawking-klassi ristleja hoopis.
ent see oli nüüd ääremärkusena, no offence...![]()

Kõik esimese põlvkonna lennukikandjad olid millestki ümberehitatud. Päris lennukikandjate ehitamine algas alles kahe sõja vahel.
Vindictive' ei olnud siiki (ainult) vesilennukite emalaev. tal oli ka (nagu ka Furious I) kaks lennutekki. Lühike stardidekk ninas ning maandumistekk ahtris.
http://www.hazegray.org/navhist/carriers/uk_dev.htm#vin
Design/Conversion: Generally similar to Furious. A flying-off deck forward with a small hangar below; large landing-on deck aft with a large hangar below. Flight decks connected via ramps. The midships superstructure was retained.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist