No NSVL-s mõeldi natuke teistes kategooriates. Nimelt arvati, et nende luurevõimekus (noh aatompommi joonised nad igatahes huugama panna suutsid) annab neile piisava edumaa, et linnarahvas suudetakse ära viia. Näiteks selle võime kohta tõi üks süsteemis töötanud inimene sellise: iganädalases kokkuvõttes oli isegi kirjas, mitu F-16 hävitajat oli Norral Bodo baasis parasjagu remondis (sh lennuvõimetud). Arvati, et kui NATO baasides käib rahuaegne rutiin ja valmisolek on madal, siis pole totaalset tuumasõda vaja karta. Karta oli vaja siis, kui lennukeid hakati miskipärast ööpäevaringselt remontima ja muul viisil valmidust tõstma - siis oleks paras aeg hakata rahvast maale vedama. Teiseks loodeti ka enda tohutule tuuma-arsenalile ja sellele, et riiklikult organiseeritud kiire evakuatsioon (vs USA isevoolu minev autodega evakueerumine)+suurlinnades USA-st parem varjendiprogramm. Lisaks pole vist vaja seletada, et NSVL inimluure läänes sai töötada märksa tõhusamalt kui USA inimluure totaalse kontrolliga NSVL-s (järelikult ka koguda rohkem andmeid). Arvati, et kõik see kokku tagab siin piisava eelise, et USA lihtsalt ei julge nuppu vajutada, sest nende kaotused saavad igal juhul suuremad olema.toomas tyrk kirjutas:Veelkord - kui kaua lendab kontinentide vaheline ballistiline rakett USA mandriosast N Liidu Euroopa osani? Kui kaua lendab keskmaarakett Lääne-Euroopast N Liidu Euroopa-osani?Kapten Trumm kirjutas: 2. Tallinna evakueerimiseks nähti osaliste meenutuste põhjal (mis võivad muidugi ka ilustatud olla) aega 24 tundi ning see oli korduvalt ka staabiõppuste tasemel järgi proovitud. Eksisteerisid detailsed plaanid, kes kuhu ja mis teed mööda - erinevalt nt taolisest porrist mida New Orleansis näha sai. Põhiline oli motoriseeritud evakuatsioon (rongid, bussid, veoautod).
Mis sa arvad, et ameeriklased vaatavad suurte silmadega, kuidas venelased kukuvad järsku oma suurlinnu tühjaks vedama, ja ei vajuta nuppu või? Ootavad ära, et kõik ikka varjendisse jõuaks ning evakueeritavad linnadest võimalikult kaugele saaks.
Ajal, mil enamus inimesi on transpordis, on nad kõige haavatavamad.
Näiteks Washingtonis või New Yorkis lihtsalt polnud samaväärset tsiviilkaitse infrat nagu oli Moskvas või Leningradis.