Venemaa lennukikandja-võimekus
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44039
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
No Kuzja sõitis ju sinna Süüria rannikuvette täiesti oma käigul? Pukseerimise kohta näidati ju mingit infotrollide võltsingut ühest vanemast juhtumist, kus tõesti merel puksiiri vajati. Aga siis oli laev ka omapäi. Suurtel sõjalaevadel, kes lahingugugruppi kuuluvad, on ka päris suur köie vedamise võime olemas.
Sellised "päästepuksiirid" on venelaste laevastiku omapära juba ammusest ajast. Tsiviil-laevad sõjalisteks rollideks, ka meil siin kasutati, nt laevuke nimega Viktor Kingisepp, mis oli kirjas KGB piirivalvelaevastikus ja mille ametlik kasutus oli "jäämurdja-puksiir", eriti raske jää purustamiseks olid pardal 2x30 mm Gatlingi õhutõrjekahurid ja vist kantavad MANPADsid kah. Kui tähele panete, siis ka sellel on mastis laevastiku mingi eritööde lipp Andrease märgiga.
Sellised "päästepuksiirid" on venelaste laevastiku omapära juba ammusest ajast. Tsiviil-laevad sõjalisteks rollideks, ka meil siin kasutati, nt laevuke nimega Viktor Kingisepp, mis oli kirjas KGB piirivalvelaevastikus ja mille ametlik kasutus oli "jäämurdja-puksiir", eriti raske jää purustamiseks olid pardal 2x30 mm Gatlingi õhutõrjekahurid ja vist kantavad MANPADsid kah. Kui tähele panete, siis ka sellel on mastis laevastiku mingi eritööde lipp Andrease märgiga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
Lisame siia juurde veel ka tõsiasja, et prantslaste lennukikandja kodusadam on Vahemere äärne Toulon ja vajadusel on spetsiaalse puksiiri kohalejõudmine ilmselt kiirelt lahendatav probleem.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
Teoreetiliselt võivad kõike teha, kuid üldiselt pole see siiski eriti mõeldav sest et nad pole niivõrd manööverdusvõimelised kui päris puksiirid. Häda pärast võib kusagil avatumas kohas muidugi sleppi võtta, kuid sellega kaasnevad ilmselt ka teatavad ohud. Kui sul ikka 40 000+ tonni mingil põhjusel selga hakkab vajuma, siis küll väga selles suures (ja kohmakas) köievedajas ei tahaks olla.Suurtel sõjalaevadel, kes lahingugugruppi kuuluvad, on ka päris suur köie vedamise võime olemas.
Muidugi puksiiride kaasa loksumine peaks suht elementaarne olema. Puhtalt juba sellepärast, et osasid kohtasid ei tohi sõjalaevad omal jõul läbida. Poliitika ja kõik see muu värk...
Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
Tegelikult on suured laevad tänapäeval üllatavalt manööverdusvõimelised, vaadake kasvõi, milliseid veel 40-50 aastat tagasi puksiiri abita võimatuks peetud manöövreid sooritavad Tallinki Ro-Ro praamid.Teoreetiliselt võivad kõike teha, kuid üldiselt pole see siiski eriti mõeldav sest et nad pole niivõrd manööverdusvõimelised kui päris puksiirid
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
Näikse, et suurem osa lennukeid on Kuznetsovilt kaldale kolitud...


Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
Mitte küll venelaste lennukikandjalt, aga silmaringi avardavalt- väike jupike ameeriklaste dekimeeskonna majandamisest katapuldiga- suht-koht lähedalt ja huvitavalt.
https://www.youtube.com/watch?v=e-V0dKwyu6E
Viimase startija tiiva all tundub olevat tankursüsteemi paak, analoogset kasutavad ka venelased.

Seadme nimi on УПАЗ, kasutusel on see üpris ammu...

juba Su-15 oli võimalik sellistega varustada.

https://www.youtube.com/watch?v=e-V0dKwyu6E
Viimase startija tiiva all tundub olevat tankursüsteemi paak, analoogset kasutavad ka venelased.

Seadme nimi on УПАЗ, kasutusel on see üpris ammu...

juba Su-15 oli võimalik sellistega varustada.

Для перекачки топлива служит центробежный насос (установлен в передней части агрегата за конусным обтекателем), приводимый воздушной турбиной. Максимальная производительность его 2900 л/мин.
В уширенной части УПАЗа стоит лебедка для размотки-смотки шланга. Она тоже приводится от воздушной турбины. Эта же турбина является исполнительным механизмом системы слежения за уборкой-выпуском и натяжением шланга. Ее лопатки выполнены поворотными, что позволяет в нужный момент менять мощность турбины и тем самым силу воздействия на шланг, изменяя его натяжение...
...В настоящее время в эксплуатаци находятся следующие модификации УПАЗов:
-агрегат УПАЗ. Специально для «легких» самолетов, т.к. производительность его всего 1600 л/мин. Диаметр шланга 40 мм, длинна в потоке около 28 м. Устанавливается на СУ-24М.
-агрегат УПАЗ-1К. Для палубного СУ-27К/КУБ ( СУ-33). Производительность 2300 л/мин, длинна 26 м, диаметр 52 мм.
Кроме того практически готова модификация ПАЗ-МК для установки на палубный заправщик МИГ-29К/КУБ. Производительность 750 л/мин. Особенность этого агрегата в том, что здесь перекачка производится насосами топливной системы самолета, а шланговая система та же, что и на УПАЗ....
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Mnjah.
Kui nüüd vastavadki tõele spekulatsioonid, et Mig-29K avarii tinginud pidurdustrosside süsteem ollagi kapitaalsemalt tuksis ja merel seda korda ei saavatki ja et....
......siis mis muud kui finita la comedia.Журнал цитирует неназванного "высокопоставленного британского офицера в Сирии", который утверждает, что большая часть боевых вылетов по целям в Сирии осуществлялась самолетами Су-33 и МиГ-29КР именно с авиабазы Хмеймим, а не с "Адмирала Кузнецова".
Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
Ma natuke kahtlen selles. Trosside vahetamine Kuznetsovil ei ole raketiteadus...üks asjaosalistest kirjeldab protsessi.
Трос, за который цепляется самолетный гак, можно заменить менее, чем за одну минуту, если новый трос под рукой. Нужно 2 - 4 человека. С каждой стороны трос крепится с помощью проушины. Для замены троса надо с каждой стороны выкрутить стопорный винт (менее 10 витков резьбы), открутить гайку ни пальце (4 - 5 витков), вынуть палец, вынуть проушину старого троса, вставить проушину нового троса, вставить палец, закрутить гайку, вставить и закрутить стопорный винт. Все.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44039
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
Kui mingitel X põhjustel on suure ja raske Su-33 lahingukoorem maismaamärkide vastu üks 500 kg pomm, siis selline tegevus on ressursi raiskamine. Lennuväljalt viiakse lendu kaugelt rohkem.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
Pole vist väga ennekuulmatu arvata, et kogu selle lennukikandjate pidurdussüsteemide juures on konkreetne terastross(ja selle vahetamine) see kõige lihtsam asi.
Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
Võimalik aga siiski tundub Trummi pakkumine märksa loogilisem. Aga kui meeldib arvata, et kogu VF laevastiku juhtkond koosneb 100% neandertaalidest- vaba maa.
Viimati muutis Lemet, 26 Nov, 2016 13:31, muudetud 1 kord kokku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44039
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
Antud infoallikas iseenesest on araabiamaailmas täiesti sümptomaatiline - ma pole näinud ühegi vene sõjalise nõuandja meenutusi, kus poleks kirutud araablastelt igas suunas ja igale poole läbi tilkuvat infot.Журнал цитирует неназванного "высокопоставленного британского офицера в Сирии", который утверждает, что большая часть боевых вылетов по целям в Сирии осуществлялась самолетами Су-33 и МиГ-29КР именно с авиабазы Хмеймим, а не с "Адмирала Кузнецова".

Üks 1970ndatel tollaste ülimalt salajaste MiG-25 luurelendudega asjatanud vene ohvitser meenutas, et kui Iisraeli hävitajad hakkasid ilmuma salajastele lennumarsruutidele nagu kellavärk, siis lõpetati egiptlaste informeerimine lendudest. Mitu korda päevas oli nt egiptlastele teatatud "mootorite katsetamine", milleks aeti lennuk varjendist välja, kuniks ühel "katsetamisel" läks sõiduks lahti

Maapealne personal oli täheldanud, et egiptuse ohvitserid tormasid ummisjalu kõik kuhugi helistama seepeale, seejuures ka need, kelle pädevuses polnud ilmselgelt egiptuse ülematele ettekandmine lennuväljal toimuvast......

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44039
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
Eks neil ole selle rauaga raskusi seal kah, laev oli esiteks ju NSVL laevastikus esimene omataoline, eks see NSVL lagu pardakk, vahepealne eimillegi tegemine pluss kogemuste nappus on nüüd tükk tööd tasa teha.Lemet kirjutas:Võimalik aga siiski tundub Trummi pakkumine märksa loogilisem. Aga kui meeldib arvata, et kogu VF laevastiku juhtkond koosneb 100% neandertaalidest- vaba maa.
Aga noh, me ju ei valda nende käskusi ega kaalutlusi, saab vaid oletada, miks ja milleks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
смешно, товарищи.Трос, за который цепляется самолетный гак, можно заменить менее, чем за одну минуту, если новый трос под рукой. Нужно 2 - 4 человека. С каждой стороны трос крепится с помощью проушины. Для замены троса надо с каждой стороны выкрутить стопорный винт (менее 10 витков резьбы), открутить гайку ни пальце (4 - 5 витков), вынуть палец, вынуть проушину старого троса, вставить проушину нового троса, вставить палец, закрутить гайку, вставить и закрутить стопорный винт. Все.
Nägime MiG-29 pealt, kuidas see asi alla minuti välja nägi

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
Huvitav, huvitav..
Et Kuznetsov viidi sellepärast Süüria alla, et tema pardal olev lennugrupp saaks ümber baseeruda maismaalennuväljale, kuna lennukikandja enda pardalt pole võimalik ründeoperatsioone efektiivselt läbi viia..??
Selleks tiksuski carrier-group kuu aega, keskmise kiirusega 9 sõlme Arktikast Vahemerele.??
Selle peale ei tuleks vist isegi neandertaallased...
Annab ikka punnitada...
Isegi venelased ei suuda niivõrd andekaid/naljakaid vabandusi välja mõelda.
Laeva tossamine suitsukatte tegemiseks oli ju täielik pärl...
Oluliselt reaalsem on vist arvata, et midagi seal pardal ikka tõsiselt tuksis on, et lennugrupp maale ümber pidi kolima.
No loodame ikka, et asi päris katastroof pole ja venelased küna ilusti korda saavad ja lennud selle pardalt(efektiivselt või mitte) saavad jätkuma.
Kole küll ja kus selle häbi ots, kui lennukikandja sealt ilma lennukiteta peabki koju tossutama.

Et Kuznetsov viidi sellepärast Süüria alla, et tema pardal olev lennugrupp saaks ümber baseeruda maismaalennuväljale, kuna lennukikandja enda pardalt pole võimalik ründeoperatsioone efektiivselt läbi viia..??
Selleks tiksuski carrier-group kuu aega, keskmise kiirusega 9 sõlme Arktikast Vahemerele.??
Selle peale ei tuleks vist isegi neandertaallased...

Annab ikka punnitada...

Isegi venelased ei suuda niivõrd andekaid/naljakaid vabandusi välja mõelda.
Laeva tossamine suitsukatte tegemiseks oli ju täielik pärl...

Oluliselt reaalsem on vist arvata, et midagi seal pardal ikka tõsiselt tuksis on, et lennugrupp maale ümber pidi kolima.
No loodame ikka, et asi päris katastroof pole ja venelased küna ilusti korda saavad ja lennud selle pardalt(efektiivselt või mitte) saavad jätkuma.
Kole küll ja kus selle häbi ots, kui lennukikandja sealt ilma lennukiteta peabki koju tossutama.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist