Venemaa majandus ja sanktsioonid I

Kõik käimasolevast sõjast
Suletud
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas vanahalb »

Kriku kirjutas:Väga lihtsustatult:
* turumajandus = toodetava ja pakutava kauba hindu, hulka, koosseisu, kvaliteeti jne. määravad konkurents ja ostuvõime;
* plaanimajandus = toodetava pakutava kauba hindu, hulka, koosseisu, kvaliteeti jne. määrab plaanikomitee.

See, et turumajanduslikes riikides üritatakse majandust juhtida (peamiselt käibiva raha hulga abil) või kehtestatakse piire ja piiranguid (konkurentsile, kvaliteedile, tööjõu ekspluateerimisele jne) või dotatsioone, ei tee neist veel plaanimajandusi.
Vana asja veel meelde tuletades:

need on nii umbmäärased näitajad, et suvalist turumajandust võib nimetada plaanimajanduseks ja vastupidi - tuues vaid eranditena välja, et x, y või z ei tähenda veel mittemidagi.
Üleüldiselt on majandusteadus paras humanitaarteema - andke teadlasele lähteülesanne ja ta tõestab ükskõik mille ära. Juriidikas saab ka niimoodi. Füüsikas või keemias, kus kehtivad loodusseadused , näiteks ei saa. Mitmegi nobelisti majandusteooriaid oleks võinud kõigepealt koerte peal katsetada, aga no mis sa enam teed - preemia on juba välja antud ja maha joodud :)

Valgevene, siit lähinaabrite seast, pole samuti mingi turumajandushiiglane kuid kohalikele meeldib. Kes rahul pole, võib ära sõita. Erinevalt NSV Liidust kinni keegi ei pea. Jutt, et see on võimalik vaid tänu Venemaa odavale energiale on suures osas jama. Energial ongi selline hind. USA-s maksab bensiin laias laastus sama palju kui Venemaal. Palju mõned riigid sinna aktsiisi otsa keevitavad on hoopis teine teema.
Venemaal on liiga palju härrasmehi, kes on eluliselt huvitatud vahendamisest. Umbes sellises plaanis, et ärme arendame kohalikku autotööstust, sest iga müüdud Mercedese pealt kukub mulle mõni tuhat dollarit puhast. Teine ja vähemalt sama suur grupp on neid, kelle arvates on kogu import kuradist. Riik kokkuvõttes pole ei liha ega kala.
soul
Liige
Postitusi: 2898
Liitunud: 12 Nov, 2005 22:59
Asukoht: Lõuna
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas soul »

U.S. to Blacklist 5 Russians, a Close Putin Aide Among Them
http://www.nytimes.com/2017/01/09/us/po ... ation.html
Puurija
Liige
Postitusi: 1687
Liitunud: 01 Mai, 2014 11:20
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Puurija »

Vene suursaadik Leedus Aleksandr Udaltsov kohtus 9. jaanuaril seimi esimehe Viktoras Pranckietisega, et teha ettepanek parandada Vene-Leedu suhete õhkkonda.
Leedu välisminister Linas Linkevičius: ,,Parlamendiliikmete suhtlus on kiiduväärt asi. Küsimus on selles, mis on jutuks, aga protsess ise peab toimuma. Parlamendiliikmetel on vabadus arutleda, luua rühmi, kohtuda, kuid on väga tähtis, et see suhtlus oleks põhimõttekindel, et me ei räägiks mingilt kaitsepositsioonilt, justkui meil ei ole millagagi end kaitsta. See on väga tähtis. Kõik sidemed on väärtuslikud siis, kui neil on aluseks ühised väärtused, siis toovad need kasu. Kaldun uskuma ja loodan, et see saab just nii olema."
Udaltsov: ,,Vene riigiduuma võiks "kiirustada" Leedu seimiga siderühma loomisega ja kahe riigi parlamendisaadikutel tasuks ehk alustada sellest, et mõelda, kuidas parandada kahepoolsete suhete õhkkonda. Seim ja riigiduuma on struktuurid, mis mõjutavad meie suhete õhkkonda väga tugevasti; kõik me mõistame, et need suhted ei ole praegu parimas seisus, seepärast ehk peaks alustama sellest, et mõelda õhkkonnast, selle õhkkonna parandamisest ja mingite soodsamate dialoogi tingimuste loomisest. Venemaa soovib omada usaldusväärset, ennustatavat ja heatahtlikku naabrit ja partnerit. Me olime ühisel arvamusel, et meie parlamendisaadikute suhtlemises on reserve. Arusaadavatel põhjustel ei ole meil selles valdkonnas ammu mingeid sidemeid olnud (...). Mind teavitati, et Leedu seimi saadikud on loonud Vene parlamendisiderühma (...) Me suhtume sellise rühma loomisse väga soodsalt. Kannan Moskvasse ette, et ka meie võiksime kiirustada riigiduumas samasuguse rühma moodustamisega ja korraldada meie parlamendiliikmete kohtumise, mille osas, ma arvan, me jõuaksime vastastikuse mõistmiseni."
http://uudised.err.ee/v/valismaa/1b6b5c ... ottekindel

Venemaa tervishoiuministeerium koostanud dokumendi, et võidelda tubaka tarbimisega. Peamine eesmärk on täita WHO eesmärk – vähendada 2025. aastaks tubakatarvitamist elanikkonnas 25 protsendini. Kava kohaselt jõustuks eelpool mainitud eluaegne tubakamüügikeeld 2033. aastal, mil 2015. aastal sündinud on jõudnud täiskasvanuikka. Veel on plaan luua tingimused, et vähendada edaspidi elanike tubakatarbimist. Selleks plaanitakse kehtestada täielik tubakatoodete tarvitamise keeld kommunaalkorterites, ühistranspordivahendites ning –peatustes. Viimaste ümber tekitatakse kolme meetri raadiune suitsuvabavöönd. Sama lugu kehtib ka kaubanduskeskuste sissepääsude puhul. Lisaks keelatakse suitsetamine isegi isiklikes sõiduvahendites, juhul kui lapsed viibivad seal. Niisamuti ei ole lubatud tubakatooteid tarvitada nende isikute läheduses, kellele see tegevus ei meeldi, sõltumata sellest, kas viibid enda isiklikus korteris või mitte. Dokument on juba saadetud tutvumiseks tööstus-, rahandus-, majandusarengu- ja kultuuriministeeriumile ning mitmetele teistele ametkondadele.
http://izvestia.ru/news/656193

Trumpi personaliülem Reince Priebus: ,,Ta (Trump) ei eita, et selle konkreetse kampaania taga olid Venemaa üksused. Seepärast valmistatakse tipptasemel sidemeid ette väga hoolikalt."
Millist presidentide kohtumise vormi Kremlis eelistataks, kas kahepoolset tippkohtumist või jutuajamist mõne rahvusvahelise sündmuse kõrvalt?
Peskov: ,,Siin ei ole mingit põhimõttelist vahet."
Kohtumise võimalik aeg?
Peskov: ,,Mitte enne, kui presidendiks valitu ametisse asub. Trump peab vähemasti USA tegevpresidendiks saama. Pärast seda juba hakatakse plaane tegema."
http://www.bbc.com/news/world-europe-38558377
http://maailm.postimees.ee/3973203/krem ... israportit

Ettevõtja Tiit Vähi: ,, Suurriikidel on geopoliitilised huvid, võtame Kuuba kriisi 1962, kui Nõukogude Liit tahtis tuumarelva paigutada Ameerika Ühendriikide kõhu alla, oleks ju läinud kolmandaks maailmasõjaks. Õnneks lepiti kokku. Praegu toimub NATO vägede paigutamine Vene kõhu alla. Kas jällegi näema III maailmasõja ohtu? Ma ei saa aru sellest kabuhirmust,  mida ajakirjandus ja mõned poliitikud ning endised Nõukogude Liidu erusõjaväelased tunnevad seoses Venemaa ja USA võimaliku suhete paranemise üle Trumpi ajal. Teiseks oluliseks nähtuseks on suhtumine Venemaasse. Käib tohutu propaganda, et kohe tuleb Venemaa meile kallale. Tekib küsimus, kas ka seekord nn luureorganisatsioonid ei eksi nagu Iraagi puhul. Ka naabritega tuleb püüda läbi saada, koostöö pole abielu. Hiljuti ütles Soome ekspresident Tarja Halonen, et sõjaoht selles piirkonnas on üle võimendatud ning kui Putiniga on võimalus kohtuda, siis tuleb kohtuda."
http://majandus24.postimees.ee/3973215/ ... usa-soprus

Moskva aselinnapea ehituse alal Marat Husnullin: ,,Töö metroo ehitusplatsidel käib täie hooga. Tänavu on meil käiku lastud metrooobjektide osas oodata järjekordset rekordit. Selle aasta lõpuks kavatsetakse Moskvas käiku anda umbes 30 km uusi metrootunneleid ja 15 metroojaama. Moskvas napib metrooehitajaid. Edaspidi kavatseme mobiliseerida metrooehitusele veel kuni 10 000 töölist.
http://maailm.postimees.ee/3972847/mosk ... etroojaama
Kasutaja avatar
PaganHorde
Liige
Postitusi: 4402
Liitunud: 26 Jaan, 2014 9:00
Asukoht: www
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas PaganHorde »

http://maailm.postimees.ee/3974049/vene ... as-surnuna

Kuidagi kahtlaselt palju saab neid viimane aeg hukka
mcraimond
Liige
Postitusi: 169
Liitunud: 06 Jaan, 2009 9:26
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas mcraimond »

PaganHorde kirjutas:http://maailm.postimees.ee/3974049/vene ... as-surnuna

Kuidagi kahtlaselt palju saab neid viimane aeg hukka
Luuremängudes on läinud panused suuremaks ja tegevus jõhkramaks?
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42817
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Kriku »

Moskva eliidi ülikooli professor: 2017. aastal algab Venemaal tõsine poliitiline kriis.
*1980.–1990. aastate vahetusel alanud revolutsioon pole lõppenud, Venemaad ootab ees veel üks revolutsioonipuhang.
*President Putini plaanid saavad selgeks 2017. aasta suve lõpus või sügise alguses. Ta näib olevat võimust väsinud.
*Võimuaparaadis on paljudel inimestel praegu n-ö viimase krabamise soov – rebida tükike ja lahkuda riigiametist.


Toimetaja eessõna
Vene politoloog ja riigi eliiti koolitava Moskva riikliku rahvusvaheliste suhete instituudi (MGIMO) professor Valeri Solovei (56) pälvis mullu Venemaal palju tähelepanu. Erinevalt paljudest analüütikutest usutakse tal olevat häid allikaid Kremli kõige kõrgematel võimutasanditel. Näiteks ennustas ta suvel õigesti president Vladimir Putini lähikonnas tehtud kaadrimuudatusi, mis päädisid Anton Vaino administratsiooni juhiks nimetamisega. Peale selle esines ta ühes intervjuus arvamusega, et Vene presidendivalimised võidakse varasemaks nihutada, aga Putin ei pruugi neil osaleda. Võimudele läks see korda, sest usutlus kadus imekombel veebiavarustest. Nüüd räägib ta Raadio Vabadusele antud intervjuus, et Venemaad ootab sel aastal suuremat sorti kriis.
Raimo Poom


Valimiste teema tõi mullu Venemaal päevavalgele tähtsa asjaolu: tundub, et keegi ei ole võimeline endale ette kujutama, et võim võiks valimistel vahetuda. Samuti ei prognoosi keegi majandusteadlastest nii tugevaid sotsiaalseid vapustusi, et inimesed tuleksid tänavatele. Elatustase ja inimeste ootused vajuvad vaikselt allapoole, aga see võib venida aastaid, kui mitte aastakümneid. Tundub, et kõik on betoneeritud.

Klassikalise poliitilise prognoosimise meetodid ei tööta Venemaal üldse, seda ütleb teile iga endast lugu pidav politoloog. Aga isegi seal, kus need meetodid on väga hästi läbi töötatud, annavad nad tagasilööke. Tuletan meelde möödunud aasta kaht tagasilööki, Brexitit ja Trumpi võitu. Analüütiline konsensus valitses nii Brexiti võimatuse kui ka Ühendriikide valimiste puhul. USA demokraatlik administratsioon ei uurinud isegi teoreetiliselt asjade vabariiklastele üleandmist. Nüüd aga palun – ekspertide ja prognoosimise kolossaalne fiasko! Ja miks see ei võiks juhtuda Venemaal?

Ja veel üks asjaolu, mis on äärmiselt tähtis: kõik, kes tegelevad Venemaal eksperdiuuringute või -hinnangutega, kardavad. Kardavad avaldada mõnd oma oletust. Kardetakse repressioone või pehmemalt öeldes negatiivseid sanktsioone. See hirm on liialdatud, kuid täheldan seda paljudes inimestes. Intellektuaalid kardavad praegu märksa rohkem kui kaks-kolm aastat tagasi. Paljusid asju arutatakse ainult kuluaarides.

Mina ei karda oma eksperdiarvamust välja öelda ja olen veendunud, et 2017. aastal ootab meid tõsise poliitilise kriisi algus. Rõhutan – just nimelt algus, kriis ise areneb kaks ja pool kuni kolm aastat ning selle kulminatsiooniks saavad presidendivalimised. Mis puudutab võimu vahetumise võimalust valimistel, on poliitilistel muutustel eri vormid, mida näitab ajalugu, sealhulgas päris hiljutine ajalugu. Nõukogude Liit muutus Venemaaks revolutsiooni käigus ja selliseid asju uuriva teadlasena võin ma öelda, et revolutsioon, mis algas Venemaal 1980. ja 1990. aastate vahetusel, pole veel lõppenud. Suure tõenäosusega tuleb meil läbi elada veel üks revolutsioonipuhang.

Kõlab muljetavaldavalt. Aga me räägime tulevastest valimistest kui mingist poliitiliste sündmuste päästikust ja pole selge, kui palju on sellel alust. Arutatakse näiteks, kas valimistele lastakse Aleksei Navalnõi, aga see on ju lihtsalt võimu otsus, mis on talle kasulikum. Kas see pole üldse vale eeldus – jutt valimistest?

Vale eeldus on see, et me tunneme end fatalistlikult asjaolude ohvrina, oleme valmis istuma käed rüpes ja jälgima, kuidas kõik mööda läheb, õlgu kehitama ja ütlema: no kuidas siis, kõik on programmeeritud! Ei midagi sellist. Eesmärgipärase poliitilise tegevusega saab olukorda kergesti muuta olenemata sellest, kas Navalnõi lastakse valimistele või mitte. Selleks tuleb lihtsalt aru saada, et olukord on äärmiselt ebapüsiv, ei ole tsementeeritud, vaid hoopis vastupidi: süsteem logiseb üha rohkem, võimu tegutsemisvõime väheneb ja praegu on igasugusel opositsioonil, kui see vaid on tõeline opositsioon, suurepärane võimalus olukorda mõjutada. Aastatel 2014–2015 oli see võimatu, nüüd hakkab võimaluste aken avanema.

Mõni kuu tagasi rääkisite võimalusest, et Putin ei lähe valimistele, et on kandidaate, keda võim võib nendel valimistel tema asemel esitada. Te viitasite presidendi administratsiooni allikatele. Mul on tunne, et nüüd (ja võib-olla langes see kokku Uljukajevi vahistamisega) on see jutt lõppenud. Kas teile ei tundu, et keegi pakkus soovitut tegelikkuse pähe?

Mul ei ole sellist tunnet. Nii palju kui mina tean, on seda arutatud. Praegu kavatseb Putin kandideerida, kuid on asjaolusid, millest jagusaamine pole jõukohane isegi talle, ja kui need asjaolud ilmnevad, siis ta valimistele ei lähe, läheb teine inimene. Inimese elu ja ajalugu on ettearvamatud, paljud asjaolud ei olene meist – ei presidentidest, monarhidest ega diktaatoritest. Seega võib kõik muutuda. Putini plaanid saavad selgeks 2017. aasta suve lõpus või sügise alguses. Seda enam et ta näeb välja nagu inimene, kes on võimust väsinud ja peab seda koormavaks. Seda oli märgata isegi pressikonverentsil. See ei tähenda loomulikult tema valmisolekut võimust loobuda, aga mulle tundub silmanähtav, et avalikust ja rituaalsest küljest on see talle koormav. Selliste rituaalide vajalikkus kutsub temas esile ärritust. Võib-olla eelistaks ta riiki valitseda kulisside taga. See aga eeldab riigivõimuorganite omavaheliste suhete teistsugust formaati, Putini veidi teistsugust rolli.

Jah, on räägitud kontseptsioonist, et võimu ülesehitus muutub ja Putinist saab mingisugune vaimne juht.

Põhiseaduslikku reformi valmistatakse ette. Teine asi on see, et mitte keegi, isegi need, kes seda ette valmistavad, ei tea, kas see jääb soiku või mitte. Samuti ei tea keegi, kas majandusreformide programm jääb soiku. On antud korraldus viia see lõpule enne tähtaega, mitte suveks, vaid peaaegu kevade alguseks.

Majandusreformid on hea näide mõistmaks võimu ülesehitust. Selleks et teha mõtestatud majandusreforme, tuleb teha poliitilisi reforme ja Putin peab demonteerima režiimi, mille ta isikliku võimu huvides üles ehitas. Milleks talle majandusreformid, mis suure tõenäosusega tõukavad riigi poliitilisse ebastabiilsusse, nagu omal ajal lagundasid majandusreformide katsed Nõukogude Liidu?

Ma jagan seisukohta, et käsku majandusreforme ette valmistada ei antud selleks, et neid tegelikult ellu viia, vaid pigem selleks, et inimestele mingit tegevust anda, et luua ühiskondlikule tähelepanule valefookused.

Asi on selles, et võimul ei ole peale peamise liikumapaneva motiivi – võimu ning sellega seotud ohutuse ja varade säilitamise – mingit raudset loogikat. Kui ei ole raudset loogikat, ei ole ka institutsioone ning sellises olukorras võivad toimuda ootamatud ja järsud muutused. Kõik maailmas lõpeb varem või hiljem ning kõik peale ülima rumaluse ja ülima tarkuse muutub, nii ütles Laozi. Ma tuletan meelde 2011.–2012. aasta piiride kõigutamist, mis osutus Kremli jaoks ootamatuks, ning selleaastaseid ootamatusi Suurbritannias ja USA-s.

Mõningaid asju – osaliselt puudutab see rahva tundeid – varjavad inimesed ka iseenda eest, nad kardavad neist valju häälega rääkida. Siit ka sotsioloogiline aksioom massidünaamika ettearvamatuse kohta. Post factum panevad ajaloolased, poliitikateadlased ja teoreetikud paika mingisugused seaduspärasused, avastavad suundumusi. Aga kui sa oled protsessis, siis tihti sa neid ei näe, sa ei suuda peamist teisejärgulisest eraldada, aru saada, milliste faktorite seostamine võib viia muutusteni.

Üldiselt turbulentsus suureneb, võimu ja riigiaparaadi teovõime väheneb. Riigiaparaati hirmutas väga Uljukajevi vahistamine ja see inerts säilitab oma jõu. Rostovi oblastis on Gukovo linn tegelikkuses täielikult blokeeritud, seal toimub omamoodi „terrorismivastane operatsioon” terve linna vastu, sest seal elavad kaevurid, kes pole mitu kuud palka saanud, otsustasid protestida, kuigi põlvitades – sõita Moskvasse õigust nõudma, loomulikult president Putinilt. Aga kui selliseid Gukovosid saab mitu? Aga kui kuskil otsustavad nad põlvedelt tõusta ja ära võtta nööri, mille nad ise endale kaela riputasid? Mis juhtub?

Selleks on olemas rahvuskaart.

Kaardivägi on fiktsioon. Professionaalsemad inimesed sinna lihtsalt ei läinud. Seetõttu on kaardivägi sisevägi, mis on võimeline ainult piiramisrõngas seisma. Üritati luua teovõimelisi eliitväeosi, see, mis oli, lammutati, kuid uut ei loodud.

Te tahate öelda, et hoolimata sellest, et võime hirmutasid 2011.–2012. aasta sündmused, hoolimata kõigist juttudest rahutustevastaste jõudude reformimisest on võim massirahutusteks vähem valmis?

Absoluutselt õige, ta on praegu vähem valmis kui 2011. ja 2012. aasta vahetusel. Muljet, mida võim püüab edasi anda, ei tohi reaalsusega segamini ajada. Võim edastab väga hästi muljet brutaalsusest, enesekindlusest, tseremoonitsematusest, kuid tegelikult pole ta praegu kaugeltki nii tugev. Teine asi on see, et see ei tähenda, et oleks jõude, mis on valmis ära kasutama praeguse võimu nõrkust. Siin on, kui soovite, vastastikune halvatus.

Te räägite, et Uljukajevi vahistamine on riigiaparaadi ära hirmutanud. Kas saab hinnata, milleni see hirm viib?

Halvatuseni, efektiivsuse vähenemiseni. Kõik hakkavad ettevaatlikult töötama ja kartma seadusest üleastumist. Aga nagu te mõistate, ei saa Venemaal midagi teha, kui rangelt järgida isegi seaduse tähti ja ametijuhendeid. Ja nagu mulle rääkisid inimesed, kes on aparaati integreeritud, tekib paljudel praegu n-ö viimase krabamise soov – rebida tükike ja lahkuda riigiametist. Kasutada n-ö viimast võimalust. Üldiselt ei vii see selleni, mida võim taotles, ehk efektiivsuse suurenemiseni, vaid halvatuseni ja riigiaparaadi tegevuse efektiivsuse vähenemiseni.

Kas inimesed muutuvad hirmust rohkem või vähem lojaalseks?

Ärgem ajagem segi deklamatsiooni ja praktikat. Lojaalsust kontrollitakse ainult sellega, kuidas inimesed end kriitilises olukorras ülal peavad. Kriitilises olukorras ei hakka need inimesed täitma ühtki korraldust ega käsku, nad lihtsalt kaovad, neil ei tööta telefonid, nad muutuvad kättesaadamatuks igasugustele sideliikidele, nad haigestuvad, nad leiavad võimaluse jätta täitmata kõik nende seisukohalt ohtlikud otsused. Nii on juba juhtunud Vene impeeriumi ajaloos, NSVL-i ajaloos. Alati toimub kõik ühtemoodi: ühel hetkel kaovad äkki kõik sinu kindralid, oblastikomiteede sekretärid, kes enne vandusid truudust. Loomulikult juhul, kui see hetk saabub – me räägime praegu hüpoteetilisest olukorrast. Tegelikult on võimu tegevuse tulemused vastupidised sellele, mida ta kavandas, ja see on Venemaale väga tüüpiline. Muide, rahvuskaardi loomise katse läbikukkumine on viinud selleni, et luureteenistuste ühendamise plaanid on blokeeritud – sai selgeks, et see viib halvatuseni.

Te räägite põhimõtteliselt, et võim on nõrk.

Ta ei ole nii tugev, kui püütakse esitada ja nagu me seda endale ette kujutame. Ta on tõesti tugevam kui opositsioon, aga kaugeltki mitte graniidikamakas.

Mis te arvate, kas Putin teadvustab seda nõrkust või täpsemalt: ebapiisavat jõudu?

Võimu informatsioonivajadus on väga terav, aruandmist on üha rohkem, kehtestatud on igapäevane seire, mitte iganädalane või igakuine nagu varem. Aga see sarnaneb sellega, kui te informatsioonikuhja all ei suuda näha tendentse, ei suuda mõista, kust lähtub oht. On tunne, et miski pole korras, aga sellega koos valitseb pime kindlus, et midagi hirmsat ei juhtu ja kõik laheneb iseenesest. See on Venemaal igasuguse võimu tegevuse ammune eeldus: ärme torgime, äkki laheneb kuidagi ise. Aga kui võim hakkab fiskaalset survet tugevdama – ja seda ta teeb –, ei saa ta arvestada sellega, et kõik iseenesest laheneb. Kõigis raamatutes on kirjas, et fiskaalse surve tugevdamine on otsene ja lühim tee sotsiaalsete rahutusteni.

Minu arvates on siin tähtis kukkumise kiirus. Kui see on vaikne ja märkamatu, jõuavad inimesed harjuda.

Igasugusel kohandumisel on piir ja ma arvan, et Venemaal ollakse sellele piirile lähedal. Kui perekond kulutab keskmiselt 70–80% oma sissetulekutest eluliste vajaduste rahuldamiseks ehk söögile, transpordile ja eluasemele, siis see tähendab, et enesesse investeerimiseks ei jää peaaegu midagi järele, ning järelikult oleme me piiri juures. Loomulikult võib sellest piirist üle astuda, aga ma ei hakkaks pead andma, et inimesed kannatavad lõpmatult. Ja peamine on, et keegi ei tea, kust läheb see joon, mille taga kannatus lõpeb. Seda on võimalik välja selgitada ainult empiirilisel teel, mida võim survet suurendades ka teeb, aga kui ta selle välja selgitab, on juba hilja.

Alates 2011. aastast, kui Putin otsustas presidenditoolile naasta, karmistab võim pidevalt kontrolli ühiskonna üle, keerab kruvisid kinni, kasutades kõiki mõeldavaid ettekäändeid. Kas seda on võimalik ekstrapoleerida tulevikule? Kas võim tahab ka edaspidi nii tegutseda?

Mulle näib, et võim juba mõistab, et on pilli lõhki ajanud. Aga hakkliha pole võimalik enam kokku panna, administratiiv- ja politseimasinal on oma loogika ja inerts, seda ei saa enam peatada. Kui teil on kergem alustada juurdlust arvestuslike kirjutiste kohta VKontaktes, siis te teete seda ja näete arvestuslike näitajate poolest säravam välja. „Võitlus terrorismiga” käib enam kui edukalt. Viimastel kuudel on olnud märgata, et võim tahab kuidagi kultuurimeistritega kokkuleppele jõuda. Talle ei meeldi nendega olla konfliktis, mille provotseeris võimu enda tegevus. Aga kehtib juba hooletusse jäetud süsteemi loogika. Ja siin naaseme eelmise küsimuse juurde: kas piir on olemas või mitte? Ma arvan, et see on olemas ja me näeme seda. 2010. aastal Tuneesias ja 2011. aastal Egiptuses keerati kruvid kõvemini kinni kui Vene Föderatsioonis, seal oli pea tõstminegi keelatud. Ja näe, mis juhtus!

Need analoogiad on alati liiga keerulised, et neile toetuda.

Jutt käib sellest, et sotsiaalsed ja poliitilised liikumised on väga sageli ettearvamatud, isegi rangelt kontrollitud ja kinnistes ühiskondades.

Niisiis te arvate, et Vene võim, kes on viimastel aastatel kruve kinni keeranud, tahaks neid nüüd veidi lahti keerata?

Osa võimust, sest võimul on mitu fraktsiooni. Need, keda võib nimetada poliitilisteks tehnokraatideks, mõistavad, et kruvid on üleliia kinni. Aga nn silovik’id ja nendega seotud repressiivaparaat tahab kõike kontrollida. Aga kõige kontrollimine tähendab Venemaal tegelikkuses kõigi represseerimist. Meil on keelatud kõik, mis pole lubatud – me liigume praegu järk-järgult selles suunas. See on see, millest ma alustasin, et Venemaal muutub kõik poliitikaks, sest võim trügib igale poole. Ja tehnokraatide – ma isegi ei nimeta neid liberaalideks, sest nad ei ole liberaalid – ja silovik’ide vahel on konflikt. Ja Putin balansseerib nende kahe fraktsiooni vahel.

See on keeruline olukord, sest kunagi ei või teada – mõtled inimese kohta, et tema on ilmselt tehnokraat, aga tegelikult pole.

(Naerab.) Inimesed on meil ka väga plastilised ja kontekstuaalsed. See pole ju midagi rohkemat kui skeem, aga skeem, mis tabab midagi väga tähtsat. See konflikt tehnokraatide ja silovik’ide omavahelistes suhetes on alati olnud märgatav ja jätkub ka nüüd. See on süsteemi osade tavaline enesesäilitamise loogika ressursside piiratuse tingimustes. Kui te tahate alles jäänud ressursid endale haarata, peate te tõestama oma vajalikkust, peate hirmutama, peate tegelema laienemisega. Silovik’id sellega tegelevadki. Teised, kes neid ressursse justkui toodaksid, tehnokraadid, räägivad: kuulge, meil on vähe ressursse, piirame kuidagi ambitsioone, proovime kokku leppida, proovime midagi muuta.

Ma ei mõista, kust võetakse tehnokraatide poliitiline kaal. Kehtib ju võimu säilitamise loogika. Kujutleme hüpoteetiliselt, et keegi Putini abi presidendi administratsioonist loeb seda intervjuud, ehmub äkki ja ütleb: oi, 2017. aastal võivad ligi hiilida mingid hirmsad asjad, teeme selle vastu midagi. Aga mida saab teha? Tegutseda saab repressiivselt. Keelata Navalnõil valimistel osaleda, keelata teil MGIMO-s töötada, veel kedagi laiali ajada. Ometi pole seni midagi sellist juhtunud. Ma ei mõista, kust võetakse need võimu juures säilinud tingliku liberalismi ressursid.

See pole liberalism, see on tehnokraatia. Need inimesed kujutavad enam-vähem ette, kuidas majandus on üles ehitatud. Putin tunneb, et silovik’id majandust juhtida ei suuda, nad lammutavad selle hetkega. Seetõttu ei andnud ta neile carte blanche’i Uljukajevi represseerimise muutmiseks kogu ministrite kabineti majandusploki represseerimiseks ja peaminister Medvedevi mahavõtmiseks. Esiteks usaldab Putin Medvedevit, teiseks aga mõistab, et silovik’id ei ole võimelised majandust juhtima, neil pole üldse kedagi, kes oleks võimeline majandust juhtima, peale võib-olla Beloussovi (presidendi abi Andrei Beloussov – toim). Aga tema on üksi, tal pole meeskonda ega kontseptsiooni.

Ja see, jämedalt öeldes, säilitab Navalnõile suhtelise vabaduse?

Mulle näib, et Aleksei Navalnõiga on teine lugu. Teda represseerida on juba ohtlikum kui hoida teda koos pantvangist vennaga ooteseisundis. Kõik on ootel. Mis puudutab minu tagasihoidlikku isikut, siis iga süsteem vajab pajatsit, kes naerdes räägib sellest, millest ülejäänud kardavad isegi mõelda, rääkimata kuuldavale toomisest.

Räägime prognoosidest, mida kõik nii armastavad ja millega teie sel aastal kuulsaks saite.

See pole minu teene, vaid ajakirjanike oma.

Ma kardan, et nüüd on teil juba võimatu tagasi pöörata.

Tõsi, sellest pole enam pääsu.

Kas teil on 2017. aastaks eredaid prognoose?

Mul on tunne, et me siseneme poliitilisse kriisi. Aga ma ei oska teile öelda, millega see algab. Kõige tõenäolisemalt koondab see endasse midagi võimu sees toimuvat ja ootamatud ekstsessid madalamal tasemel, sealhulgas võib-olla massilised meeleavaldused. See on esimene staadium, millest õnnestub üle saada, Kremlis hingatakse kergendatult, aga 2018. aastal tuleb kõik uue jõuga tagasi. See pole ainult minu hinnang, vaid inimeste hinnang, kes on väga huvitatud Venemaa poliitika mõistmisest ja kes on mulle mitte eriti arusaadavate, aga väga efektiivsete analüütiliste meetoditega jõudnud sellisele järeldusele: 2017. aastal algab riigis poliitiline kriis. Ma tean, et on olemas metoodikad, mis nende autorite kinnitusel võimaldavad ennustada ebastabiilsust 100% täpsusega (mina ütleksin mitte alla 75% täpsusega), mitte seda, kuidas kriis areneb, aga seda, et riik sellesse siseneb.

Ja need metoodikad ütlevad, et kõik algab 2017. aastal?

Nii palju kui mina aru olen saanud, jah.

Tähendab, põhimõtteline prognoos on selline: 2017. aastal, 100 aastat pärast Vene revolutsiooni, hakkab Venemaal kõik jälle otsast peale?

Ma rõhutan: mitte revolutsioon, algab just nimelt poliitiline kriis. Sellel on oma etapid, tõusud ja mõõnad, see kestab kokku kaks ja pool kuni kolm aastat ning selle kulminatsiooniks saab nähtavasti 2018. aasta.

2017. aasta pluss kaks-kolm aastat, ehk 2019.–2020. aasta?

Siis peetakse silmas juba kriisist väljumist.

Kas teil on ettekujutus, milline on Venemaa 2020. aastal kriisist väljudes?

Mul on mõningane soovettekujutus, aga ettekujutust ei saa olla põhimõtteliselt. Isegi kui me teame, milline on jõudude paigutus kriisi käigus, ei järeldu sellest, milliseks osutub paigutus kriisist väljudes. Seda, kuidas kriis areneb, on võimatu ennustada selle tõttu, mida teie nimetasite olukorra dünamismiks, mina aga nimetan muutujate rohkuseks. Aga ma olen kindel, et Venemaa poliitilise süsteemi formaat kujundatakse ümber.

Siin on kaks küsimust. Võimu struktuur – võib ette kujutada, et Venemaa muutub parlamentaarseks vabariigiks – ja küsimus isikutest. Kas ei või juhtuda, et uues struktuuris on vanad inimesed?

Kui jutt käib ulatuslikest poliitilistest kriisidest, on need enamasti nii inimeste vahetused kui ka poliitilise süsteemi vahetused. Venemaast ei pruugi tingimata saada parlamentaarset vabariiki ega presidentaal-parlamentaarset, ta võib muutuda normaalseks presidentaalseks vabariigiks, sest praegu on ta ülipresidentaalne vabariik. Aga muuta kõike, et miski ei muutuks, enam ei õnnestu.

Politoloog Solovei kokkuvõte 2016. aastast: ilmnes kolm Venemaad vormivat tendentsi

1. Riik sekkub kõigesse

„Mis puudutab 2016. aastat, siis mulle tundub, et selle mõju selgub alles mõne aja möödudes. Mul on tunne, et võim tegi 2016. aastal kõik selleks, et luua tingimused Vene ühiskonna politiseerimiseks. Võim sekkub kõigesse. Selles mõttes on Venemaal kõik eluvaldkonnad poliitiliseks muutunud. Ja te hakkate vihast lõhki minema, sest te ei suuda midagi mõjutada, üldse mitte midagi. Te tahate minna näitusele ja saate teada, et näitus on rüüstatud. Kultuuriminister hakkab teile patriotismi õpetama, rääkima, mis on patriootiline ja mis mitte, ning lurjused on need, kes hoiavad kinni teistsugusest arvamusest. Te tahate sotsiaalmeedias like’i panna, postitust jagada ja teile meenub, et meil on like’ide seadus. Te tunnete kõikjal riiki. Te tahaksite tegelda poliitikaga, aga see tuleb ise teie juurde ja haarab kõrist. See kõik on võimu teene, ta on teinud kõik ühiskonna politiseerimiseks.”

2. Võim ei suuda näidata, et tunneli lõpus on valgus

„Teine tähtis tendents oli väga märgatav presidendi pöördumises föderaalkogu poole ja Putini detsembris antud pressikonverentsil: võim ei suuda pakkuda ühiskonnale mingeid perspektiive. Riigis on pikaajaline kriis, inimesed tajuvad seda, nad on üle läinud säästlikule käitumismudelile, minimeerinud juba selletagi väikeseid kulutusi ja nad ootavad võimult, et ta ütleksid neile midagi, mis annaks lootust, et tunneli lõpus on valgus. Aga kuulda on arusaamatuid ja väheveenvaid sõnu ei tea millest. Ükski presidendi viimaste kuude esinemistest ei vasta põhiprobleemidele, mis ühiskonda muretsema panevad: sissetulekute vähenemine, inflatsioon, tööpuudus, tervishoiu ja hariduse kokkuvarisemine. Sellest ei räägi keegi. Võim on taandunud.”

3. Repressioonid ei tunne puutumatuid

„Lõpuks kolmas tendents – „korruptsioonivastase võitluse” muutumine eliiti harvendavate selektiivsete repressioonide instrumendiks. Mis on nende repressioonide eesmärk? Esiteks on see varade majandusliku ümberjaotamise vahend. Pirukas tõmbub kokku, võitlus teravneb ja osapooled, kellel on mõjukust, kasutavad samu ümberjaotamisvahendeid, mis on neile harjumuspärased. Silovik’ide jaoks on kõige harjumuspärasem arest. Selle väidetava korruptsiooniga võitlemise teine pool on bürokraatia lojaalsuse toetamine. Majandusarengu ministri Aleksei Uljukajevi vahistamine oli selle poliitika apoteoos, mis näitas: meil puutumatuid ei ole, te kõik võite sattuda eeluurimisisolaatorisse või paremal juhul koduaresti. Kõik alates väikeametnikust ja lõpetades föderaalministriga. Ja te ei pea aru saama, miks see juhtus, sest niipea kui te mõistate repressioonide loogikat, saate ennast kaitsta. Repressioonidel peab olema ebaloogiline iseloom. Samal ajal ei tohi repressioonid olla massilised, sest muidu tekib teil soov riigist „ära hüpata”. Praegu pole 1930. aastad, piirid on lahti, Venemaalt on võimalik põgeneda, kui teil on kasvõi väikesed materiaalsed ressursid.
Üldjoontes sama jutt, mida mina olen kogu aeg rääkinud, ainult et mina ei julgeks nii täpsete aastaarvudega vehkida. Kui ma veel noor, ilus ja pikka kasvu olin - sajandivahetusel - siis korra tegin seda pattu ja panin aastaga mööda... :)

Kui tõsiselt rääkida, siis meiesugused plõksivad sisetunde, ajalootundmise ja elukogemuse põhjal. Oleks väga huvitav teada, kas tema jutt kriisi ennustavatest analüütikutest on õige või teeb ta ennast lihtsalt huvitavamaks. Kui peaks, siis ma panustaks sellele, et on õige.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42817
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Kriku »

Europarlamendi liberaalide liider Verhofstadt üritas sama, mida saksa liberaalid on juba aastakümneid teinud: prostitueerida. Plaan oli võtta kihku-kähku EP liberaalide ALDE fraktsiooni Itaalia Beppe Grillo Viie Tähe Liikumine, mis on seni silma paistnud euroskepsismi ning Venemaa-vastaste sanktsioonide toetamisega, ja saada vastutasuks nende hääled GV valimiseks EP presidendiks. Ei tulnud välja, sest suur osa ALDE saadikuist oli vastu. Eestist oli Kaja Kallas ja Urmas Paet vastu, Yana Toom poolt.

Saksamaal on aga üks Angela Merkeli tõenäolisi vastaskandidaate Kremli sõber sotsiaaldemokraat Sigmar Gabriel.

Jätkame samal lainel: Eerik-Niiles Kross: Peaministri valjuhäälne vaikimine ehk kelle initsiatiivil lahjendati Balti valitsusjuhtide ühisavaldust?
Olen nii Läti kui Leedu sõpradelt kuulnud iroonilisi märkusi viimase Balti peaministrite kohtumise osas. Nimelt olevat Eesti peaministri soovil võetud peaministrite ühisavalduse tekstist välja Venemaa tegevust negatiivselt kirjeldavaid sõnastusi. Sellist asja polevat varem kunagi juhtunud.

Kuna ma ise juures ei olnud ja Eesti ametnikud vaikivad kui haud, jääb üle võrrelda Balti peaministrite eelmiste avalduste tekste viimasega. Tavaks on, et peaministrid kohtuvad kord aastas ja teevad alati ka ühisavalduse, kus korratakse üle kolme riigi ühishuvid, võetakse seiukohad meile olulistes julgeoleku-, välis- ja majanduspoliitilistes küsimustes.

2014. aasta detsembris kohtusid Rõivas, tollane Läti peaminister Laimdota Straujuma (Ühtsus) ja tollane Leedu peaminister Algirdas Butkevičius (konservatiiv) Maardus; detsembris 2015 kohtus sama koosseis Vilniuses. Detsembris 2016 kohtus Eesti uus peaminister Ratas, Läti vahepeal vahtunud peaminister Māris Kučinskis ning Leedus valimised kaotanud ent veel ametis peaminister Butkevičius Riias.

Tuleb nentida, et põhilised Eesti julgeolekupoliitilised mured on ka 2016. aasta avalduses sees. Aga on tõepoolest mõnes märgilises asjas muutunud. Diplomaatias kasutatkase sageli hillitsetud sõnavalikut ja sõnumit tuleb mõnikord otsida ridade vahelt. Samas on iga sõna oluline. Mõnikord kostab vaikimine märksa kaugemale kui ütlemine. Just viimasega tundub meil olevat siin põhiliselt tegemist.

Soovimata peaministrite üsna pikki ja suures osas enesestmõistetavaid avaldusi üle korrata (soovija leiavad täistekstid üsna hõlpsasti internetist), vaatame kolme valdkonda, kus Eesti välispoliitika selgejoonelisus on täna meile kõige tähtsam.

Esiteks, Vene agressioon Ukraina vastu, teiseks rahvsuvahelise õiguse rikkumine ja eriti sõjakuritegudena kvalifitseeritav tsiviilelanike tapimine Süürias ning kolmandaks Euroopa Liidu poliitika Venemaa suhtes.

2014. aasta avalduses leiavad peaministrid, et "Krimmi illegaalne okupeerimine ja annekteerimine Venemaa poolt ning jätkuv agressioon Ida-Ukrainas".... on "oluliselt halvendanud" Euroopa julgeolekuolukorda.

Rõhutavad, et vaja on "põhimõttelist ja tugevat EL-i sanktsioonipoliitikat", "Krimmi anneksiooni mittetunnustamispoliitikat" ja kinnitavad, et sanktsioonid peavad jääma paika niiakua, kui "Venemaa täidab Minski lepingu kõiki punkte ja taastab ning austab Ukraina territoriaalse terviklikkust" (ehk teisisõnu annab Krimmi tagasi).

2015. aasta avalduses peaministrid rõhutavad "Venemaa agressiivset tegevust Ukraina vastu, sealhulgas Krimmi ileegaalset annekteerimist ja separatistide toetamist Ukrainas .....ja väljendavad "toetust Ukraina territoriaalsele terviklikkusele, suveräänsusele ja iseseisvusele" Samuti rõhutavad nad EL-i ühtse ja järjepideva Vene poliitika tähstust ning "mõistavad hukka Vene agressiooni Ukraina vastu". Rõhutavad, et "sanktsioonid peavad jääma paika kuni Venemaa ja Venemaa toetatud separatistide poolt Minski lepingu nõuete täieliku ja pöördumatu täitmiseni".

Viimases ehk Jüri Ratase esimeses avalduses väljendavad peaministrid "tugevat toetust Ukraina suveräänsuse kaitsmisele ja territoriaalse terviklikkuse taastamisele" ning "kiidavad EL-i ja transatlantilist ühtsust selles küsimuses". Leiavad, et "praegune EL-i sanktsioonide poliitika ja põhimõtted peavad jääma paigale kuni Venemaa naaseb rahvusvahelise õiguse põhimõtete juurde, kaasaarvatud Minski leppe täielik ja pöördumatu rakendamine" ning "taasrõhutavad Balti riikide vankumatut ja jätkuvat Krimmi ja Sevastoopoli illegaalse anneksiooni mittetunnustamispoliitikat".

Süüria küsimus oli varasemast märksa teravamalt üleval just läinud aasta lõpus. Sestap ka peaministrite avalduse lõik ses asjas. Ratas ja ko kohtusid olukorras, kus Süüria humanitaarkriisi oli arutatud kõigil viimastel EL-i ülemkogudel, nii USA, Suurbritannia kui Prantsusmaa olid kõige kõrgemala tasemel otsesõnu süüdistanud Venemaad mitte ainult tsiviilelanike hukkumises sõjategevuse tõttu vaid tsiviilelanike sihilikus massilises tapmises pommirünnakutega. Kõik kolm meie liitlast olid nõudnud nende rünnakute läbiviijate vastutusele võtmist sõjakuritegudes. Balti peaministrid väljendasid olukorra pärast "muret" ja "mõistsid hukka laialdased ja ebaproportsionaalsed rünnakud tsiviilelanikkonna ja infrastruktuuri vastu Süüria režiimi ja tema liitlaste poolt"

Võrdluseks ütles Prantsuse president Hollande juba oktoobris 2016, et Venemaa ja Süüria peavad vastutama ja tegemist on sõjakuritegudega. USA välisminister John Kerry oli öelnud, et "Venemaal ja Süürial on sihilik strateegia tsiviilelnaike terroriseerimiseks ja ükskõik kelle tapmiseks, kes on nende süjaliste eesmärkide saavutamisel ees." Briti suursaadik ÜRO-s ütles Julgeolekunõukogu istungil, et "Venemaa on partnerulses Süüria rezhiimiga sõjakuritegude toimepankeuks"

Kokkuvõtlikult. Kuuldavasti on 2016. aasta Balti peaministrite avaldust Keskerakonna poliitikute poolt lahjendatud. Mil määral, on oletus, sest lätlaste originaalteksti pole ma näinud. Võrdlusest varasemate sarnaste avaldustega, on igatahes fakt, et enam ei nimetata Venemaa tegevust Ukrainas agressiooniks ja seda ei mõisteta ka hukka. Samuti on teksti tekkinud hulk nn filtreid, mis avavad igasugu tõlgendusvõimalusi. Kui varem avaldati toetust Ukraina territoriaalsele terviklikkusele ja suveräänsusele, siis nüüd avaldatakse toetust "territoriaalse terviklikkuse taastamisele" ja "suveräänsuse kaitsmisele".

Teisisõnu protsessidele. Samuti võib kallutatud lugeja, ja neid leidub Moskvast Madriidini rohkem kui vaja, lugeda avaldusest, et "kui Venemaa naaseb rahvusvahelise õiguse põhimõtete juurde ja täidab Minski lepet (mis ei sisalda Krimmi tagastamise nõuet), võib sanktsioonid tühisatada. Veelgi enam, sanktsioonid võib tühistada ka kohe, sest oluline on "sanktsioonide poliitika ja põhimõtete" mitte sanktsioonide endeste "paigalejäämine". See võib olla ilukõneline ebamäärasus, mitte signaal järeleandmisest. Ent sellisel juhul on see äärmiselt ebavajalik ebamäärasus.

Lõpetuseks, kui vastab tõele, et Ratase nõudel tõmmati Süüria sõjakuritegude hukkamõistvas tekstis maha Venemaa kui üks nende sooritaja, on see muidugi hale.

Kõik kokku ei ole usutavasti tegemist sooviga välispoliitilist kurssi muuta kui pigem kartusega paista silma senise kursi hoidjana. Loodetavasti tuleneb see kogenematusest. Lisame siia peaministri vaikimise Süüria küsimuses viimasel EL-i Ülemkogul, Yana Toomi visiidi Süüriasse (millel ei ole muidugi Eesti välispoliitikaga "midagi tegemist") ja peaministri seiusukoha puudumise selle visiidi suhtes.

Ühel hetkel hakkab vaikimine olema sõnum ja see sõnum hakkab kostma päris kaugele.
Mercurius
Liige
Postitusi: 676
Liitunud: 08 Juul, 2011 14:02
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Mercurius »

Kriku kirjutas:Oleks väga huvitav teada, kas tema jutt kriisi ennustavatest analüütikutest on õige või teeb ta ennast lihtsalt huvitavamaks. Kui peaks, siis ma panustaks sellele, et on õige.
Küsimus ongi selles, et millal külmkapp telekale ära teeb?
Ja kas ikka teeb?

Ise pakun, et kui asjalood väga ei muutu, siis peale jalka MM-i võib hakata juhtuma.

Ukrainal ka veel hea võimalus MM-ile murda...

Selleks ajaks peaks meil siinmail igatahes olema omad kätekõverdused tehtud...
Uued tulenuiad käes ja salved moona ning liitlasi täis :!:
soul
Liige
Postitusi: 2898
Liitunud: 12 Nov, 2005 22:59
Asukoht: Lõuna
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas soul »

Russofoobide topi üheksandal kohal olev ajakirjanik Arkady Babchenko kirjutab enda, kui teisitimõtleja tagakiusamisest. Ähvardusi tuleb tuhandetes.
https://www.facebook.com/babchenkoa/pos ... 3130372587
Хотите знать, что такое травля инакомыслящих в путинской России? Сейчас я вам расскажу. На своем примере. Травили меня и раньше - но сейчас атака особенно сильная.
Молчи о Сирии. Иначе она посадит тебя, дружок.
https://navalny.com/p/5186/
soul
Liige
Postitusi: 2898
Liitunud: 12 Nov, 2005 22:59
Asukoht: Lõuna
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas soul »

Uued plaanitavad sanktsioonid tunduvad juba valusamad olevat.
https://www.gazeta.ru/business/2017/01/ ... html#page1
Сенаторы США намерены ужесточить антироссийские санкции. Среди предложенных мер — запрет на инвестиции в добычу нефти и природного газа, на операции по купле-продаже суверенного долга и участие в приватизации российских госактивов. Санкции коснутся также физлиц и компаний из третьих стран, решившихся на инвестиции в российский ТЭК. Не исключено, что в случае принятия новых заградительных мер под ударом окажется проект газопровода «Северный поток – 2».

Сенаторы стремятся законодательно закрепить санкции таким образом, чтобы Трамп не смог их отменить или смягчить.
Kes rasked ajad üle suutis elada, võivad hetkel natuke kergendatult hingata.
http://jarvateataja.postimees.ee/397425 ... 1482505759
Jaanus Murakas: võime Venemaad embargo eest tänada

Kui kogu kaup läks Venemaale, polnud vajadust pingutada millegi kauge ja võimatuna näiva nimel. Nüüd aga on tänu Aasia turgudele piimaliitri hind tublisti tõusnud.
Kalakala
Liige
Postitusi: 586
Liitunud: 25 Aug, 2014 7:33
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Kalakala »

Seoses Trumpi kohta käiva kompra juttudega postitas Andrei Illarionov kommentaarideta väljavõtete kogumiku. http://echo.msk.ru/blog/aillar/1907726-echo/ Jutt hakkab pihta tsitaadiga lekitatud USA luure ettekannetest https://www.documentcloud.org/documents ... tions.html kus leheküljel 30 on selline lõik
Company Intelligence Report 2016/134, 18 October 2016, p.30:
2. In terms of the substance of their discussions, SECHIN’s associate said that the Rosneft president was so keen to lift personal and corporate western sanctions imposed on the company, that he offered PAGE/TRUMP’s associates the brokerage of up to a 19 per cent (privatised) stake in Rosneft in return. PAGE has expressed interest and confirmed that were TRUMP elected US president, then sanctions on Russia would be lifted.
Edasi on tsiteeritud erinevaid vene dokumente ja presidendi esinemisi mis puudutavad 19,5% Rosnefti aktsiate privatiseerimist. Kogu artikkel ei sisalda ühtegi kommentaari ega arvamust, kuid mulje tekib selline, et Trump osteti lihtsalt 10,5 miljardi Euro eest ära.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42817
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Kriku »

Roamless kirjutas:Kujutan elavalt ette, kuidas sakslased entusiastlikult uusi LADA-sid lennult haaravad, jättes Mersud ja Volkarid müügisaalidesse vedelema :D Eestis prooviti viimati vist LADA 110 müüa, mis oli odav, kuid roostetas ja lagunes nagu vana kurat. Korea autotööstuse edust ollakse kahjuks kaugel, nagu päike maast. Ei saa aru ma sellest, et hoolimata sisse ostetud Lääne tippjuhtidest ja tehnoloogiast, ei ole ikkagi suudetud saavutada mingisugust edu rahvusvaheliselt, samas, kui Korea autotööstuse toodang on 25 aasta jooksul muutunud arvestavaks tegijaks Lääne turul.
OT, aga väga ilus näide samast asjast: Hiina ei suuda siiamaani ise pastapliiatseid toota. NSVL hakkas seda tegema alles 1965 koostöös Šveitsiga.

On küll lihtne mehhanism, aga näed...
nimetu
Liige
Postitusi: 7677
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas nimetu »

OT, aga väga ilus näide samast asjast: Hiina ei suuda siiamaani ise pastapliiatseid toota. NSVL hakkas seda tegema alles 1965 koostöös Šveitsiga.

On küll lihtne mehhanism, aga näed...
Minu arust kõige teravam näide selle Lada kõrvale on rumeenlaste Dacia (Renault) edu rahvusvahelisel turul.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42817
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Kriku »

Seni, kuni jutt on Moskva soperdustest ja selle eest ähvardavad uued sanktsioonid, on see IMHO ka teemakohane.

DT pressikonverents on kohe algamas: http://www.delfi.ee/news/paevauudised/v ... d=76881632
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: cedric, s-v ja 6 külalist