Jõelaevad Emajõel

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Zoig
Liige
Postitusi: 93
Liitunud: 11 Sept, 2009 9:57
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Zoig »

aurik kirjutas: See tundus olevat natuke kitsam...aga on ka üks esimesi M-e. Või silmamõõt eksib?
http://fleetphoto.ru/photo/96682/?vid=26389
Kusjuures see vahe tundub olevat tõesti vähe kitsam kui teistel, lisaks on tegu nn esimese seeria raketaga millel kolmanda akna juures tugevdust pole, ehk siis vanem laev kui Raketa-1.
Et oleks raskem!
aurik
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

Zoig kirjutas:
aurik kirjutas: See tundus olevat natuke kitsam...aga on ka üks esimesi M-e. Või silmamõõt eksib?
http://fleetphoto.ru/photo/96682/?vid=26389
Kusjuures see vahe tundub olevat tõesti vähe kitsam kui teistel, lisaks on tegu nn esimese seeria raketaga millel kolmanda akna juures tugevdust pole, ehk siis vanem laev kui Raketa-1.
Siin jälle tundub sama laev olema natuke normaalsem
http://fleetphoto.ru/photo/41860/?vid=26389
Või jälle miskit petab?
Aga jõudsime ikkagi sinna, et nii meie 2 ja 3 ning pihkva 143 ja 144 on 60-te II poole põlvkonnast (ilmsesti 156, 165 ja 178 ka) , kus on laiem labade vahe ja labad ise ristkülikud. Samas jääb akendemüsteerium püsti. Kahjuks mul ei õnnestunud kunagise sadamamehega kokku sattuda, ehk suvepoole saan talle pihta.
Leedukate numbrid 02, 03 (ehk "Aiste") ja 04 olid kõik vanematüübilised nagu vana valgevenelanegi. Tundus, et neil kõigil on ikkagi labadevahe pisut kitsam kui uuematel M-del. Aga meie nr 1 on siin omaette fenomen.
Zoig
Liige
Postitusi: 93
Liitunud: 11 Sept, 2009 9:57
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Zoig »

Pilt võib petta küll, ma proovisin kuidagi mõõta mitu pikslt on erinevate raketade tüürliabade vahe vs tüürilaba kaugus tiiva ääreni. Tulemused ei olnud kuidagi stabiilsed ja jätan selle hetkel sinnapaika, jätkan kunagi tulevikus. Väga algeliste ja mitte eriti täpsete tulemuste järgi tundub, et Raketa-1 tüürilabade vahe on 0.65 korda väiksem kui kaugus tüürilabast tiivani. Aistel oli see number kuskil 0.8-0.9 ja 143-144 mudelitel lausa 1.4-1.6 sõltuvalt pildi nurgast. Ühesõnaga mingi idee annab, aga see on jubedalt ebatäpne ja proovitud piltide hulgaga on raske stabiilset suurusjärku tekitada.

Praeguse järeldusega olen nõus, 60ndate teisel poolel muudeti M tüüpi Raketade tüürpindu ja ütleks, et ka nende kaugust sõukruvist. Võimalik, et alguses olid need sõukruvile liiga lähedal, ning kaugemale liigutades parandati mingi tekkinud puudus.

Raketa-1 on tõesti fenomen, see pigem toetab mõtet, et Raketa-1 ehitati kohapeal tavalisest madala süvisega variandiks ümber. Laev tarniti siia uuena, kas siis tõesti võis olla "hea et üldse midagi saad" olukord, ning mõistlikum oli kohapeal ümber ehitada kui loota M tüüpi laeva eraldamist.

Üks pilt kuidas aja jooksul prooviti Raketade käitumist paremaks muuta. Siinse teema kontekstis väga kohane pole, ei ole kursis, et sellist asja siinkandis proovitud oleks.
Manused
0028bf5d803572afcad17eb9cccaf99e4317f795.jpg
Et oleks raskem!
Zoig
Liige
Postitusi: 93
Liitunud: 11 Sept, 2009 9:57
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Zoig »

aurik kirjutas:Aga "R1" on paras müsteerium
R1-64.jpg
1964 märts, ei loe midagi välja
R-1.64.jpg
ca kuu-poolteist hiljem ja proovisõit. Selle põhjal ma julgeks arvata, et ikkagi kahe labaga.
Kui nüüd loogiliselt mõelda, siis vaevalt Raketa-1 oleks vette lastud normaalsüvisega. Kui ta jõudis kohale tavalise variandina ja oleks saanud proovisõite teha ka 1.8m süvisega suurvee ajal, siis vaevalt oleks riskitud tutika laevaga, pigem ikkagi ehitati vahepealse ajaga ümber ja vette läks juba tänapäevases olekus, kahe tüürilabaga.

Tõesti aitaks edasi kas toomise aegne foto ahtrist, või foto kus oleks selgelt eristatav sõukruvi veovõlli liitumiskoht korpusega. Paganama nutitelefonide leiutamine jäi ca pool sajandit hiljaks, praegu oleks meil neid fotosid rohkem kui jaksaks ära vaadata... :D
Et oleks raskem!
aurik
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

aurik kirjutas: ca kuu-poolteist hiljem ja proovisõit. Selle põhjal ma julgeks arvata, et ikkagi kahe labaga.
Suutsin jälle pange panna. See oli hoopis 1965 a.pilt. Maikuu alguses. Pilt ise + veel mitmeid sadamast samal päeval tehtud ülesvõtteid tiirleb nii muis-is, efis-es ja mujalgi. Erinevate dateeringutega.
Veel kaks nr 1 võrdlust
Raketa1.jpg
nn "proovisõidu" teine vaatus. Tulevad tagasi. Kahtlane kodanik tumeda mantli ja kaabuga poleks justkui laevalaelt sammugi vahepeal astunud.

Ja järgmine
Raketa1-64.jpg
Raketa1-64.jpg (42.8 KiB) Vaadatud 8403 korda
See on nüüd küll 1964. Aga midagi on laevaga justkui teistmoodi. Mõlemad on tiibadel, aga 65 a. oma nina oleks juskui rohkem püsti. Ja taga olev vahupilv on erinev...
retti
Liige
Postitusi: 1427
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

FB ilmus selline pilt.
Manused
Al.jpg
aurik
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

retti kirjutas:FB ilmus selline pilt.
ksf Rettil õnnestus asi militaari rajale suunata. Vahepeal kiskuski kretiinselt spetsiifiliseks.
Retti leitud foto võiks vabalt rippuda ka teemas Peipsi laevastik. "Jurjev/Tartu" viimase sõja aegne staadium nimega "Heimat(land)"

Paar pilti. Aga eelmise suure sõja aegsed. 1916-17 tehtud
PihkvaTsA3.jpg
Kesksed tegelased endised "Jurjev" ja "Hansa" Aga viimane kannab mobiliseerituna juba nime "Olga"
PihkvaTsA.jpg
PihkvaTsA.jpg (62.4 KiB) Vaadatud 8360 korda
"Jurjev" on taamal nähtaval. Kõige lähemal seisab tsiviilllaevana jätkanud "Dorpat". Tõsi, liig saksapärane nimi oli juba välja vahetatud "Liflandija" vastu. EW alguses sai mõneks aastaks vana nime tagasi.
Zoig
Liige
Postitusi: 93
Liitunud: 11 Sept, 2009 9:57
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Zoig »

aurik kirjutas: See on nüüd küll 1964. Aga midagi on laevaga justkui teistmoodi. Mõlemad on tiibadel, aga 65 a. oma nina oleks juskui rohkem püsti. Ja taga olev vahupilv on erinev...
Eks seal ole ikka paras vahe kas on pardal korralik kogus reisijaid või ainult kahtlane kodanik laevalael. Vast selles muud müstikat polegi, vähem koormatud laev lendab lihtsalt kõrgemal ja sõukruvi on veepinnale lähemal.
Et oleks raskem!
retti
Liige
Postitusi: 1427
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

Zoig kirjutas:
aurik kirjutas: See on nüüd küll 1964. Aga midagi on laevaga justkui teistmoodi. Mõlemad on tiibadel, aga 65 a. oma nina oleks juskui rohkem püsti. Ja taga olev vahupilv on erinev...
Eks seal ole ikka paras vahe kas on pardal korralik kogus reisijaid või ainult kahtlane kodanik laevalael. Vast selles muud müstikat polegi, vähem koormatud laev lendab lihtsalt kõrgemal ja sõukruvi on veepinnale lähemal.
Tõenäoliselt on asi hoopis lihtne.
Mõlemad pildid on tehtud sisuliselt sama koha pealt ja teine laev on enne sadamat lihtsalt pöördeid maha lasknud.
Kasutaja avatar
skulmars
Liige
Postitusi: 252
Liitunud: 06 Veebr, 2007 17:57
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas skulmars »

Tartu kesklinn ja Emajõgi 1965 vs 2015: https://goo.gl/lfGBKd


Pole küll jõelaevad, küll aga Emajõgi..paar uuemat klõpsu muis-ist
TM F 1544_32.jpg
TM F 1544_32.jpg (49.83 KiB) Vaadatud 8126 korda
TM F 1544_39.jpg
TM F 1544_39.jpg (76.69 KiB) Vaadatud 8126 korda
Alati võib pakkuda Eesti üliõpilasorganistasioonide sümboolikat, fotosid 2MS eelsest ajast
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5552
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Manurhin »

Voldemar Väli "Emajõgi". 1942.
Pilt
Lotjade karavan on maalil kenasti näha, sadamaraudtee samuti. Pildi vasakus servas on ilmselt Jõe (või Lina?) tänava ots. Seega on kunstnik pildi maalimise ajal olnud umbes praeguse Sõpruse silla otsa või paadisadama kohal.
http://jalutuskaikajas.blogspot.com.ee/ ... date=false
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
retti
Liige
Postitusi: 1427
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas retti »

Kaarsilla testimine enne avamist 1959 aasta lõpupoole
Manused
7644a58d111c1b4dac-77614068.jpg
aurik
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

militaari kah
1941.jpg
1941.jpg (36.81 KiB) Vaadatud 7856 korda
sõda Oudova linna all.
Sellele pole ma pihta saanud, mis nime tsiviilelus "Ural" kandis või kuskohast ta üleüldse välja kargas.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5552
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas Manurhin »

aurik kirjutas: Sellele pole ma pihta saanud, mis nime tsiviilelus "Ural" kandis või kuskohast ta üleüldse välja kargas.
Ehk mõni venelaste laevuke? Nt. Pihkvast pärit? Nime järgi võiks seda igatahes oletada.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
aurik
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 11 Aug, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Jõelaevad Emajõel

Postitus Postitas aurik »

Manurhin kirjutas:
aurik kirjutas: Sellele pole ma pihta saanud, mis nime tsiviilelus "Ural" kandis või kuskohast ta üleüldse välja kargas.
Ehk mõni venelaste laevuke? Nt. Pihkvast pärit? Nime järgi võiks seda igatahes oletada.
See on tõesti kõige reaalsem variant. Pihkva laevastikust kahe maailmasõja vahel on paraku väga vähe teada.

Üks huvitav varakevadine vaade
1958.jpg
Munga tänava otsas Ranna liini peatus, Gildi tänava otsas üleveopaat, Küütri tänava mõttelisel pikendusel Ujula-Rannapaviljoni liini peatus.
Ma ei ole aru saanud, kas üleveopaadi kadumisega liikus Ujula liini pontoon Küüni tänava otsa
emajogi60.php.jpg
emajogi60.php.jpg (29.29 KiB) Vaadatud 7693 korda
See 1960.a. foto on kunagi hoopis teises kontekstis läbi jooksnud. Kahjuks liiga udune, et selgelt otsustada. Pigem siiski jah, liikus edasi.
Aga selge, et 1965-st (või isegi 1964.a. hilissuvest) on mõlemad lähiliinid Munga tänava otsa etteulatuvale kaldaeendile mahutatud.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist