F-35 olevikust ja tulevikust
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Pariisis tehtud Intervjuu Kapten Stephen "Cage" Ceciliga, 58. hävitaja eskadrilli väljaõppe-juhiga Eglini õhujuõudude baasist. Intervjueeritav on eelnevalt pikalt lennanud F-16ega, nüüd poolteist aastat F-35A'ga. Intervjuu keskendub põhiliselt just nende platvormide võrdlusele:
https://www.youtube.com/watch?v=bpEWCOCC8Xs
https://www.youtube.com/watch?v=bpEWCOCC8Xs
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
See põhineb ühel Saabi poolt finantseeritud Janes'i uuringul (isegi olen seda siia teemasse kunagi heas usus linkinud).ruger kirjutas:Enamlevinud hävituslennukite tunnihinnad
https://twitter.com/GrandelaNelson/stat ... 6542000130
Siin teemas on seda inglise keeles pikemalt lahatud, üldiselt võib öelda,et seal on võrreldud õune ja apelsine.
Kui vaadelda aluseks olevat graafikut uuringust endast, võib esiteks kohe näha, et tsisteeritud on B/C, mitte A mudeli kulusid, mis on arvutatud 10 000$ jagu suuremaks. Lisaks sisaldavad F-35 numbrid kõik elutsükli kulud koos saba ja karvadega, 30 aasta peale 200 lennutunni puhul aastas ... Ehk siis lisaks Gripeni omadele kõrgema taseme hoolduste ja varuosade kulusid, samuti ka lennuki uuenduste jms kulusid ning seda 30 aasta peale, jagatuna lennuki arvuga. Kasvõi seesama raport ise väidab samuti, ainuüksi depootaseme hoolduskulud (koos juppide, palkad) võib olla 60-70% antud lennutunni-hinnast, millegipärast Saabi numbrid neid ei sisalda. Lisaks pole antud mingeid viiteid, näiteks mis aasta dollarites arvutused tehtud on (juba sellest võivad tulla märkimisväärsed käärid).
Või vaatame asju teise nurga alt. Selle uuringu järgi tulevad F-35 elutsüklikulud 2-3X kallimad kui F-18E ja Eurofighteril. Kui see tõsi oleks, oleks Taani hävitajahanke tulemusi küll väga keeruline seletada. Seal tulid F-35 elutsükli kulud lennuki kohta odavamad kui Eurofighteril, ja ligilähedaseltki mitte niipalju kallimad Hornetist kui Janes'i raportis (taanikeelne hanke-raport saadaval siin, lühikokkuvõte inglise keeles, siin).hornetfinn kirjutas: Gripen costs involve only:
– Fuel used
– Pre-flight preparation and repair
– Scheduled airfield-level maintenance together with associated personnel costs
F-35 costs involve whole lifetime costs for 30 years estimated by RAAF. That means it involves all kinds of depot level repairs and maintenance along with personnel costs (for 30 years) and support costs etc. Even that study concludes that these costs are 60-70 percent of overall costs. Somehow these costs are included in the F-35 costs and excluded from Gripen costs...If we calculate these things into Gripen, then suddenly it doesn't look that cheap at all. Cheaper than the larger and more capable aircraft, but not that much.
Of course these figures do not take into account different operating environments and usage. Super Hornet (and Rafale-M and F-35B/C) is used from carriers which certainly increases CPFH costs for various reasons.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
F-35 väidetav maandumis- ja õhkutõusmisraja vajadus on üllatavalt väike. Veidi üle 200 meetri.

https://twitter.com/M3t4_tr0n/status/883672765240356864

https://twitter.com/M3t4_tr0n/status/883672765240356864
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
SIIN üks järelpõletiga hoojooks Fairfordis. Touchdown ala rajamarkeeringuid käib pildist läbi 3. Google maps annab sellisel juhul vahemaaks ca 400m. 100-200m hoojooks on ikka rohkem kuni paar tonni kaaluvate STOL lennukite teema.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Tõenäoliselt jah. Pariisi lennushowl oli hoojooks alla 10 sekundit, kuid ka seal tundub see ikka üle 200 meetri olevat.slider kirjutas:SIIN üks järelpõletiga hoojooks Fairfordis. Touchdown ala rajamarkeeringuid käib pildist läbi 3. Google maps annab sellisel juhul vahemaaks ca 400m. 100-200m hoojooks on ikka rohkem kuni paar tonni kaaluvate STOL lennukite teema.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
https://www.youtube.com/watch?v=f7myg2sP8bEGideonic kirjutas: Mitte et see manööver nüüd isolatsioonis mingi eriline maailmanaba oleks... See on pigem lihtsalt tõestuseks, kuidas süüdimatult F-105 või F-4 tasemel manööverdusvõimest rääkijad (Pierre Spray näiteks), ajavad täielikku kägu. Mitte ükski 4. generatsiooni lääne hävitaja ei suuda sellist post-stall ninasuunamist teha, isegi mitte F-18 (mille suurimad tugevused on kõrged kohtumisnurgad ja ninaosutamine madalal kiirusel), rääkimata F-16est, Rafalest või Eurofighterist. Viimaste tugevuseks on pigem kestvad pöörded (i.k. sustained-turn), kus nad on vähemalt airshow konfiguratsioonis F-35'est üle, kuid sugugi mitte palju. Kui nüüd rääkida lahingvarustusest ning hakata lisasüsteeme ja relvastust peale laduma, kaob see eelis kähku ...
Kuskil 2:10 paiku tehakse samasugune "keeris" Su-30SM-ga, ma sihtisin tükk aega saamaks aru, kas venelane kasutas selle esilekutsumiseks mootoridüüside kallutamist (Su-30SM on 3D thrust vectoring süsteemiga), niipalju kui seda "sinist tuld" sealt näha oli, tundusid düüsid otse olevat.
Tõenäoliselt on see supermanööverdavatele hävitajatele omane juhitava lamepöörise tegemine, mis "mittesuper" masinatel sedasi ei õnnestu. Päris lõputult seda ei tee. F-105 või F-4-ga F-35 võrrelda on muidugi täis jama, F-4 on lendav telliskivi oma hiigelsuurte pöörderingide ja jäikade manöövritega "given enough energy even brick can fly". Kahtlen, et sellise jutu ajajad pole ise vaadanudki F-4 aeroshow esitlust, isegi see 30 tonnine Su-30 lendab F-4 7,5G pöörde sees vabalt kaheksaid.
Muidugi showdel tuleb silmas pidada seda, et seal
1. on masinad tangitud minimaalse kütusega (et saada änksamaid manöövreid)
2. on masinad ilma relvastuseta (lisakaal ja lisatakistus).
Mis puudutab seda F-35 hoojooksu, siis arvutage ise - Su-27 rekordvariant P-42, millel oli T/W ratio pea 2,0, no 100 meetrit küll ei ole
https://www.youtube.com/watch?v=t9PmCNkpK9o
Rekordid peaks senini kehtivad olema.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Ja mis sellisel imeviguritega saavutatud lühistardil lennukitüübi reaalse võimekusega pistmist on? Või starditakse ka lahingusse ülimalt kergeks tehtud lennukiga, mil üleforsseeritud (seega olematu ressursiga) mootorid ning rajal tanki baasil evakuaator ning buldooser saba hoidmas?Kapten Trumm kirjutas: Mis puudutab seda F-35 hoojooksu, siis arvutage ise - Su-27 rekordvariant P-42, millel oli T/W ratio pea 2,0, no 100 meetrit küll ei ole
https://www.youtube.com/watch?v=t9PmCNkpK9o
Rekordid peaks senini kehtivad olema.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
F-35 hinnad lähevad üles
https://www.bloomberg.com/news/articles ... n-estimateThe cost of the F-35 jet program, already the most expensive U.S. weapons program ever, is estimated to climb further, according to figures to be submitted to Congress as soon as Monday.
Total acquisition costs for Lockheed Martin Corp.’s next-generation fighter are expected to rise about 7 percent to at least $406.5 billion, according to figures in a draft document known as a Selected Acquisition Report. That would be a reversal after several years of estimates that have declined to $379 billion currently from a previous high of $398.5 billion in early 2014.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Ma saan nii aru, et hinnatõus tuleb õhuväe soovist hankida pikema perioodi jooksul väiksemate koguste kaupa ning täiendavate lennukite hankimisest.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Ikka on pistmist - buldooser oli seal trossi otsas lihtsalt seepärast, et nii suure veojõu ja kaalu suhtega ei hoia piduritega enam lennukit kinni, vaid juba tuuride tõstmisel hakkavad rehvid libisema.Ja mis sellisel imeviguritega saavutatud lühistardil lennukitüübi reaalse võimekusega pistmist on? Või starditakse ka lahingusse ülimalt kergeks tehtud lennukiga, mil üleforsseeritud (seega olematu ressursiga) mootorid ning rajal tanki baasil evakuaator ning buldooser saba hoidmas?
Aga pistmist on seepärast, et kui isegi veojõu-kaalu suhtega ligi 2 läheb see 200 meetrit ära, siis vaevalt see seerialennukil, mille veojõu ja kaalu suhe on natuke üle 1, see sama pikal maal sünnib.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Pangetäis p**ka meie oma meedias:
http://arvamus.postimees.ee/4188011/mic ... ga-valesti?
Kõik väljatoodud punktid on juba ammu igalpool mujal laiali harutatud ja ümber lükatud. Autori enda otsene kokkupuude hävituslennukitega oli ligi kolm aastakümmet tagasi.
http://arvamus.postimees.ee/4188011/mic ... ga-valesti?
Kõik väljatoodud punktid on juba ammu igalpool mujal laiali harutatud ja ümber lükatud. Autori enda otsene kokkupuude hävituslennukitega oli ligi kolm aastakümmet tagasi.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
pull veel selles, et rahandusprofessori paskvilli juurde on pandud pilt f-22-st ja allkirjaks, et F-35A helibarjääri ületamas!nimetu kirjutas:Pangetäis p**ka meie oma meedias:
http://arvamus.postimees.ee/4188011/mic ... ga-valesti?
Kõik väljatoodud punktid on juba ammu igalpool mujal laiali harutatud ja ümber lükatud. Autori enda otsene kokkupuude hävituslennukitega oli ligi kolm aastakümmet tagasi.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Kui olin selle "ekspertarvamuse" läbi lugenud, arvas õelam osa minust, et äkki makstakse Kompostimehele Olginost mingit komisjonitasu trollitoidu tootmise eest. Ma ei oska talle midagi vastata.
EDIT: tegelikult ei tekita ainult PM küsimusi. Eelmisel nädalal Delfis ilmunud USA koloneli analüüs: USA peaks lõpetama kahepoolsed militaarsuhted Eestiga
See on ka teemas "Eesti on paremini kaitstud kui kunagi varem" üleval: http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?f=35&t=25758&p=517758&hilit=usa+koloneli+anal%C3%BC%C3%BCs#p517758
EDIT: tegelikult ei tekita ainult PM küsimusi. Eelmisel nädalal Delfis ilmunud USA koloneli analüüs: USA peaks lõpetama kahepoolsed militaarsuhted Eestiga
See on ka teemas "Eesti on paremini kaitstud kui kunagi varem" üleval: http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?f=35&t=25758&p=517758&hilit=usa+koloneli+anal%C3%BC%C3%BCs#p517758
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist