Ahf kirjutas:Soetasin omale Glock 17...
Glock on relv, millest võib puhastamata ja õlitamata lasta tuhandeid padruneid järjest. Glocki õlitamise puhul kehtibki reegel, et pigem vähem, mitte rohkem. Ehk liigne õlitamine teeb pigem kahju kui kasu.
Kui Sa lased vähe ("kaasaskandmiseks ning aeg-ajalt tiirus kätt harjutamas"), siis võid selle kord aastas relvameistrile puhastada viia.
Kui tahad asja ise selgeks saada, siis lühijuhised on järgmised:
Esimesed 500 pauku ei ole mõtet Glocki puhastada või määrida. Kelgu all siinidel on vaskne tehasemääre, mida ei tohiks ära pühkida, see aitab relva sisse töödada. Mingit "enne esimest pauku" hooldamist pole sellele relvale vaja, relv on tehases määritud ja laskevalmis.
500...1000 padruni järel (oleneb millist moona kasutad, nt. Barnaul tahmab oluliselt rohkem) on mõistlik alustada raua puhastamisest.
Osta relvapoest CLP relvaõli. Lühend tuleb sõnadest clean-lubricate-protect ehk puhastab, määrib ja kaitseb, Paarisaja milliliitrine potsik maksab kümmekond eurot, ehk mingi universaalõli siin kokkuhoidu ei anna. Relvaõli peab tahma lahustama ning taluma hiljem kõrgeid temperatuure.
Võta kelk maha (juhend õpetab), eemalda taandurvedru ja saad kätte relvaraua. Puhastushari tuleb Glockiga karbis kaasa. Pihusta rauda veidi õli ja lükka harjaga mõned korrad läbi. Rauda lükatakse puhtaks samas suunas, nagu väljub rauast kuul ehk tagantpoolt ettepoole. Seejärel võib rauast läbi tõmmata kaltsuriba, puhastusnööri või -tropi, mis eemaldab liigse õli. Raua läbilükkamiseks ei tohi kasutada mingit kõva tööriista (kruvikat vms.), millega võib rauda vigastada. Eriti ohtlik on raua vindi otsa rikkumine, millega kannatab relva täpsus.
Järgmisena võib hambaharja (või spetsiaalse relvaharjaga) ning kergelt õlise kaltsuga puhastada padrunipeeglit (kelgu osa, mis fikseerib padruni tagaosa padrunipessa ja kust väljub lööknõel, ekstraktorit (kesta väljaviskajat) ning seestpoolt kergelt pühkida üle raami. Raami osandamiseks rutiinse puhastuse käigus puudub vajadus, kui just raam väga must ei ole.
Enne kelgu tagasipanekut pane 1 (üks!) tilk õli relvarauale ja hõõru see kaltsuga laiali. 1 tilk õli tuleks laiali määrida kummalegi kelgu siinile ja üleliigne õli ära pühkida. Alternatiiv on tilgutada 1 tilk õli kõigile neljale raamil olevale metall-kinnitusele, mille peal kelk sõidab, kelk peale panna, mõned korrad edasi-tagasi liigutada maha võtta ja liigne õli maha pühkida.
Ja ühe tilga õli võib panna triger-bari ja connectori liitekohale, aga kui Sa ei tea, mis see on, siis jäta parem panemata.
Õli EI TOHI panna lööknõelale, lööknõela kannale (kelgu tagaosas) ja lööknõela blokeerimis-punnile (ümar "nupp" kelgu all keskel). Need osad peavad olema õlist puhtad, et tahm ei koguneks ja ei takistaks nende osade liikumist.
Veel kord ütlen, Glock tahab õli pigem vähem kui rohkem. Liigne õlitamine teeb paha (ehk korjab sodi)
Vaata selleteemalisi Youtube videoid. Astu läbi maaletoojate juurest (nt. Baltic Fox-ist) ja konsulteeri. Neil on ka mõistliku hinnaga CLP õli.