Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
Kasutaja avatar
Markko
Liige
Postitusi: 454
Liitunud: 28 Sept, 2007 7:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Markko »

Ei tea, kas Trumm tingimata politseist rääkis, kuid julgestuspolitseis olid küll sajandivahetuse paiku uued Passatid. Kas just 2,8, seda ei tea
Roamless
Liige
Postitusi: 4120
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Roamless »

Need 2,8 liitrised olid 1997 aastakäigu Passat Syncro-d, mida mälu järgi kogu politsei peale oli 3 või 5 tükki (siin võin ka vabalt eksida, kuid 10-tes neid kindlasti polnud)). Põhiautoks oli selle Passati ajal politseis Opel Vectra ja Astra (võrreldes põtrade Saabidega, Volvodega, polnud nagu kusagilt otsast overkill). Politseitööks sobimatu Vitara hakkas vist juba tolleks hetkeks vaikselt minevikku vajuma. Aga need paar Passatit nüüd küll selles süüdi polnud, et politseijaoskonnad tollal parajad peldikud olid (eriti õudne urgas oli Erika tänava oma). Tollase jama põhjusi tuleb otsida mujalt (poliitikute tõmbetuuled ja hoogsad politseijuhtide vahetused, vastavalt tuulte suundade muutustele)
Kui järgmiseks tahad Subaru Impreza-d ette võtta, siis ka neid oli kõigest 3-5 tükki, ei olnud põhiautoks.
Tuues Inglismaalt näite, siis ka Londonis ei sõida politsei tänapäeval enam 1,4 liitriste Opel Astratega, vaid millegipärast sõidavad igasugu kiirreageerijad seal suisa tuliuute X5-tega ja neid ei ole ainult mõned üksikud politseivärvides (muidugi vajadust selliste autode järgi, ei oska kommenteerida). Ei sõida ka Balti naabrid Dacia Loganitega. Kokkuvõtvalt, nagu seletas nimetu ilusasti oma postituses lahti, Dacia Loganitele üleminek ei anna meile sadu uusi mehi piirile, patrulle tänavatele ja uurijaid tööpostile.
Unforeseen consequences
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Roamless postitas jälle eduraporti.
Ma pole öelnud, et reapolitsei sellega sõitis. Ütlesin vaid, et taolise hinnaklassi autosid osteti ka toona ja argumendid (olen nt nende autode ostu seletuskirja lugenud ja ostupaberites sorinud) olid täpselt samasugused nagu siin. Selles mõttes pole 17 aastaga midagi muutunud - edevusihalus ja raha kulutamine teisejärgulisele (kui põhitegevus logiseb) on Eestis olnud moes kogu aeg.

Inglismaal ja Soomes võivad sõita ükskõik millega- seal on rahalised võimalused ka teisest maailmast. Meil neid pole. Soomel on piiril okastraataed vähemalt. Meil pole.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Roamless
Liige
Postitusi: 4120
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Roamless »

Roamless postitas jälle eduraporti.
Kui inimesel on pime usk millegisse, siis ei kõiguta teda ükski fakt ja oponendid tegelevad ainult "eduraportitega". :wall:
Unforeseen consequences
taara
Liige
Postitusi: 885
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas taara »

:wall:

PS! Kuigi kui aus olla, siis trumm teeb oma jauramisega päeva lõbusamaks.
nimetu
Liige
Postitusi: 7677
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas nimetu »

Ma pole öelnud, et reapolitsei sellega sõitis.
Ühesõnaga probleem polegi kasutuses olnud patrullautodes. :lol:
Selles mõttes pole 17 aastaga midagi muutunud - edevusihalus ja raha kulutamine teisejärgulisele (kui põhitegevus logiseb) on Eestis olnud moes kogu aeg.
Tahad öelda, et patrullimine ei kuulugi politsei põhitegevuste hulka? Kas patrullauto ei olegi siis politseinike põhiline töövahend? Ja mis edevust need Opelid ja Škodad väljendavad? Kas nende markidega kaasneb mingi prestiiž, millest ma ei ole teadlik?
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42812
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kriku »

Jälle eduraport.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Walter2 »

Kapten Trumm kirjutas:Meie aga sõidutasime siia saabunud soomlasi tuliuute VW Passat 2.8tega, automaatne kliimaseade põske paitamas,... Tead kui lahe oli sellise autoga lumesajus Tartust Tallinna sõita - 120 kmh oli spidokal kogu aeg, kütusekulu oli küll 16 liitrit sajale, aga noh, see ju ka pisike-pisike summa suures eelarves :D
Vabandust ot. aga ei saa jätta küsimata - missugused 2,8 Passatid võtavad Tartu trassil ühtlasel kiirusel 120km/tunnis 16L/sajale?? Või oli see kulunumber mõeldud raamatupidajale et noh, need masinad võtavadki maanteel nii palju ja nii peabki olema..? :wink:
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas mart2 »

Mis te tambite vaest Kapteni-härrat?

Kas te pole veel aru saanud, et siin foorumis ei ole teemat ja valdkonda, kus ta ei ole asjatundaja. Pole vahet kas laevade lahinglaskmine, PAK-FA hingeelu, Armata tank või ...
Kui teie ei jaga matsu, siis uskuge Kaptenit lihtsalt sõnast (mis sellest, et ajab vahel kägu...).
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
klemmikas
Liige
Postitusi: 386
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Walter2 kirjutas:
klemmikas kirjutas:.
Mina küll ei taha, et inimese surnuks sõitnud roolijoodik pääseks politsei käest, kuna ta sõitis kiire autoga ja politsei oma fabia või aurisega ei saanud teda kätte mingi 50-60kw mootoriga ja esiveoga.
Lõppeks võiks politseile ka Veyronid või Lambod kätte anda - kurikaelad saadakse kätte siiski politseipatrullide operatiiv-taktikalise koostöö tulemusena mitte seetõttu kelle auto 0-100-ni paremini kiirendab.
Kas sa selle peale ei tule, et teised patrullid peavad selleks ka teadma, kuhu poole põgeneja sõidab, lisaks peavad need patrullid kohale jõudma.
Praktika on aga see, et patrulle ei ole palju enamiks kohtades ja nende kohale jõudmine võtab aega ja siis jõuab ka algul vaid üks patrull, kellest on lihtne mööda põigata.
Kui põgeneja paneb oluliselt kiirema autoga ajama, seejärel keerab ära ja paneb veel kaugele ajama, siis on tema tabamine võimalik ainult õnnejuhuse läbi, muul juhul ongi ta lihtsalt kadunud.
Lisaks, kui politseiautod oleksid mingid odavad esiveolised, ei oleks neil juhitavust, mistõttu jääksid nad kurvides maha ja sõidaksid ka kergemini teelt välja jälitades.
Kahjuks juhtub ka neil õnnetusi, aga mida kehvem auto, seda kergemini need juhtuvad.
Rootsis üks grupeering, eeldan, et üks inimene alati roolis, lõbustab ennast politseil eest ära sõitmisega ja filmib seda.
Eest ära saab just nimelt tänu headele sõiduoskusteel, kiirele autole ja heale organiseeritusele, mida on videost näha.
Ta keerabki pidevalt teedelt maha ja siis tuleb tagasi kas samale või muule ja politsei ei oska teda kuskilt otsida, enne mängib ka politseiga ja seejärel paneb minema.
Siin ka üks tema video, ta muideks muub dvd-sid sellest ja isegi facebooki leht on neil olemas.
Politsei kätte ei saa, kuna saab eest ära ja kasutab vale numbrimärki ja seda juba aastaid teinud ta.
https://www.youtube.com/watch?v=ck3qglEAIr4

Kui sa tood võrdluseks veyronid, siis ei ole sa olukorrast aru saanud.
Politseil peavad olema optimaalsed autod ja seda just nimelt on skoda superb nelikvedu 140kw diisel, nagu neil praegu siis suur osa on, kahjuks mitte kõik, nagu mina tahaks.
Ma olen juba ammu arvanud, et politseil peaks olema just sellise võimekusega autod nagu nende tehnilised näitajad on ja nüüd lõpuks osteti eelmise aasta lõpp.

Kui politseiautod on liiga lahjad ja kui neid on ka liiga vähe, nagu meil kahjuks on, siis nad lihtsalt ei jõua õigel ajal kohale, et kiirel põgenejal tee kinni panna jne.
Samuti ei nähta siis piisavalt kaua, kuhu ta sõidab, et võimalikult värske info anda.

Kui politseiauto jääb kohe kaugele maha, siis on ikka jama küll, aga see juhtuks lahja autoga.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
klemmikas
Liige
Postitusi: 386
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

nimetu kirjutas:Kapten Trumm tahab jälle uuele ringile minna? Kas võtame jälle kalkulaatorid välja ja vaatame kuhu need suured väited jõuavad?

Sai juba enne selgeks tehtud, et isegi kui absoluutselt kõik autod (kaasa arvatud kaubikud) vahetada Dacia Loganite vastu, siis isikkoosseisu sellega eriti ei suurenda. Terve PPA peale tegi see vist 140 töötajat, ehk siis ~15 vahetust. Juhiks tähelepanu ka asjaolule, et ainuüksi 2014. aastal vähenes töötajate arv PPAs 390 inimese võrra ja 2010-2015 perioodil vähenes töötajate arv üldse ~1300 võrra. Lisaks, need täiendavad 140 töötajad oleksid muidugi palja tagumikuga, sest mitte mingit varustust, väljaõpet ega muud sellist pole sealjuures arvestatud (ka täiendavaid autosid mitte), ainult palk. Kõigele lisaks peaksid koeratalitajad ja kaalubussi mehed mahutama oma varustuse Dacia Sanderosse, millede modifitseerimist politsei otstarbeks pole samuti arvestatud (ehk siis reaalne sääst oleks veelgi väiksem). :roll:

Ühesõnaga, Trumm ehitab õhulosse.

EDIT: Et asi korralikult perspektiivi panna, siis ühe PPA töötaja palgale kulub keskeltläbi sama palju kui nelja auto rendile.
5+ su jutule, olen sinuga nõus.
Ma numbritesse ei süvenenud, aga ma olen sinu suunaga nõus.
Raha on vaja mujalt saada, mitte autode pealt kokku hoida ja räägid selles osas väga õiget juttu.
Minu kiire arvutus näitas ju samuti, et patrullautode pealt kokku hoides, ei tule muhvigi seda raha.
Patrullautosid ei ole just väga palju, nagu siin ka eespool ju oli välja toodud.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
klemmikas
Liige
Postitusi: 386
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

vk1 kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas: Analoogseid autoteemalisi vaidlusi on tsiviilelus pidevalt - näiteks üritavad töömehed väita, et hädavajalik on osta 27 000 eurot maksev kaubik sest "sinna mahub ka materjal sisse". Mina seepeale, et ostame hoopis 15 000 eurose väikekaubiku igati viisaka varustusega ja sinna juurde 700 eurose Respo käru - vead materjali käruga. Et tavakasutajad raha lugeda ei oska (või neid see ei huvita), pole midagi üllatuslikku (näide eelmisel neljapäeval peetud vestlusest). :dont_know:
aga kui pakkuda meestele, et kaubik 3000.- ja ülejäänud 24000.-/ 12000.- nende palgatõusuks?
http://www.auto24.ee/used/2550035
Usun, et see oleks meestega läbirääkimise küsimus, kas nad on nõus kannatama mittesobivat töövahendit selleks, et saada kõrgemat palka.
Eraettevõttes ei ole selles osas küsimust, kuni ohutus ei kannata, aga politseil on elutähtis, et oleks korralikud töövahendid, see on siseriikliku julgeoleku koha pealt ülitähtis.

Tegelikult kaubiku puhul ei ole hind ainuke näitaja, vaid ka muidu selle sobivus, kuna neid toodetakse väga erinevaid.
Tõsi ta on, et suuremad ja rohkemate võimalustega kipuvad rohkem maksma.
Kuna ma ise autojuhina töötan ja kaupa vean, siis ma tean väga hästi, kui oluline on korralik töövahend, mis töö ära teeb ja samas minu tervist ei riku liigse müra ega vingugaasiga, mis salongi tuleb näiteks.
Sealhulgas korralik tagaluuktõstuk, mis ikka kaupa tõsta ka jõuab ja auto, mis ka koormaga sõita jõuaks.
Lisaks auto töökindlus, pidevalt remonti vajava autoga ei saa korralikult tööd teha.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
klemmikas
Liige
Postitusi: 386
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Roamless kirjutas:
Seda kummastav on näha siin (kus peaks olema keskmisest teadlikum rahvas), et inimesed ei saa asjale õieti pihta ja näevad "paarist 206 kW Superbist" probleemide lahendust. Äkki tuleks kooli tagasi minna? :roll:
Trumm üritas välja mõelda probleemi ja kaotas (ala politsei vanu panne sahkerdatakse salaja tavainimestele auto minevikust rääkimata). Nüüd siis läheb ta uuele ringile, sest 206 kW Superb on on järjekorde bla bla bla, patrullautod olid ikka 140 kW ja mitte Elegance varustusastmes. Trumm, loe nimetu post hoolikalt läbi, pole mõtet üht ja sama teemat siin mõttetult kerida, kasutades ära klemmikat, kes keskendub tagaajamise võimekusele, mis on ainult üks ja suhteliselt teisejärguline element kogu teemas.
See ei ole sugugi teisejärguline ,aga ma olen nõus, et elemente on palju, mis loevad.
Sellepärast peavadki politseil olema optimaalsed autod, milleks see 140kw Superb suurepäraselt sobib, kahju, et enamik patrullautosid need ei ole, võiks olla.
Lihtsalt sellele lisaks on vaja 206kw superbe, enne olid 191kw, usun ,et nüüd tulevad 206kw, aga lihtsalt neid võiks mõned rohkem olla, et rohkema Eesti peale jaguks.
Need mõned ongi selleks, et kiiremaid põgenejaid püüda, et need liiga julgeks ei läheks.
näiteks 10-15 206kw Superbi terve riigi peale, ei oleks eriline kulu.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
klemmikas
Liige
Postitusi: 386
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Kapten Trumm kirjutas:Ma saan suurepäraselt aru, see autovärk on lihtsalt supiaur.
Probleem on selles, et PPA, kes on valinud endale tänaseks üle jõu käiva teenistusmudeli, on saanud poliitikutelt indulgentsi kergemaid pahategusid ignoreerida (sest kõik saavad suurepäraselt aru, miks). Tegelikult oli ka indulgents ignoreerida katastrofaalset olukorda idapiiri kontrollimisega, aga siin leidis aset ebaõnn Kohvri juhtumi näol, misjärel demos meedia piiriribaks nimetatavaid võpsikuid kogu publikumile ja asi muutus optimeerijatele-eduraportööridele piinlikuks. Lihtsalt küsimus on, mis litakas peab nüüd ära käima (ja mitme laibaga), et saadakse aru selektiivse sisejulgeoleku ekslikkusest. Piiri puhul piisas ühest juhtumist igatahes. Ökonomisti ja praktikuna saan hästi aru, miks asjad nii on, ainult see kodanik minus aga keeldub sellele jamale alla kirjutamast.

Kunagi 90ndate lõpus noore ametnikuna nägin sellist teemat hästi, et võrdlusi teha. Soomes sõidutati eesti kolleege 10a vana Golf 1,4-ga, millel polnud isegi konditsioneeri, kuid see tegevus mida näidati (see milleks asutus oli ellu kutsutud), tekitas vaimustust. Kord oli majas, seadmed olid uued ja mehed õppinud. Meie aga sõidutasime siia saabunud soomlasi tuliuute VW Passat 2.8tega, automaatne kliimaseade põske paitamas, kuid teatud kohtadesse soomlasi ei söandanudki viia, sest see oleks väga paha mulje jätnud. Huvitav, kas soomlased omavahel ja eestlaste prioriteeditunde üle irvitasid ka... Ka siis oli põhitegevus meil ligaloga, aga autod olid seevastu väga head. Ja ka argumendid olid toona täpselt samasugused nagu siin - NEED autod on ju pisike-pisike osa eelarvest, kuid tööks VÄGA-VÄGA vajalikud. Tead kui lahe oli sellise autoga lumesajus Tartust Tallinna sõita - 120 kmh oli spidokal kogu aeg, kütusekulu oli küll 16 liitrit sajale, aga noh, see ju ka pisike-pisike summa suures eelarves :D
isegi 206kw superb ei võta 120ga sõites 16 sajale, alla 10 võtab.
Isegi minu kunagi 5nda seeria 2,0 110kw BMW, mis muidu omajagu bensiini võttis, ei võtnud 120ga 16 sajale, vaid äärmisel juhul 10, kui sedagi.
Seejuures arvesta, et enamus kütuse hinda on riigimaksud, mille riik endale maksab.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
klemmikas
Liige
Postitusi: 386
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

nimetu kirjutas:Huvitav, huvitav. Mina mäletan (90ndate teisest poolest) veel selgelt Opeleid, Nissaneid, Forde ja muidugi neid õnnetuid Vitarasid, kuid mingid tippvarustuses Passatid küll ette ei tule. Üksikuid eksemplare oli seal hulgas muidugi rohkem, kaasa arvatud paar mersut. Üheksakümnendate alguspoolest ei maksa rääkidagi, siis liikus ringi valdavalt vene tehnika (ja väike kogus humanitaarabiks saadud Opeleid).

EDIT: Mõned stiilinäited.
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=461208
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=229930
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=519004
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=486687
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=486693
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=455417
90ndad olid jah vaene aeg, palju oli Opel Astraid ja Vectraid.
Tõsi, kui tulid Vectra B-d, siis need olid isegi suhteliselt võimekad, vähemalt osad kindlasti, aga mitte midagi eriliselt võimsat.
Vitarad vist lausa osteti? Aga midagi kallist need küll ei olnud.
90ndate lõpus tulid mazda 626-d ka.
Muideks kellelgi olid ka 2,8 128kw Vw Ventod, aga need küll kallid autod ei ole.
Nägin selliseid hiljem müüa, sestap tean, mõned E36 3nda seeria BMW-d olid ka, üks vist laenati tasuta äkki?
Kuskilt tuli ka mingi ameerikaauto, mida mingi aja politseiautona kasutati, sellest oli isegi saade.
Saates tehti nalja, küsiti politseinikult, mida ta sellega teete ja ta ütles, et käime bensiini järel :D
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist