Kriku kirjutas:vanahalb kirjutas:Maksusüsteemiga reguleeritaksegi majandust kuid Eesti maksusüsteem on primitiivne nagu keskaegne kirikukümnis. Andke 10 % riigile ja edasi vaadake ise kuidas hakkama saate!
Esiteks ei käinud see keskajalgi nii. Teiseks räägid sa siin ainult üksiksiku tulumaksust, mis moodustab üsna väikese osa maksusüsteemist. Kolmandaks reguleeritakse majandust veel hulga vahenditega, sh. baasintressi muutmise ja rahatrükiga - aga jah, need hoovad pole enam EV valitsuse käes.
asiootus kirjutas:Eestis maksustatakse ju töölist ehk lisandväärtuse loojat, mitte loodud lisandväärtust ehk ettevõtete kasumit...
Pole päris õige - dividende maksustatakse. St. kasumit, mis ettevõttest osanikele-aktsionäridele välja läheb.
Ei räägi ainult üksikisiku tulumaksust. Sotsiaalmaks mis moodustab 1/3 Eesti riigieelarve tuludest on tegelikult palgafondi osa ja see võetakse ära töötaja loodud lisaväärtusest. Enne nüüd jõustuma hakkavat tulumaksureformi oli rusikareegel, et palgas puhtana kätte saadav summa tuleb korrutada koefitsendiga 1,75, et saada number, mis peab olema kassas palga väljamaksmiseks. See on ikka päris kõrge maksustamisprotsent ja kehtib ühetaoliselt kõigile. Soomes on sotsiaalmaks kohe kindlasti väiksem, pigem sinna 25 % kanti ja üksikisiku tulumaks Eesti palgatasemete puhul madalam kui Eestis. Ja kui veel näiteid tuua, siis Saksamaal on mõned osaajaga tööd üldse maksuvabad, Lätis mikroettevõtetel 9 % maksukoormis (mis viis selleni, et iga maalermeister on ehitusobjektil eraldi mikroettevõte) jne.
Eestis ettevõtte tulumaksu ei ole, Soomes on - 20 % aastakasumist. See omakorda tähendab, et mingite megakasumite näitamine pole tavaliselt hea mõte.
Vahel on odavam raha kasvõi palkadeks maksta ning kindlasti on odavam see ettevõtte arengusse paigutada - osta mingeid töövahendeid või mida iganes et tootmist efektiivsemaks muuta. Kunagi töötasin Soome kontserni Eesti harus ja siis oli iga majandusaasta lõpul tulekahju kustutamine, et raha ja kasumit on liiga palju ning see tuleb ära kulutada - ega teil juhtumisi uusi mutrivõtmeid või mõnda masinat vaja pole ja jõulupreemiat võiks määrata ja kõike muud, sest raha tuleb nagunii ära anda.
Soomes saab samuti dividende võtta , aga selleks peab nagu Eestiski ettevõte kõigepealt kasumis olema (sellelt numbrilt kohe 20 % riigile ) ja kui dividendide väljamaksmiseks läheb, siis veel 7,5 % ettevõtte poolt riigile ning lisaks üksikisiku maksustamine. Jälle üldreegel, et kui üksikisiku (ettevõtte omaniku) tulumaksu protsent (see on maksuameti antud kaartil) on alla 27,5% on igatahes mõistlikum/odavam see raha endale palgana välja maksta.
Üldkokkuvõttes tähendab see seda, et minumeelest on Eestis töötegija ebanormaalselt kõrgelt maksustatud ja ettevõtete jaoks on riik maksuparadiis või "mugavuslipu maa".
Ma kolisin kogu oma ettevõtmise veel Rõivase valitsusajal Soome. Kui rahapesu või orjakaubandusega tegeleks, valiks ilmselt Eesti maksusüsteemi.
Sotsiaalharta ratifitseerimine iseenesest jõukust juurde ei too kuid kõike ei mõõdeta rahas. See toob juurde lojaalseid kodanikke keda raha eest juurde osta ei saa. Exeli tabel muidugi niisuguseid kategooriaid hästi hoomata ei suuda ja seetõttu kukubki pahatihti välja nii, et külamehed poe taga on oma tulevikuprognoosides täpsemad kui hästi makstud Vabariigi Valitsus.