Soome lahe sadamate kasutamine (vähemalt stsenaariumis Soome vs VF) on vähetõenäoline. Küllap soomlased saavad isegi aru.Lemet kirjutas:Kotkast ja Haminast võimaliku sõjategevuse korral Venemaaga varustussadamat planeerida? Tõsiselt???Samas näiteks Kotka-Hamina kõikvõimalikele liikidele kaubavedudele spetsialiseerunud.
Jäävad sadamad Hankost põhja poole. Turu, Vaasa, Pori ja veel mõni väiksem. Need vedudeks siis ajaloolistel Põhjalahe laevateedel.
Venelaste sõjaline pingutus toimub kahel operatiivsuunal - Viiburi-Helsinki ja teisel suunal Laadogast põhja pool (Saimaa järvistust põhjas), millega lõigatakse territoorium pooleks.
Kahtlase väärtusega dilemma ette jäänud ja vähemuses soomlased keskenduvad erilise kahtluseta väheasustatud põhjaosa asemel elutähtsa Suur-Helsinki ruumi kaitsele.
Väed, mis jäävad Põhjalaheni jõudvatest venelastest põhja poole, jäävad omapäi, kuni nende võitlusvõime hääbub (või kui rootslased neid toetavad, siis võitlevad mõnda aega).
Peale territooriumi pooleks lõikamist lõigatakse läbi ka maismaa logistika Rootsist (mööda Põhjalahe kallast kulgeval raudteel nt).
Kaitstavasse ruumi kogemata kuulub ka sama Turu sadam. Kuulub ka Helsinki ja Hamina tõenäoliselt - AGA laevavedu sinna liigub suuresti venelaste pilgu all (venelased valdavad Soome lahte kontrollivaid saari, kuhu kindlasti ühte-teist tuuakse juurde. S-400, Bastion jne.
Laevatee Rootsist läbi Ahvenamaa Turusse on lihtsustatult öeldes nagu positsioonidele supitermost tassiv jalaväelane läbi metsa hiilimas. Raske märgata ja tappa.
Mereteed, mis sisaldavad 100+ km lagedat vett on nagu sama jalaväelane üle põllu minemas. Lihtne märgata ja võimalusi tappa kuipalju.
Ja selline pikk vorstina välja veninud territoorium lausa kutsub end tükeldama. Sellisel puhul vastane tükeldab selle osadeks ja tegeleb osadega ühekaupa.
Lisaks veel: selline saarte supp, mis seal on (piirkonnas on mitu tuhat saart), pakub häid võimalusi nõrgemal vastasel läbi lipsata. Kõige laiem lage vesi on Rootsi ranniku ja Ahvenamaa peasaare vahel, ca 30 km laevatatavat vett. Edasi tuleb kohalike olude tundjatele võimasi pakkuv kadalipp - kui saari kontrollivad omad, pakuvad need võimalused pakkuda kaubalaevadele teatud vihmavarju.