Eile, seitsekümmend aastat tagasi soetas EW omale kaks, tollel ajal moodsat allveelaeva, "Kalev" ja "Lembit". Vastava mälestusürituse klippi saab näha ETV24-st. Olen sattunud 90-te alul kentsaka vahejuhtumi tõttu (Eeslitallis varastatud rahataskus olnud pass sattus "Lembitu" tollase peatuspaiga kõrval olnud sadamatanklasse ja passi vahel olnud palgatõendil olnud töökoha pärast andis leidja minu paberid hr. Kopelmannile) "Lembitule" ja saanud privaatekskursiooni tollaselt kapten Kopelmannilt, aga eilses venekeelses AK-s suutis admiral Kõuts minu teadmisi allveelaev "Lembitust" veelgi avardada. Nimelt rääkis ülemjuhataja venekeelsele publikule, et "Lembit", lisaks oma heale relvastusele, omas ka eriliselt vaikset veealust käiku, mis saavutati elektrimootoritega, milline eelis puudus teistel diiselallveelaevadel.
Minu küsimus targematele oleks, et kas teised tollased allveelaevad kasutasid veealuseks edasiliikumiseks midagi muud peale elektri? Pedaale näiteks? Või on herr admirali tase ikka sealmaal, et kuhu paneeli taha kaubalaevas paremini teksapükse ja kilekotte saab peita?
Sakslaste "korstnaga" allveelaevade katsetustest olen teadlik.
Eesti allveelaevad 70
-
- Liige
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 14 Veebr, 2005 13:23
- Kontakt:
Võib-olla peeti silmas seda, et inglased oskasid mootoridetaile paremini töödelda kui näiteks venelased ja seetõttu oli Kalevi ja Lembitu akustiline müra väiksem kui teistel selle ajastu allveelaevadel? Teada on ju ka see, et vene allveelaevad külma sõja perioodil olid tunduvalt lihtsamalt avastatavad kui ameeriklaste omad, sest venelased lihtsalt ei suutnud jõuülekandeid vaikseks teha.
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
Seda kindlasti, aga see ei tähenda veel, et teised diiselallveelaevad kuidagi teisiti vee all liikunud oleks. Venelaste tollast taset illustreerib ühtedes mälestustes kirjeldus, kuidas vene allveelaevu Soome lahes otsiti - päikeselisel päeval oli lennukist palja silmaga näha vikerkaarevärvides sillerdav õlirada, mis pärines vene allveelaeva kruvi nigela tihendi vahelt. Väike raadioteade ja poole tunniga lasti keskkonnareostaja põhjaVõib-olla peeti silmas seda, et inglased oskasid mootoridetaile paremini töödelda kui näiteks venelased ja seetõttu oli Kalevi ja Lembitu akustiline müra väiksem kui teistel selle ajastu allveelaevadel?

-
- Liige
- Postitusi: 548
- Liitunud: 01 Apr, 2005 7:47
- Kontakt:
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline