Lüth, Kuppisch jt.
Lüth, Kuppisch jt.
Lugedes mõne sakslasi kiitva foorumlase postitusi tahaks küsida, et mida siin arvatakse sellest ,et sõja algul uputati terve rida Eesti kaubalaevu sakslaste poolt ? Pahatihti hukkus nendega koos ka inimesi. Kas ka need olid muu rämps?
Minu teada polnud siis enam Eesti kaubalaevu, olid nõukogude kaubalaevad.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
-
- Liige
- Postitusi: 314
- Liitunud: 30 Mai, 2006 14:20
- Kontakt:
Re: Lüth, Kuppisch jt.
Mis kuradi rämps?susi kirjutas:Lugedes mõne sakslasi kiitva foorumlase postitusi tahaks küsida, et mida siin arvatakse sellest ,et sõja algul uputati terve rida Eesti kaubalaevu sakslaste poolt ? Pahatihti hukkus nendega koos ka inimesi. Kas ka need olid muu rämps?
Ära mõnita siin miskit.
Sakslasi kiidan MINA kindlatel juhtudel.
Kuid häbi on mõne eestlase ees kes enda rahvast küüditas ja hukkas.
Soovitan uurida asjaolusi miks need laevad põhja lasti!
Vihjeks ,et see oli eksitus.
Re: Lüth, Kuppisch jt.
Jälle natsid,natsid mõni paneb,kui NSVLi aegne kooliõpik seal hoitakse küll suu lukus.susi kirjutas:Lugedes mõne sakslasi kiitva foorumlase postitusi tahaks küsida, et mida siin arvatakse sellest ,et sõja algul uputati terve rida Eesti kaubalaevu sakslaste poolt ? Pahatihti hukkus nendega koos ka inimesi. Kas ka need olid muu rämps?
Too kindlad faktid,millal,miks jne.
-
- Liige
- Postitusi: 1483
- Liitunud: 12 Juun, 2005 18:33
- Kontakt:
-
- Liige
- Postitusi: 314
- Liitunud: 30 Mai, 2006 14:20
- Kontakt:
Viimane oli hea ütlus!Charlemagne kirjutas:Rahu, sarvilised! Vaadata tuleks: kus laev põhja lasti? Ega see äkki mereblokaadi tsoon polnud? Mida laev vedas? Kuhu ta teel oli? Sõjaaegne meresõit on alati risk aga samas väga tulus risk. Nii et: raha paneb rattad käima ja torpeedod liikuma...
Raha paneb rattad käima ja torpeedod liikuma...
Postita see sinna kus need naljakad ütlused ja killud on.

-
- Site Admin
- Postitusi: 5706
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Nagu ikka on igal asjal maailmas mitu külgeCharlemagne kirjutas:Rahu, sarvilised! Vaadata tuleks: kus laev põhja lasti? Ega see äkki mereblokaadi tsoon polnud? Mida laev vedas? Kuhu ta teel oli? Sõjaaegne meresõit on alati risk aga samas väga tulus risk. Nii et: raha paneb rattad käima ja torpeedod liikuma...

Meresõja reeglid ei luba ka blokaadi tsoonis suvalisi laevu uputada. Küll aga neid kontrollida ning veenduda, et ega lastis ometi sõjatarbeid ei veeta.
Seoses allveesõja ulatusliku alustamisega I MS ajal hakkasid aga meresõja reeglid väga sujuvalt "venima", ehk neid ei järgitud lihtsalt enam. Ja süüd on siin mõlemil poolel. Entente'i riigid kasutasid tsiviillipu all seilavaid kaubalaevu saksa allveelaevade püünisteks. Sakslased hakkasid seepeale lihtsalt suvalisi laevu uputama ilma lasti kontrolli ning meeskonna ohutuse tagamiseta.
Teise Maailmasõja ajal olukord ainult hullenes. Samas ei olndud kokku lepitud ka uutes meresõja reeglites. Kaubalaevad liikusid konvois. Valdaval enamusel neist ei olnud relvi, ning suur osa neist ei vedanud ka laadungit mis oleks nad teinud legitiimseks ründeobjektiks. Samas - konvoi puhul on nagu liigne optimism oodata, et allveelaev pinnale tõuseks ning läheks kapteni käest küsima - mida sa vead.
Seega - raha maksis muidugi palju. Aga sakslased rikkusid II MS ajal meresõja reegeleid. Aga keegi polnud neid reegleid ka tolleaegse sõjaolukorraga kohandanud. Samas - kui näiteks ameerika allveelaev täna ründaks tsiviilalust Iraani vetes - mis te arvate kas see oleks skandaal

Elus enamasti ei ole lihtsaid vastuseid...
aluseks võtsin Rohweri teatmiku. 3.veeb. "Reet"-uputajaks Kuppisch, 6.veeb. " Anu"-Scheringer, 11.veeb. "Linda"-Lüth, 11. mai "Viiu"-Lüth", 30.juuni "Merkur"-von Klot-Heydnfeldt, 6.juuli "Vapper"-W.Rollmann, 9.juuli "Tiiu"-W.Rollmann.
M.Õun räägib oma raamatus "Lahingud kaugetel meredel"-2 osa järgmistest ohvritest-Reet-18, Anu-7, Linda-1, Viiu-13, Merkur-4, Vapper-1 või 4, Tiiu-0.
Eksitused? Ei. Samal ajal ei uputatud ÜHTEGI USA ega JAAPANI laeva. Mainitakse küll N.Liidu laeva "Mina",aga ilmselt on tegu veaga. Ei usu, et venelastel sai olla säärase nimega laev sellel ajal. M.Õun räägib aga Eesti laevast "Mina" ,mis uputati samal ajal- dets . 1939. Lisaksin veel, et see oli ainuke Liidu laev teatmikus enne 22. juunit 1941.
Ainult kuivad faktid nagu tellitud.
M.Õun räägib oma raamatus "Lahingud kaugetel meredel"-2 osa järgmistest ohvritest-Reet-18, Anu-7, Linda-1, Viiu-13, Merkur-4, Vapper-1 või 4, Tiiu-0.
Eksitused? Ei. Samal ajal ei uputatud ÜHTEGI USA ega JAAPANI laeva. Mainitakse küll N.Liidu laeva "Mina",aga ilmselt on tegu veaga. Ei usu, et venelastel sai olla säärase nimega laev sellel ajal. M.Õun räägib aga Eesti laevast "Mina" ,mis uputati samal ajal- dets . 1939. Lisaksin veel, et see oli ainuke Liidu laev teatmikus enne 22. juunit 1941.
Ainult kuivad faktid nagu tellitud.
-
- Liige
- Postitusi: 314
- Liitunud: 30 Mai, 2006 14:20
- Kontakt:
Tõestasin , et Eesti ja teiste väikeriikide laevade uputamine ei olnud eksitus. Sõja algul püüti järgida reegleid, aga ainult suurriikide suhtes.
Kas on vaja meelde tuletada, et Molotov-Ribbentropi paktil oli ka Saksamaa esindaja allkiri? On tore , et sakslased 1941 sovjetid minema kupatasid, aga ei maksaks unustada Ribbentropi allkirja. Samuti ei alustatud sõda Eesti vabastamiseks. Ei Hitler ega Dönitz andnud Eestile iseseisvust. Ühed okupandid mõlemad!!!
Kas on vaja meelde tuletada, et Molotov-Ribbentropi paktil oli ka Saksamaa esindaja allkiri? On tore , et sakslased 1941 sovjetid minema kupatasid, aga ei maksaks unustada Ribbentropi allkirja. Samuti ei alustatud sõda Eesti vabastamiseks. Ei Hitler ega Dönitz andnud Eestile iseseisvust. Ühed okupandid mõlemad!!!
Lisaksin veel , et ka vaenuliku riigi transporti ei tohi sõja ajal suvaliselt põhja lasta. Tuleb uputada nii ,et tsivilistide elu ei satuks ohtu. Jälgida ,et oleks päästepaadid korras ja neid jaguks kõigile, tuleb veenduda et kõik jõuaksid paati, et oleks vett ja toitu, lainetus poleks paadile ohtlik, maa poleks kaugel jne.
-
- Liige
- Postitusi: 1483
- Liitunud: 12 Juun, 2005 18:33
- Kontakt:
Katsu sa Susi, seda ilusat reeglit konvoi puhul rakendada. Mina seda valemit küll ei tunne, kuidas see võimalik oleks. Ja ka üksiku laeva puhul....kujuta ette U-boot Kapitän Susi, kuidas igas laineharjas sulle destroyer ja igas pilvetükis lennuk viirastub. Hüdroakustik on ka juba tasapisi skisoks muutunud ja ajab sind veel rohkem segadusse...Allveesõda on karm asi. Ma ei taha kedagi õigustada ega hukka mõista, aga antud olukorras mõtleksin ma eeskätt oma meeste õnneliku kojujõudmise peale.
Et notre Parole s'appelle Fidélité !
Reeglid, millest rääkisin käisid just üksikute laevade kohta. Need ei kehtinud relvastatud konvoi kaitse all sõitvate või kahuritega relvastatud transportide kohta. Relvastamata laevadel olid omad nõuded , mida nad pidid järgima. Ei tohtinud näiteks öisel ajal ilma valgustamata sõita, nimi ja kodusadam pidid hästi nähtavad olema , samuti lipp jne. Tuli sõjalaeva esimesel nõudel peatuda, et saadaks kontrollida lasti ja selle dokumente jne.
KORDAN VEEL, ET NEID REEGLEID SUUDETI SÕJA ALGUL JÄRGIDA USA, N. LIIDU JA JAAPANI SUHTES.
KORDAN VEEL, ET NEID REEGLEID SUUDETI SÕJA ALGUL JÄRGIDA USA, N. LIIDU JA JAAPANI SUHTES.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist