Sama tootja kodukal leiab küllalt avamerepaate, kus roolimaja (vanas keeles ruhv) asub küllalt vööris.
https://www.m-ribs.eu/boats-by-categories/crew/
Ju on siis tegemist amatööridega, kes pole Läänemere rasket lainet tundnud.
Aga antud koma töötlemine ei muuda eriti asja - kaks raketti pannakse sinna peale ära, eriti siis kui pealisehitus projekteeritakse nullist.
Kui natuke ajusi liigutada, küllap on võimalik teatud moduleerimine, et kanda vajadusel rakette ja vajadusel inimesi.
Taolisel alusel peaksid üldiselt olema sellised õhkvedrustusega istmed nagu traktoritel, mis muudavad aluse rappumise lainetel enamvähem talutavaks.
Kes pole kogenud, siis kiirustel 25+ sõlme muutub vesi piisavalt "kõvaks" ja laev rappub mis kole. Ma olen erinevate "rappuvate" alustega merel olnud lapsest alates ja väikealusel pole suurt vahet, rappub ikka kõvasti.
edit: mis puudutab inimeste taktikalist vedu, siis sama 15 m kerele ehitatud "crew carrier" kannab 49 inimest lisaks meeskonnale. Relvastusega see arv ilmselt väheneb, aga võiks vist öelda, et 15 m lubab transportida ka terve jalaväerühma oma kantava relvastuse ja laskemoonaga. 25 alusega on võimalik vedada 850 (25 alust * 34 meest alusel) meest ehk terve kergjalaväe pataljon kiirusega 45 sõlme.
https://www.m-ribs.eu/boat/mr-1500-crew-inboard/
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.