Oleks vaja paari näpunäidet mudelismi kohta

Militaartehnika mudelitest. Tehnoloogiad ning mõõtkavad ei ole piiratud.
Kasutaja avatar
Parovoz
Liige
Postitusi: 985
Liitunud: 20 Aug, 2005 20:30
Asukoht: Lasnogorsk, Balti mere ääres
Kontakt:

Postitus Postitas Parovoz »

Taara avitab! ...
Kasutaja avatar
Panzergrenadier
Liige
Postitusi: 1555
Liitunud: 02 Apr, 2005 22:12
Asukoht: Tartu/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Panzergrenadier »

Maksimus26
Liige
Postitusi: 36
Liitunud: 22 Mai, 2006 20:23
Kontakt:

Postitus Postitas Maksimus26 »

Tervitus

On selline mure. Mind on koguaeg jälitanud ebaõnn lennukimudelite kokpiti klaasiga, mis on enamustel puhkudel on saanud liimi läbi rohkem või vähem kannatada. Oskab keegi soovitada, kuidas seda maha saada? Tavaline lahusti ja küünelaki eemaldaja ei taha hästi mõjuda.
Ja selline küsimus, mida te arvate sellise firma nagu Heller kohta, mida paar aastat tagasi turul kõvasti leidus ja nüüd vaikselt ära kaduma hakkab (vähemalt Tartus).

Martin
fossiil
Liige
Postitusi: 3637
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas fossiil »

Tervist.

Ausalt öeldes ei ole juhtunud kuulma/lugema, et kabiini kupli pealt liimijälgi muudmoodi kui poleerides maha saaks. Töö nõuab muidugi kannatlikku pühendumist - alguses suuremad jäljed veidi jämedama paberiga maha(~No 1000), siis järgneb lihvimine No 1200 kuni 2000 paberiga, edasi juba ettevaatlik poleerimine vildi ja pastaga. Paber on muidugi vesipaber ja töö toimub kindlasti märjalt! Korra olen sellist asja teinud(siis kui veel lennukitega toimetasin), kupli võtsin muidugi enne maha ja pärast protseduuri liimisin uuesti tagasi.
Selleks et niisugust asja enam ei juhtuks, tuleks liim õrnemat kohtlemist nõudvate detailide liitekohtadesse kanda mitte potsiku nõela abil, vaid spets abivahendiga, kuna sõrmede soojus võib väljuvale liimitilgale ettearvamatu suuruse anda. Ise kasutan süstlanõela, millesse toppisin peenikese terastraadi jupikese (mingi peene trossi kiud) ja pigistasin otsa kinni. Traadi otsas on tilluke konks, kastan selle liimi sisse ja sinna jääb paras kogus, mille kannan siis vajalikule kohale, selliseid asjandusi on mul kahes mõõdus. Liimi tilgutan potsikust tavalise teibi tükile, kui see kuivanud koorikuid täis saab siis viskan lihtsalt minema ja võtan uue.
Ka konksu otsa kasvab varsti kärakas, selle tarvis on laual alati tulemasin - veidi tuld ja konks on jälle puhas. Ise ma seda leiutanud ei ole, kunagi mingis foorumis koperdasin sellise soovituse otsa ja proovisin, igatahes olen rahul.
Aga Heller - kui viimati Punasel tänaval käisin, siis seal küll üht teist oli, arvan et see on viimase aja trend, kuna kõikides mänguasjapoodides, kus varem hulgi plastikust mudeleid oli, on nüüd ainult jäägid ja täiendust ei paistagi tulevat.

Urmas.
Maksimus26
Liige
Postitusi: 36
Liitunud: 22 Mai, 2006 20:23
Kontakt:

Postitus Postitas Maksimus26 »

Tervit kõigile

Nokitsemise käigus on tekkinud paar küsimust, millele äkki õnnestuks vastust saada.
a) Otsustasin oma mudeleid tolmu võtmise huvides lakkida. Probleem selles, et ei jaga neist lakkidest mitte midagi. Ainuke asi, mille välja suutsin nuputada on, et tegu peaks olema mattlakiga. Kas kuskilt ehituse või tööriistapoest on võimalik ka midagi kõlblikku saama või on vaja mingit spetsiaalset mudelitele mõeldud hirmkallist asja.
b) Vaadates oma mõni aasta tagasi kokku klopsitud ja küünelakkidega värvitud :) mudeleid, tekkis tõsine soov need üle värvida. On kellegil sellega kogemust. Ma mõtlen just eelkõige vesipiltide osas. Kas üritasite neid mitte värvida, või värvisite üle ja asendasite? Mudeliteks on 1/72 lennutehnika.

Ette tänades,
Martin
fossiil
Liige
Postitusi: 3637
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas fossiil »

Tervist!

Ma ei ole küll lennukite asjamees, aga kipun arvama, et päris matt ei tohiks see lakk nüüd küll olla - ennemini ehk poolmatt? Ja laki kulu vähemalt tankide juures on minu arvates suht väike, nii et ei tundu see spets mudelilakk niiväga kallis midagi, võib ju osta mingi suure potsiku, aga kui kasutad sellest ära ainult väikese osa, siis mingi aja pärast võid ülejäägi juba ära visata, nii et loodetud ökonoomia võib olematu olla.

Aga kui mõtled juba kord küünelakiga kaetud mudelid üle värvida, siis peaks vist alustama vana katte mahavõtmisest? Proovi ettevaatlikult Torusiili sees leotada ja siis vana hambaharjaga nühkida, aga ettevaatlikult - leelis ju! Ning soovitavalt kaitseprillid ette - hari pritsib alati mingil määral.
Aga vesikad - vaat selle koha pealt ei oska midagi soovitada peale asendamise..., ei ole lihtsalt lennukite teemaga kursis. Muidugi kui vana värvi mitte puutuda, siis võib ju vesikad Maskoliga kinni katta.

Urmas.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist