Isegi nendest lendavatest taldrikutest poleks abi olnud vist

Oled sa kindel, et maeti maha kui tehniliselt lootusetu? Või oli ikkagi probleemiks (poliitilise) tahte puudumine -muresid ilma selleta niigi küllalt (konvoide kaitse saksa allveelaevade eest, Enigma koodide avamine)?waffen kirjutas:Sellel ajal,kui sakslased tegid oma esimese reaktiivlennuki He-178 olid venelased ja inglased selle,kui lootusetu maha matnud ja alles pärast sakslaste avalööki hakkasid asja peale mõtlema ja mootoreid arendama lääne pool olevad maad nii,et ei imesta inglaste mahajäämust mootorite tasemes arvestamata veel asjaolu,et sakslastel puudus korralik tooraine või oli seda väga vähe.
Majanduslikult ja tehnoloogiliselt on süstiku praegune konstruktsioon täielik jama. Selline peletis sündis ainult tänu sellele, et NASA ja Õhuvägi ei suutnud kokku leppida kuidas ehitada selline riist mis mõlemaid pooli rahuldaks. Üks oluline disaini parameeter oli neil võimalus tuua satelliite maale tagasi. Algselt oli see riist planeeritud 100% korduvkasutusega, aga selleks ei jätkunud raha ja siis tuli välja nii, et pool raketti on ainult korduvkasutusega. Füüsika seisukohast on tiivad tarbetu lisakoorem stardi ajal ja maandumise ajal on neist ainult see kasu, et nad võimaldavad natuke paremini juhtida. Majanduslikult parem oleks kasutada langevarju, sest tiibade massi arvelt saaks kaasa võtta täiendavat koormust. Teine probleem süstiku juures on tema kütus. Venelased on kogu aeg kerosiiniga lennanud, seda ei ole vaja survestada ja jahutada nagu vesinikku ja kütuse paak on ka tehnoloogiliselt lihtsam. Süstiku puhul ei saa ka meeskonda katapulteerida, kui midagi stardi ajal viltu läheb, Apollol oli see lihtne, kapsli otsas oli väikene raketmootor, mis oleks meeskonna kiiresti plahvatava raketi küljest igal ajahetkel eemale lennutanud. See et ameeriklased Apollo programmi juurde tagasi tulevad tähendab lihtsalt seda et neil on mõistus lõpuks koju tagasi tulnud.Soobel kirjutas:Kumma leeri insenerid tegijamad olid, näitab hilisem ajalugu kosmosevallutamise vallas: inimese kuule saatis ikkagi von Braun ja mis kõige hullem: viimasel ajal räägitakse ameeriklaste loobumisest süstikute kasutamisest ja üleminekust ühekordsete kosmoselaevade peale tagasi. Ja kanderaketiks saavat seesama von Brauni mootoriga Saturn, väikeste tehniliste täiustustega.
Said ka sakslased telgkompressori tööle, mõlemad JUMO-d olid telgkompressoriga. Ja minuteada on ka praegused reaktiivmootorid telgkompressoritega, vähemalt ei tea, kus kasutataks tänapäeval Nene-suguseid tsentrifugaalkompressoriga mootoreid.Kapten Trumm kirjutas:
Telgmootori said liitlased erinevalt sakslastest tööle ja seda (nt Allison J-35) kasutati 50ndate aastate lõpuni.
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline