Leo kirjutas:Ma vanast ajast mäletan...
Sellel vanal ajal töötasin paar aastat autobaasis, nn "sõjaväestatud" kolonnis nr.3063 T
Üldiselt pidid selle kolonni masinad igal õhtul oma paagi(d) kütust täis laskma, et kui tuleb mingi häire, siis oleksid valmis kohe väravast välja vurama ilma eelneva tankimiseta.
Tehti ka õppuseid (aeti öösel mehed maast lahti ja kästi masinad ettenähtud ajaga kusagile põllule ritta ajada näiteks) ja käidi regulaarselt Kalašši laskmas NA sõjaväeosade tiirudes. See-eest olid kolonnis töötavad isikud vabastatud kordusõppustest.
Autobaasil oli oma tankla, kus sai vajadusel ka ilma elektrita kütuse kätte (kuigi seal oli ka n.ö. "sõltumatu" varu/avariitoide... kust sellesse liini vool hädaga tuli, vat seda ma ei tea). + sõjaväekolonnis oli terve rida kütuseveokeid-tankurmasinaid.
Tanklat kasutas minu mäletamist mööda vajadusel erijuhtudel ka kohalik autobussi- ja taksopark, sest neil endal tanklat ei olnud.
Eraldi oli kohalikus naftabaasis selline tankla, kust sai kütust ainult eriolukordades (miilits, tuletõrje, kiirabi jms staff).
Kütust sai (riiklikud struktuurid) kütusetalongide alusel ja need talongid kehtisid üle terve NLiidu (Tallinna ATB masin sai vajadusel kütuse kätte ka nt Kohtla-Järve ATB tanklast või kasvõi mõnest Leningradi ATB tanklast).
Ja loomulikult olid igal sovhoosil ja kolhoosil oma tankla(d)... isegi metsamajandi metsapunktidel/metskondadel vist olid... mõnel oli kindlasti.
P.S.
Meie linnakeses oli tol "vanal ajal" üldse kolm tanklat. Üks ATB oma, üks naftabaasi oma ja üks töölisrahvale
Praegu on meil 11 tanklat ja kõik avalikus kasutuses.
https://www.maanteemuuseum.ee/sites/def ... lugu_0.pdf
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=19020