https://www.defensenews.com/air/2020/04 ... c-flights/An issue that risks damage to the F-35’s tail section if the aircraft needs to maintain supersonic speeds is not worth fixing and will instead be addressed by changing the operating parameters, the F-35 Joint Program Office told Defense News in a statement Friday.
The deficiency, first reported by Defense News in 2019, means that at extremely high altitudes, the U.S. Navy’s and Marine Corps’ versions of the F-35 jet can only fly at supersonic speeds for short bursts of time before there is a risk of structural damage and loss of stealth capability.
The problem may make it impossible for the Navy’s F-35C to conduct supersonic intercepts.
“This issue was closed on December 17, 2019 with no further actions and concurrence from the U.S. services,” the F-35 JPO statement read. “The [deficiency report] was closed under the category of ‘no plan to correct,’ which is used by the F-35 team when the operator value provided by a complete fix does not justify the estimated cost of that fix.
F-35 olevikust ja tulevikust
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
F-35 probleemidest ülehelikiirusel tegutsemisel
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
-
- Liige
- Postitusi: 1859
- Liitunud: 30 Dets, 2012 22:01
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Top Gear filmis Mclareni Speedtail'i ja brittide F35 "võidusõitu".
https://www.youtube.com/watch?v=ROOeGPrC1Do
https://www.youtube.com/watch?v=ROOeGPrC1Do
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Olles näinud nii F-35 kui ka kohe otsa F-22 demolendu livena, siis kui F-35 oli muljetavaldav, siis F-22 oli küll selline, et sa enam ei saanud aru mis füüsikaseaduste järgi see asi toimetas, see oli ikka täiesti ulme.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Huvitavat infot artikkel, kuid pealkiri nende järeldus tundub küll sentsiatsiooniline ja rappa. Sisuliselt alustatakse oksaaugust aias (mida ei kavatseta parandada) ja jõutakse järelduseni et kui aed on pikali siis on pahasti. Kohe põhjendan nii julget väidet:ruger kirjutas:F-35 probleemidest ülehelikiirusel tegutsemisel
https://www.defensenews.com/air/2020/04 ... c-flights/
1. Varasemas artiklils on selgelt kirjas mis testide käigus see juhtus ja mis tehti selle parandamiseks.
Ehk siis viga ilmus testide käigus mõlemal lennukil korra (kuigi üritati korduvalt taastekitada), selle vastu disainiti uus parem katte-sprei, kuid see ei ole lõplik lahendus. Palju olulisem on see märksõna "edge of the envelope" koos mach 1,3-1.4'aga. Nimelt kõik F-35 mudelid peavad suutma nõuete järgi lennata kuni Mach 1.6 k.a. koos kogu kütuse ja sisemise relvalaadungiga (B puhul on viimane märksa väiksem) mingil mitte-avalikustatud kõrgusel.Both deficiencies were first observed in late 2011 following flutter tests where the F-35B and F-35C both flew at speeds of Mach 1.3 and Mach 1.4. During a post-flight inspection in November 2011, it was discovered the F-35B sustained “bubbling [and] blistering” of the stealth coating on both the right and left sides of the horizontal tail and the tail boom.
During similar tests of the F-35C in December 2011, “thermal damage” that compromised the structural integrity of the inboard horizontal tail and tail boom were apparent.
Vice Adm. Mat Winter, who leads the F-35 program on behalf of the Pentagon, told Defense News that the department has taken steps to mitigate the problem with an improved spray-on coating, but added that the government will not completely fix it — instead accepting additional risk.
As justification for the decision, Winter noted that the issue was documented while the jet was flying at the very edge of its flight envelope. He also said the phenomenon only occurred once for both the B and C models, despite numerous attempts to replicate the conditions that caused the problem.
“We have put into place what we believe are the appropriate technical fix to ensure that our F-35Cs have the full envelope and capability to do the high-speed mission, if needed. That’s where we are. Right now, our United States Navy and Marine Corps flying the sea agree with that,” he said.
Tippkiirus sõltub aga tugevalt kõrgusest (ja laadungist), et neis testides on piir madalamal näitab et lennati üsna kõrgel. Näide Kreeka F-16C manuaali lisast:
( F-16C Block 50, Drag Index 100 maksimaalne mil-power vasakul ja maks-järelpõleti paremal x-telg kõrgus jalgades, y-telg kiirus machides, eri jooned eri tähistavad eri-kaale. "Jõnks" keskel on helibarjääri ületamine. Kõik graafikud on: "Standard Day, 1G, 500 feet/min potential climb remaining at specified thrust.")

Drag index 100 on juba keskmise välise koormaga täpset vastet ei ole aga 132 oleks selline (siit)

0 laadungi korral on graafik selline:

Ehk siis keskmise õhk-õhk laadungiga F-16 saavutab täis-järelpõletil 35 000 jala kõrgusele ~Mach 1.6, 50 000 juures aga ainult Mach 1.2.
Sellele, et lennatakse väga kõrgel (absoluutse võimete piirimaa lähedal) viitab otseselt nende artikli esimene lause: "At extremely high altitudes".
2. Mida ütleb Õhuvägede kindral:
Ajalugu on näidanud et programmi eest vastutavvatel õhuväe kindralitel ei ole üldiselt olnud probleem L&M vaibalekutsumisega kui mingi viga on blokker. Selle kohta tundub et nii ei arvatud.“Is it important to hold folks’ feet to the fire and make sure that we’re delivering on the capabilities that we need? Yes,” he said. But, he added, it’s also difficult to balance the need to meet a stated technical requirement against the reality of a fielded technology that may already be performing well in daily operations.
“That’s the crux of the acquisition and the delivery problem that we have,” Abba said. “When we say ‘I need this to work exactly like this,’ I’m drawing a line in the sand. If I’m a half degree on one side of that line versus the other, is it really that different? That’s where the art comes in.”
“We’ve got to kind of get over ourselves a little bit and acknowledge that we never field perfect weapon systems,” he continued. “I don’t want to diminish the fact that it’s critical that we get after open DRs, but every weapon system in the United States Air Force — and frankly around the planet — has open deficiencies. What matters is the severity of those deficiencies and ensuring that we have a robust process between government and industry to triage those and deal with them appropriately.”
Kuhu aga artikkel jõuab? Edasi arutama, et on halb kui üldse ei saa (pikalt) üle helikiiruse lennata ja on halb kui järelpõleti kasutus on piiratud dogfightides (tegevus mis hiljemalt peale esimest kiiret pööret toimub alati alahelikiirusel!)
Siin oleks tegelt veel palju omajagu välja tuua, aga mul sai kahjuks aeg otsa.
Kokkuvõte
See piirang tundub reaalselt olevat selline manuaali märgitav "ACHTUNG!" lõik operatiivselt mitte väga tihti kasutatvate kõrguste/kiiruste/laadungi kombole, mille kõrvaldamine ei ole lihtsalt rahakulu väärt.
Artikli väide nagu oleks välistatud igasugune pikemaaegne ülehelikiiruse sõit (või eriti jabur) piiratud järelpõleti kasutus dogfight'is, ei ole kuidagi reaalsusega kooskõlas.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Siiski tahtsin veel lisada et artiklis oli huvitav lõik mis annab aimu mismoodi F-35ega opereeritakse ja kinnitab pikaajallisi kahtlusi, et lisaks radarisignatuurile tegeletakse vägagi ka infrapuna signatuuri mõõtmisega (ja loomulikult vähendamisega).
“Supersonic flight is not a big feature of the F-35,” Clark said. “It’s capable of it, but when you talk to F-35 pilots, they’ll say they’d fly supersonic in such limited times and cases that — while having the ability is nice because you never know when you are going to need to run away from something very fast — it’s just not a main feature for their tactics.”
In fact, going supersonic obviates the main advantages of the F-35, Clark said. “It sort of defeats all the main advantages of the F-35,” he explained. “It takes you out of stealthiness, it burns gas like crazy so you lose the range benefits of a single engine and larger fuel tank. When you go into afterburner, you are heating up the outside of your aircraft.”
That creates all kinds of signatures that can be detected by an adversary, Clark said.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Kas F-35 ei pidanud algselt mitte supercruise võimeline olema?Gideonic kirjutas:... When you go into afterburner, you are heating up the outside of your aircraft.”
...
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Ei, see nõue oli ainult F-22el. F-35el otsustati algusest peale (juba hankefaasis), et seda kulude kokkuhoiuks ei tehta.Kilo Tango kirjutas:Kas F-35 ei pidanud algselt mitte supercruise võimeline olema?
Ka JSF hanke-pakkujate kerekujudes on selgelt näha, et keegi pikemat suurtel kiirustel lendamist ei planeerinud (juba F-135 mootor ei ole selleks ette nähtud).
Eks selleks ole ka põhjuseid. Soovitan väga lugeda seda publikatsiooni (tervenisti aga antud teemal 3. peatükk lk 37 kandis) kirjeldab probleeme ülehelikiirusel infrapuna-signatuuriga:

Kuskilt on läbi jooksnud ka testpiloodi kommentaar et F-22 pidi suurtel kiirustel "superkruiisimise" jaoks märgatavat siseruumi ohverdama (seetõttu veab kaasas näiteks vähem kütust kui F-35) Lisaks on tegevteenistuses mõnikord varg-kattematerjaliga probeeme seal Mach 1.9+ juures pikemalt toimetades.
Üldiselt on visa kaduma ka meme et F-35 on lõdva tillliga igast asendist ilgetl kaugele infrapunaspektris avastatav, sest sellega pole üldse arvestatud ja ega midagi ei saagi ära teha.
Kindasti saab IR spektris teha oluiselt vähem kui radarispektris, aga kui vale selline absoluutne väide on, olen kunagi päris põhjalikult seletanud selles postituse alumisese osas (alates "Infrapuna Signatuuri vähendamine").
Mis üldse on signatuuri manageerimine (ja kuida see erinev signatuuri vähendamisest) siin postituses.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
See on naljakas jah, kuna sisuliselt samu või sarnaseid võtteid kasutati juba F-117 ja B-2 puhul.Gideonic kirjutas:...
Üldiselt on visa kaduma ka meme et F-35 on lõdva tillliga igast asendist ilgetl kaugele infrapunaspektris avastatav, sest sellega pole üldse arvestatud ja ega midagi ei saagi ära teha.
...
See aga:

On väga huvitav graafik, mis ütleb, et kahjulik on lennata vahemikus M1-M1,7. Sealt ülespoole on ülehelikiirusega lennuk juba eelisseisus muid teemasid arvestamata. Nii või teisti on see ülehelikiirusega lendamise olulisus ülemüstifitseeritud. Õhulahingud käivad kõik alahelikiirusel välja arvatud ihigh altitude long distance ntercept, aga F-35 ei ole ka selle rolli lennuk.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Huvitav pilt f-16.net foorumi teemast mis võrdleb F-35 AIM-9 püüloneid 4. generatsiooni masinaga:
Neid lähimaarakette kasutasid norrakad ka Islandi õhuturbes:


Loomulikult suurendavad need püülonid siiski kõvasti radariristlõiget, aga nagu piltidelt näha on vahe ka "puhta" 4. generatsiooni masinatega ikkagi suur. Püülon on nurga all ja disainitud "siledalt" ja õigest materjalist, et vähendada ristlõiget.F-35 doesn't lose VLO with external AIM-9, the weapon certainly increase the total RCS, however the RCS is still hundred times smaller than a clean 4 generation aircraft, the launched were designed to have lower RCS than conventional launcher as well:
![]()
Neid lähimaarakette kasutasid norrakad ka Islandi õhuturbes:


- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Kunagi oli mõtteks sootuks suletud VLO konteiner tiiva all, kuhu peaksid siis raketid sisse pandama, sest see püloon võib olla isegi kõikides lainepikkustes täiesti nähtamatu, kuid rakett selle all ei ole seda sugugi mitte. Huvitav, mis sellest mõttest saanud on?Gideonic kirjutas:Huvitav pilt f-16.net foorumi teemast mis võrdleb F-35 AIM-9 püloone 4. generatsiooni ...
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Nõus, kuigi lugesin kuskilt (llinki kohe ei leindnud), et vähemalt USAF kasutab AIM 9-X Block I mingit modifikatsiooni, mille RCSiga on kõvasti tööd tehtud. Vähemalt otsevaates peaks see olema kaunis minimaalne. küljepeal rikuvad need labad ja suurem profiil asja kindlasti ära.Kilo Tango kirjutas:Kunagi oli mõtteks sootuks suletud VLO konteiner tiiva all, kuhu peaksid siis raketid sisse pandama, sest see püloon võib olla isegi kõikides lainepikkustes täiesti nähtamatu, kuid rakett selle all ei ole seda sugugi mitte. Huvitav, mis sellest mõttest saanud on?Gideonic kirjutas:Huvitav pilt f-16.net foorumi teemast mis võrdleb F-35 AIM-9 püloone 4. generatsiooni ...
F-35'el on Terma multi-mission-pod iseenesest olemas. Hetkel kasutavad seda külll ainult mariinid oma pardakahuri jaoks. Tulevikuplaanid laseri integreerimisest oleks ka aga just samasse kohta.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Mootori uuendusplaanidest:
http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php ... c8#p440933
Räägitakse nii võimalikust adaptive-cycle mootorist kui F-135 uuendustest . Artiklis nati täpsemalt kirjas mis need uuendused tehniliselt endast kujutavad.
http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php ... c8#p440933
Räägitakse nii võimalikust adaptive-cycle mootorist kui F-135 uuendustest . Artiklis nati täpsemalt kirjas mis need uuendused tehniliselt endast kujutavad.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
USA õhujõud ostab Türgi jaoks toodetud F-35 ära. Sellega on üks peatükk sellest jamast suletud. Tootmine pidavat jätkuma vastavalt lepingutele, kuid peale seda kaob Türgi osalus ära.
https://www.defensenews.com/air/2020/07 ... ish-f-35s/
https://www.defensenews.com/air/2020/07 ... ish-f-35s/
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Pisut F35 veel õhus olebatest probleemidest:
https://www.popularmechanics.com/milita ... -35-flaws/
https://www.popularmechanics.com/milita ... -35-flaws/
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
On ka varem taolisi asju ette tulnud - kunagi sai Iisrael endale Iraani tellitud F-16'd.USA õhujõud ostab Türgi jaoks toodetud F-35 ära. Sellega on üks peatükk sellest jamast suletud. Tootmine pidavat jätkuma vastavalt lepingutele, kuid peale seda kaob Türgi osalus ära.
https://www.defensenews.com/air/2020/07 ... ish-f-35s/
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist