Parvlaev "Estonia" hukkumine
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Mina ei tea laevadest midagi. Aga HMS Hood (veeväljasurve 47 000 tonni) oli pinnalt kadunud paari minutiga (kiiremini, kui suitsupilv hajus), Russalka (ja Monitor) läksid põhja ilma ühegi täiendava auguta keres (no ja neid küliliminemisi ja üle nina põhja purjetamisi on küll ja veel Wasatagi) ning Titanic otsustas uppudes pooleks murduda otse pinnal.
Ehk siis väga kindlad väited millegi ilmvõimatusest... ma muud ei tahagi öelda.
Ehk siis väga kindlad väited millegi ilmvõimatusest... ma muud ei tahagi öelda.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Minu jaoks on põhilised lahtised küsimused järgmised:
1. Kui „vana“ või „uus“ see auk on?
Teiste sõnadega, kas auk tekkis laeva hukkumisega samal ajal või on see tekkinud hiljem?
2. Kui tegemist on laeva hukkumise ajal tekkinud auguga, siis kas sellel on seost visiiri kadumisega?
Ehk et kas mõlemad olid osad laeva tahtliku uputamise plaanist vms – või on see auk tekkinud mingil eraldiseisval põhjusel (ning millisel?).
3. Kui auk on tekkinud hiljem, siis mis on selle põhjuseks?
Ei ole selle valdkonna spetsialist, et midagi asjalikku augu tekkimise põhjustest arvata.
Ning ka spetsialistidel paistab raske olevat midagi öelda, sest infot on (hetkel) selleks veel vähe.
Küll aga ei tundu mere põhjas oleva kivi otsa kukkumine kuidagi usutav (see koht ei olevat merepõhja puutunudki, selles kohas selliseid suuri kivikamakaid teadaolevalt pole leitud).
Mis puudutab teooriat tormisel merel ramminud konteinerist, siis arvan, et see ei pidanud tingimata jääma merele edasi hulpima. See võis kokkupõrkel nii palju viga saada, et uppus kah ning võib-olla seda üks tunnistaja nägigi vee all liikumas?
Juhul, kui välistatakse selle augu seos hukkumise ööga, siis minu jaoks on küll usutav see, et aja jooksul on metall väsinud. Tegemist on suure ja raske laevaga, mis lebab nurga all – 26 aasta jooksul võib mõni pinge all koht küll järgi anda.
PS: erinevate põnevusastmetega (vandenõu)teooriate kõrval meenutaksin ka "igavamat" versiooni – väidetavalt ei olevat Estonia oma konstruktsioonilt üldse mõeldudki selliseks laevaliikluseks, samuti olla sellel olnud mingeid tehnilisi probleeme. Kasumiahnus jms olla põhjuseks, miks laev mereliikluseks kasutati (põhjalikumalt lahatud vast raamatus "Parvlaev Estonia. Rootsi riigi hukk").
Samas kokku võetuna on liiga palju kahtlasi asjaolusid, et seda "tavaliseks õnnetuseks" pidada. Segadused salvestustega, oluliseks peetavate detailide merre tagasi viskamine, kiirustamine vraki katmisega ja hauarahu kehtestamisega (seda enne ametliku uurimise lõpetamist) jne.
Kui kadunud inimeste puhul või tõepoolest esineda lihtsalt segadust, nimede valesti kuulmist/kirjutamist, soovmõtlemist näha oma lähedast telekas või kuulda tema häält telefoni, siis tänases Ekspressis kirjeldatud Kalev Vahtrase puhul oli selgelt midagi valesti. Oli päästetute nimekirjas. Tunnistajad nägid Turu haiglas. Sealt kinnitati tema Rootsi viimisest. Ja lõpuks öeldakse, et mees leiti ikkagi merest ... Ja tipuks see, et surnukehal olevat olnud noahoopide jäljed ja lõikehaavad, abikaasa sõnutsi olevat tema meest piinatud ja pekstud.
1. Kui „vana“ või „uus“ see auk on?
Teiste sõnadega, kas auk tekkis laeva hukkumisega samal ajal või on see tekkinud hiljem?
2. Kui tegemist on laeva hukkumise ajal tekkinud auguga, siis kas sellel on seost visiiri kadumisega?
Ehk et kas mõlemad olid osad laeva tahtliku uputamise plaanist vms – või on see auk tekkinud mingil eraldiseisval põhjusel (ning millisel?).
3. Kui auk on tekkinud hiljem, siis mis on selle põhjuseks?
Ei ole selle valdkonna spetsialist, et midagi asjalikku augu tekkimise põhjustest arvata.
Ning ka spetsialistidel paistab raske olevat midagi öelda, sest infot on (hetkel) selleks veel vähe.
Küll aga ei tundu mere põhjas oleva kivi otsa kukkumine kuidagi usutav (see koht ei olevat merepõhja puutunudki, selles kohas selliseid suuri kivikamakaid teadaolevalt pole leitud).
Mis puudutab teooriat tormisel merel ramminud konteinerist, siis arvan, et see ei pidanud tingimata jääma merele edasi hulpima. See võis kokkupõrkel nii palju viga saada, et uppus kah ning võib-olla seda üks tunnistaja nägigi vee all liikumas?
Juhul, kui välistatakse selle augu seos hukkumise ööga, siis minu jaoks on küll usutav see, et aja jooksul on metall väsinud. Tegemist on suure ja raske laevaga, mis lebab nurga all – 26 aasta jooksul võib mõni pinge all koht küll järgi anda.
PS: erinevate põnevusastmetega (vandenõu)teooriate kõrval meenutaksin ka "igavamat" versiooni – väidetavalt ei olevat Estonia oma konstruktsioonilt üldse mõeldudki selliseks laevaliikluseks, samuti olla sellel olnud mingeid tehnilisi probleeme. Kasumiahnus jms olla põhjuseks, miks laev mereliikluseks kasutati (põhjalikumalt lahatud vast raamatus "Parvlaev Estonia. Rootsi riigi hukk").
Samas kokku võetuna on liiga palju kahtlasi asjaolusid, et seda "tavaliseks õnnetuseks" pidada. Segadused salvestustega, oluliseks peetavate detailide merre tagasi viskamine, kiirustamine vraki katmisega ja hauarahu kehtestamisega (seda enne ametliku uurimise lõpetamist) jne.
Kui kadunud inimeste puhul või tõepoolest esineda lihtsalt segadust, nimede valesti kuulmist/kirjutamist, soovmõtlemist näha oma lähedast telekas või kuulda tema häält telefoni, siis tänases Ekspressis kirjeldatud Kalev Vahtrase puhul oli selgelt midagi valesti. Oli päästetute nimekirjas. Tunnistajad nägid Turu haiglas. Sealt kinnitati tema Rootsi viimisest. Ja lõpuks öeldakse, et mees leiti ikkagi merest ... Ja tipuks see, et surnukehal olevat olnud noahoopide jäljed ja lõikehaavad, abikaasa sõnutsi olevat tema meest piinatud ja pekstud.

Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Ei usu, et see on hiljem tekkinud. Augu asukoht ja suurus klapib tunnistustes olevaga.ambur123 kirjutas:Minu jaoks on põhilised lahtised küsimused järgmised:
1. Kui „vana“ või „uus“ see auk on?
Teiste sõnadega, kas auk tekkis laeva hukkumisega samal ajal või on see tekkinud hiljem?
https://www.ohtuleht.ee/194717/vassimin ... ber-jatkub
Kas tegu on sama mehega või mitte peaks oskama Kurm vastata. Juhul kui kassett veel alles ja "loetav" on.
https://ekspress.delfi.ee/kuum/endine-t ... d=91186601
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Mõistlik oleks rootslased seekord uurimisest hoida nii eemal kui võimalik sest antud teemas tundub et on neist rohkem kahju kui kasu. Miskit on ammu mäda vanas heas Rootsi riigis.
Eesti riik peab näitama et ta suudab oma kodanikke kaitsta - kasvõi postuumselt.
Eesti riik peab näitama et ta suudab oma kodanikke kaitsta - kasvõi postuumselt.
Viimati muutis Walter2, 30 Sept, 2020 20:58, muudetud 1 kord kokku.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Olles lugenud, mõningaid artikleid, raamatuid antud õnnetuse kohta on jäänud kõrva, et oli olemas kaamera ja videomonitor mis vaatasid rambi / visiiri suunas.
Kas antud pilti ka mingile andmekandjale salvestati? Juhul kui salvestati, kas siis mõned päevad peale põhja minekut võidi ka seda otsimas käia?
Tõenäoliselt olid juba tol ajal olemas, laevapoes, valuutavahetuspunktis, turva/valvekaamerad nende pilt võiks ka mingit selgust tuua, sündmustele, kuidas need arenesid.
Andmekandjaks, suure tõenäosusega, võis olla vhs / betamax või muu magnetlindiga seade.
Nende säilivus merevees?
Kas antud pilti ka mingile andmekandjale salvestati? Juhul kui salvestati, kas siis mõned päevad peale põhja minekut võidi ka seda otsimas käia?
Tõenäoliselt olid juba tol ajal olemas, laevapoes, valuutavahetuspunktis, turva/valvekaamerad nende pilt võiks ka mingit selgust tuua, sündmustele, kuidas need arenesid.
Andmekandjaks, suure tõenäosusega, võis olla vhs / betamax või muu magnetlindiga seade.
Nende säilivus merevees?
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Keeran vandenõuteooriale pöördeid juurde : äkki on vigastus / auk laevakeres tekkinud üritades laeva praegusest asukohast ära liigutada , no sinna sügavamasse vette , kus uurimine veelgi raskem ehk pigem võimatu oleks .
kapitan siin ülalpool väidab 200kg joobes isiku ülemiselt narilt allakukkumise matsu plahvatuse heliga sarnaseks , ma tahan väga teada , kuidas 200 kilone joobes isik nari teisele korrusele ronida suudab , ulme rsk.
On minul meenutus Rootsis käigust , sel ajal sõitsid seda liini "Nord Neptunus" , sinna sõitsin sellega ja tagasi "Nord Estonia" pardal , vot sellega on selline seik - kuskil seal skääridest väljumisel käis ootamatult vali raksatus , laev seiskus , alarmkellad hakkasid helisema , läbi valjuhääldite anti meeskonnale mingeid korraldusi ( rootsi keeles) , mõne aja pärast reis jätkus , Tallinnasse hilinesime vist tunni või kaks .
Mis selle raksatuse põhjustas , ei tea , aga terve laevakere korraks nagu värises .
kapitan siin ülalpool väidab 200kg joobes isiku ülemiselt narilt allakukkumise matsu plahvatuse heliga sarnaseks , ma tahan väga teada , kuidas 200 kilone joobes isik nari teisele korrusele ronida suudab , ulme rsk.
On minul meenutus Rootsis käigust , sel ajal sõitsid seda liini "Nord Neptunus" , sinna sõitsin sellega ja tagasi "Nord Estonia" pardal , vot sellega on selline seik - kuskil seal skääridest väljumisel käis ootamatult vali raksatus , laev seiskus , alarmkellad hakkasid helisema , läbi valjuhääldite anti meeskonnale mingeid korraldusi ( rootsi keeles) , mõne aja pärast reis jätkus , Tallinnasse hilinesime vist tunni või kaks .
Mis selle raksatuse põhjustas , ei tea , aga terve laevakere korraks nagu värises .
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Olles tänapäevase Rootsi laevaga merel olnud kapteni jutujärgi 34m/s tuulega merel olnud siis käisid küll päris korralikud võnked ja paugud laevast läbi aga no neid pauke oli ikka sadades ,kui mitte tuhandetes.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
- paadikapten
- Liige
- Postitusi: 462
- Liitunud: 06 Juul, 2005 14:34
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Kapten Nemo oma Nautilusega oleks seda kõike vabalt suutnud, aga tema oli väljamõeldud tegelane ja tema laev väga ulmeline.Svejk kirjutas:Palun viidet algallikale, kust tulevad siin teemas rohket aziotaazi tekitanud kümnemeetriseid lained.Gideonic kirjutas:10-meetrised lained
Ise olen kohanud mõnevõrra väiksemaid numbreid, aga mul ei pea tingimata õigus olema.
P.S.
Ma ei ole otsene allveelaevateooria pooldaja, aga parem parras oli tuulealune külg, seal sellist lainet kohe kuidagi ei saanud olla...![]()
Võibolla peitubki siin põhjus, miks ennast nii ligi litsuti?
Aga arendaks edasi - milline allveelaev suudab Estoniaga sammu pidada? Oli vist 14 sõlme? Ja seda vee all?
Akudega vast mitte? Aga kaua suletud luukidega diisliga lasta saaks? Ma pole märganud, et see liin oleks siin läbi arutatud...![]()
Kas hukukoha 60 m sügavust on piisav, et täie auruga vee all lasta?
Suletud luukide osas tuleb meelde, vaja üles otsida - kuskil oli eestikeelne jutt saksa allveelaevadest teise maailmasõja kandis. Seal jutus mainiti, et mingil hetkel leiutati allveelaevadele snorklid, millega laev sai õhku võtta ilma pinnale tõusmata. Kasutati selleks, et vee all saaks märkamatult akusid laadida. Snorklitel olid kaitseklapid vee sissetungimise vastu, aga suure lainega ei saanud neid voolikuid ikka kasutada. Kaitseklapi kinnikukkumisel nimelt juhtus selline asi, et töötav diisel tekitas mõne hetkega laevas alarõhu, mis meeskonna kõrvakilesid vigastada suutis. Vist oli jutus veel mainitud, et diislid suutsid kinnises ruumis hapniku vaid mõne minutiga nii ära tarbida, et meeskond sattus ohtu.
Ega nad vist tänapäevalgi vee all diisliga ei sõida?
Missugune oli allveelaeva masin juba maailmasõdade ajal:
https://www.youtube.com/watch?v=zLfa43_1WH8
Vaatame siis, mis siin toimub...
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Millega saaks nii suurt laeva mööda merepõhja kuhugi lohistada? See oleks vaat et keerulisemgi kui vraki ülestõstmine.parkija kirjutas:Keeran vandenõuteooriale pöördeid juurde : äkki on vigastus / auk laevakeres tekkinud üritades laeva praegusest asukohast ära liigutada , no sinna sügavamasse vette , kus uurimine veelgi raskem ehk pigem võimatu oleks .
kapitan siin ülalpool väidab 200kg joobes isiku ülemiselt narilt allakukkumise matsu plahvatuse heliga sarnaseks , ma tahan väga teada , kuidas 200 kilone joobes isik nari teisele korrusele ronida suudab , ulme rsk.
On minul meenutus Rootsis käigust , sel ajal sõitsid seda liini "Nord Neptunus" , sinna sõitsin sellega ja tagasi "Nord Estonia" pardal , vot sellega on selline seik - kuskil seal skääridest väljumisel käis ootamatult vali raksatus , laev seiskus , alarmkellad hakkasid helisema , läbi valjuhääldite anti meeskonnale mingeid korraldusi ( rootsi keeles) , mõne aja pärast reis jätkus , Tallinnasse hilinesime vist tunni või kaks .
Mis selle raksatuse põhjustas , ei tea , aga terve laevakere korraks nagu värises .
Mis aga puudutab seda, kuidas joobes isik (ükskõik, palju ta siis ka ei kaaluks) suudab nari teisele korrusele ronida, siis soovitan kasvõi mõne kuu mõnes hostelis elada, soovitavalt 8-12 kohalises toas. Usu mind, saad näha veel kordades ulmelisemaid asju

Nord Neptunuse ja Nord Estoniaga olen isegi sõitnud. Nord Estonia oli igati normaalne laev, aga Nord Neptunus üks paras väike küna, kõlbaks pigem Rohuküla-Heltermaa liinile. Öösel läks salongis kohutavalt külmaks (oli oktoobrikuu).
Allveelaevadest: seniks kuni snorklid üle veepinna ulatuvad, saab vee all ka diiselmootoriga sõita. Kui enam ei ulatu, tarvitaks töötav diisel mõne hetkega kogu laevas leiduva õhu ära või siis tõmbaks hoopis vee mootorisse (kui snorkli klapp ei pea). Mis juhtub siis, kui vesi kui mittekokkusurutav ollus töötava kolbmootori silindrisse satub, teab vast igaüks isegi.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Sellepärast James Watt juhtiski kolbidele juba aurustunud vett....Manurhin kirjutas: Mis juhtub siis, kui vesi kui mittekokkusurutav ollus töötava kolbmootori silindrisse satub, teab vast igaüks isegi.

Endine tuuker: „Rootsi luure teadis august Estonia keres juba nädal pärast õnnetust.clarus kirjutas: https://ekspress.delfi.ee/kuum/endine-t ... d=91186601
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 59#p636959paarilisega laeva esiosa juurde. Nägime üsna kiiresti, et visiiri polnud, aga ramp oli peaaegu suletud. Rambi ja kere vahel oli pisut ruumi, et mahtus taskulambi valgust sisse näitama, mitte rohkem
Svejk kirjutas:See, et aparell on nimetatud asendis praegu, on võblla isegi fakt, aga millises asendis oli ta sündmuste ajal, selle kohta on erinevaid kirjeldusi... tekitades mõlemale poole aparelli umbes 6 m kõrguse alt ülesse laieneva pilu. Aparell ise pidas veesurvele vastu ja on sellises asendis ka praegu. Arvestades laeva liikumise ja tuule suundi (laev- W, tuul- SW), võis vesi laeva tungida lainete löökidest ainult vasakpoolsest pilust, seega oli lainetele avatud kolmnurgakujuline ristlõige pindalaga 3 m2. Ja seda ainult 3-5 minuti jooksul! Tuletagem meelde: kell 1.12 kuulis motorist veel kahte-kolme lööki (visiir!) ja siis vett tulvamas läbi aparelli prao ning juba 1.15 kaldus Estonia järsku kreeni. Kas 3-4 minuti jooksul tulvas autotekile läbi kitsa pilu tuhandeid tonne vett?
Kirjeldatud on ava, millé suurus on 3 m2 ja mis asub tervikuna veeliinist kõrgemal ja mille põhiline, laiem osa on üleval.
Endal on inglise keel suht nõrgapoole - kas keegi austatud kaasfoorumlastest refereerib Kuliibini pandud materjali, ülevaatlikult?
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 85#p637185
Kulibin kirjutas: http://privat.bahnhof.se/wb576311/factg ... lvisor.pdf
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Vrakkide liigutamine on köömes selle kõrval et vahel nad lihtsalt kaovad täiesti ära.Manurhin kirjutas:Millega saaks nii suurt laeva mööda merepõhja kuhugi lohistada? See oleks vaat et keerulisemgi kui vraki ülestõstmine.

https://www.ohtuleht.ee/771099/kuhu-kad ... aevavrakid
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
https://leht.postimees.ee/7075284/randp ... 1598359665
Randpere toob välja põhjuse, miks Kurm võib väidetavalt seda allveelaeva juttu ajada. Nagu arvata oli, mingi Rootsi Viplala vist tinistas ta ära
(meenuvad kõik need jutud anonüümseks jääda soovivates Rootsi jõustruktuuride ametnikest, kes Kurmi mingite parimas X-Files "deepthroat" stiilis infokatketega pimedal tänaval autotulede valgel varustasid ja nüüd mängib ta oma plaadimängijal neile sobivaid viise). Reaalselt samas ei imesta, et ta vandenõuteooriad uskuma hakkas, sest swenssonid pole ilmselgelt huvitatud uuest uurimisest, mis järjest rohkem paljastaks nende ebakompetentsust, mida nad tollal osavalt eestlaste kaela määrisid.
Randpere toob välja põhjuse, miks Kurm võib väidetavalt seda allveelaeva juttu ajada. Nagu arvata oli, mingi Rootsi Viplala vist tinistas ta ära


Unforeseen consequences
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Kuigi allveelaeva teooria on pigem mitteusutav, siis ühe küsimuse viskaks õhku - kui suur on võimalus, et venelased (vene allveelaevad) oleksid võinud ära kasutada võimalust hoida allveelaev just sellise suure parvlaeva lähedusse, et selle abil jääda näiteks Rootsi territoriaalvetesse tungimisel avastamatuks?
-
- Liige
- Postitusi: 1904
- Liitunud: 02 Dets, 2012 12:44
- Kontakt:
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Võib-olla Kurm meelega viskas selle kaheldava aga väga provokatiivse allveelaeva teooria välja, teades et see tagab kõvasti meediakajastust mis suurendaks avalikku survet uue uurimise järele.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist