Parvlaev "Estonia" hukkumine

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Lemet »

Manurhin kirjutas:
Lemet kirjutas:Raadioside Estonia ja teiste autopraamide vahel. Laevade vahel ei tundu mingit sidehäiret olevat, ka on Helsingi raadoiga side olemas...

https://youtu.be/V5tbah19qo8
Lihtsalt üks asi, mis ootab kas kinnitamist või ümberlükkamist. Minu toodud lingil on vihjed allikatele olemas. Mis puudutab seda Youtube videot, siis kas on teada, kes täpselt seal räägivad? Ja miks rõhutatakse mitu korda 16. kanalit? Kes sel kanalil on ja kuulevad, teavad niigi, kes pole (või ei saa sidet), need niikuinii ei kuule.
Kui lugeda kommentaare, siis on sidepidajad mitte ainult laevade, vaid lausa konkreetsete kõnelejate osas nimepidi üles loetud. Muidugi võib nüüd hakata keerutama järjekordset vandenõuteooriat, kuidas kõik need kõnelused on lavastatud ja kommentaarid sinna alla ikka eriteenistuste organiseeritud...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Mõmps
Liige
Postitusi: 482
Liitunud: 11 Mär, 2009 13:39
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Mõmps »

Kanal 16 on mõeldud hädakutsungiteks ja muuks sideks keelatud. Väljakutsutavatel tekkis ilmselge segadus, kuna Estonia kutsus kahte laeva sidesse ja alles siis andis Mayday eetrisse. Nagu salvestuselt kuulda on, siis korraks tekkis Silja radistil kerge hämming....
Kõigi maade proletaarlased,palun ärge enam kunagi ühinege.
Treimani muuseumimaja :wink:
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5557
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Manurhin »

Jõuamegi lihtsalt sinna, et kui algul oli küsimus - kas oli auk, kas veeti salakaupa? Ametlikus versioonis selliseid asju ei tunnistatud. Nüüd selgus, et ikkagi oli. Kas sidehäired olid või ei olnud? Kui ei olnud, siis tõesti, miks miks nii hilja alles mayday edastati? Vähemasti pan-pan pidanuks olema palju varem.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42817
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Kriku »

Vastab Kaido Peremees:
Kogu uue uurimise mõte on alguse saanud leitud august. Mis te arvate, kuidas see auk laevakeresse tekkis?

Minu esmane hinnang põhineb puhtalt sellel kaadril, mida ma olen näinud. Esmane hinnang on, et see on tekkinud vee põhjas. Ükskõik, kas siis põhja vajumise ajal või hiljem, lihtsalt korpuse raskuse tõttu.

Kas Rockwateri tuukrid filmisid 1994.aastal laeva paremat parrast, kust on leitud auk?

Jah, selle kohta on raportis olemas viide. Seda uuriti robotiga, seal on konkreetne videokasseti number, mis anti üle tellijale Rootsile. Palun, otsige see kassett üles, vaatame, mis seal on.

Ma olen kuulnud, et need Rockwateri salvestused on hävitatud.

Raportis on kirjas, et jah, firma oma originaalid hävitas nädal, kaks, võib-olla kuu aega peale seda, kuna see oli ka tellija ettekirjutus. Nüüd on küsimus, mida tehti tellija koopiatega. Küsimus Rootsile.

Ehk Rootsil peaks see salvestus olemas olema?

Oleks ju mõistlik, kui see on ikka sajandi katastroof, et sa ei viska neid kassette lihtsalt ära.

Mis võiks olla loogilisem, kui Rootsil praegu see kassett avalikuks teha ja näidata, kas seal oli 1994.aastal auk või ei olnud?

Või ei pääsetud ligi või mis see põhjus olla võis. See robot ju jookseb mööda seda põhjaliini. See on täiesti elementaarne. See põhjajoone ülevaatus tehti, see on ka täiesti loogiline.

Mis te arvate, miks me ei ole kuulnud Rootsilt mingeid avaldusi selle kohta?

Ma ei arva, et Rockwater oleks midagi võltsinud. Võibolla nad tol hetkel ei avastanud midagi. Kas laeva asendi tõttu seda ei olnud võimalik näha või vigastus on tekkinud stressipingena hiljem. Laev algselt kaalus ikkagi alla kaheteist tuhande tonni. Ükski laev, isegi suhteliselt sirgel pinnasel lebades, ei talu seda väga hästi, kui ta on üle 20 aasta külili. Ta hakkab vaikselt järgi andma.
https://tv.postimees.ee/7086442/parvlae ... aade-2-osa
Kasutaja avatar
Mõmps
Liige
Postitusi: 482
Liitunud: 11 Mär, 2009 13:39
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Mõmps »

Tekkis see auk, kuidas ta tekkis, kuid ma olen aru saanud, et see et seal auk on, ei ole enam viimased 20 aastat saladus. Vähemalt Jutta Rabe otsis seda sealt juba 2000 aastal. Samade sukeldumiste käigus uuriti ka vraki radiatsiooni. Mingeid kõrgenenud näite ei avastatud.
Kõigi maade proletaarlased,palun ärge enam kunagi ühinege.
Treimani muuseumimaja :wink:
Crispy
Liige
Postitusi: 858
Liitunud: 03 Veebr, 2016 14:53
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Crispy »

Samas juba esimestena sukeldunud tuukrid rääkisid august :roll:
Kasutaja avatar
Sekeldaja
Liige
Postitusi: 997
Liitunud: 29 Aug, 2014 17:38
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Sekeldaja »

Kulibin kirjutas:Küsitavusi on ka selle hädakutsungiga, miks nii hilja ja mitte selle poolt väljasaadetud kes loogiliselt oleks pidanud seda tegema. Toimunu ja esimese hädakutsungi vaheline aeg on liiga pikk, kas laevaohvitserid olid juua täis või tegelesid millegi pakilisemaga ?
Kolmanda tüürimehe Treu tunnistuste kohaselt (lõpparuanne, pt 6.2.3, lk 62) nägi ta masinaruumi monitorilt Lindet, kes oli saadetud olukorda kontrollima, autotekil ajavahemikus 01:00 - 01:05. Siis vett tekil polnud. 01:10 ja 01:15 vahel tundis ta kahte tugevat lainet ning 01:15 nägi monitorilt juba vett läbi rambi autotekile paiskumas.
Kell 01:20 helistas talle 4. tüürimees ja küsis, kas tekkinud kreeni saaks vähendada ballasti ümber pumbates. Samal hetkel kuulis ta valjuhääldist meeskonnale mõeldud häirekutsungit "Mr. Skylight to nimber one ad two".
01:21:55 (lõpparuane, tabel 7.3, lk 93) kõlab Estonia esimene kutsung "Mayday Mayday palun Estonia!" ning kell 01:23:11 kutsutakse juba konkreetselt Silja Europat: "Europa, Estonia, Silja Europa, Estonia!"

Ehk nagu näha juuresolevalt pildilt, pole eriti põhjust esitada küsimust "miks nii hilja?". Kreeni tekkimisel (ilmselt pärast 01:15) üritasid ohvitserid esmalt kindlaks teha, mis toimub, kui tõsine olukord on ja kas saadakse enda jõududega midagi kiiresti ette võtta (4. tüüri kõne masinasse). Kuna kreen suurenes väga kiiresti, antigi tegelikult samal ajal juba häire meeskonnale ning minut-paar hiljem mindi esimest korda hädakutsungiga eetrisse.
Tüürimeestel oli teada, millised alused läheduses sõidavad, kes kui lähedal ja millisel kursil. Kuna Turu MRCC kõige esimesele kutsugile (kohe) ei vastanud, pöörduti lähima (8 NM) aluse, Silja Europa poole otse.

P.S.: Mida see "mitte selle poolt väljasaadetud kes loogiliselt oleks pidanud seda tegema" tähendab?
Crispy
Liige
Postitusi: 858
Liitunud: 03 Veebr, 2016 14:53
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Crispy »

Sekeldaja kirjutas:
Kulibin kirjutas:Küsitavusi on ka selle hädakutsungiga, miks nii hilja ja mitte selle poolt väljasaadetud kes loogiliselt oleks pidanud seda tegema. Toimunu ja esimese hädakutsungi vaheline aeg on liiga pikk, kas laevaohvitserid olid juua täis või tegelesid millegi pakilisemaga ?
Kolmanda tüürimehe Treu tunnistuste kohaselt (lõpparuanne, pt 6.2.3, lk 62) nägi ta masinaruumi monitorilt Lindet, kes oli saadetud olukorda kontrollima, autotekil ajavahemikus 01:00 - 01:05. Siis vett tekil polnud. 01:10 ja 01:15 vahel tundis ta kahte tugevat lainet ning 01:15 nägi monitorilt juba vett läbi rambi autotekile paiskumas.
Kell 01:20 helistas talle 4. tüürimees ja küsis, kas tekkinud kreeni saaks vähendada ballasti ümber pumbates. Samal hetkel kuulis ta valjuhääldist meeskonnale mõeldud häirekutsungit "Mr. Skylight to nimber one ad two".
01:21:55 (lõpparuane, tabel 7.3, lk 93) kõlab Estonia esimene kutsung "Mayday Mayday palun Estonia!" ning kell 01:23:11 kutsutakse juba konkreetselt Silja Europat: "Europa, Estonia, Silja Europa, Estonia!"

Ehk nagu näha juuresolevalt pildilt, pole eriti põhjust esitada küsimust "miks nii hilja?". Kreeni tekkimisel (ilmselt pärast 01:15) üritasid ohvitserid esmalt kindlaks teha, mis toimub, kui tõsine olukord on ja kas saadakse enda jõududega midagi kiiresti ette võtta (4. tüüri kõne masinasse). Kuna kreen suurenes väga kiiresti, antigi tegelikult samal ajal juba häire meeskonnale ning minut-paar hiljem mindi esimest korda hädakutsungiga eetrisse.
Tüürimeestel oli teada, millised alused läheduses sõidavad, kes kui lähedal ja millisel kursil. Kuna Turu MRCC kõige esimesele kutsugile (kohe) ei vastanud, pöörduti lähima (8 NM) aluse, Silja Europa poole otse.

P.S.: Mida see "mitte selle poolt väljasaadetud kes loogiliselt oleks pidanud seda tegema" tähendab?
Siit 2004. aasta artiklist võib välja lugeda, et Skylight kood öeldi valjuhäälditesse alles siis kui laeval juba väga suur kreen oli ja inimesed enam treppidest üles ronida ei suutnud: https://www.theatlantic.com/magazine/ar ... ry/302940/
Või võib seda lihtsalt infomüraks lugeda? :roll:
Kui vaadata su postituse ajatempleid, siis võiks öelda, et ca. 5 minutiga läks laev väga suurde kreeni (ilmselt siis 45 kraadi kanti)? See ei ole ju võimalik? Või?
Ghostship
Liige
Postitusi: 452
Liitunud: 02 Jaan, 2020 1:13
Asukoht: Kraken
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Ghostship »

Veelkord, see youtube raadioside klipp on pikemast raadioside salvestusest''actioni'' kohad kokku lõigatud. Kogu see jutt ei toimund ainult 30 minuti jooksul. Oluline on veel mainida, et ilmselt pärineb see lindistus mõnelt lähedalolnud reisilaevalt, kust lindistamine lülitati sisse alles siis kui Estonia oli oma esimese Mayday või mingi mu hädateate eetrisse saatnud ja operaator sai aru, et nüüd läheb asi väga tõsiseks. Pidevalt pidi raadiosidet salvestama Turu MRCC, aga sellega on ka paras segadus, väidetavalt see salvestamine ei töötanud sellel öösel või vähemalt ei ole minu teada seda salvestist kunagi avaldatud täispikkuses. Lugesin mälu värskenduseks veel eestikeelset lõppraporti ka. Raadioside peatükk on ikka täielik pudru ja kapsad... :evil:
Absoluutne ''lemmik'' on EPIRB peatükk, nenditakse lihtsalt, et EPIRB poid olid välja lülitatud ja kogu lugu.
Kasutaja avatar
Sekeldaja
Liige
Postitusi: 997
Liitunud: 29 Aug, 2014 17:38
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Sekeldaja »

Crispy kirjutas: Siit 2004. aasta artiklist võib välja lugeda, et Skylight kood öeldi valjuhäälditesse alles siis kui laeval juba väga suur kreen oli ja inimesed enam treppidest üles ronida ei suutnud: https://www.theatlantic.com/magazine/ar ... ry/302940/
Või võib seda lihtsalt infomüraks lugeda? :roll:
Treu hinnangul võis vahetult enne kõnet sillalt (01:20) kreen olla 10-15 kraadi. Selle juures hakkavad juba asjad lendama ja inimesed kukkuma. Kas just sel hetkel kaos valitses... Mine tea. Siin on servapidi kindlasti infomüra ja erinevaid, rohkem või vähem paanikast kantud hinnanguid mängus.
Crispy kirjutas: Kui vaadata su postituse ajatempleid, siis võiks öelda, et ca. 5 minutiga läks laev väga suurde kreeni (ilmselt siis 45 kraadi kanti)? See ei ole ju võimalik? Või?
Ei, nii palju mitte. Kell 01:24:46 ehk ca 10 minutit pärast vee ilmumist autotekile ütleb Estonia tüürimees Europale, et tema arvates on kreen 25-30 kraadi. Mõistagi on ka see hinnanguline, aga 45 - kraadises kreenis olnuks kaptenisild juba püstine šaht ja raadioga rääkimine ilmselt võimatu.
Estoniat kuuldakse eetris viimast korda kell 01:29:39. Siis võiski kreen juba nii suur olla, et sillas olnutel polnud enam millestki kinni hoida...
Viimati muutis Sekeldaja, 15 Okt, 2020 23:08, muudetud 1 kord kokku.
Ghostship
Liige
Postitusi: 452
Liitunud: 02 Jaan, 2020 1:13
Asukoht: Kraken
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Ghostship »

Tammes ja Ainsalu suutsid veel päris lõpus sillalt lahkuda meeskonnaliikme tunnistuse järgi, kes nägi neid päästevahendeid vette lükkamas. Tammese surnukeha leiti hiljem merest.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Peeter »

Lemet kirjutas:
venelane parkis oma allveelaeva kursile ette ja nõudis peatumist, aga reisilaev keeldus, viimasel hetkel otsustasid venelased eest tõmmata aga ei õnnestunud.
Ja kuidas see "nõudmine" välja võinuks näha? Ja kas Estonia poleks sel juhul Maydayd saates teatanud, et toimus kokkupõrge vene allveelaevaga
Tolle legendi kohaselt toimus Estonia pardal sellise sõjalise kauba vedu, mida venelane ei tahtnud läände lubada. Enne laeva selele jaole ei saadud ja laev pani mandiga minekut. Mingisugused vene-mehed seal laevas ikka olid, aga nende juttu ei olevat kuulda võetud. Laev pani täiega edasi Rootsi poole. Venelased käivitasid sõjalise operatsiooni ja Läänemerel ees olev allveelaev sõitis tee peale ette, tõusis pinnale andis endast teada ja soovis/nõudis laeva peatumist/tagasipöördumist vms, et militaartehnika tagasi võtta. Seal nõuti selle nime avaldamist, kellele Eestis helistas kapten ja kes seejärel andis korralduse venelasi eirata ja edasi panna. Venelased ei uskunud, et panevadki reisilaevaga tuimalt edasi vaatamata allaveelaeva hoiatustele ja kui taipasid mida tehakse tõmbasid eest. Mingitmoodi toimus siiski neil seal kokkupõrge. Seal esitati versioon, et kõik see paatkond, kes on haihtunud, nägid Pihti ja kuulsid mida ta parvel rääkis, samuti nägid nad vigastada saanud allveelaeva. Ja kõik need isikud, kes haihtusid, kadusid koos Stocki Huddinge haiglast, lihtsalt ühel hetkel olid voodid tühjad.
Selle teooriaga klapib ka see, et venelased lükkasid sisse oma segajad, et viga saanud allveelaev saaks leelet tõmmata.
P.S. Tookord varahommikul peale 6t mul ema helistas ja ütles, et suur õnnetus on juhtunud, Estonia läks põhja. Rääkisime veel mitu korda, ja siis hommikul tööajal juba, no vast 10 helistas uuesti ja ütles, et rääkis kellegi oma hea tuttava/vana sõbrannaga/vmt, kes töötas Tallinnas sadamas ja see olevat teadnud kindlas kõneviisis rääkida, et "sadamas juba on info, et põrkas allveelaevaga kokku ja läks põhja. Et teine kapten kes viibis kah laevas on pääsenud ja päeval tulevad eriuudised kus kapten selgitab juhtunut. Kui nüüd suvel küsisin temalt üle, kas ta mäletab seda juttu, siis ütles kahjuks et ei mäleta, no ikkagi 80 kah juba. Aga edasine on juba ajalugu: Bildt, Laar ja Aho pidid Turus Pihtiga kokku saama, aga peale kohtumist ütlesid mehed, et nemad pole Pihti näinud. (Bildt ütles juba hommikul vara Rootsis pressile enne lendu Turusse, et visiir tuli eest). Ja samal ajal kadus Pihti nimi pääsenute nimekirjast. Ja siis selgus, et veel karja inimesi pole enam selles ära päästetute nimekirjas.
Huviline4
Liige
Postitusi: 42
Liitunud: 12 Okt, 2020 15:27
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Huviline4 »

Refereerin ühte tänast avalikku FB postitust Rootsi elanikult:

Tänases DNs on “Estoniast” kolm uudist. Jaanuaris 2021 tuleb Göteborgi kohtus arutusele dokumentalistide väidetav hauarahu rikkumine vraki juurde sukeldumisel. Süüdimõistmisel - kaks aastat vangistust. Selle vastu protestivad 7 ajakirjanike organisatsiooni Euroopas, kes kirjutavad, et info otsimise eest kohtu alla anda avalikkusele suurt tähtsust omava sündmuse kohta on vastuolus nii Rootsi kui rahvusvaheliste normidega. Teise uudise, õigemini artikli puhul tundub esimene uudis muutuda kaudseks tõendiks Rootsi riigi(ametnike) vastu... Bertil Calamnius Estonia ohvrite ja sugulaste sihtasutuse ülesandel kirjutab, et mingit kaljut vraki läheduses pole. Ainsad, kuni poolemeetrised kamakad, on sinna loobitud inimeste poolt. Ta teatab, et Riksdagi komisjoni kutsutakse kaitseminister Peter Hultqvist, et saada vastust järgmistele küsimustele: Kas Estonia pardal oli sõjaväelist lasti ? Kas laev mitte üles tõsta johtus sellest? Kas mingi sõjasaladus seondub asjaga? Mida teadsid sõjaväevõimud õnnetusest ja sellega seonduvast ?
Autor arvab, et hauarahu muidugi, ent p ä r a s t tõe selgumist.
Kolmandaks räägib DN ajakirjanik Stefan Bjarnefors veel sellest, et kohe pärast filmi linastumist lubas riigi avariikomisjon filmimaterjali uurima hakata. Filmi tegija Evertssoni sõnul pääses ju filmi vaid väike osa kogu materjalist.
Kaks nädalat on möödunud, ent tegijatega pole ühendust võetud. Jonas Bäckstrand, avariikomisjoni esimehe kt, olevat ajakirjaniku sõnade kohaselt napisõnaline ja ütles: “Töö käib. Me liigume edasi.”

Lisaks on ajakiri” Fokus”ärganud. Viimases numbris (15.10) on juba kaanepilt Estoniast,( tekstiga- üks auk liiast), lisaks peatoimetaja sissejuhatus ning kaks artiklit. Sealt tuleb välja, et 1998 aasta raportis tehti Rootsi valitsusele ettepanek surnud vrakist välja tuua. 1999 aasta veebraris, märtsis ( artiklist täpselt ei selgu aeg) Mona Sahlin teatas, et Eesti ja Soome ei soovi seda( Fokus. lk 15) ja sestap jäänud see katki, aga ka sukeldumised jm uurimine. Minu küsimus on, et kas see vastab tõele?
Seal on veel palju muud huvitavat ja kronoloogilist. Tuleb pikemalt meie meedias refereerida ! Kes võtab vaevaks?
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Lemet »

Tolle legendi kohaselt toimus Estonia pardal sellise sõjalise kauba vedu, mida ....
Mitte midagi pääsenud reisjate tunnistustes ei kinnita sellise ulmelise teooria ühtegi momenti. Näiteks laeva seismajäämist keset tormist merd. Isegi märulifilmi süžeena on see kesine. Käivitada kuue tunniga sõjaline operatsioon (siinjuures tuleb veel meenutada, millises olukorras olid VF relvajõud aastal 94), teadmata, millise tee Estonia seekord Rootsi valib, organiseerida laeva teele allveelaev- märksa realistlikum on, et marsslased on asja taga, nende tehnilised võimalused oleksid ilmselt sedt allveelaeva versioonist tõsiseltvõetavamad. Kirjeldusest puudub veel pilt sillast, kus nõukogude kasvatuse saanud kapten kuulutab "Idu na taran..."
Muideks- küsimus, miks Estonia sillalt ei edastatud infot kokkupõrkest allveelaevaga, on endiselt vastamata. Sest tsgu olnuks sellisel juhul ju ilmse avarii põhjusega.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Peeter »

Lemet:
Muideks- küsimus, miks Estonia sillalt ei edastatud infot kokkupõrkest allveelaevaga, on endiselt vastamata. Sest tsgu olnuks sellisel juhul ju ilmse avarii põhjusega.

Kui sa peaksid olema seotud valitsustetasemel relvaveoga reisilaeval ja sellise intsidendiga ja sind on instrueeritud kuidas käituda, siis senikaua, kuni laev veel vee peal on, siis ma küll ei kujuta ette, et sa sellist asja raadios pläkutama hakkaks. Mina vähemalt küll mitte, võibolla sina seletaks. Kui laev juba põhja läks ja sa aru saad, et 800 mitte milleski süüdi olevat hinge ka sinu südametunnistusele jäävad, siis mõni vast ikka juba hakkab.. riigisaladust lekitama. Aga siis võid ka ära kaduda lihtsalt. P.S. Ära kujuta ette, et iga baarmen ja teenindaja teab, milliste asjadega laeva kaptenisild ja masinaruum tegelevad.
VB kui (kui see nii ikka oli, (aga relvad Etsonial ju olid)) tookord oleks keegi teadja julgenud eetrisse "ärapläkutada", et meil on militaarsaadetis pardal ja põrkasime allveelaevaga kokku ja nüüd olema kreenis, siis oleks tõenäoliselt ajalugu tänaseks hoopis teistsugune.

P.S. Palun juba ette vabandust, aga... : Kui sina arvad apelleerida sellele, et raadiosides sellest relvaveost ja kokkupõrkest ei räägitud ja see on piisav, siis mina arvan sinust, et sa oled väga lihtsameelne.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Georges ja 1 külaline