Parvlaev "Estonia" hukkumine
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Mul on kuri kahtlus, et 80 cm jääd on tugevuse poolest allveelaeva terasest üle...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Mäletatavasti suutis jääklassiga reisilaev Venezuela fregati põhja rammida ja sai ise vaid mõlgi, asi see allveelaev ära uputada on.
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Titanicu terasplaadistuse ja jää kokkupõrkel jäi võitjaks mis?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Aastal 1994 olid need Alfad ammu sõidukõlbmatud (viimane valmis 1981), peale maailma kiireima allveelaeva (vee all 41 sõlme) oli see ka ühtlasi maailma ebatöökindlaim allveelaev ja sisaldas taolises koguses eksperimentaaltehnoloogiat, et tööle seda kunagi ei saadudki.Tuumaallveelaevad (Alfa) on pisut teine teema, liiati neid Läänemeres opereerimas kujutada on fantastika, kusjuures mitteteaduslik. Venelaste Projekt 641 näiteks tegi nii vee all kui peal 15-16 sõlme. Paltus (Kilo, projekt 877)veealune kiirus on samuti kuskil 17 sõlme. Vee peal 10 sõlme
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Kunagi umbes 1989-90 ujus Mustoja randa selline poi. Koos ankruketiga.Walter2 kirjutas:Mine nüüd - see et Estonia pani kokku jäämäega kuulub küll ulmevaldkonda (koos varemmainitud UFO-dega).Lemet kirjutas:Lihtsalt silmaringi laiendamiseks- Estonia jääklass tähendas seda, et laev suudab majandada kuni 80 cm paksuse jäägaJääme ikka allveelaevade juurde.
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Paarikümne aasta tagune artikkel.
Rootsi ekspert usub suurt auku Estonia pardas
https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... ?id=432306
Rootsi ekspert usub suurt auku Estonia pardas
https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... ?id=432306
Estonia laevahuku põhjusi lahanud konverentsil ettekandega esinenud Ridderstolpe näitas Estonia uurimiskomisjoni Soome liikmetelt saadud veealuseid videokaadreid, kus tuukrid üritasid pääseda autotekile vöörivisiiri rambiluugi kaudu.
See ei osutunud aga võimalikuks. Rambiluuk oli kinni ning selle ja laevakere vahel oli vaid umbes 40 sentimeetri laiune pragu, millest tuukrid läbi ei pääsenud. Rambi juurest laskusid tuukrid Estonia parema parda alla, mis on suunaga merepõhja poole. Seejärel võte peatus ning jätkus mõne minuti pärast juba autotekilt.
Laevahukust eluga pääsenud rootslase Rolf Sörmani sõnul nägi ta päästeparves, et kummuli vajunud Estonia parema parda nina lähedal oli mingi suur laik, mis oli muust laevakerest tumedam. "Mulle tundus, et see oli suur auk," ütles ta. "See oli sakiliste äärtega ja see läks sissepoole."
Sörman ütles, et uurimiskomisjon on tema antud tunnistust võltsinud ja osaliselt arvestamata jätnud.
Konverentsil esinesid põhjaliku ettekandega ka briti veealuste lõhkamiste eksperdid Michael Fellows ja Brian Braidwood, kes näitasid veealustelt videofilmidelt leitud vigastusi vöörivisiiri juures.
"Pole mingit kahtlust, et vööris olid plahvatused," ütles Fellows. "Ekspertidele pole rohkem tõestusi tarvis, sest kõik on videotelt ja piltidelt hästi näha.
Need vigastused on tüüpilised vigastustele, mis tekivad lõhkeaine plahvatuse tagajärjel."
Konverentsil esinenud teadlased ja eksperdid jõudsid ühisele seisukohale, et Estonia hukku uurinud ametliku komisjoni lõppraport on teaduslikult koostatud võltsing, millega üritatakse avalikkuse eest tõde varjata.
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Kokkuvõttes siis tulid paarkümmend aastat tagasi ühed inimesed kokku ja rääkisid päev otsa, kuidas teised on lollid või pätid.
Mina isiklikult ei kaalukski tõsiselt võtmist enne, kui nad kogu selle jutu paberile on pannud. Või on...?
Mina isiklikult ei kaalukski tõsiselt võtmist enne, kui nad kogu selle jutu paberile on pannud. Või on...?
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Neid aukude jutte on nii palju, et raske järge pidada. Huvitav kas keegi on proovinud neid kaardistada?
Ralf Sörman, Saksa laevatehas, Tuuker Bengmark, Jutta Rabe, kõik räägivad august paremas pardas vööri lähedal. Evertssoni leitud auk on veidi liiga laeva keskel, et nendega klappida. Lisaks leidis Evertsson midagi veel ahtri poolt. Täitsa sõelapõhi on see parempoolne külg.
Ralf Sörman, Saksa laevatehas, Tuuker Bengmark, Jutta Rabe, kõik räägivad august paremas pardas vööri lähedal. Evertssoni leitud auk on veidi liiga laeva keskel, et nendega klappida. Lisaks leidis Evertsson midagi veel ahtri poolt. Täitsa sõelapõhi on see parempoolne külg.
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Härrased on siin produtseerinud 3 lehekülge sousti ja mode kiidab heaks. Kuulge lasteaed, lõpetage see nõmetsemine.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Olen kunagi kusagilt lugenud arutelu seoses Estonia uppumise ööl või/ja Igor Kristapovitši tapmisele järgnenud tundidel tehtud kõikide tolleaegsete mobiiltelefoniabonementide kõnede eristustest, mis leiti ühe lindiskandaali (Savisaare või Jaani Tootsi) raames teostatud läbiotsimisel.
Samas arutelus jõuti tõdemuseni, et tolleaegsest mobiiltelefoniabonementide väikesest koguarvust johtuvalt oli lihtne tuvastada huvitaval ajahetkel kõnesid teinud abonementide omanikud st. kes kellele helistas.
Võis olla ajaleheartikkel ja selle kommentaarid või näiteks raadio/telesaade. Tuleb kellelegi tuttav ette?
Edit: sama tekst siin juhtelemendi lahkel loal kolmandat korda.
Samas arutelus jõuti tõdemuseni, et tolleaegsest mobiiltelefoniabonementide väikesest koguarvust johtuvalt oli lihtne tuvastada huvitaval ajahetkel kõnesid teinud abonementide omanikud st. kes kellele helistas.
Võis olla ajaleheartikkel ja selle kommentaarid või näiteks raadio/telesaade. Tuleb kellelegi tuttav ette?
Edit: sama tekst siin juhtelemendi lahkel loal kolmandat korda.
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Tuleb vaid loota, et nüüd uue uurimise raames käiakse kõik laeva küljed kaasaegse tehnikaga üle ja saame teada kui auklik Estonia ikkagi on. Enne pole mõtet panuseid panna...Mati79 kirjutas:Neid aukude jutte on nii palju, et raske järge pidada. Huvitav kas keegi on proovinud neid kaardistada?
Ralf Sörman, Saksa laevatehas, Tuuker Bengmark, Jutta Rabe, kõik räägivad august paremas pardas vööri lähedal. Evertssoni leitud auk on veidi liiga laeva keskel, et nendega klappida. Lisaks leidis Evertsson midagi veel ahtri poolt. Täitsa sõelapõhi on see parempoolne külg.
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Einoh - alguses viisid visiiri 10 kilomeetri kaugusele, aga pärast tõid lähemale tagasi - ja viisid omakorda uppunud allveelaeva õnnetuskohast minemaendee kirjutas:Moded võiksid desinformatsiooni kustutamisega tegeleda, mitte suunata millest võib rääkida ja millest mitte!AndresTy kirjutas: Millal hiljem? Pärast mida hiljem? Kas merepõhjas või? Ja pärast võtsid tuukrid visiiri merepõhjas kahe mehe vahele ja viisid mööda merepõhja kõndides selle 10 kilomeetri kaugusele vrakist?
Visiir leiti ca 1 meremiili (ca 1,8km) kauguselt koordinaatidel 59° 23′ 0″ N, 21° 39′ 12″ E. Mis on ka loogiline kaugus, kuna kukkuda tuleb 80m sügavusele ning laev hulpis veel sel hetkel vee peal umbes 59° 22′ 54″ N, 21° 41′ 0″ E.

Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
E.Bornhöhe:Crispy kirjutas: Tuleb vaid loota, et nüüd uue uurimise raames käiakse kõik laeva küljed kaasaegse tehnikaga üle ja saame teada kui auklik Estonia ikkagi on.
Tulekustutajad ilmusid, ja nähes, et midagi kustutada ei olnud, kiskusid nad plangu ja õuevärava maha, lõid kõik aknad sisse, valasid maja vett täis ja läksid siis uhkesti oma teed.
Tohter katsus lihatükid läbi ja leidis, et vigastused suured olla ja vähe elulootust jätta, kuigi mees veel välja tuleks. Politseiametnik võttis protokolli üles, mille järgi Jaan Tatika maja teadmata viisil põlema läinud püssirohu läbi plahvatus sündinud, mille läbi pool maja ära lahutatud ja peremees ise surma saanud.
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Mida Andi Meister nägi või ei näinud, ei ole rahvusvahelise uurimiskomisjoni lõppraporti seisukohast oluline. Tema sellele alla ei kirjutanud.Kriku kirjutas:Ei usu, et ta ainus oli. Ju ikka komisjon neid koos vaatas.Mati79 kirjutas:Kas Meister oli tõesti ainus, kellel õnnestus ilma lõikamata videosid näha, või ta lihtsalt ei saanud aru, et need on lõigatud?
Küll aga kirjutas alla Jaan Metsaveer, kes ütleb 29.09.2020 Vikerraadio intervjuus: "Mina ei usu, et filmikatked olid manipuleeritud. Mina liitusin komisjoniga detsembris (1994). Ma ise ei ole neid kaadreid vaadanud. Ma arvan, et neid auke ei olnud sel ajal."
https://vikerraadio.err.ee/1135485/uudi ... ik/1099273
Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine
Ise ei tea midagi, aga kirjutab kahe käega alla? 

Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist