Autotehnikateema
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
nn "hitleri kättemaks" oli pigem Audide diiselmootor 2,5 V6 24v millel kippusid ca 250 000km pealt nookurid välja lendama kuna nukk liiga kulunud, ja see võis palju pahandust teha; kes õigel ajal jaole sai ja nukad-nookurid ära vahetas lasi julgelt samapalju veel, kolvigrupp kestis kenasti! ja kui jutt juba "kättemaksu " peale läks siis oli ju ka "armeenlaste kättemaks nõukogude rahvale" , ja ega grusiinidki tahtsid kellegile kätte maksta oma "Kollaga"!
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Nojah, tollal oli põhirõhk sellel ikka kuidas auto käima ja liikuma saada. Kui masin juba liikus, siis roolikeeramisega saadi ikka hakkama. Ja kui mingil põhjusel jäi tee äärde siis 24h autoabi polnud kuskilt võtta, tuli oma mõistuse ja oskusega viga leida ja likvideerida. Tänapäeval... sai see sügis (esindusest) uus auto muretsetud, mõned päevad hiljem kui oli, rohkem aega, käisin kõik urkad ja laekad läbi, tundus et miski jäi häirima, ja siis plahvatas - varuratas on, aga tungrauda ja rattavõtit ei ole.... esindus siiamaani teeb kindlaks, kas mainitud autoga peaks see üldse kaasas olema või mitte... osadel pole isegi mitte varuratast, on miski rehviparandusvaht+kompressor. Ainuke kord kui olen kuulnud et keegi seda on kasutanud, oli tagasiside äärmiselt negatiivne.Tänapäeva autokoolis käinu ei oska vist õudusunenäos ka näha neid raskusi, mis toona käisid kaasas C-kati lubadega (eriala "kolmanda liigi autojuht").
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Enamiku uute autodega käib kaasas tasuta autoabi terve garantiiaja ulatuses või siis on antud teenus kaskos olemas. Ehk siis kui rehv katki, istud auto kõrval ja ootad abi.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Mina ülearu negatiivne ei ole - kahel korral kasutanud ja mõlemal korral pmst toimis. Esimesel korral oli põhjuseks eelnenud korral rehvivahetuses püstoliga kinni lastud vargapolt mida tee ääres enam lahti ei saanud. Teisel korral perega koos pühapäeva õhtul pimedas ja jäises vihmas - vahuga käis asi lihtsalt oluliselt kiiremini (ja puhtamalt).Dr.Sci kirjutas:...osadel pole isegi mitte varuratast, on miski rehviparandusvaht+kompressor. Ainuke kord kui olen kuulnud et keegi seda on kasutanud, oli tagasiside äärmiselt negatiivne.
Mida tähele panna - osa purke nõuab põhi ülespidi manustamist, osa täpselt vastupidi. Valesti tehes on tulemus 0.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Töötab küll kui paarile asjale tähelepanu pöörata. Vast olulisim et tuleb ventiil lahti keerata või parem üldse eemaldada kuna see vaht kitib ventiili koheselt kinni - on see ju mõeldud väikeste aukude lappimiseks. Paljudel aga ventiili eemaldamise võti jälle autodes on?Dr.Sci kirjutas:...osadel pole isegi mitte varuratast, on miski rehviparandusvaht+kompressor. Ainuke kord kui olen kuulnud et keegi seda on kasutanud, oli tagasiside äärmiselt negatiivne.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Omal ajal oli neid igal sõiduautol standardvarustuses 5 tükki, GAZ-51-l aga juba lausa 7Walter2 kirjutas: Paljudel aga ventiili eemaldamise võti jälle autodes on?

Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Vaat see oli NSVL ajal tõesti hea... neid estakaade oli suht igal pool. Oli soov enda autoalust paar aastat tagasi korralikumalt uurida - miski jama oli põhjakatte kinnitusega, ja ei leidnudki kohta, lõpuks pöördusin ülevaatuspunkti ja küsisin et kas saaks korra nende kanali peal ära käia...C kati tahtjaid oli mingi veidi alla 30. Seega Zil-iga kärutati kohalikus alevikus väike ring ja siis kooli juures platsil külgboksi parkimine + mingi kohaliku EPT estakaadi juures peatumine kallakul ja kohalt minek.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Neid estakaade oligi igal pool - peamiselt ühistranspordi lõpp-peatustes ja igal pool, kus vähegi veeremit liikus ja putitati. Vene ajal võisid neil remonti teha, tänapäeva (euro)keskkonna normid seda kindlasti ei lubaks.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Kui küsimus on keskkonna säästmise nõuetes, siis igasugune võimaliku õli mahaläkerdamise ohust hoidumine on igati õigustatud. Millal see auto pesemine veekogu kaldal moest ära läkski? Mäletate oli selline nõukogude autopedede komme omal ajal...Walter2 kirjutas:Neid estakaade oligi igal pool - peamiselt ühistranspordi lõpp-peatustes ja igal pool, kus vähegi veeremit liikus ja putitati. Vene ajal võisid neil remonti teha, tänapäeva (euro)keskkonna normid seda kindlasti ei lubaks.
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Dr.Sci kirjutas:Vaat see oli NSVL ajal tõesti hea... neid estakaade oli suht igal pool. Oli soov enda autoalust paar aastat tagasi korralikumalt uurida - miski jama oli põhjakatte kinnitusega, ja ei leidnudki kohta, lõpuks pöördusin ülevaatuspunkti ja küsisin et kas saaks korra nende kanali peal ära käia...


Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Lambivahetust ei taha kaasaegsel autol küll ette võtta :)aga auto alla tahaks mõnikord vaadata küll. Tänapäeval - eriti kui auto on uuena ostetud ja kogu aeg ametlikus hoolduses käidud, ei kujutagi ette mis olukord tegelikult valitseb. Tõenäoliselt hea, aga oma silm on kuningas, eriti veel juhul kui maastikuvõimelise linnamaasturiga on sageli sõidetud teedel kus roobastevaheline osa põhjakatte ära viib. Vähemalt saadi esinduses lõpuks aru et iga korralise hoolduse korral pole vaja helistada ja küsida et põhjakate on lahti või kadunud - kas paneme uue, sest vastus oli - see kestab jälle paar kuud maksimaalselt. Ja ega põhjaga ilma katteta midagi juhtunudki, lihtsalt automaatkäigukast - millel pole õli kontrolli ega vahetust ette nähtud andis otsad kui läbisõit oli 197000 - õli kadus tasapisi - selle tõttu et miski tihend ei pidanud Eesti oludes vastu ja siis kui kast imelikult käituma hakkas oli juba hilja... Õigustati et sool jms ja seda siis lõpuks moka otsast mainiti et tegelikult, jah, korralises hoolduses seda ei tehta, kuid iga mõne aasta tagant võiks teha eraldi käigukasti lahtivõtu ja ülevaatuse...näeb ära kas miski kulub ja mis on õlitaseAndresTy kirjutas:Dr.Sci kirjutas:Vaat see oli NSVL ajal tõesti hea... neid estakaade oli suht igal pool. Oli soov enda autoalust paar aastat tagasi korralikumalt uurida - miski jama oli põhjakatte kinnitusega, ja ei leidnudki kohta, lõpuks pöördusin ülevaatuspunkti ja küsisin et kas saaks korra nende kanali peal ära käia...![]()
80-ndatel ja Eesti aja alguses sai sapakat ja mosset ja kopikat kõriauguni ise remonditud - nii, et ei taha mitte seda nähagi, et peaks ise tänapäeval autot remontima. Isegi mitte lambivahetuse ja põhjakatte kinnitustüüblite tasemel - ei aitäh! Seepärast tundub IMHO häda avaliku estakaadi puudumise pärast ikka väga kummaline olevat...

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Tänapäeval on vähemalt pealinnas päris mitu nn. "tee ise" töökoda. Hind on vist 10-15 eur tunnist mis sisaldab tõstukit ja korralikku valikut tööriistu. Ei ole tegelikult tappev hind.Dr.Sci kirjutas:Vaat see oli NSVL ajal tõesti hea... neid estakaade oli suht igal pool. Oli soov enda autoalust paar aastat tagasi korralikumalt uurida - miski jama oli põhjakatte kinnitusega, ja ei leidnudki kohta, lõpuks pöördusin ülevaatuspunkti ja küsisin et kas saaks korra nende kanali peal ära käia...C kati tahtjaid oli mingi veidi alla 30. Seega Zil-iga kärutati kohalikus alevikus väike ring ja siis kooli juures platsil külgboksi parkimine + mingi kohaliku EPT estakaadi juures peatumine kallakul ja kohalt minek.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Kindlasti...kui oleks vastavast teenusest kuulnud aga tänud vihje eest.AMvA kirjutas:Tänapäeval on vähemalt pealinnas päris mitu nn. "tee ise" töökoda. Hind on vist 10-15 eur tunnist mis sisaldab tõstukit ja korralikku valikut tööriistu. Ei ole tegelikult tappev hind.Dr.Sci kirjutas:Vaat see oli NSVL ajal tõesti hea... neid estakaade oli suht igal pool. Oli soov enda autoalust paar aastat tagasi korralikumalt uurida - miski jama oli põhjakatte kinnitusega, ja ei leidnudki kohta, lõpuks pöördusin ülevaatuspunkti ja küsisin et kas saaks korra nende kanali peal ära käia...C kati tahtjaid oli mingi veidi alla 30. Seega Zil-iga kärutati kohalikus alevikus väike ring ja siis kooli juures platsil külgboksi parkimine + mingi kohaliku EPT estakaadi juures peatumine kallakul ja kohalt minek.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Kes ei oska, siis pange kõrva taha. Kui mingi polt lahti ei tule (pole vahet, kas vargapolt või tavaline, idioodid rehvivahetuses lasevad ka tavapolte miljoni njuutonmeetriga kinni), siis trikk on selline. Keerake ülejäänud poldid lahti ja ainult näpuga kinni. Mittekeerav polt jätke nagu on. Seejärel sõitke aeglaselt mööda võimalikult augulist teed ja iga natuke aja pärast proovige seda polti keerata. Kui kuulete, et ratas hakkab kolinat tegema, siis on polt lahti.Esimesel korral oli põhjuseks eelnenud korral rehvivahetuses püstoliga kinni lastud vargapolt mida tee ääres enam lahti ei saanud.
Proovitud korduvalt, vanakooli trikk.

Selle triki eeldus on, et ülejäänud poldid tulevad lahti ja rehv pole täitsa tühi.
Üle ärge pakkuge, rikute velje ära.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist