Järgneb...
T-44 jõuülekande plaan:
Ehk siis võrreldes T-34ga olid tehtud järgnevad muudatused(põhilised):
*Mootor keerati risti ja lisati reduktor(venekeelne kirjandus nimetab seda igal pool "kitarriks")
"Kitarr" on vanaaja tehnika keeles seda tüüpi reduktor kus hammasrattad asuvad reas.
*Peasidur kolis käigukasti külge ja sai elektristarteri hammasvöö
*Jahutusventilaator kolis korpuse tahaotsa.Ringiajamiseks tehti käigukastile eraldi väljavõte
*Käigukasti(5E,1T) sisu ja külgsidurid/pidurid jäid ikka põhinema T-34 eeskujul. Hilisema moderniseerimise käigus kaasajastati(kasutati T-54/55 komponente).
*Väljalaske torud ei jooksnud enam läbi mootoriruumi vaid otse vasaku külje pealt välja. Sellest sai T-54/55 omane heitgaaside väljutamise koht vasaku poritiiva peal. Mingit summutit pole.
*Mootori õhufilter kolis "kitarri" peale.
*Juhthoovad(käigukast , sidur , pööramine jms) jooksid T-34 põrandal siis T-44 viidi need vasaku seina peale.
-------------------------
Kui esmapilgul tundusid need muudatused lihtsana(suurvõim ju ikkagi) siis ajalooliselt läks nii, et alles 40. aastate lõpuks saavutati uute("kitarr" ja ventilaatori ajam) komponentide töökindlus. Selleks ajaks oli T-44 küll oma tähtsuse kaotanud aga armee pilk oli T-54(kasutas samasid komponente) peale pööratud, mille "küpseks" saamine aga venis.
Võrreldes T-34ga oli mootoriruum hulga kompaktsem:
*Pildilt on puudu õli- ja veeradiaatorid. Samuti tuleb tähele panna , et see on T-44M ning külgsidurite asemel on planetaarid.
"Kitarr" mis pakkus konstruktoritele palju peavalu(töökindluse probleemid jätkusid ka peale sõda). Pildil T-44M variant.

- t-44 kitarr.jpg (169.18 KiB) Vaadatud 3059 korda
Järgneb...