Kilo Tango kirjutas:Gideonic - kas sina oled kusagil näinud F-35 jooksvate kulude tükeldamist. Tahaks teada, kui suur osa sellest ikkagi on selle varg-katte hooldamine. Küsimus, mis mul tekkis, on selline: Miks kaalutakse eelmisel leheküljel mainitud F-36 näol täiesti uue lennuki ehitamist selmet toota lihtsalt mingi kogus F-35 -sid ilma varg-katteta ja tavaliste püloonidega relvastuse kandmiseks. Tulemuseks oleks endiselt kujult vargne lennuk, mille hoolduskulud oleksid vbl. märksa madalamad ja relvastuse kandmise võimekus suurem. Selline 5- gen hävitaja.
Kahjuks sellest graafikust väga täpsemalt pole näinud (Corporal Friski postitusest):

A GAO report released late last year provide these numbers, noting that “From fiscal year 2011 through fiscal year 2018, the O&S costs per aircraft for the F/A-18E/F increased from about $5.58 million to about $6.41 million”. This was due to “sustained high flight hours, which increased the probability of parts failure on the aircraft, and an increasing aircraft inventory, as the F/A-18E/F is still in production. Maintenance costs also increased as the Navy has worked to address extensive maintenance needs associated with extending the service life of the aircraft from 6,000 hours to 10,000 hours”. At the same time, the F-35A total O&S costs per aircraft was $8.84 million in fiscal year 2018. While the numbers doesn’t support the F/A-18E/F having an O&S cost “half” of the F-35A, it still is 72% of it. And here it should be noted that the strain of the workloads placed on the different fleets will skew the cost (i.e. in a like for like scenario where the Super Hornet would operate from landbases with similar loads and flight profiles as the F-35A, the difference would likely be greater).
Seal muidugi 2018. a. andmed, mõnevõrra peaks praegu progressi olema, aga ilmselglet liiga vähe kuna probleem on endiselt üleval. Niipalju kui tean on lisaks vargsusele kaunis kulukad osad madalal temperatuuril töötavad infrapunaseadmed (nagu EODAS) ja veel mitmed avioonika osad, mis on plaanis ära uuendad ja kulud alla saada. Samas vähemasti pretsedent näitab, et aja jooksul ei lähe lennukite hooldamine lihtsalt odavamaks, vaid vastupidi.
Mis sellesse F-36'e puutub ei ole ka liiga palju aru saanud kuidas ja mis eesmärgiga seda ette nähakse aga niipalju kui välismaailma foorumites juttu on siis see ongi hetkel segane. USA õhujõud on lihtsalt hetkel probleemiga praegu "skoopimise" faasis. Kulude probleem on, ja vaja on mingi lahendus leida kui need ei kuku. Eks siis uuritaksegi kõiki variante. Arvatavasti mõne aja jooksul kuuleb selgemalt, kas ka liiguvad edasi mingi odavama lennukiga lisaks F-35ele. F-16 taastootmise plaan igatahes osutus kiiresti ebarentaabliks (ainuüksi kandevõime pärast mida välised laadungid ja vähene sisemine kütusehulk kõvasti piirab).