Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44188
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

jackpuuk kirjutas:No nagu naljanumber, 85% üle viieaastaste diislite puhul on DPF välja progetud. Volvo XC90 (esimene põlvkond) puhul jääb koostekvaliteet 90-ate jaapanlastele alla. Selle hinna juures metsik hulk odavkõva plastikut. Tegelen igapäevaselt autoremondiga ja "sakslased ning rootslased" on igapäevane teema. Japsidele ei saa keskenduda, siis jääd nälga :lol:.


On sellel mingi tõendus ka olemas? Ära nuud huupi purista, meil on täitsa korralik diiselkaubikute park ja kui kellelgi oleks midagi "progetud", siis arved käivad minu laualt läbi, küllap teaksin.

Mul on kaks suht uut Hondat olnud, mõlemad Eestist uuena ostetud ja kontrollitava ajalooga, 1996 Accord ja 2010 Civic. Sõitsin mõlemaga siis, kui odomeetri näidud olid veel viiekohalised. Kui me räägime sõidumugavusest, siis siin pole midagi rääkida (vähemalt Volvoga võrreldes). Mõlemale on iseloomukil koletu sisemüra, kehv ergonoomika ja mikrokliima. Kas see on jaapanlaste mingi moeasi, aga mõlemad vajasid talvel külmaga sõiteks sooje jalatseid, sest külm tuul puhus otse jalgade peale. Kindlasti seepärast, et kuskil pidi olema 0,5 dollarit maksev kummikork, mida kokkuhoiuks ei pandud. Ja juhitavus libedaga, täiesti karauul (eriti Civic). Kui auto rataste seadenurgad on pandud nii, et külgkalde erinevus lausa silmaga näha on, siis kindlalt on konstruktorid midagi puusse pannud.

Eriti räme erinevus on meelde jäänud, kui sai see Accord vahetatud 1999 1,9TDI Passati vastu, sõitsin Tartust tagasi ja alatasa avastasin end maanteel 3 või 4 käiguga sõitmas, sest mootorit polnud lihtsalt tuppa kuulda. Ja salongi vent käis lumelörtsis 1. astmes erinevalt Hondast, kus vent oli põhjas ja lisaks tuli käterätikuga esiklaasi pühkida, et midagi näha oleks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
kuldar81
Liige
Postitusi: 202
Liitunud: 19 Mär, 2021 22:50
Asukoht: Poola
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas kuldar81 »

Kapten Trumm kirjutas:
jackpuuk kirjutas:No nagu naljanumber, 85% üle viieaastaste diislite puhul on DPF välja progetud. Volvo XC90 (esimene põlvkond) puhul jääb koostekvaliteet 90-ate jaapanlastele alla. Selle hinna juures metsik hulk odavkõva plastikut. Tegelen igapäevaselt autoremondiga ja "sakslased ning rootslased" on igapäevane teema. Japsidele ei saa keskenduda, siis jääd nälga :lol:.


On sellel mingi tõendus ka olemas? Ära nuud huupi purista, meil on täitsa korralik diiselkaubikute park ja kui kellelgi oleks midagi "progetud", siis arved käivad minu laualt läbi, küllap teaksin.

Mul on kaks suht uut Hondat olnud, mõlemad Eestist uuena ostetud ja kontrollitava ajalooga, 1996 Accord ja 2010 Civic. Sõitsin mõlemaga siis, kui odomeetri näidud olid veel viiekohalised. Kui me räägime sõidumugavusest, siis siin pole midagi rääkida (vähemalt Volvoga võrreldes). Mõlemale on iseloomukil koletu sisemüra, kehv ergonoomika ja mikrokliima. Kas see on jaapanlaste mingi moeasi, aga mõlemad vajasid talvel külmaga sõiteks sooje jalatseid, sest külm tuul puhus otse jalgade peale. Kindlasti seepärast, et kuskil pidi olema 0,5 dollarit maksev kummikork, mida kokkuhoiuks ei pandud. Ja juhitavus libedaga, täiesti karauul (eriti Civic). Kui auto rataste seadenurgad on pandud nii, et külgkalde erinevus lausa silmaga näha on, siis kindlalt on konstruktorid midagi puusse pannud.

Eriti räme erinevus on meelde jäänud, kui sai see Accord vahetatud 1999 1,9TDI Passati vastu, sõitsin Tartust tagasi ja alatasa avastasin end maanteel 3 või 4 käiguga sõitmas, sest mootorit polnud lihtsalt tuppa kuulda. Ja salongi vent käis lumelörtsis 1. astmes erinevalt Hondast, kus vent oli põhjas ja lisaks tuli käterätikuga esiklaasi pühkida, et midagi näha oleks.


Jaapani autod ongi häälekad. Kui Honda Legend või Lexused/Infintid välja jätta. Plaanisin mingi aeg tagasi Foresteri osta, aga selle kõige suurem miinus ongi vali sisemüra. Vennal on Outback, ja ka see on vali. Siis valisin eelmise põlvkonna Mazda 6. Sisemüra polnud kõige häirivam, aga võrreldes sakslastega siiski suur.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44188
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Võin kinnitada. 2002 a paiku, mil sõitsin 1999 Passat B5 1,9TDi-ga, oli kõva moeauto ju Mazda 6.
Käisin proovisõitu tegemas, mulle piisas Paldiski mnt salongist sõita loomaiani ja tagasi, andsin võtmed tagasi, automüüja imestas, et ei tahagi sellist moekat autot, mille järgi on 3 kuud järjekord. Sisemüra oli ülemõistuse vali, ergonoomika kehvakeme ja see läikivate juppidega sisu tundus näpuvahel....odav.

Sõitsin volkariga koju tagasi koos naisega ja koos imestasime, et kuidas vanem auto on nii palju mugavam ja vaiksem. Seejuures ma ei väida, et B5 kerega Passat oli mingi über kvaliteet - legendaarne lagunev esisild, jupsiv elekter, keset klaasi seisma jäänud kojamehed jne sellele ei viita. Aga oli vaikne, mugav, ergonoomiline ning mahukas auto.

Jaapanlaste valem on lihtne. Vähem müraisolatsiooni (nt pigimatt ja mastiks kaalub korralikult)= kergem kaal. Kergem kaal=väiksem koormus sildadele=vähem lagunemist+väiksem kütusekulu.

Kunagi käisin tegemas proovisõitu selle uue Civic universaaliga. Asi jäi katki seepärast, et mürises veel hullemini kui tollane sedaan-Civic. Müüja pärast lohutas, et nad paigaldavad lisaraha eest uutele autodele tagaosa müraisolatsiooni, mis pidi vaikseks võtma, tuleb arvestada lisakaaluga ca 70 kg :oops:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3505
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59

Re: Autoteema

Postitus Postitas Dr.Sci »

Mazda 6 iseenesest naisel oli, aga pigem 2010 aasta paiku ostetud, hinna ja kvaliteedi suhe oli mõistlik. Praegune Toyota hübriid on muidugi oluliselt vaiksem linnasõitudes, maanteel pannakse ikka mootor vedama... ja kokkuvõttes on tema keskmine kütusekulu pisema masina ja bensuga sõites ikkagi 6L/100 km piirimail, mul, nagu varem viidatud diisel-linnamaasturiga - 7,8. Siis kommenteeriti et olen raske jalaga - noo tavaliselt ei ole. Hommikul linna sõites kulub osa ressurssi masina soojendamiseks ja maanteel sõites, just siis kui otsustan et sõidaks rahulikult spido järgi 95 (gps 90) otsustub DPD rakenduda.

Ühesõnaga, kõiksugu salongide ja paberite ökonoomsuse näitajad on tegelikult paras jura ja tuleks välja mõelda mingi normaalne hindamismetoodika, mis arvestaks ka soojendamist ja seda et küte või konditsioneer, raadio, tuled töötavad jne. Sest ideaalsetes oludes ma sõidan maanee kohta paberites toodud näitaja tõesti välja, aga kindlasti ei juhtu see Tallinn-Tartu vaba piirkiirusega Kose-Võõbu lõigul, ega ka seal kus piirkiiruseks 110 märgitud, ega natuke karedamal ja käänulisemal teel pimedas ja märgades oludes, ega ...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44188
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Need kütusekulu näitajad on ebareaalseks muutunud ehk viimase 10-15 aastaga, kui tootjal on kohustus avaldada Co2 emisioon ja seda üritatakse võimalikult madalaks luuletada.

Kuskil 1990ndate lõpuni olid küll tootja antud andmed käsiraamatus reaalse(mad). Olen kohe kiuslikult võrrelnud. Suureks süüdlaseks tehtud VW avaldas isegi varuga, nt diiselpassatil lubati maanteel 4.5 liitrit 100 km peale, aga Tartust Tallinna olen sõitnud 4.1ga, mitte kompuutrite, vaid tankimise järgi.

Mu praegusel tööauto lubab tootja maanteel 4,5 sajale. No alla 5,5 pole ma küll näinud. Võibolla penskari stiilis 70ga oleks see võimalik. Ja ma kasutan Defa seisusoojendust, nagu ilmad jahedamad, on autol seistes juhe taga ja mootor stardib soojana.

Kui suur on kuni 1987 toodetud BMW 535 manuaal kütusekulu maanteekiirusel, arvake? Olen katsetanud, vastab tõele.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2847
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Tootjate poolt deklareeritud standartset kütusekulu mõõdetakse standartiseeritud metoodikaga siseruumis (kontrollitud ettenähtud õhu temperatuuril), auto asumisel rullikutel.
Mõõdetava auto mootor peab olema töösoe ja peab kasutama ettenähtud velgi ja rehve.
Etteantud ajakava järgi kasutades kõiki käike ja erinevaid mootori pöörlemiskiirusi.
Netist on leitav täpne mõõtmise metoodika ja nõuded mõõtmisele, mis on muutunud aegade jooksul.

Selline mõõtemetoodika ei sisalda autode õhutakistust, lisasoojenduse küttekulu, ega tahmafiltri puhastuse kulu.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2847
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas:
OLAVI kirjutas:Ma ei saa aru, et mis põhjus on sul minuga õiendada kui jagan avalikult meedias olevat infot.
Kui leiad, et sinu määratlus "laugpära" ja "kupee" klassimääratluse kohta on õige, siis anna ajakirjanikud ja taksofirma kohtusse ning nõua õigluse jaluleseadmist.


Milline neist minu poolt loetletud auodest on laugpära või kupee?

Teeme siis ükkord selgeks need autoklassid sulle, ses sul on täiesti segi mõistete premium auto ja autoklass
A-segment: Mini (Minicompact)
B-segment: Väikeauto (Supermini)
C-segment: Väike keskauto (Small family)
D-segment: Keskauto (Large family)
E-segment: Suur keskauto (Executive)
F-segment: Luksusauto (Luxury)

Premium auto võib ola vabalt iga nendest autode suurusklassidest. Premiumi iseloomustavd paremad konstruktsioonilahendused, parem ehituskvaliteet ja lisavarustuse loetelu.
Erinevad keremudelid võtame hiljem ette

Sa ei sa ikka üldse asjale pihta.

Jah, igaüks võib ise omale meelepärase jaotuse luua ja seda kasutada kuigi see ei pruugi olla ainuvõimalik.

Näiteks tüübikinnituse nõuetes: "ÜRO Euroopa Majanduskomisjoni (UN/ECE) eeskiri nr 83 – Sõidukite tüübikinnituse ühtsed sätted seoses mootorist eralduvate saasteainete heitkogustega vastavalt mootorile ette nähtud kütusele."
https://eur-lex.europa.eu/eli/reg/2012/ ... 6301-E0001
Sätestab keretüübi jaotuse selliselt:
1.6.1. M1 ja M2 puhul: sedaan/luukpära/universaal/kupee/kabriolett/mitmeotstarbeline sõiduk.
Ja see dokument ei sisalda üldse sõnu: "premium", "keskklass".

Ma saan asjale pihta sedamoodi, et kui minu siintoodud väited tuginevad netis leitavatel dokumentidel, siis teatud isikud on valmis oma isiklikke arvamusi ja uskumusi esitama "püha tõe" pähe ilma reaalsete viideteta.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44188
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Selline mõõtemetoodika ei sisalda autode õhutakistust, lisasoojenduse küttekulu, ega tahmafiltri puhastuse kulu.


Siis pole ka midagi imestada, et need arvud praktikaga kokku ei lange.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas jackpuuk »

AMvA kirjutas:Jackpuuk, kui sul ei ole raha nende ostuks, siis on see sinu mure, otsi tasuvam töö.

No aitähh. Olen võimeline neid ostma ja ka üleval pidama, no ei näe ühtegi mõistlikku põhjust. Pigem oman kahte hobiautot, vähemalt mulle tundub mõistlikum rahapaigutus kui üle päeva neid lagunevaid raipeid kalli raha eest putitada.
sitt päev, kellele kurdad
AMvA
Liige
Postitusi: 5299
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

jackpuuk kirjutas:
AMvA kirjutas:Jackpuuk, kui sul ei ole raha nende ostuks, siis on see sinu mure, otsi tasuvam töö.

No aitähh. Olen võimeline neid ostma ja ka üleval pidama, no ei näe ühtegi mõistlikku põhjust. Pigem oman kahte hobiautot, vähemalt mulle tundub mõistlikum rahapaigutus kui üle päeva neid lagunevaid raipeid kalli raha eest putitada.

no ma ei tea mis risude otsa sa oled sattunud.
Mu Volvol sai just 200 000 täis ja peale korraliste hoolduste on vahetatud ainult tagaamordid ja esistabika kondid
AMvA
Liige
Postitusi: 5299
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas:Jah, igaüks võib ise omale meelepärase jaotuse luua ja seda kasutada kuigi see ei pruugi olla ainuvõimalik.

Näiteks tüübikinnituse nõuetes: "ÜRO Euroopa Majanduskomisjoni (UN/ECE) eeskiri nr 83 – Sõidukite tüübikinnituse ühtsed sätted seoses mootorist eralduvate saasteainete heitkogustega vastavalt mootorile ette nähtud kütusele."
https://eur-lex.europa.eu/eli/reg/2012/ ... 6301-E0001
Sätestab keretüübi jaotuse selliselt:
1.6.1. M1 ja M2 puhul: sedaan/luukpära/universaal/kupee/kabriolett/mitmeotstarbeline sõiduk.
Ja see dokument ei sisalda üldse sõnu: "premium", "keskklass".

Ma saan asjale pihta sedamoodi, et kui minu siintoodud väited tuginevad netis leitavatel dokumentidel, siis teatud isikud on valmis oma isiklikke arvamusi ja uskumusi esitama "püha tõe" pähe ilma reaalsete viideteta.


Sa oled ikka korralik netiteoreetik,
Minu toodud autode suuruse kategooriad, mis määravad auto klassi on rahvuvaheliselt unnustatud, mille järgi peava autofirmad oma turuosade üle arvestust ja mida kasutab ka AMTEL automüügi statistika kajastamisel
https://amtel.ee/statistika/
või siis veidi pikemat lugemist siin
https://en.wikipedia.org/wiki/Car_classification

Keretüübi jaotus, selle järgi on sul M1 üheliitrine punn täpselt sama auto mis 6 liitrise mootoriga Mercedes Maybach, :wall:
kuldar81
Liige
Postitusi: 202
Liitunud: 19 Mär, 2021 22:50
Asukoht: Poola
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas kuldar81 »

OLAVI kirjutas:
AMvA kirjutas:
OLAVI kirjutas:Ma ei saa aru, et mis põhjus on sul minuga õiendada kui jagan avalikult meedias olevat infot.
Kui leiad, et sinu määratlus "laugpära" ja "kupee" klassimääratluse kohta on õige, siis anna ajakirjanikud ja taksofirma kohtusse ning nõua õigluse jaluleseadmist.


Milline neist minu poolt loetletud auodest on laugpära või kupee?

Teeme siis ükkord selgeks need autoklassid sulle, ses sul on täiesti segi mõistete premium auto ja autoklass
A-segment: Mini (Minicompact)
B-segment: Väikeauto (Supermini)
C-segment: Väike keskauto (Small family)
D-segment: Keskauto (Large family)
E-segment: Suur keskauto (Executive)
F-segment: Luksusauto (Luxury)

Premium auto võib ola vabalt iga nendest autode suurusklassidest. Premiumi iseloomustavd paremad konstruktsioonilahendused, parem ehituskvaliteet ja lisavarustuse loetelu.
Erinevad keremudelid võtame hiljem ette

Sa ei sa ikka üldse asjale pihta.

Jah, igaüks võib ise omale meelepärase jaotuse luua ja seda kasutada kuigi see ei pruugi olla ainuvõimalik.

Näiteks tüübikinnituse nõuetes: "ÜRO Euroopa Majanduskomisjoni (UN/ECE) eeskiri nr 83 – Sõidukite tüübikinnituse ühtsed sätted seoses mootorist eralduvate saasteainete heitkogustega vastavalt mootorile ette nähtud kütusele."
https://eur-lex.europa.eu/eli/reg/2012/ ... 6301-E0001
Sätestab keretüübi jaotuse selliselt:
1.6.1. M1 ja M2 puhul: sedaan/luukpära/universaal/kupee/kabriolett/mitmeotstarbeline sõiduk.
Ja see dokument ei sisalda üldse sõnu: "premium", "keskklass".

Ma saan asjale pihta sedamoodi, et kui minu siintoodud väited tuginevad netis leitavatel dokumentidel, siis teatud isikud on valmis oma isiklikke arvamusi ja uskumusi esitama "püha tõe" pähe ilma reaalsete viideteta.


Inglise keelne, aga ehk teeb targemaks

Premium compact / Subcompact executive
Main articles: Compact car and C-segment
The premium compact class is the category of the smallest luxury cars. It became popular in the mid-2000s, when European manufacturers— such as Audi, BMW, and Mercedes-Benz— introduced new entry-level models that were smaller and cheaper than their compact executive models.

Examples include the Mercedes-Benz A-Class and CLA-Class, Audi A3, BMW 1 Series and 2 Series. Premium compacts compete with well-equipped mid-size cars, and highly optioned premium compact cars can have pricing and features that overlaps with compact executive cars.

Compact executive / compact luxury
Main articles: Compact executive car and D-segment
A compact executive car or a compact luxury car is a premium car larger than a premium compact and smaller than an executive car. In European classification, compact executive cars are part of the D-segment. In North American terms, close equivalents are "compact premium car", "compact luxury car", "entry-level luxury car" and "near-luxury car".

Executive / mid-size luxury
Main articles: Executive car and E-segment
Executive car is a British term for an automobile larger than a large family car. In official use, the term is adopted by Euro NCAP, a European organization founded to test for car safety. It is a passenger car classification defined by the European Commission.

Luxury saloon / full-size luxury sedan
Main article: F-segment
The next category of luxury cars is known in Great Britain as a "luxury saloon" or "luxury limousine," and is known in the United States as a full-size luxury sedan, large luxury sedan, or flagship sedan. It is the equivalent of the European F-segment and German Oberklasse segment.

Many of these luxury saloons are the flagship for the marque and include the newest automotive technology. Several models are available in long-wheelbase versions, which provide additional rear legroom and may have a higher level of standard features.

Examples of luxury saloons / full-size luxury sedans include the BMW 7 Series, Jaguar XJ, Cadillac CT6, Genesis G90, Audi A8, Mercedes-Benz S-Class, Lexus LS, and Maserati Quattroporte.


Ultra-luxury
Luxury cars costing over US$100,000 (as of 2007) can be considered as "ultra-luxury cars". Examples include the Rolls-Royce Phantom, Maybach 57, Bentley Mulsanne, Hongqi L5, Toyota Century, and Aurus Senat. High-end sports cars which are targeted towards performance rather than luxury are not usually classified as ultra-luxury cars, even when their cost is greater than US$100,000. The history of a brand and the exclusivity of a particular model can result in price premiums compared to luxury cars with similar features from less prestigious manufacturers. Ultra-luxury cars are usually selected as the official state car.

Luxury SUV/Crossover
Main articles: Sport utility vehicle and Crossover (automobile)
Long before the luxury SUV segment became popular in the 1990s, the vehicle in this segment was the 1966 Jeep Super Wagoneer,  which was marketed at the time as a station wagon. It was the first off-road SUV to offer a V8 engine and automatic transmission along with luxury car trim and equipment. Standard features included bucket seating, a center console, air conditioning, a seven-position tilt steering wheel, a vinyl roof, and gold-colored trim panels on the body sides and tailgate.  By the late 1970s, optional equipment included an electric sunroof.  The 1978 Jeep Wagoneer Limited was the spiritual successor to the Super Wagoneer and was the first four-wheel drive car to use leather upholstery.

Another early luxury SUV is the Range Rover. Released in 1970 as a two-door and a four-door version in 1981, the model was pushed upmarket in 1983 by introducing an automatic transmission (Chrysler's A727 TorqueFlite) as an option. The Range Rover had a long-travel coil-spring suspension and an aluminium V8 engine.

In the mid-1990s, the SUV market expanded with new entrants. By the mid-1990s, the entry-level Ford Explorer and upscale Jeep Grand Cherokee were the market leaders for SUVs. The fastest-growing sector of this market was for the so-called luxury SUVs, which included the Jeep Grand Cherokee ... the Grand Cherokee's allure: "This vehicle is proof you can have a true off-road vehicle without giving up luxuries and amenities" with the Jeep providing a crucial new intangible factor for buyers—image.

The SUV models generated higher profit margins than passenger cars, and car manufacturers began introducing new luxury SUVs during the late 1990s. SUVs such as the 1995 Lexus LX, 1997 Mercedes-Benz M-Class, and 1998 Lincoln Navigator were the first SUVs produced by these luxury car brands. Some of these early luxury SUV models used unibody construction, becoming part of the trend moving away from the body-on-frame construction traditionally used by off-road vehicles.

During the mid-2000s, SUVs from luxury car brands grew at almost 40% in the United States to more than 430,000 vehicles (excluding SUV-only brands like Hummer and Land Rover), at a time when luxury car sales suffered a 1% decline, and non-luxury SUV sales were flat. By 2004, 30% of major luxury brands' U.S. sales were SUVs. Crossover SUVs became increasingly popular in the mid-2000s, and manufacturers also began to produce luxury versions of crossovers. The Lexus RX was the earliest luxury crossover on the market, and it has since been the best-selling luxury vehicle in the US. Some luxury crossovers are built on a platform shared with sedans or hatchbacks. For example, the Infiniti FX is based upon the same platform as the Infiniti G35 sedans and coupes. While early luxury crossovers released in the late 1990s have resembled traditional boxy SUVs, later crossovers, such as the Infiniti FX and BMW X6, have been designed with a sporting appearance.

Despite the increased popularity of crossover models, luxury versions of traditional SUVs remain in production, often being badge-engineered versions of their non-luxury SUVs. Examples include the Lexus LX, Infiniti QX80, and Lincoln Navigator, which are the premium versions of the Toyota Land Cruiser, Nissan Patrol, and Ford Expedition respectively.

Research data from the mid-2000s suggested that luxury SUV buyers did not consider traditional luxury cars (e.g. sedans and coupes), therefore the SUV is becoming the key to bringing new customers to the luxury dealerships.

Luxury car companies have increasingly introduced SUV or crossover models in the 2010s. For example, Rolls-Royce Cullinan, Bentley Bentayga, Aston Martin DBX, Maserati Levante, and Lamborghini Urus. Ferrari has announced that they will release an SUV model in 2022.

Sellele lisandub loomulikult ka Gran Turismo klass, suured luksuslikud kupeed.
Info Wikipediast https://en.wikipedia.org/wiki/Luxury_car Seda kõike ei saa küll sula tõena võtta, aga parem siiski kui tühi möla. Eks selle, kas auto on preemium või ei, panebki paika hind. Kui uue VW Golfi saab kätte 21K euroga, siis näiteks sama klassi Audi A3 maksab 27K euri. Selle vahe, 6K eest saadki rohkem disaini, varustuse, paremad materjalid ja koostekvaliteedi, ehk preemium klassile vastavuse. Passati ja A4 vahe on juba 8K euri.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2847
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Nagu näha ei viitsita oma postitatud linke läbilugeda või saada aru nendes kirjutatust.
https://en.wikipedia.org/wiki/Car_classification , kirjutatakse:
"Valitsused ja eraorganisatsioonid on välja töötanud autode klassifitseerimise skeemid, mida kasutatakse erinevatel eesmärkidel, sealhulgas autode reguleerimiseks, kirjeldamiseks ja liigitamiseks .
Rahvusvaheline standard ISO 3833-1977 Maanteesõidukid-tüübid-Mõisted ja määratlused määratleb ka autode klassifitseerimise mõisted."

https://www.wikiwand.com/es/Clasificaci ... C3%B3viles
Rahvusvaheliselt kasutatakse kõiki igat tüüpi sõidukite eeskirju (välja arvatud Austraalias, Indias ja Ameerika Ühendriikides), näiteks ISO 3833-1977.
Selle ebaselguse vältimiseks kehtestas Euroopa Liit 2018. aastal fikseeritud kategooriad.

Ehk igaüks võib kasutada oma klassifikatsioone aga rahvusvaheline standart on hetkel EUs ISO 3833-1977 tuginev ja EUs hetkel kehtiva klassifikatsiooni määrab see dokument (Eesti keeles):
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 58&from=EN
C osa, 2. tabel: M1-kategooria sõidukid
(Kes ei viitsi kerida, siis siin on Belgia leht eraldi tabeliga: https://www.homologation.be/fr/home/types-koetswerk/ )

Dokumendi: "ISO 3833:1977 Road vehicles — Types — Terms and definitions" saab osta näiteks siit: https://www.iso.org/standard/9389.html

Igasugused muud (netis leitavad) klassifikatsioonid (USA, Inglise, Austraalia, Aafrika, jne.) on meie oludes ainult informatiivse tähtsusega ega pole EUs ametlikud.
Täpselt sammuti nagu ei osta me galloniga bensiini ega naelte eest vorsti.

(Ei see pole minu asi, et kuidas keegi oma masinaid jaotab, vaid lihtsalt infoks jagan et kuidas on seaduse järgi, sest nagu näha siis paljud ei tea kuidas toimub EUs seaduseloome hierarhia ja seega ei saa aru et kuidas need meid mõjutavad.)
AMvA
Liige
Postitusi: 5299
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas:Nagu näha ei viitsita oma postitatud linke läbilugeda või saada aru nendes kirjutatust.
https://en.wikipedia.org/wiki/Car_classification , kirjutatakse:
"Valitsused ja eraorganisatsioonid on välja töötanud autode klassifitseerimise skeemid, mida kasutatakse erinevatel eesmärkidel, sealhulgas autode reguleerimiseks, kirjeldamiseks ja liigitamiseks .
Rahvusvaheline standard ISO 3833-1977 Maanteesõidukid-tüübid-Mõisted ja määratlused määratleb ka autode klassifitseerimise mõisted."

https://www.wikiwand.com/es/Clasificaci ... C3%B3viles
Rahvusvaheliselt kasutatakse kõiki igat tüüpi sõidukite eeskirju (välja arvatud Austraalias, Indias ja Ameerika Ühendriikides), näiteks ISO 3833-1977.
Selle ebaselguse vältimiseks kehtestas Euroopa Liit 2018. aastal fikseeritud kategooriad.

Ehk igaüks võib kasutada oma klassifikatsioone aga rahvusvaheline standart on hetkel EUs ISO 3833-1977 tuginev ja EUs hetkel kehtiva klassifikatsiooni määrab see dokument (Eesti keeles):
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 58&from=EN
C osa, 2. tabel: M1-kategooria sõidukid
(Kes ei viitsi kerida, siis siin on Belgia leht eraldi tabeliga: https://www.homologation.be/fr/home/types-koetswerk/ )

Dokumendi: "ISO 3833:1977 Road vehicles — Types — Terms and definitions" saab osta näiteks siit: https://www.iso.org/standard/9389.html

Igasugused muud (netis leitavad) klassifikatsioonid (USA, Inglise, Austraalia, Aafrika, jne.) on meie oludes ainult informatiivse tähtsusega ega pole EUs ametlikud.
Täpselt sammuti nagu ei osta me galloniga bensiini ega naelte eest vorsti.

(Ei see pole minu asi, et kuidas keegi oma masinaid jaotab, vaid lihtsalt infoks jagan et kuidas on seaduse järgi, sest nagu näha siis paljud ei tea kuidas toimub EUs seaduseloome hierarhia ja seega ei saa aru et kuidas need meid mõjutavad.)

OLAVI, ma esitan sulle otsese küsimuse - kas sa oled veidi kohtlane?

Kes siin teemas on üldse rääkinud mingist "seaduslikust" kategoriseerimisest? Selle tõid sina sisse, täiesti arusaamatul põhjusel.

PS. See, et sa ei tea neid üldkasutatavaid autode kategooriaid, näitab minu jaoks vaid ühte - sa oled tegelikult autondusest väääga kaugel seisev isik, sest neid teavad kõik, kes vähegi autode müügi- ja hoolduettevõtetes töötavad. Seda üteln ma sulle oma üle 10 aastase kogemusega autoärist.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44188
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

jackpuuk kirjutas:
AMvA kirjutas:Jackpuuk, kui sul ei ole raha nende ostuks, siis on see sinu mure, otsi tasuvam töö.

No aitähh. Olen võimeline neid ostma ja ka üleval pidama, no ei näe ühtegi mõistlikku põhjust. Pigem oman kahte hobiautot, vähemalt mulle tundub mõistlikum rahapaigutus kui üle päeva neid lagunevaid raipeid kalli raha eest putitada.


Inimesed, kel puudub pikemaajaline premium autode kogemus, tavaliselt ei saagi aru nende eelisest pilukate odavautode ees. Teine seltskond, kes sellest aru ei saa, on autosid mittejagavad inimesed - kes vaatavad üldiselt vaid ülalpidamiskulude suurust. Minul nt pole selg mitte kõige tervem ja mul peab olema nimmetoega juhiiste. Valdav osa jaapani autodest omavad istmeid, mis on ideaalsed 175 cm/75 kg juhile, aga mitte mulle. Kui selg toetub istudes istme külgtugedele, siis jääb see haigeks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: plärmo ja 3 külalist