See saade siis: https://leht.postimees.ee/7348090/eston ... i-ole-haud
Otsevaade väga hästi äratuntav siiski ei ole:

Seda, et kuskil oskamatu päästmisega pool päästetavatest ära tapeti, ma seni ei teadnudkiKui mina parve juurde jõudsin, siis kaks reisijat hakkasid mind kättpidi sisse tõmbama, mis ei ole meres võimalik. Need, kes on õppinud, teavad, et niipidi sinna parve ei saa, kuna keha raskus segab sind. Õnneks oli parves ka üks meeskonnaliige, kes tõmbas mind vööst kukerpalli parve ja siis hakkasime teisi ka sisse tõmbama. Meil oli vist isegi ülekoormatud parv, meid oli 30 inimest 25se parve peal.
[...]
Nad püüdsid tõsta konksuga tervet parve üles, et siis ei peaks inimesed parves üldse midagi tegema, aga parv oli liiga raske, sest parv oli vett täis – põhi läks lihtsalt katki. Kõik hakkasid parve katuse peale ronima. Mul oli eriti hirmus, sest mul polnud selleks ajaks enam vesti. Alles jäid pooled neist, kes enne parves olid.
Kriku kirjutas:Seda, et kuskil oskamatu päästmisega pool päästetavatest ära tapeti, ma seni ei teadnudki
Kriku kirjutas:Kuulge, kas on kuidagimoodi võimalik, et niiöelda pääsenute nimekirja kanti veel parvel olijad?
Kui jah, siis see võiks seletada Pihti, Veidete jt. juhtumit - parvel olijad pandi kirja, aga parv kaotati seejärel kuidagi ära ja vaikiti edaspidi maha.
Kriku kirjutas:Kuulge, kas on kuidagimoodi võimalik, et niiöelda pääsenute nimekirja kanti veel parvel olijad?
Kui jah, siis see võiks seletada Pihti, Veidete jt. juhtumit - parvel olijad pandi kirja, aga parv kaotati seejärel kuidagi ära ja vaikiti edaspidi maha.
Manurhin kirjutas:Fakt on see, et iga päästetu pidi oma nime ise ütlema. Seda on kõik pääsenud tunnistanud.
Sellest on juba niiiiii palju ja pikalt kirjutatud ja see kõik on kirjas ka selles kopterite koondlennutabelis. Konkreetne kopter (mida pakutakse Pihti ja nende teiste inimeste üles korjajaks), millest ka Veidede isa rääkis, see Rootsi Kawasaki, saabus sündmuskohale ja päästis korjas nad üles ühena esimestest, sai täis ja suundus öösel neid ära viima. Pani maha ja tuli tagasi ja päästis veel hommikupoole mõned inimesed. Kellaajadki paigas: et kus ja mis. Pärast selgus aga hoopis, et antud Kawasaki polegi esimese ringiga kedagi päästnud. Et sellel Kawal olevat olnud vints katki läinud ja nad ei saanudki kedagi päästa, lendasid "niisama paar tunnikest" seal ringi kedagi päästmata, isegi oma pinnaltpäästjat ei saadetud appi teistele kopteritele, lennati nn. paaki tühjaks. Seejärel käisid ära ja siis olla juba vints korras olnud ja nad said ikka paar inimest kah pardale vintsida.Kriku kirjutas:Kuulge, kas on kuidagimoodi võimalik, et niiöelda pääsenute nimekirja kanti veel parvel olijad?
Kui jah, siis see võiks seletada Pihti, Veidete jt. juhtumit - parvel olijad pandi kirja, aga parv kaotati seejärel kuidagi ära ja vaikiti edaspidi maha.
see Rootsi Kawasaki,
Peeter kirjutas:Sellest on juba niiiiii palju ja pikalt kirjutatud ja see kõik on kirjas ka selles kopterite koondlennutabelis. Konkreetne kopter (mida pakutakse Pihti ja nende teiste inimeste üles korjajaks), millest ka Veidede isa rääkis, see Rootsi Kawasaki, saabus sündmuskohale ja päästis korjas nad üles ühena esimestest, sai täis ja suundus öösel neid ära viima. Pani maha ja tuli tagasi ja päästis veel hommikupoole mõned inimesed. Kellaajadki paigas: et kus ja mis. Pärast selgus aga hoopis, et antud Kawasaki polegi esimese ringiga kedagi päästnud. Et sellel Kawal olevat olnud vints katki läinud ja nad ei saanudki kedagi päästa, lendasid "niisama paar tunnikest" seal ringi kedagi päästmata, isegi oma pinnaltpäästjat ei saadetud appi teistele kopteritele, lennati nn. paaki tühjaks. Seejärel käisid ära ja siis olla juba vints korras olnud ja nad said ikka paar inimest kah pardale vintsida.
Ja veel lisand, aga ma ei väida, et need asjad on omavahel seoses. Selle sama "mitte-kedagi-esimesel-ringil-päästnud" kopteri kapten oli seesama mees, kes "Copterline" tüüride taga Tallinnas lahte kukkudes otsa sai. (Ja sellest räägiti juba siis kohe).
https://arhiiv.err.ee/vaata/uks-paev-ne ... voimu-elusEsimene info "Estonia" katastroofist jõudis üldsuseni raadiouudiste vahendusel. Kuidas tegutsesid tol hommiku ajakirjanikud? Milliste eetiliste probleemidega tuli info vahetamise käigus kokku puutuda? Kas katastroof oli valus õppetund ajakirjanikele ja riigiametnikele? Saates meenutavad nii ühed kui teised 28. septembri hommikutunde.
Kood: Vali kõik
> From: IN%"ROBOT@bns.ee" "Mail Robot" 28-SEP-1994 08:20:59.10
> To: IN%"teatsaal@mercury.nlib.ee", IN%"bns-news@vm1.vm.ee", IN%"axmerilo@ualr.edu", IN%"loob@cold.infonet.ee"
> CC:
> Subj: RBNS26_6.28
>
> Return-path: <ROBOT@bns.ee>
> Received: from anubis.kbfi.ee by UALR.EDU (PMDF V4.2-11 #4503) id
> <01HHN0JXB9TC008PQW@UALR.EDU>; Wed, 28 Sep 1994 08:20:43 CDT
> Received: from bns.ee by anubis.kbfi.ee with smtp (Smail3.1.28.1 #4) id
> m0qpyQ4-00042pC; Wed, 28 Sep 94 14:47 EET
> Received: from BNS_SERVER/SMTPQueue by bns.ee (Mercury 1.11); Wed,
> 28 Sep 94 14:53:00 +0200
> Received: from Mailqueue by BNS_SERVER (Mercury 1.11); Wed,
> 28 Sep 94 14:52:51 +0200
> Date: Wed, 28 Sep 1994 14:52:42 GMT+02
> From: Mail Robot <ROBOT@bns.ee>
> Subject: RBNS26_6.28
> To: teatsaal@mercury.nlib.ee, bns-news@vm1.vm.ee, axmerilo@ualr.edu,
> loob@cold.infonet.ee
> Message-id: <5594B96066E@bns.ee>
> X-Mailer: PMail v3.0 (R1a)
> Content-type: TEXT/PLAIN; CHARSET=US-ASCII
> Content-transfer-encoding: 7BIT
> Priority: normal
> X-Real-Sender: NODSU
>
> BNS - 26_6!.28.09.94 14.45 A.R.,A.O.,A.He.,J.Pi
>
> Avaldame esimesed andmed pa'a'stetute kohta
>
> NB! Veelgi ta'psustatud.
>
> TALLINN, 28. september, BNS - Praeguseks on teada, et
> "Estonia" laevalt on pa'a'stetud vo^i veest va'lja toodud ning
> kindlaks tehtud 126 "Estonial" olnud inimest. Ko^ik nendest ei
> ole enam elus.
> Esimesed teadaolevad pa'a'stetute vo^i kindlaks tehtud isikute
> nimed on:
>
> Anderson, Paul
> Andrejev, Nikolai
> Arak, Anti
>
> Barney, Paul
> Berggvist, Karin
> Berggvist, Ronnie
> Berson, Anita
> Bogren, Leif
> Blumfeldt, Helve
>
> Duijndam, ?
> Dundamm, Steghan
>
> Eckhard, Klug
> Ehrseten, Per-Erik
> En, Martanna
> Erikson, Anders
> Eriksson, Anders
> Esenficny, Viktor
>
> Grafstro'm, Jan
> Gikovil, Nebojsa
>
> Hedenius, Sara
> Ha'rstedt, Kent
>
> Ihalainen, Jukka
> Ida'ranta, Vilho
>
> Johansson, Ain-Alar
> Johnsson, Tom
> Jolind, Sten
> Joost, ?
> Juuse, Lilja
>
> Kalvet, Marko (reisija s.1973)
> Kalk, Neeme (reisija)
> Kermet, Markus (reisija, on Turu u'likooli haiglas)
> Kikas, U'lo
> Kippa, Eero
> Kondrar, Anneli (E tantsija, on Huddinge haiglas)
> Kukk, Einar
> Kullamaa, Andrus
> Kuusen, Leili
> Kuuseriva, Lili
>
> Lambertsson, Urban
> Lausmaa, Tambet
> Lampke, Olof
> Lausmaa, Tambet
> Liikama, Paula
> Lee, Aulis
> Lee, Aino
>
> Maidre, Andrus (s. 1975)
> Moosaar, Tanel (E vanemotorist, s.29.04.71)
> Mulla, Jaan
> Ma'rtson, Vassili (E motorist-keevitaja, s.22.12.51)
> Ma'pern, Baije
> Mu'u'r, Tiina (E kaupluse juhataja, s.21.10.62)
> Mo'lder, Tiina (E ettekandja s.03.09.72)
> Mo^ttus, Hele
>
> Nilsson, Bengt
>
> Orumaa, Malle
>
> Palmgren, Thure
> Parlson, Gennadi
> Piht, Avo (kapten, s. 1954)
> Polgunov, Peeter
> Psenitsnoi, Viktor (E madrus, s.17.05.57)
>
> Reintam, Karl-Erik
> Roden, Ervin (E ohutusabi to'o'taja, s.20.04.51)
> Roos, Bert
>
> Same, Siiri (E raamatupidaja, s. 21.02.69)
> Siljajev, Ivan (E motorist-treial, s.10.01.49)
> Sillast, Henrik
> Siigel, Elmar
> Sinimeri, Raivo
> Skorohodova, Lariss
> Sleiners, Janis
> Spuhl, Tony
> Sten, Jan
> Stern, Jaak
> Svensson, Daniel
> Sa'rman, Rolf
>
> Tomachaskas, Artur
> Toobal, Aimur
> Treu, Margus
> Tu'u'r, Peeter
> To^niste, To^nu
>
> Uduste, Urmas
>
> Vahtras, Kalev (E laoto'o'line, s.25.03.51)
> Vask, Rein
> Verro, Andres (E ku'lmetusmehhaanik, s. 08.09.59)
> Vihmar, Andres (E hotellito'o'taja, s. 21.01.65)
> Vesa, Timmo (E mu'u'ja, s. 10.09.70)
>
> O'vberg, Carl
>
> Pa'a'stetute nimesid ta'psustatakse ja neid tuleb ja'rjest
> juurde. Ka see esitatud nimekiri on esialgne ja ei pruugi olla
> ta'pne.
> Kardetakse, et ligi 800 inimest on o^nnetuses hukkunud.
> Pa'a'steto'o'de juht Raimo Tiilikainen teatas Soome televisioonis
> esinedes, et laeva pardal oli 964 inimest, neist 776 olid
> reisijad ja 188 meeskonnaliikmed.
> "Estonia" pardal oli 469 rootslast, 314 eestlast, 8
> soomlast, 15 la'tlast, 6 leedulast, 17 SRU' kodanikku, 9
> norralast, 7 sakslast, 2 inglast, 3 taanlast, 1 marokolane,
> nigeerlane ja kanadalane.
> Esialgu teatati, et laeval 679 reisijat, kuid nu'u'd on
> lisandunud sellele arvule ka ta'iskasvanutega kaasas olnud laste
> ning autojuhtide arv.
> Laeva pardal oli 77 masinat, neist 11 paketiautot, 2
> bussi, 20 veoautot, 6 kaubaautot, 11 treilerit, 2 so^iduautot
> koos haagisega ja 25 ilma.
> Hanko Tervisekeskuse peaarst Matti Saloranta u'tles BNS-le,
> et tema haiglasse on toodud 13 inimest, neist 4 eestlast.
> Pa'a'stetute nimesid Saloranta ei avaldanud, kuid u'tles, et nende
> tervislik seisund on rahuldav.
> Turu politseijaoskonnast o'eldi BNS-ile, et neil on andmeid
> 64 pa'a'stetust, kuid ko^ik pa'a'stetute nimed on ta'hestikulises
> ja'rjekorras ning seepa'rast on vo^imatu o'elda nende rahvust.
> Soome televisiooni andmetel on Turu u'likooli keskhaiglasse
> 35 pa'a'stetud, neist kahe inimese olukord on kriitiline. U'ks
> kriitilises seisukorras olev inimene on rootslane, kelle
> kehatemperatuur on langenud 26 kraadini.
> Turu linnahaigla valvearst Kristjan Bertenyi u'tles BNS-le,
> et nende haiglasse on toodud u'ks laevao^nnetusest pa'a'senud
> inimene. "Oleme valmistunud vastu vo^tma teisigi mereha'dalisi,
> kuid to^ena'oliselt suunatakse nad teistesse haiglatesse
> La'nsiuudenmaa piirkonnahaigla peaarst Lasse Saloranta u'tles
> BNS-le, et tema haiglasse on toodud 3 pa'a'stetud, neist 1
> eestlane. Eestlase seisund kriitiline ja tema kehatemperatuur
> madal.
> Ahvenamaa Keskhaiglasse toodi 8 inimest, neist 2-3
> eestlast. BNS-ile ei osatud pa'a'stetute seisundit ei o'elda.
> Ahvenamaa haiglasse rohkem pa'a'stetuid ei oodata, ko^ik uued
> ha'dalised saadetakse Turusse.
> Stockholmi Huddinge haiglasse on viidud kaheksa elluja'a'nut,
> neist va'hemalt u'ks eestlanna - laeva tantsija.
> Turu rannavalvekeskuse kohtuarst Antti Ja'a'skela'inen u'tles
> BNS-le, et suurem osa pa'a'stetuist on rootslased ja eestlased.
> Kuna o^nnetusest mo'o'dunud 9 tundi, vo^ib Ja'a'skela'ineni so^nul
> arvata, et rohkem pa'a'stetuid pole eriti oodata.
> Ka Eesti Hiiumaa haiglatele on antud ka'sk olla valmis
> pa'a'senute vastuvo^tmiseks.
> Pa'a'stetuid ei ole veel jo^utud ku'sitleda, saamaks teada,
> mis o^ieti juhtus.
> "Estonia" on praeguseks vajunud 80 meetri su'gavusele.
> Rannavalve ekspertide arvates on pa'a'steto'o'd praktiliselt
> lootusetud. Kui keegi laevast ka va'lja pa'a'ses, ei suutnuks ta
> vaevalt 12-kraadises vees kaua vastu pidada.
> Samas on teistel andmetel loota, et merepo^hjas lebavas
> laevas on tekkinud o^hupadi ning seal vo^ib olla ka teisi
> elluja'a'nuid.
> Viimastel andmetel on o^nnetuspaigale saadetud ka tuukrid.
> Pa'a'steto'o'd on raskendatud ka tormituule to^ttu, mis puhub
> kiirusega 25-27 meetrit sekundis. Lainete ko^rgus ulatub 6
> meetrini.
> AP teatel vo^eti laeva "Symphony" pardale 10 pa'a'senut. Kella
> 2 ja 3 vahel toodi sinna kaks meeskonnaliiget - ko'o'gito'o'line ja
> orkestriliige - ning kaks reisijat. Veel kuus inimest toodi
> helikopteriga kella 6 paiku.
> U'ks pa'a'stehelikopteri piloot u'tles AP-le, et na'gi lainetel
> umbes 40 va'ikest pa'a'stepaati, kuid enamik neist olid tu'hjad.
> Teine piloot kinnitas, et selline pa'a'steoperatsioon oli tema
> 25-aastase piloodikarja'a'ri jooksul kO^ige raskem u'lesanne.
>
> Baltic News Service
>
>
Helger Lipmaa
+--------------------+--------------------------+
|University of Aarhus| Aadress valid to 10/17/94|
|helger@daimi.aau.dk | After that: helger@ut.ee |
+--------------------+--------------------------+
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist