Autotehnikateema
Re: Autoteema
Kujutage ette, et Eestis oli lausa AZLK katselabor rohkearvulise autopargiga olemas... ja automajandeid üpris rohkearvuliste riiulitega laomajandusega sinna juurde. Mäletamist mööda olid karbid markeeritud, tuli lihtsalt spravotšnikust järele vaadata, millist numbrikombinatsiooni vaja oli ning seejärel riiulil kasti sukelduda, kuhu "idaalade spetsialist" (loe:varustaja) peale viimast varuosade tehase visiteerimist (oli vist Dimitrogradis see termostaatide treimise värkstuba, aga võin ka eksida) oma saagi puistanud oli.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Autoteema
Mossedel oli mingi mudelini radiaatori ees ribikatik millega sai samuti temperatuuri reguleerida. Žiguli pole seda kunagi olnud.
Vahe oli veel selles et kas jahutussüsteemis oli vesi või antifriis. Traktorilaadsetel masinatel oli õigem talveks termostaat üldse seest minema visata sest kui see oli rohkem kinni kui lahti jäätus radiaator ära. Õiget temperatuuri reguleeriti tekkide või mudelipõhise vatiinist kattega .
Tänapäeva masinatel võib samuti kõva külmaga mõne papitüki radiaatori ette panna. Soojendus hakkab hulga paremini tööle ja aknad sulavad ka lahti.
Vahe oli veel selles et kas jahutussüsteemis oli vesi või antifriis. Traktorilaadsetel masinatel oli õigem talveks termostaat üldse seest minema visata sest kui see oli rohkem kinni kui lahti jäätus radiaator ära. Õiget temperatuuri reguleeriti tekkide või mudelipõhise vatiinist kattega .
Tänapäeva masinatel võib samuti kõva külmaga mõne papitüki radiaatori ette panna. Soojendus hakkab hulga paremini tööle ja aknad sulavad ka lahti.
Re: Autoteema
Lemet kirjutas:... ja automajandeid üpris rohkearvuliste riiulitega laomajandusega sinna juurde. Mäletamist mööda olid karbid markeeritud, tuli lihtsalt spravotšnikust järele vaadata, millist numbrikombinatsiooni vaja oli ning seejärel riiulil kasti sukelduda, kuhu "idaalade spetsialist" (loe:varustaja) peale viimast varuosade tehase visiteerimist (oli vist Dimitrogradis see termostaatide treimise värkstuba, aga võin ka eksida) oma saagi puistanud oli.
Mis mõtet on siinkohal tookordsete tutvustega hoobelda?
Palju asju oli olemas ja ka minul olid isiklikud tuttavad suurettevõtete varustajad, kes imetabaseid asju tehastest välja võlusid.
Aga räägime "tavalisest inimesest".
Tookord oli spekulatsioon (uue, kasutamata kauba edasimüümine) kriminaalkuritegu ja sotsialistliku omandi vargus (tööjuurest leivapätsi võtnud tööline pandi reaalselt 2 aastaks vangimaija kinni) rangelt karistatav (maaliinibussijuht, kes sularaha eest piletita inimesi sõidutas, sellel lisaks konfiskeeriti kogu maine vara) jne.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autoteema
AZLK- 2140 garantiiremondi töökojas Keilas ütles juut otse näkku
- mind su auto ei huvita.Mul on vaja maja ehitada. Tood 100 ribi malmradiaatoreid - siis võibolla räägime.
- mind su auto ei huvita.Mul on vaja maja ehitada. Tood 100 ribi malmradiaatoreid - siis võibolla räägime.
Re: Autoteema
Selle peale lihtsalt ei saa jätta kirjutamata:retti kirjutas:AZLK- 2140 garantiiremondi töökojas Keilas ütles juut otse näkku
- mind su auto ei huvita.Mul on vaja maja ehitada. Tood 100 ribi malmradiaatoreid - siis võibolla räägime.
Ja võimalik 2140-te hulgiomanik ka tuvastatud:Erki Korp palus 2012. aasta jaanuaris prokuratuurile tehtud avalduses uurida, kas Vakra ja munitsipaalpolitsei toonane juht Monica Rand on seotud gümnaasiumihoonest radiaatorite varastamisega. Politsei alustas Korpi avalduses toodud info põhjal kriminaalmenetlust karistusseadustiku vargust käsitleva paragrahvi alusel.
Avalduses teatati, et aadressil Valdeku 13 asuvast hoonest on omavoliliselt ära viidud 230 malmradiaatorit ja üks rauduks.
Politsei uurimine tuvastas seevastu, et teoga oli seotud hoopis Nõmme linnaosa valitsuse ehituse vanemspetsialist Roman Rochmann, kellele esitati ka kahtlustus.
«Kahtlustuse kohaselt omastas mees ebaseaduslikult 2011. aasta esimesel poolel temale usaldatud Nõmme Linnaosa Valitsusele kuuluvaid vallasasju,» ütles riigiprokuratuuri pressinõunik Kadri Tammai. Kuivõrd Rochmann on Saksamaa kodanikuga ja ta ka elab seal, anti kriminaalmenetlus Saksamaale üle. Seal anti mees kohtu alla.
«Kuna isik oli aga Saksamaa kodanik, siis ei ole tema väljaandmine võimalik. Seetõttu saatis Põhja ringkonnaprokuratuur kriminaalasja materjalid riigiprokuratuuri otsustamaks, kas kriminaalasi on võimalik menetluse jätkamiseks üle anda Saksamaale,» selgitas Tammai.
Saksamaa Liitvabariigi Göppingeni ringkonnakohus mõistiski Rochmanni süüdi omastamises. Kohus tuvastas, et Rochmann omastas temale usaldatud linnaosa valitsusele kuuluvaid vallasasju kokku 4884,4 euro eest. Karistuseks mõisteti talle rahatrahv 3600 eurot.
Nii palju veel kommentaariks et omal ajal olid igatsugu alternatiivsed käibevahendid... limonaadipudeli täis optilise telje klaarijat oli ka vägagi tegija - vajadusel toodi sellega ehitusobjektilt kraana ära kuna kuskilt oli vaja auto välja tõsta - nimesid ja isegi aastaarvu nimetamata.
Re: Autoteema
Mis mõtet on siinkohal tookordsete tutvustega hoobelda?
Mis mõtet on sedasorti kelbast ajada, ma lihtsalt töötasin seal. Ja vaieldamatult ei olnud Mosse termostaat mingi ülidefitsiitne detail, seda oli isegi Volga poest osta.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Autoteema
vanahalb kirjutas:Mossedel oli mingi mudelini radiaatori ees ribikatik millega sai samuti temperatuuri reguleerida. Žiguli pole seda kunagi olnud.
Vahe oli veel selles et kas jahutussüsteemis oli vesi või antifriis. Traktorilaadsetel masinatel oli õigem talveks termostaat üldse seest minema visata sest kui see oli rohkem kinni kui lahti jäätus radiaator ära. Õiget temperatuuri reguleeriti tekkide või mudelipõhise vatiinist kattega .
Tänapäeva masinatel võib samuti kõva külmaga mõne papitüki radiaatori ette panna. Soojendus hakkab hulga paremini tööle ja aknad sulavad ka lahti.
Kusjuures just mõni aeg tagasi jäi silma foto Ukrainast kus tutikale Fiat/Peugeot kiirabiautole oli papitükk või tekk radikale ette monteeritud. Natuke ajas muigama ikka. Vanad tavad ei taha kaduda.
Re: Autoteema
Crispy kirjutas:vanahalb kirjutas:Mossedel oli mingi mudelini radiaatori ees ribikatik millega sai samuti temperatuuri reguleerida. Žiguli pole seda kunagi olnud.
Vahe oli veel selles et kas jahutussüsteemis oli vesi või antifriis. Traktorilaadsetel masinatel oli õigem talveks termostaat üldse seest minema visata sest kui see oli rohkem kinni kui lahti jäätus radiaator ära. Õiget temperatuuri reguleeriti tekkide või mudelipõhise vatiinist kattega .
Tänapäeva masinatel võib samuti kõva külmaga mõne papitüki radiaatori ette panna. Soojendus hakkab hulga paremini tööle ja aknad sulavad ka lahti.
Kusjuures just mõni aeg tagasi jäi silma foto Ukrainast kus tutikale Fiat/Peugeot kiirabiautole oli papitükk või tekk radikale ette monteeritud. Natuke ajas muigama ikka. Vanad tavad ei taha kaduda.
Nii mõnelgi tänapäevasel autol tuleb juhendi järgi üheaegselt talverehvidega kasutada iluvõre tuuletõket.
Aga kes seda juhendit lugeda on viitsinud....
Re: Autoteema
Berlingol näiteks tuleb suveks bamperi alaosas olev plastikkate jahutuse huvides maha võtta. Vaadake linna vahel- 95% autodedt sõidab suvi läbi selle kattega.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Autoteema
Selliseid asju kuulen esimest korda... 

Re: Autoteema
Minu Nissan X-Trail diislil 2017 a. on ka bamperi all osas plastikkate. Soojaks läheb talvel ka ilma plastikkateta. Aga kui kate on ees, siis hakkab välisõhu termomeeter valetama umbes 5-6kraadi sõidu ajal sooja mootoriga
Re: Autoteema
Lemet kirjutas:Berlingol näiteks tuleb suveks bamperi alaosas olev plastikkate jahutuse huvides maha võtta. Vaadake linna vahel- 95% autodedt sõidab suvi läbi selle kattega.
Kui Saksas pannakse masinale haagisekonks haagiselamu vedamiseks, siis eemaldatakse mootori põhjakate, et mootoriruumis oleks parem jahutus kuuma ilmaga.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autoteema
OLAVI kirjutas:Lemet kirjutas:Berlingol näiteks tuleb suveks bamperi alaosas olev plastikkate jahutuse huvides maha võtta. Vaadake linna vahel- 95% autodedt sõidab suvi läbi selle kattega.
Kui Saksas pannakse masinale haagisekonks haagiselamu vedamiseks, siis eemaldatakse mootori põhjakate, et mootoriruumis oleks parem jahutus kuuma ilmaga.
Võidakse ju teha - aga kas selline nõue/viide ka auto kasutusjuhendis on?
Ps mõned nt kallavad paadi rippmootorisse talveks antifriisi - mõned võtavad talveks mootori jala koos reduktori ja veepumbaga hoopis ära ja viivad keldrisse või voodi alla

Re: Autoteema
Võidakse ju teha - aga kas selline nõue/viide ka auto kasutusjuhendis on?
Minule anti sellist tungivas vormis nõu VEHOs. Koos tähendamisega, et garantii kehtimiseks tuleks selliseid asju jälgida. Ja ei näe põhjust kahelda, seda enam, et ka sellel plastitükil on kõik tunnused kiireks mahavõtmiseks ja paigaldamiseks.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Autoteema
OLAVI kirjutas:Lemet kirjutas:Berlingol näiteks tuleb suveks bamperi alaosas olev plastikkate jahutuse huvides maha võtta. Vaadake linna vahel- 95% autodedt sõidab suvi läbi selle kattega.
Kui Saksas pannakse masinale haagisekonks haagiselamu vedamiseks, siis eemaldatakse mootori põhjakate, et mootoriruumis oleks parem jahutus kuuma ilmaga.
Sellele väitele tahaks viidet. Ma näinud hulgi saksast toodud autosid tehasekonksudega ja kõigil põhjakatted ilusti all.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist