Siiski ju võiks olla mingi väike kast hädapärase kraamiga olemas?
Autotehnikateema
Re: Autoteema
ei tea kas sobib siia teemasse.. aga mis nn "survival kit" võiks talvisel ajal autos alati olemas olla? Või on tänapäeval see suht mõttetu teema ja pigem ei lähe vaja? Mõtlesin, et paneks mingi labida ja sooja teki igaksjuhuks pagassi, aga naine muidugi ei taha mingit kola vedada kunagi 
Siiski ju võiks olla mingi väike kast hädapärase kraamiga olemas?
Siiski ju võiks olla mingi väike kast hädapärase kraamiga olemas?
Re: Autoteema
Gunny kirjutas:ei tea kas sobib siia teemasse.. aga mis nn "survival kit" võiks talvisel ajal autos alati olemas olla? ...
Eks ikka sama nagu igal talvel.
Kui harrastada öist sõitu libedatel maanteedel, siis peaks arvestama, et võib tekkida tarvidus ka maanteekraavis ööbimiseks.
Mõistlik on arvestada põhjamaist soovitust riietumisele, et kui auto klaasid purunevad ja inimesed ei suuda oma kohalt lahkuda, peaks olema sõidu ajal riietatud nii soojalt, et abi oodates surnuks ei külmuks. (Suurem riidetükk (tekk, lina) võib osutuda vajalikuks.)
Telefon teab olema kas taskus või kindlalt kinnitatud, et pärast õnnetust oleks telo käeulatuses abi kutsumiseks. (Paljakäsi on pimeduses autost lummepaiskunud telo otsimine vägagi vastik tegevus.)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autoteema
Olen ise ka näinud ühte talvevarustust. Tagavararehvi juures oli väike labidas, villane tekk ja 1l. jäägerit.
Re: Autoteema
Täis akuga telefon, lumelabidas korralik(mul lühike, alumiiniumkühvliga Fiskars ja on ikka vaja läind), pukseerköis(mul on see äind maasturis, samuti kasutsust leidnud), ilmselt on hea asi survival tool mingi(turvavöö lõikur, klaasipurustaja jms., mul ei ole üheski autos), multitool korralik(nahkmees, viktorinoks, sisekaitse operatiirügement vms.).
-
muruniiduk
- Liige
- Postitusi: 463
- Liitunud: 18 Nov, 2021 15:21
- Kontakt:
Re: Autoteema
moscito kirjutas:Olen ise ka näinud ühte talvevarustust. Tagavararehvi juures oli väike labidas, villane tekk ja 1l. jäägerit.
Tõenäoliselt on kõik kursis. Alkohol võib anda sooja tunde, siis tegelik tulemus on vastupidine. Keha hakkab rohkem sooja kaotama, ohtlikus olukorras tuleks pigem seda vältida ja pigem panna midagi söödavat sinna, et keha hoopis saaks energiat, mitte ei kulutaks.
Re: Autoteema
Selline vähema soolaga (2,8%) gaasikeskkonda pakendatud vorstipakike asendab kena söögikorda kahele inimesele (kui põhjalikult närida ja aeglaselt süüa) ja võib autos kasvõi terve talve kaasa sõita ja kannatab ka suvel Hispaaniasse edasi/tagasi otsa. Katsetatud.
(Õllesnäkid, oma isegi kordades suurema soolasisalduse tõttu, ei ole nii sobivad hädaeineks.)
https://www.selver.ee/snakk-parmigiano- ... a-noo-85-g

(Õllesnäkid, oma isegi kordades suurema soolasisalduse tõttu, ei ole nii sobivad hädaeineks.)
https://www.selver.ee/snakk-parmigiano- ... a-noo-85-g

Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autoteema
Mul on autos talvel väike lumelabidas, korralik taskulamp, korralik puss, väike matkakirves ja tuletegemise vahendid.
Re: Autoteema
Talvel autos lisaks - lumelabidas, lamp, paksud töökindad, energiaks Lockets karamell, paaki alla 1/3 ei lase.
Aastaringselt - Šveitsi (päris) armeenuga, tulemasin, koormakate (3x4?), veoköis, kindad, väike spinningukomplekt, 2-3 kilekotti, käterätipaber.
Kuna auto uus, siis praegu veel akujuhtmeid ei kasuta.
Aastaringselt - Šveitsi (päris) armeenuga, tulemasin, koormakate (3x4?), veoköis, kindad, väike spinningukomplekt, 2-3 kilekotti, käterätipaber.
Kuna auto uus, siis praegu veel akujuhtmeid ei kasuta.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Re: Autoteema
asjalik varustus on tore. vahel läeb üht-teist vaja ka.
aga päriselus on nii, et kui olukord kehv, siis jätad auto maha ja kõnnid ligema tsivilisatsioonini.
ja kui kõnnitud ei saa, siis tõenäoliselt ei saaks ka nooblit varustust pruugitud.
ilmale vastav riietus on vajalik ja laetud mobla lisab mugavusi ja turvalisust.
aga päriselus on nii, et kui olukord kehv, siis jätad auto maha ja kõnnid ligema tsivilisatsioonini.
ja kui kõnnitud ei saa, siis tõenäoliselt ei saaks ka nooblit varustust pruugitud.
ilmale vastav riietus on vajalik ja laetud mobla lisab mugavusi ja turvalisust.
Re: Autoteema
See viimane avaldus toob hoobilt meelde Padaoru...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Autoteema
Tunnistan ausalt, et oma auto "lisavarustuse" hulka ei osanud lugeda ilmale kohast riietust ja laetud telefoni.
Viimane läheb mul nagunii sisse istudes kaabliga auto külge, kus kuvab Waze auto ekraanil ja samal ajal laeb akut.
Viimane läheb mul nagunii sisse istudes kaabliga auto külge, kus kuvab Waze auto ekraanil ja samal ajal laeb akut.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44186
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Kõige hädavajalikum asi on tegelikult piisavalt tugev puksiirköis, siis jääb vahest lõkke tegemine äragi.
Sõiduautot jõuab kraavist välja sikutada iga vähe toekam veoauto. Dziip tavaliselt mitte.
Olen pidanud kraavis külili olevat autot päästma - mööduma juhtus
õnneks Zil-157 peal olev postipuur. Selle esivintsiga vedasime auto välja nagu niuhti.
Teist korda sõitsin ise välja, kraaviperv polnud väga järsk ja autol polnud kahjustusi - nelivedu aitas, autol olid suverehvid veel all.
Lihtsalt enamik juhte ei vea köit kaasas ja mööduv rasketehnika on seeläbi teile kasutu.
Talvel ei maksa sõita väga õhukeses riides - räägin ühe loo.
Mul oli koolivend kaubijuht. Sõitis ühel pakaselisel ööl katusele. Hommikul möödasõitjad leidsid - surnud. Lahkamine tuvastas - alajahtumise tõttu. Avariist endast mingeid vigastusi polnud - ilmselt kaotas põrutusest teadvuse, kuna istus autos T-särgi väel, siis hommikuks külmus surnuks.
Sõiduautot jõuab kraavist välja sikutada iga vähe toekam veoauto. Dziip tavaliselt mitte.
Olen pidanud kraavis külili olevat autot päästma - mööduma juhtus
õnneks Zil-157 peal olev postipuur. Selle esivintsiga vedasime auto välja nagu niuhti.
Teist korda sõitsin ise välja, kraaviperv polnud väga järsk ja autol polnud kahjustusi - nelivedu aitas, autol olid suverehvid veel all.
Lihtsalt enamik juhte ei vea köit kaasas ja mööduv rasketehnika on seeläbi teile kasutu.
Talvel ei maksa sõita väga õhukeses riides - räägin ühe loo.
Mul oli koolivend kaubijuht. Sõitis ühel pakaselisel ööl katusele. Hommikul möödasõitjad leidsid - surnud. Lahkamine tuvastas - alajahtumise tõttu. Avariist endast mingeid vigastusi polnud - ilmselt kaotas põrutusest teadvuse, kuna istus autos T-särgi väel, siis hommikuks külmus surnuks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
Mis siis vanemas autos igapäevaselt kaasas?
Pudelid jahutusvedelikuga ning mootoriõliga, labidake, puksiirkõis, akujuhtmed, taskulamp, kaks ballooni rehviparandusvahtu. Aastat 5 tagasi veebruaris õnnestus ämma juurde sõites maal esiratastega väga korralikult pehmesse pinnasesse kinni jääda ning masina väljasaamine oli hirmus vaev. Sai siis endale lubatud "Ei kunagi enam nii" ning Fixuse poest ostetud spetsiaalsed krobelised plastplaadid ning need pagasiruumi pandud. Läks mõõda üle veidi 5 aasta ning tänavuse 23. veebruari jäävihma ajal õnnestuski neid järjekordsel ämma juurde sõidul kasutada, et auto läbimatuks muutunud teelõigult (sile jää + veekiht) minema saada.
Talvine sõit ja õhuke riietus. Selle kohta kuulsin kunagi loo, kus 1990.-ndatel aastatel keegi kodanik otsustas värske Prantsuse autoga (Peugeot?) külmal talveilmaga Tallinnast Tartusse sõita. Kuna auto oli uus ja moodne ning soe, siis eriti talveriideid kodanik selga ei raatsinud panna. Kõik oli kena, aga mingi tootjapoolse defekti tõttu tuli sõidu ajal ära mootori karterikork. Õli voolas välja ning mootor jooksis kinni, auto jäi seisma ning muutus külmaks. Autoomanik hüppas siis maantee peal triiksärgiga ringi, kuni õnneks ära päästeti.
Hakates nüüd karge ilmaga kuhugi kaugemale sõitma, tuleb antud lugu meelde ning mõtlen, kas riietus on piisavalt hea.
Pudelid jahutusvedelikuga ning mootoriõliga, labidake, puksiirkõis, akujuhtmed, taskulamp, kaks ballooni rehviparandusvahtu. Aastat 5 tagasi veebruaris õnnestus ämma juurde sõites maal esiratastega väga korralikult pehmesse pinnasesse kinni jääda ning masina väljasaamine oli hirmus vaev. Sai siis endale lubatud "Ei kunagi enam nii" ning Fixuse poest ostetud spetsiaalsed krobelised plastplaadid ning need pagasiruumi pandud. Läks mõõda üle veidi 5 aasta ning tänavuse 23. veebruari jäävihma ajal õnnestuski neid järjekordsel ämma juurde sõidul kasutada, et auto läbimatuks muutunud teelõigult (sile jää + veekiht) minema saada.
Talvine sõit ja õhuke riietus. Selle kohta kuulsin kunagi loo, kus 1990.-ndatel aastatel keegi kodanik otsustas värske Prantsuse autoga (Peugeot?) külmal talveilmaga Tallinnast Tartusse sõita. Kuna auto oli uus ja moodne ning soe, siis eriti talveriideid kodanik selga ei raatsinud panna. Kõik oli kena, aga mingi tootjapoolse defekti tõttu tuli sõidu ajal ära mootori karterikork. Õli voolas välja ning mootor jooksis kinni, auto jäi seisma ning muutus külmaks. Autoomanik hüppas siis maantee peal triiksärgiga ringi, kuni õnneks ära päästeti.
Hakates nüüd karge ilmaga kuhugi kaugemale sõitma, tuleb antud lugu meelde ning mõtlen, kas riietus on piisavalt hea.
Re: Autoteema
Kapten Trumm kirjutas:Kõige hädavajalikum asi on tegelikult piisavalt tugev puksiirköis, siis jääb vahest lõkke tegemine äragi.
Sõiduautot jõuab kraavist välja sikutada iga vähe toekam veoauto. Dziip tavaliselt mitte.
...
Kui hoolida autost, siis mitte lihtsalt "tugev nöör" vaid "veniv puksiirköis" millised venivad kuni 30%.
http://www.viitanet.ee/et/c/venivad-puksiirkoied
https://isplice.ee/tootekategooria/puksiirkoied/
Ise kasutan 12m pikka (pukseerimiseks kahekorra) sest see ei tekita lööki ja saab piisavalt hoogu võtta.
Oma väikse autoga, sai ühel öösel kunagi isegi kiirabi teele tagasi veetud.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autoteema
Taskulambi asemel soovitaks ikka pealampi, alumiiniumjurakas hammaste vahel on ikka nõme nokitseda millegi vajaliku kallal. Külmas tiksumise jaoks on mul pagassis magamiskott, mis jäi mingist ajast sinna laiskusest, kartsin, et äkki läheb hallitama vms a ei juhtu mitte midagi kui aasta otsa kaasas on. Telefoni laadimiseks kaabel ka.
akf Trummi lugu surnuks külmunud inimesest pani täitsa mõtlema, olen ka kohanud inimesi kes koorivad tln-trt otsaks ennast trussikuteni paljaks pmst, no milleks?
ok hästi seljas istuva pinsaku ja mantliga on tõesti pisut ebamugav roolida, juu siis tuleb riskida
akf Trummi lugu surnuks külmunud inimesest pani täitsa mõtlema, olen ka kohanud inimesi kes koorivad tln-trt otsaks ennast trussikuteni paljaks pmst, no milleks?
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline