autoasjanduses edasijõudnud kasutavad pidurdamisel ka langevarje nagu sõjalennukid maandumisel! pole seda uurinud oma lohakusest aga oma silmaga näinud, huvitab just langevarju päästemehhanism; kas automaatselt piduripedaali puutudes või eraldi päästik?
eks kiirelt sõitvatel autodel on ka pidurite peale mõeldud; suuremad veljed et saaks suuremad pidurikettad panna, mitmekolvilised suppordid jne. laiem rehv et oleks ikka vedamist-pidamist. isegi Lada Samara esipidurikettad said hõõguma kui tahtmist oli! eks autoinsenerile antakse konkreetne lähteülesanne, mingite tolerantsidega muidugi! ja insener muudkui joonestab ja joonestab ja teeb äkitselt isegi prototüübi valmis; aga siis lendab peale autofirma finantsosakond et projekt liiga kallis toota ja hakataksegi superautot kohitsema. kohitsemise tulemusena väljubki tehasest odavam "rahvaauto".
30000rpm. nagu lp kaasfoorumlane mainis et kolbmootoril tohutud kiirendused joonliikumisel; ja usun et selle kiirenduse all mõtles ka negatiivset kiirendust mis on sama suur sest mingi hetk peab kolb ju ka seisma jääma ja vastassuunalist liikumist alustama. sama jutt ka gaasijaotusmehhanismi kohta. kolb saab klapiga kokku kõrgetel pööretel, ja just tänavautol; täitsa tavaline asi kui vale käik sisse raiuda "kas raskem või kergem käik, ei tea". klapivedru lihtsalt ei jõua klappi eest ära lükata; ja jälle inerts, lahenduseks kergemad erisulamist klapid ja kergemad vedrud jne. see kõik ju maksab, NASA tehnoloogia. F-1 peaks jah kasutama gaasijaotusmehhanismis suruõhku juba aastaid; täpsemat tehnilist protsessi ei tea ja pole otsinud kah, arvatavast sõjasaladus; kui keegi teab siis võiks lingi visata, palun!
turbiinmootor ka F-1 kasutusel olnud, vähemalt ühes tiimis, aga loobuti vist samal hooajal. kõik oli vinge, võimsusest puudu ei tulnud, aga oli üks "aga"! AKF-d leiavad vast ise selle "aga" üles.
P.S. milneti naljanurgas üks akf kirjutas et parim nali on milneti "autoteema"! ei ole nõus; "naljanurgas" on ikka "jalaga persse" naljad; aga autonurgas ikka peenike "inglise huumor"

. millele AKF Speedsta väide tugineb? lajata siis oma nn "aprilli teesid" ette, võib ka soomusauto katuselt
