Venemaa majandus ja sanktsioonid I

Kõik käimasolevast sõjast
Suletud
Roamless
Liige
Postitusi: 4120
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Roamless »

Kuni Venemaa pole absoluutselt lukus, iga inimene sunnitööline talongitoidu peal, siis on oht sisemiseks mõrenemiseks.
No nagu majandusanalüütikud ütlevad, vaatame, mis Venemaal toimub aasta pärast, lisaks on nö Venemaa Lääne osa ja küllaltki arvukas keskklass harjunud hästi elama ja ega ka enamikes linnades oli elu olu suht rahuldav, kui mitte arvestada allakäinud monolinnasid või külasid. Ehk mingi aeg on kindlasti venelased nõus kannatama ka toidutalonge, kuid see aeg ei ole piiritu, Putin hoidis riiki ohjes just sellega, et hoolimata massilistest vargustest, valitses mingi stabiilsus ja penskarid said ka oma väikse pensioni eest ära elada, rääkimata keskklassist. Patriotism on tore, kuid leiva peale sa seda ei määri, eriti kui ka leiba ise hakatakse talongide alusel väljastama (loe defitsiidi tingimustes lihtsalt pole saada) ehk reaalsuses võivad jõuda selleni, et ka nõuka aeg tundus lausa mõnus, ees ootavate aegade valguses. Ja isegi, kui hiinlased toovad seadmeid, et asendada osa tootmist, siis esiteks nad ei suuda asendada kogu Lääne sisseseadet ja teiseks nende tulemine võtab ca viis aastat, kui mitte rohkem aega, et näiteks hakata kohapeal autosid tootma ja ka siis jääb küsimus kiipidest ja muust, sest ka hiinlased kasutavad oma autodest Läänes või kasvõi Taiwanis toodetud kraami.
Ahjaa, me ei rääkinud reisilennukitest, mida Hiina ei tooda, et hakkavad siseliinidel lendamiseks lennuvälja nurkades roostatavaid vanu JAKe ja Tu-sid üles putitama?
Viimati muutis Roamless, 07 Mär, 2022 10:03, muudetud 1 kord kokku.
Unforeseen consequences
kalvis
Liige
Postitusi: 1443
Liitunud: 03 Aug, 2014 9:49
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas kalvis »

See maksejõuetuse info ehmatab ka kolmandad sanktsioonidega mitte ühinenud riigid kiirelt eemale. Kui ikka kõvas rahas ei maksta asjade eest siis parem müük kinni panna kui väärtusetuid rublasi saada.
Hiina suunal ehk õnnestub asja käigus hoida, kuid seal on logistilised probleemid.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42800
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Kriku »

trs kirjutas:Interneti väljalülitamine pikas plaanis polegi ilmselt vajalik, sest ei suuda tiblastaanlased toota algusest lõpuni ühtegi seadet, millega internetti kasutada :mrgreen:
See on nüüd küsimus sellest, mida on võimalik Hiinast või Hiina kaudu importida.
krebalo
Liige
Postitusi: 39
Liitunud: 11 Mai, 2015 9:54
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas krebalo »

Jälgin pikemat aega ühe tavalise vene poisi Youtube kanalit. Ta on selline, kes püsib "poliitiliselt" võimalikult neutraalne ja näitab inglise keeles, milline on tavaline elu Vene linnades. Viimases kahes videos räägib enda vaates, mida lääne firmade lahkumine tähendab ja kaasa toob: https://www.youtube.com/watch?v=NFcmAkoHD1Q

Loomulikult meelitab selline video kokku kasulikud idioodid ja/või trollid.

EDIT: keda huvitab, siis siin on tema tagasivaade 2015 Putini määratud lääne toidu sanktsioonidele: https://www.youtube.com/watch?v=nrLwLuWv7rA
Viimati muutis krebalo, 07 Mär, 2022 10:52, muudetud 1 kord kokku.
an2
Liige
Postitusi: 2142
Liitunud: 04 Dets, 2020 9:25
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas an2 »

trs kirjutas:Aga ainuke võimalus ongi natsionaliseerida. Kahjuks mitte ainult välismaiste ettevõtete vara, aga edasi ka kodumaine eraomand. Muul moel ilmselt välja ei vea. Ja seejärel plaanimajanduse korras üritada midagi toota. Ilmselt on järjekordselt oma propaganda ja ajaloovõltsimise ohvriks langetud. Varsti selgub, et lisaks sõjaväele on ka siseriiklik tootmine täielik huumor, sest on unustatud NL aegadest, et sellistes oludes puudub edaspidi turumajandusele omane motivatsioon. Mida kauem nad nende lüketega venitavad, seda rohkem jõutakse ettevõtetest tehnikat ära varastada, või muul moel rahaks teha. Tõsine defitsiit kõigis valdkondades tuleb nagunii. Autode tootmise jms võib ära unustada, sest tänapäeva auto(isegi tiblastani turule toodetud VAZ jms kraam oli lääne tehnika) ei ole karpamootoriga mosse, mille kõige keerulisem elektrooniline detail on suunatulede relee. Ka selle vanakooli mosse tootmiseks tuleb uuesti tehased ja liinid luua iga üksiku detaili jaoks. Enne tuleb aga luua liinid tootmisseadmete tootmiseks jne. Kõigepealt tuleb aga tagada elementaarsete tarbekaupade tootmine sellistes tingimustes.
Interneti väljalülitamine pikas plaanis polegi ilmselt vajalik, sest ei suuda tiblastaanlased toota algusest lõpuni ühtegi seadet, millega internetti kasutada :mrgreen:


Natsionaliseerigu, kahjunõue kaetakse arestitud varade arvelt. Kaua need välismaised masinad ilma uute varuosadeta ei tööta. Mõni meistrimees putitab mõne masina tööle aga suures plaanis ei aita see midagi.
Runkel
Liige
Postitusi: 3589
Liitunud: 07 Sept, 2017 22:39
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Runkel »

Venemaa reitingutest:
S&P on langetanud reitingu CCC- tasemele
Moody's: Ca
Fitch hoiab veel B tasemel negatiivse väljavaatega.
Seega "rämpsu" ja "maksejõuetuse eelne" tase. Reitinguid muudetakse nüüd tihti.
https://www.reuters.com/business/finance/moodys-cuts-russia-rating-ca-rise-default-risk-2022-03-06/
Pilt
_dumbuser_
Liige
Postitusi: 2367
Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas _dumbuser_ »

EUR - rubla on 1:153
Samas on ka selline artikkel PM (tasuline) - Kui venelaste raha polegi päriselt raha : https://wallstreetjournal.postimees.ee/ ... paras-sokk
Originaal ise WSJ - https://www.wsj.com/articles/if-currenc ... 1646311306
RaidoSV
Uudistaja
Postitusi: 5
Liitunud: 22 Mär, 2017 15:59
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas RaidoSV »

Turist 47 kirjutas:Väga täpselt mäletan, et paar nädalat tagasi kõik, amidega eesotses, hoiatasid sanktsioonide eest, külastasid Kremlit, palusid, tegid midagi veel.
Koristage ainult oma kola Ukraina piiridelt ja püüdke teeselda, et te olete inimesed.
Need irvitused Kremlist ja avalikud mõnitused meedia vahendusel on samuti meeles. Heatahtliku inimesena soovin - kõrbege rsk., "mida halvem, seda parem" :roll:
Ja tundub, et sanktsioonid on tõhusad - palju see Ukrainale abiks on, ei tea. Vast ikka on, abiks.
Mõne päeva eest pakkusin/arvasin, et rublik on mai pühadel 150 usd eest. See võis olla alapakutud.

TV, miski saade täna, rääkis Eestis olevatest ühendustest/organisatsioonidest/grupeeringutest, kelle arvates sanktsioonid venele olevat liiga karmid ja Ukraina "sõjakäik" ei saavat nii kole olla kui Läänemeelne meedia kajastab.
Kogutakse "näoraamatu" keskkonnas mõttekaaslasi, ideid. Mingid nimed isegi olid, aga ma ei keskendunud, fakti põhiselt, meelde jätma.
Midagi oli veel. Nunuuh :evil:


Hetkeks oli 153 ruubikut euro eest. Vabalangus on ees kolmapäeval.

Äri peab käima, aga vereringe on hetkel nässus...
Arvestades millised summad on Mordorisse investeeritud, siis ok ühekordne kahjum on äririsk, aga kaks korda sama teha oleks juba lollus.
Kõik lääne vähegi nägu päästa soovivad ettevõtted hakkavad Kasastani ümber kolima ja sealtkaudu hakkabki liikuma kogu kauba, teenuste ja äriline transiit.
Kalakala
Liige
Postitusi: 586
Liitunud: 25 Aug, 2014 7:33
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Kalakala »

Roamless kirjutas:
Autode tootmise jms võib ära unustada
Mis puudutab autode tootmist, siis üks variant, millest uhkelt putinistidest venelased kiresid, on see, et tulevad hiinlaste autod, mis on tegelikult juba ka päris head, kuid tõenäoliselt seoses rubla kotti kukkumisega, saab nende Hiina autode hind lihtsalt selline olema, et venelased ei saa neid endale lubada, ilma riiklike subsideerimiseta, mis on aga Vene majandust vaadates suht ebatõenäoline. Seega mingid Hiina autod ei ole päästetee ja jutt, et hakkavad ala Mersule ise osi tootma, kuulub juba haige sonimise valdkonda. Isegi, kui nad suudavad neid Mersusid ja Bemme pikas perspektiivis liikvel hoida, siis parim näide on Kuuba, kus vuravad ringi mosse osadega 50-ndate ameeriklased ehk siis Lääne autost jääb alles kere, kõik muu on "kohalik garaaž" ning mingeid "kiipe ja mugavusvarustust" ei maksa otsida.
Ja siiani on sügavalt arusaamatu, mismoodi nad vallutatud alasid, rääkimata oma riigist, hakkavad üleval pidama? Nagu ütlesin ühele kohalikule putinistile, et mina ei tea, mis aladel hakkab asuma ja kui suur on teie "russkie mir", kuid tean, et see "mir" hakkab väga palja p...sega olema. :D :D :D

Kuskil 2006...2008 tegelesin intensiivselt lääne autotööstusele Vene kohaliku tarneahela loomisega. Vene seadused nõudsid kõigilt autotootjatelt, kes kohalikul turul müüa tahavad järjekindlat tarneahela lokaliseerimist, muidu saad tollid kaela. Seda tehti ka. Usun, et tänaseks on kuskil 50% komponentidest kindlasti kohalik toodang, millest veel kaks nädalat tagasi lääne automarke kokku pandi. Sellistel markidel nagu Renault Logan, mida pandi kokku endises Moskvitchi tehases Moskvas, ka rohkem. Hiina markide koosteliinid olid juba siis töös ja neid pandi kohapeal kokku. Vaatamata sellele ei õnnestu kindlasti täna ühtegi autot täiesti valmis teha ainult kohalikule tarneahelale toetudes. Selle jutu mõte on selles, et idee, et Venemaal saab töötava auto otsast lõpuni ise valmis teha ei ole täiesti ogar. Saab küll, kui ümber seadmiseks ja ümber projekteerimiseks on piisavalt aega. See, et nad täna kõike ise ei tee on puhtalt ratsionaalne otsus. Keegi kuskil ei tee. Kaliningradis asuv Avtodor on tõestus selle kohta, et saavad hakkama küll. See on puhtalt vene raha peal loodud vene firma, mis paneb täna litsentsi alusel kokku BMWsid. Kusjuures käiguosa on tugevdatud, et lööks vene teedel paremini vastu. Mingi hetk nad panid isegi Hummereid kokku.
aero+
Liige
Postitusi: 178
Liitunud: 29 Juun, 2007 0:15
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas aero+ »

Jutt et Vene autotööstus saab ise auto valmis ehitada on ogar. Vene autotööstus on 20 aastat alltöövõtjana ehitanud General Motorsi ja viimasel ajal PSA toodangut või nende modifikatsioone. Sanktsioonidega läheb ka tehniline know-how ja igasugume elektroonika. Võin isegi väita et isegi Prantsusmaa ei suudaks ise nullist, kodumaise tehnoloogia põhjal seeriaautot toota. Veelvähem Venemaa.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5589
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Gideonic »

aero+ kirjutas:Jutt et Vene autotööstus saab ise auto valmis ehitada on ogar. Vene autotööstus on 20 aastat alltöövõtjana ehitanud General Motorsi ja viimasel ajal PSA toodangut või nende modifikatsioone. Sanktsioonidega läheb ka tehniline know-how ja igasugume elektroonika. Võin isegi väita et isegi Prantsusmaa ei suudaks ise nullist, kodumaise tehnoloogia põhjal seeriaautot toota. Veelvähem Venemaa.


Kuskilt jäi meelde ka et need otse Venemaalt allhangitud osad olid kaunis eranditult lihtsamad jupid.
Kasutaja avatar
ermot
Liige
Postitusi: 1030
Liitunud: 25 Dets, 2011 15:33
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas ermot »

Huvitav, kas sellega püütaks nüüd kõik välisinvesteeringud kontrolli alla saada? Metsik bürokraatia, ma ütleks.

Venemaa Rahandusministeerium on moodustanud välisinvesteeringute jälgimiseks allkomisjoni
В Минфине создали подкомиссию по контролю за осуществлением иностранных инвестиций
https://tass.ru/ekonomika/13990403

"Venemaa rahandusministeeriumi juurde on moodustatud residentide välistehingute ja välisvaluutatehingute lubade väljastamise allkomisjon. Seda juhtis ministeeriumi juht Anton Siluanov, teatas osakond.

"Vene Föderatsiooni välisinvesteeringute kontrollimise valitsuskomisjoni on moodustatud allkomisjon, mida juhib rahandusminister Anton Siluanov. - märgitakse teates.
Finantsstabiilsuse ja ettevõtluse tegevuse toetamise tagamiseks on allkomisjonil õigus väljastada elanikele lube tehingute tegemiseks välismaiste isikutega, aga ka valuutatehingute tegemiseks,“ seisis avalduses.


Viide õigusaktile №81 "О дополнительных временных мерах экономического характера по обеспечению финансовой стабильности Российской Федерации": http://publication.pravo.gov.ru/Documen ... angeSize=1

МОСКВА, 7 марта. /ТАСС/. Подкомиссия по выдаче разрешений на осуществление сделок резидентов с иностранными лицами и валютных операций создана в Минфине России. Ее возглавил глава министерства Антон Силуанов, говорится в сообщении ведомства.
"Создана подкомиссия правительственной комиссии по контролю за осуществлением иностранных инвестиций в Российской Федерации, которую возглавил министр финансов Антон Силуанов. Для обеспечения финансовой стабильности и оперативной поддержки бизнеса подкомиссия наделена полномочиями по выдаче разрешений на осуществление резидентами сделок с иностранными лицами, а также валютных операций", - отмечается в сообщении.
No one said survival was fun.
Xender
Liige
Postitusi: 1797
Liitunud: 16 Mär, 2005 23:15
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Xender »

Teoreetiliselt oleks palju asju võimalik. Praktikas aga :

Auto ümber projekteerida, avada puuduvate komponentide tootmine, muuta tootmise protsesse jne. Sealjuures on lahendamata ka praeguste tehase lääne sisseseade hooldusprobleem. Arvatavasti võtaks see asi aega päris mitu aastat.

Põhiline küsimus jääb aga, et kes seda teeks ja mis vahenditest? Samuti kes selle kõik organiseerib?

Mu üks sugulane kes kunagi tegeles Lada tootmisega, oli seal mingi tootmisinsener vms. ütles, et puhtalt Venemaal tootmise ülesseadmine - Fiatiga lepingu sõlmimisest, kuni selleni, et viimane komponent oleks Venemaal tehtud ning ka enam vähem töötaks, läks pea 10 aastat.

Lada on oluliselt lihtsam auto ja ütleme ka ausalt, ükskõik kui sitt polnud ka NSVLi tööstus, oli see kõvasti suutlikum kui Venemaa oma selliste masstaapsete probleemide lahendamisel.

Pigem realistlikum oleks mõni hiina auto litsents osta koos terve tehase sisseseadmega.
_dumbuser_
Liige
Postitusi: 2367
Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas _dumbuser_ »

Kalakala kirjutas:See, et nad täna kõike ise ei tee on puhtalt ratsionaalne otsus. Keegi kuskil ei tee. Kaliningradis asuv Avtodor on tõestus selle kohta, et saavad hakkama küll. See on puhtalt vene raha peal loodud vene firma, mis paneb täna litsentsi alusel kokku BMWsid. Kusjuures käiguosa on tugevdatud, et lööks vene teedel paremini vastu. Mingi hetk nad panid isegi Hummereid kokku.


Justnimelt "paneb kokku" aga kõiki tükke mida kokku panna ei ole nad võimelised ise tegema. Seega tehakse mingi "downgrade" aga moodsatel masinatel pole vist ühtegi nö elutähtsat osa mida mõne protsessori abil ei juhita. Ja neid ei kipu varsti enam olema. Jah sa saad aknamootori asendada vändaga aga kõiksugu andurid ei ole nii lihtsalt asendatavad. Ja neid on seal mootoris ikka päris mitu. Tõenäoliselt saab need mingi takistiga asendada, et signaali simuleerida aga see tähendab, et asi ei tööta nagu vaja, kuskil läheb midagi kuumaks, kuskil on küttesegu vale, mingi teine osa/sõlm on rämeda ülekoormuse all jne. Ja ma tugevalt kahtlen, et neil moodsatel masinatel on igaks juhuks tehtud kahe või kolmekordset üledimensioneerimist. Ehk siis valmis asi on nagu seal muumia juures olnud tank mis sõidab ise kohale aga siis minestab sinnasamma ära.
Aspelund
Liige
Postitusi: 1218
Liitunud: 04 Mai, 2005 10:45
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Postitus Postitas Aspelund »

Kamza läheb absoluutse lihtsustamise teed.

https://motor.ru/news/kamaz-engines-rum ... 3-2022.htm

Uus mootor, mille lihtsustamisest nad räägivad, on КАМАЗ 910, Liebherr D946 koopia.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: GertS ja 8 külalist