Teeme ühe hästi tuima arvestuse.kuldar81 kirjutas:Hetkel on hävitatud üle 2600 maal liikuva tehnika ühiku + lendavad. Kas kellelgi on ülevaadet palju seda kola sinna piiri taha enne üldse veeti? Olen näinud palju filme selle kola liigutamisest ja kindlasti pole kõik filmile saadud, aga 2600 ühikut tehnikat on ikka väga väga palju mida kaotada.
Raudteejaamade haruteede pikkuse kaudu tuletatud ešeloni pikkuseks paneme maks 65 tavalist vagunit (nb kui koosseisus on pikad plaadid või madala portega või konteinerialused (2*40ft), siis on koosseis veelgi lühem. Kuigi tee peal võib olla pikema haruteega jaamu, siis teele selliseid 75-80-90 vagunit koosseise pannes tuleb talle arvestada TÄIELIKU rohelise koridorina, sest ta ei mahu haruteid vabastama vahejaamades. Selline jama keeraks aga pea peale vaat et kogu raudteevõrgu kui mitte ainult tsiviilosa.
Nii. Maksimum 65 standard pikkusega vagunit, sealt maha 3-4 isikkoosseisu vagunit ja sõltuvalt oludest ka kuni 10 kinnist furgoonvagunit lisavarustuse-vmt ja/või laskemoona jaoks. (Rakette on toodud laadimise hõlbustamiseks ja samas varjamiseks ka puisteaine (süsi, killustik vmt) alt avatavate luukidega kõrgeis vaguneis. Ehk siis koosseisus võiks eeldada olema keskmiselt 40-45 vagunit tehnika jaoks ja siis eeldatavalt nii samapalju on ka tehnikat seal peal. Kui autosid veel sokutatakse koos sabade-kungide-kärudega kuidagigi poolteisekaupagi ehk, siis broned on kõik vagunitel ühekaupa (nb! vagunite kandevõime!).
Jaga nüüd ise 2600/45= 57,(7). Ehk siis nende numbrite korral tuleks arvestada pea 60 täisraudteekoosseisu ulatuses tehnika hävinemisega. (Võrdluseks: üks koosseis 60 vagunit naftaprodukte on ca 50t*60vagunit 3000 tonni. Kui venelastel on praegu 600 000 tonni naftat Lääne-Euroopas merel laevadel mahalaadimise ootuses, siis see on 200 raudteekoosseisu sadamasse toomist. Oli vist 8 laeva, mis ootavad müümist ja/või maha võtmistki, aga sadamad ei võta sissegi neid, seisavad merel. Mingi teine vere naftamüüja (Surgutneft? vb) pakkus 800 000 tonni naftat, mis olevat hoiustatut Balti sadamates. See on veel ca 275 koosseisu...
Et kui võtta aluseks number 2600, siis:
Üks tehnikaühik istub 40ft+20ft pikkusel vagunil, siis see rong või kolonn vmt on ikka oioioi kui pikk..... ca 20 meetrit*2600 teeb pea 52 km koosseisu. Lisaks veel muu varustus. See asi raudteel võib kenasti 70km pikk olla.