Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Walter2 kirjutas:
Some kirjutas:Jumperil lihtsalt tuleb istet reguleerides enne mugavat asendit tagumine sein ette, isegi kui seljatugi on püstises asendis. Aga jah, kui õnnestuks kõrgemaks seada siis see päästaks ka.

Sama teema ka teistes seinaga kuutkaubikutes - kui oled pikk, siis istet paika ei saa, pedaalid jäävad liiga lähedale ja kui üritadki istme taha sõita jääb seljatugi liiga püstiseks. Kõrgusesse reguleerimise varianti ma valikutest ei mäletagi..

Valikutes on ka juhikoha taguse vaheseina eendiga vaheseinad aga sirge standartne vahesein on baasvarustuses tavaliselt.
Kui suure õllekõhuga sakslane ei mahu rooli taha mugavalt istuma, siis sellist autot ta ei osta.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas:OLAVI paneb jälle oma teoreetilisi teadmisi, parem võiks kas postitamata olla või minna ja mõnda autot ka elusast peast vaadata.

Kas jälle on tegu funktsionaalse lugemisoskuse puudulikusega, sest kirjutasingi ju, et on olemas reguleeritavad istmed.
Mina ei kirjutanud, et "istet ei anna kuidagi reguleerida".
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Lemet kirjutas:
Mõni arvab ikka veel, et nahkmööbel on üleni kaetud ehtsa nahaga, paraku enamasti mitte, ainult see piirkond, mis kasutajaga kokku puutub.


Ja mõni ajab asjatundmatut kelbast. Kõik sõltub hinnaklassist. On odavama otsa mööblit, kus tõepoolest iste ja selg on nahast, alumine sokliosa ja seljatagune ring PVCst. Ja on tiba kallima otsa mööbel, kus eranditult kõik detailid on naturaalnahast. Ja siis on veel selline mööbel, mis on kunstnahast, aga on märksa kallim, kui keskpärane täisnahast mööbel. Sest mõni kunstnahk on selline, mille hinnaklass on kõvasti pealt 100 euro jooksev meeter. Samas kui mööbliks kasutatava naha saab piisavate koguste juures (üllataval kombel üldsegi mitte väga suure) kätte 6-7 euroga m²


Kõik õige. Volvo XC70, mis polnud uuena just kuigi odavauto, nahkistmed on tehtud nii, et seljatoe tagune on kunstnahast, samas see "sokkel" (istmepadja vertikaalne osa) on siiski päris nahast. Kummalisel kombel on ka keskkonsoolis olev käetugi kaetud jällegi kunstnahaga. Huvitava detailina on istmete ja uksepolstrite õmblused tehtud siksakpistetena, mis pidi meenutama pesapallikindla õmblusi.

Osadele automarkidele (nt Subaru ja Honda) "sünnib" nahksisu Eestis, vanasti asus vastav värkstuba Tondi ärikeskuse hoovil, linnapoolses otsas üks väike madal hoone.

Ja isegi premium markide naha kvaliteet on erinev, näiteks 1994 Mercedese nahksisu on palju kvaliteetsem (st vastupidavam) kui 2000 Volvo oma. Räägin seepärast, et mõlemad variandid on mul olemas. Lisaks on mersu nahk must (mida peaks päike paremini hävitama), Volvo nahk on helehall (mille peale kannatab ka suvel istuda).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas mart2 »

Kapten Trumm kirjutas:... Osadele automarkidele (nt Subaru ja Honda) "sünnib" nahksisu Eestis, vanasti asus vastav värkstuba Tondi ärikeskuse hoovil, linnapoolses otsas üks väike madal hoone...
Äkki sõnastad oma arvamuse paremini?
Eestis "sünnib" Subaru nahksisu, see viiakse Jaapanisseja USA-sse ning pannakse seal autodesse, mis mitmele poole maailmas laiali lähevad? Selline töömaht kohe? :shock:
Kui keegi tahab siin ise nahka sisse saada, siis võib-olla, kuid tehase-originaali osas luba kahelda...
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Lemet »

Kui keegi tahab siin ise nahka sisse saada, siis võib-olla, kuid tehase-originaali osas luba kahelda...


On olnud juhust esindusest müüdavatele tutikatele autodele valmistada...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Täpsustan - Subarule tuleb nahksisu kahest allikast - nii tehasest kui Eestist. Eestist tuleb siis, kui on sobiva konfiga mudel, kuid pole nahksisu, mida soovitakse.

Kuna jaapani tootjad on lisavarustuse hulgast paindumatud (toodetakse x konfiga autot, mitte eritellimusi), siis on selline asi paratamatu. Ka see istmesoojenduste paigaldamine Eestis pole haruldane. Seejuures osadel autodel pidi kogu juhtmestik olema juba ära veetud, aga puuduvad lülitid ja soojendusmatid.

Eestis paigaldatav nahksisu pannakse olemasolevate tekstiilistmete peale minuteada. Siinsamas asuvas töökojas. Kas ka tekstiilkate võetakse ära või pannakse sinna peale, kahjuks ei tea.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas mart2 »

Lemet kirjutas:
Kui keegi tahab siin ise nahka sisse saada, siis võib-olla, kuid tehase-originaali osas luba kahelda...

On olnud juhust esindusest müüdavatele tutikatele autodele valmistada...
Näed allajoonitul vahet? :mrgreen:
Sellest ka minu soovirus väide ümbersõnastada!
mart2 kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:... Osadele automarkidele (nt Subaru ja Honda) "sünnib" nahksisu Eestis, vanasti asus vastav värkstuba Tondi ärikeskuse hoovil, linnapoolses otsas üks väike madal hoone...
Äkki sõnastad oma arvamuse paremini?...


Eesmärk oli korrastada sisu, et vältida pikemaid vaidlusi hiljem ning mitte irvitada ega solvata, kuid läks nagu alati, kui ühest sõnast kaugemale ei loeta ... :cry:
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Et saada aimu, mida toob kaasa elektriautode osa suurenemine liikluses ja ettenäha, et mis ka meie autoomanikke tulevikus ees ootab, tasub vaadata muuhulgas ka Norra NAF pressiteateid.
(Sellistest teadmisest võib olla kasu ka oma isiklikke edaspidised transpordivalikud planeerides.)
https://kommunikasjon.ntb.no/presserom/ ... Id=2126680

Iga kümnes norralane ja 25 protsenti kõigist autoomanikest on NAF-i liige. See teeb meist ligi 500 000 liikmega Põhjamaade suurima huvi- ja tarbijaorganisatsiooni.

Keelatakse kodustest majapidamispistikupesadest elektriautode laadimine ja kodudesse tuleb paigaldada nõuetekohased laadimisjaamad.
https://kommunikasjon.ntb.no/pressemeld ... 27&lang=no
Nüüdsest peab kodus autot laadides olema laadimisjaam. - See muudab elektriautode laadimise ohutumaks ning see on oluline ja hea, ütleb NAF-i laadimise ekspert Jan Tore Gjøby.
Just paigaldustööstuse piibli uus versioon NEK 400 karmistab kodus laadimise nõudeid. Suureks muutuseks on nüüd see, et auto kodus laadimise alternatiivina on eemaldatud nii tavalised pistikupesad kui ka tööstuslikud pistikupesad. Nüüd peate paigaldama laadimisjaama, et saaksite oma autot kodus seaduslikult laadida.

- See puudutab ohutust, ütleb Gjøby, kes on osalenud uue paigaldusstandardi ettevalmistamisel. - Õigesti paigaldatud laadimisjaam on palju turvalisem laadimislahendus kui pistikupesa. See talub rohkem võimsust ja laadimisjaamadel on palju lisaturvafunktsioone, mis muudavad laadimise ohutumaks. Kõik vajalikud turvafunktsioonid on süsteemi sisse ehitatud, jätkab ta.

Õnneks pole ükski suurem süütaja elektriautot pistikupesast laadinud, kuid nii majade kui ka hoonete pistikupesades ja ülejäänud elektrisüsteemis on olnud palju kuumtöötlemise juhtumeid.

- Nõue laadimisjaamale välistab ülekuumenemise ja tulekahju ohu. Ohutusmarginaalid on olulised, et vältida ohtlikku elektriautode laadimist, selgitab Gjøby. - On palju neid, kes laadivad autot öösel, kui kogu pere magab. Seetõttu peame vähendama vigade ja võimalike tulekahjude tõenäosust miinimumini. Laadimisjaamades laadimine suurendab oluliselt ohutust võrreldes traditsioonilise pistikupesaga, ütleb NAF-i laadimisekspert.

Lisage oma auto eelarvesse laadimisjaam
Kui kaalute elektriauto ostmist ja teil pole kodus laadimisseadet, peate auto eelarvesse arvestama laadimisjaama paigaldamise.

- See on alati olnud hea mõte, kuid nüüd on teil tegelikult vaja seda ka kodus seaduslikuks laadimiseks, ütleb Gjøby.


Oslo teemaksud suurenevad elektriautodele 3 korda.
https://kommunikasjon.ntb.no/pressemeld ... 57&lang=no
Oslo teemaksud tõusevad keskmiselt 40 protsenti, kui uus Oslo paketileping heaks kiidetakse. - See näib olevat poliitikute meeleheitlik tegevus, kes ei kontrolli projektide kulusid, ütleb NAF-i vanemkommunikatsioonikonsultant Ingunn Handagard.

Elektrijuhtidel kolm korda kallim

Kokkuleppega lähevad mõned maksuringi läbipääsud elektriautojuhtidele kolm korda kallimaks. NAF suhtub kriitiliselt sellesse, et teemaksud tõusevad ka elektriautode puhul.

"Kui poliitikud panevad sisse teemaksu, ilma et inimesed saaksid samal ajal paremat ühistransporti kasutada, on praktikas tegemist lisakuludega inimestele, kellel pole muid alternatiive," ütleb Handagard.

2020. aastal tõi teekasutusraporti taga olev ekspertkomisjon välja, et linnapaketid vajavad aja jooksul stabiilset rahastamist. Nende tõusudega teevad poliitikud uuesti sama vea, usub NAF. Teekasutustasud on nii kõrged, et hoida liiklust samal ajal kui ka arenduste ja ühistranspordi rahastamist.

- Üha rohkem juhte ei suuda järjest suuremat arvet kanda. Kutsume üles arutelule, kuidas transpordiarendusi tulevikus rahastada. Suurenenud teemaksud on nüüd lahendus kõigele. Nii vastus küsimusele, kuidas poliitikud peaksid projektides suurenenud kulusid katma, kui ka vastus, kuidas inimesi ühistransporti saada, võtab Ingunn Handagard kokku.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
retti
Liige
Postitusi: 1427
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas retti »

Mis Volga on pildil ?
muis_XfcUDzZ.jpg
muis_XfcUDzZ.jpg (49.75 KiB) Vaadatud 1457 korda
Illike
Liige
Postitusi: 815
Liitunud: 15 Jaan, 2013 9:51
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Illike »

See on diiselmootoriga variant
retti
Liige
Postitusi: 1427
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas retti »

Illike kirjutas: 17 Juun, 2022 7:13 See on diiselmootoriga variant
Jah, see võib olla küll.
Huvitav, kus selline kapott välja võeti.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Selline punnis kapott paistab netis otsides olevat diisel-24 omapära. Kuna neid autosid komplekteeriti (v-a mootor, mis paigaldati Belgias) Gaz-i tehases, siis tundub, et selline kapott stantsiti neile valmis juba NSVL-s. NSVL neid ei toodetud, tehasest väljus auto ilma mootorita, käigukast pagasnikus ja sai oma Indenor-diisli peale Belgias, Scaldia Volga töökojas.

Pildil olev auto on tõenäoliselt välismaalt "suurele kodumaale" tagasi toodud välismaalt. Sellist asja võisid teha meremehed, diplomaadid ja taoline seltskond, kel oli valuutat.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
retti
Liige
Postitusi: 1427
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas retti »

Ei pea paika see akf Kapten Trumm jutt.Scaldia Volgad ikka täitsa tavalise kapotiga.
GAZ-24_Scaldia-Volga.jpg
GAZ-24_Scaldia-Volga.jpg (96.85 KiB) Vaadatud 1137 korda
Minu pildil kas mingi samkompunn või KGB "dogonjalka"
Kasutaja avatar
T-62
Liige
Postitusi: 888
Liitunud: 24 Juul, 2007 9:50
Asukoht: Pärnumaa metsad
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas T-62 »

Kuidas sa julged kahelda, kaptenihärra on isiklikult oma istmikuga tunnetanud kõiki volgasid ja teab alati kõike ja kõigist paremini.
Tegelikult ei veetud Nl-i ajal mitte midagi välja, mis oli pooleldi komplekteeritud, sama volgadega. Mootorid vahetati ja siis võidi bensiini sööjad tagasi saata, ka käigukasti ei visatud pakiruumi loksuma. Rohkem küll anektootide valdkond, aga iva on sees: Jaapan ostis NL-st rasketehnikat ja tööpinke, seda lihtsalt tooraineks, tuli odavamkui terase ja malmi sisseostmine.
Jälgides kõige targema traditsioone, siis viidet ka ei pane.

Natuke sõltub nägemus ka pildistamise nurgast ja varjudest.
retti
Liige
Postitusi: 1427
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas retti »

T-62 kirjutas: 18 Juun, 2022 14:16 Natuke sõltub nägemus ka pildistamise nurgast ja varjudest.
Vaatenurgad ja varjud ei muuda fakti et erinevalt tavalisest Volgast kapoti grofeeritud osa ulatub esiservani välja
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist