Luulu või tõsi
Luulu või tõsi
Sain mõnda aega tagasi rääkida ühe vanahärraga, kus mina olin pigem kuulajarollis. Vanahärra rääkis oma elust I Eesti Vabariigi lõpuaastail, hilisemast okupatsiooniajast, isa vangistamisest (kulaklus) ja sellega kaasnenud oma katkestatud kooliteest ning lõpuks teenistusest NA-s. Siit tulebki huvitavam osa, milles tahaks teada pädevamate foorumlaste arvamust - on see luulu või tõsi.
Nimelt rääkis see vanahärra (nimel pole tähtsust), et teenis praporšikuna 1960. - 70.ndatel aastatel Smolenski lennupolgus. Nagu tema jutust välja tuli, oli tema tööks raadoiside. Ta kiitles, et oli teinud oma teenistuse jooksul mitmeid "ratsettepanekuid" lennukite raadioside parandamiseks. Lennukiteks olid neil olnud Mig-19, hiljem ka Mig-21. Tema luges oma teeneks seda, et töötas välja (või siis täiustas) lennukite sideaparatuuri, mida nood pidasid maaga. Ta rääkis veel mulle, et tal oli tehtud see aparatuur selliselt, et tasus vaid vajutada mingit nupukest, kui side lennukite ning maa vahel lakkas ehk siis lendur jäi omapäi ja ei oleks suutnud piisavalt hästi orienteeruda. Oma jutus mainis ta ka sellist asja, et tal oli mitu korda tulnud peale tahtmine seda nupukest vahel vajutada (kättemaksuks oma eelneva elu põrguks tegemise eest), kuid jättis selle tegemata. Lõpuks läks ta ise erru, kuna tal tekkis päris tõsine konflikt väeosa osobistiga. Jutt oli muidugi tal pikem, aga tõin välja selle olulisema sisu.
Pealtnäha tundus see vanahärra normaalne olevat ja ta ei joo ka nagu üldse. Endas tekitab see asjaolu, et mingi musta minevikuga eestlane lubataks sellise salajase aparatuuri juurde, nagu sõjalennukid, veidi kahtlusi.
Nimelt rääkis see vanahärra (nimel pole tähtsust), et teenis praporšikuna 1960. - 70.ndatel aastatel Smolenski lennupolgus. Nagu tema jutust välja tuli, oli tema tööks raadoiside. Ta kiitles, et oli teinud oma teenistuse jooksul mitmeid "ratsettepanekuid" lennukite raadioside parandamiseks. Lennukiteks olid neil olnud Mig-19, hiljem ka Mig-21. Tema luges oma teeneks seda, et töötas välja (või siis täiustas) lennukite sideaparatuuri, mida nood pidasid maaga. Ta rääkis veel mulle, et tal oli tehtud see aparatuur selliselt, et tasus vaid vajutada mingit nupukest, kui side lennukite ning maa vahel lakkas ehk siis lendur jäi omapäi ja ei oleks suutnud piisavalt hästi orienteeruda. Oma jutus mainis ta ka sellist asja, et tal oli mitu korda tulnud peale tahtmine seda nupukest vahel vajutada (kättemaksuks oma eelneva elu põrguks tegemise eest), kuid jättis selle tegemata. Lõpuks läks ta ise erru, kuna tal tekkis päris tõsine konflikt väeosa osobistiga. Jutt oli muidugi tal pikem, aga tõin välja selle olulisema sisu.
Pealtnäha tundus see vanahärra normaalne olevat ja ta ei joo ka nagu üldse. Endas tekitab see asjaolu, et mingi musta minevikuga eestlane lubataks sellise salajase aparatuuri juurde, nagu sõjalennukid, veidi kahtlusi.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44016
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Siin just ühe teema all oli juttu, et eesti rahvusest inimesed on sõjalennunduses jõudnud kõige kaugemale just miskipärast NSVL-s
Jutt, et eestlasi NSVL ajal ei usaldatud, on täielik jama. Kui oma tutvusringkonnast rääkida, siis lennukite suunajaid, radarioperaatoreid, dessantnike ja muid keskmiselt "üle prahi" omaaegseid sõdureid on ikka omajagu, tavalisi jalaväelasi natuke ning stroibatnikke pole ühtegi.
Jutt, et eestlasi NSVL ajal ei usaldatud, on täielik jama. Kui oma tutvusringkonnast rääkida, siis lennukite suunajaid, radarioperaatoreid, dessantnike ja muid keskmiselt "üle prahi" omaaegseid sõdureid on ikka omajagu, tavalisi jalaväelasi natuke ning stroibatnikke pole ühtegi.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44016
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline