Hiina lõpetas järgmise vantidega koostöötamise projekti. Kamazi gaasil töötavad mootorid jäävad nüüd ära.
https://www.moscowtimes.eu/2022/09/01/k ... aza-a23796
Kuugli tõlge:
Hiina lõpetas KamAZ-i mootorite tarnimise
01.09.2022
Uuendatud: 01.09.2022
Changguo / Xinhua ventilaator ZUMA juhtme / TASSi kaudu
Hiina mootoriehitusettevõte Weichai peatas KamAZ-ile gaasimootorite tarnimise, mis Venemaal paigaldati K4 põlvkonna traktorite gaasimootoriga mudelitele, metaanikallurite ja NefAZ bussidele. Kolm olukorda tundvat allikat rääkisid sellest Izvestijale.
Üks väljaande vestluskaaslane viitas, et Hiina võimud hoiatasid korporatsiooni riskide eest, mis tekivad Lääne sanktsioonide alla sattunud Venemaa ettevõtetega töötamisel.
Koostöö lõpetamine Hiina tarnijatega rikkus Venemaa tootja plaane toota uusi automudeleid. Tehas kavatses paigaldada Weichai diiselmootorid klassikalise K3 põlvkonna veoautodele, esimene selline sõiduk KamAZ-43118 liini jaoks pandi kokku. Järgmisel aastal oli plaanis välja töötada ka teine gaasimootoriga traktor.
Lisaks on KamAZil ja Weichail Venemaal ühisettevõte, mis toodab tööstus- ja laevamootoreid. Augustis anti 50-protsendiline osalus Venemaa autotootjas üle Kasahstani partnerlusele kuuluvale Hit Motors Rusile.
KamAZ ütles väljaandele, et 2023. aastal alustatakse KamAZ-54901 tootmist K5 põlvkonna veeldatud maagaasil. See varustatakse KAMAZi reas kuuesilindrilise P6 mootoriga, mis on modifitseeritud töötama gaasil. Seni jätkab tehas K4-seeriast veeldatud maagaasil Kamaz-5490 tootmist ja K3 põlvkonna varustust vananenud 820 (V8) gaasimootoriga.
Sõltumatu autotööstuse konsultant Sergei Burgazliev pakkus Izvestijaga vesteldes, et ilma oma uue gaasimootorita võivad Kama autotehase Hiina ja Valgevene konkurendid välja pigistada.
"Sellise partneri nagu Weichai puudumine võib KamAZ-i oluliselt kahjustada. Venemaal on riiklik programm gaasimootorikütuse arendamiseks 19 miljardi rubla eest. On halb, et KamAZil ei olnud selle programmi rakendamiseks au teha vähemalt kahte gaasimootorite perekonda. Nüüd seab tootja selle riikliku programmi elluviimise ohtu,” ütles ekspert.
Pärast sõja algust Ukrainas langes Vene KamAZ USA, Euroopa Liidu, Suurbritannia, Kanada, Austraalia, Šveitsi ja Uus-Meremaa sanktsioonide alla. Mõned riigid on kehtestanud piirangud tehase peadirektori Sergei Kogogini ja ettevõttes 47,1% osalust omava riigikorporatsiooni Rosteci suhtes.
Kevadel tekkis KamAZ-il puudus Ameerika Cumminsi mootoritest, Saksa ZF-käigukastidest ja Boschi kütuseseadmetest.