TEEME ISE LENNUKI...
-
- Liige
- Postitusi: 232
- Liitunud: 20 Jaan, 2006 14:06
- Kontakt:
Vaadates selle omadusi õhuakrobaatikas, tundub, et ta püsib ühe mootoriga lõdvalt õhus. Neid paistis seal veel, kas üldse on see käsitöö, äkki on miski väikeseeria vms?
Tuli meelde kunagine idee panna tavalisele purilennukile keset tiibu mootorigondlid tõstetavate telikute ja äralõigatud käigukastidega moodsa tsikli mootoritega. Et siis moodustuks miniatuurne Messerschmitt410.
Videos näidatud lennuki mootorid olid väga tsiklimootorite moodi, tsikli mootor on ju väike ja kerge ja miski 500cc tsiklimootori võimsusest on väikelennuki jaoks rohkem kui küll.
Tuli meelde kunagine idee panna tavalisele purilennukile keset tiibu mootorigondlid tõstetavate telikute ja äralõigatud käigukastidega moodsa tsikli mootoritega. Et siis moodustuks miniatuurne Messerschmitt410.
Videos näidatud lennuki mootorid olid väga tsiklimootorite moodi, tsikli mootor on ju väike ja kerge ja miski 500cc tsiklimootori võimsusest on väikelennuki jaoks rohkem kui küll.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Pole absoluutselt lennundusehuviline ja ei hakanud ja ei hakanud ka algset linki uurima, aga meil siin on üks lugupeetud meister, kes tegi ise lennuki algselt Urali mootoriga ja kui korra oli liiga kiirelt alla tulnud, siis järgmisena WV-ni mootoriga, ühemootoriline monoplaan, liimitud puidust ja kaetud riidega, lennanud piisavalt, et ennast tõestada, nüüd juba "pensionil", liimühendused väidetavalt liiga vanad.
Millegipärast video varem ei avanenud.
Tegemist jah maailma väikseima kahemootorilisega. Esimestel olid saemootorid, eks hilisematel on suuremad peal.
Mootorite seiskumisel planeerib, nagu iga teinegi lennuk. Kui kaugele, see sõltub väärtusest ehk tõstejõu ja takistuse suhtest. Rekordpurilennukitel on see 60 kanti, Wilgal teoreetiliselt 6, praktiliselt ehk 4. Seega Wilga planeerib 100 meetri kõrguselt 400 meetri kaugusele, treeningpurilennuk Blanik 2,7 km kaugusele jne. Wilgast Cri-Cri väärtus viletsam küll pole.
Ühe mootoriga peaks Cri-Cri lendama küll. Kuna mootorid pikitelje lähedal, ei hakka ka eriti kõrvale kiskuma.
Urali eellkäija M-72 "isa" BMW R12 mootor oligi algselt lennukimootor, mis aretati mootorrattale.
Tegemist jah maailma väikseima kahemootorilisega. Esimestel olid saemootorid, eks hilisematel on suuremad peal.
Mootorite seiskumisel planeerib, nagu iga teinegi lennuk. Kui kaugele, see sõltub väärtusest ehk tõstejõu ja takistuse suhtest. Rekordpurilennukitel on see 60 kanti, Wilgal teoreetiliselt 6, praktiliselt ehk 4. Seega Wilga planeerib 100 meetri kõrguselt 400 meetri kaugusele, treeningpurilennuk Blanik 2,7 km kaugusele jne. Wilgast Cri-Cri väärtus viletsam küll pole.
Ühe mootoriga peaks Cri-Cri lendama küll. Kuna mootorid pikitelje lähedal, ei hakka ka eriti kõrvale kiskuma.
Urali eellkäija M-72 "isa" BMW R12 mootor oligi algselt lennukimootor, mis aretati mootorrattale.
Nägin seda põrnikamootoriga lennukit 1995 lennupäevadel. Korralik töö oli.ppp kirjutas:Pole absoluutselt lennundusehuviline ja ei hakanud ja ei hakanud ka algset linki uurima, aga meil siin on üks lugupeetud meister, kes tegi ise lennuki algselt Urali mootoriga ja kui korra oli liiga kiirelt alla tulnud, siis järgmisena WV-ni mootoriga, ühemootoriline monoplaan, liimitud puidust ja kaetud riidega, lennanud piisavalt, et ennast tõestada, nüüd juba "pensionil", liimühendused väidetavalt liiga vanad.
Aruküla hull Montonen tegi ka väga korralikku ja põhjalikku tööd, aga kas ta valmis ka on saanud midagi? Pole temast ammu midagi kuulda olnud.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Olen kuulnud legende, et cri-cri algsed mootorid olla suht jõuetud olnud ja seetõttu tuli lennukit startida spets auto katuselt sõidu ajal, kõlab igatahes uhkelt.
Tänapäeval on mudellennukitele mõeldud reaktiivmootorid juba piisavalt võimsad, et sobivad ka päris lennukitele. Nii ongi maailmas ju mitmeid purilennukeid ja ka vähemalt üks Cri-Cri mis lendab täiesti vabalt "mängulennuki" mootoritega.
Antud videos olnud mootorid olid küll igati karmid, resonants torudega ja puha, sellise pilliga sellisel kiirusel lendamine on arvatavasti väga ainulaadne kogemus.
Tänapäeval on mudellennukitele mõeldud reaktiivmootorid juba piisavalt võimsad, et sobivad ka päris lennukitele. Nii ongi maailmas ju mitmeid purilennukeid ja ka vähemalt üks Cri-Cri mis lendab täiesti vabalt "mängulennuki" mootoritega.
Antud videos olnud mootorid olid küll igati karmid, resonants torudega ja puha, sellise pilliga sellisel kiirusel lendamine on arvatavasti väga ainulaadne kogemus.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist