Antud pumbatüübile ongi iseloomulik kiire(m) kulumine kui traditsioonilisel, õlivannis oleval ja eraldi võlliga käitataval pumbal.Tuleneb see sellest, et hammasrattad liiguvad seal pikisuunas vabalt ja nad on suunatud üksnes mootori alumiiniumist esikaanega eespoolt ja mingi terasest plekiga tagapoolt, mis käib tavaliselt kruvidega selle esikaane külge. Tavaliselt on nii hammikad ise kui ka pinnad, kus vastus need käivad, triibulised.Siit on näha, et külgedel sooned, mis alandavad pumba tootlikust.
Näiteks Opeli Ecotec mootoritel on see kulumise probleem nii suur, et neid pumpasid toodetakse lauda B-osana. Kuna hammasrataspumba töö raskeim osa on imemispool, siis teatud kulumise astmest tekib selline "efekt", et käivitades ei tule õlirõhk kohe üles, vaid selleks kulub mitu sekundit.
Traditsiooniline, võlliga käitatav eraldi karteris asuv pump on kasutusel nt vanakooli BMW mootoritel ja nende kulumisest pole kuulnudki. Ka mootori remondil pole see eriline teema (peale puhtaks pesemise). Muidugi, kui õlifilter on umbes ja metallipuru sisaldav õli käib süsteemis vabalt ringi, siis rikub see kõik pumbad.