Autotehnikateema
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ühisanumpritsele vajalikud piesoelektrilised pihustid on tänapäeval muidu varuosapoe letikaubaks muutnud, vaatasin praegu ladu24.ee-s mõnda autot, millega kokkupuudet, Boschi oma on mingi 200 eurot+ tükist. Võrreldes nende müstiliste hindadega, mida 2000ndate hakul maksid mersu või Volvo omanikud esinduses nende eest, on nagu muidu saadud. Tean ühte inimest, kes oma 2005 XC70-l maksis pihustite +töö eest 36 000 krooni (umbes 2300 eurot). Täna on sama summa vähemalt poole väiksem.
Aga rikkeotsingul "igaks juhuks" vahetamiseks on ikkagi kallivõitu, rikkeotsingu käigus võib vahetada sedasi mingeid 50 euroseid andureid. Ei saa sedasi olla, et heitgaasid on korras ja tagant tomu ei tule ning samal ajal pihustid "kusevad" sedasi, et karterisse tuleb liitrite kaupa diislit. Kui mõni silinder ei tööta, siis 4-potine mootor lonkab mis kole ega oma ka tavapärast jõudu.
Aga rikkeotsingul "igaks juhuks" vahetamiseks on ikkagi kallivõitu, rikkeotsingu käigus võib vahetada sedasi mingeid 50 euroseid andureid. Ei saa sedasi olla, et heitgaasid on korras ja tagant tomu ei tule ning samal ajal pihustid "kusevad" sedasi, et karterisse tuleb liitrite kaupa diislit. Kui mõni silinder ei tööta, siis 4-potine mootor lonkab mis kole ega oma ka tavapärast jõudu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 4624
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Jube kergelt käib see mölisemine tehnilistel teemadel. Mis rahuldust see pakub ? Kasutad googlet ja saad targemaks.
Piesot juhitakse kahesuunalise vooluga, vastasel juhul sulgumine oleks liiga aeglane. Salvestunud impulss peab kuhugi kaduma. Seetõttu, lihtsustatult
1) pinge peale, pieso lahti
2) pinge maha, pieso "lühistatakse", voolusuund on vastupidine. Pieso sulgub.
Re: Autotehnikateema
Loomulikult pinge mahavõtmisel tuleks pieso lühistada. Aga talle ei anta peale teistsuguse polaarsusega impulssi, nagu väidetiMadis Reivik kirjutas: ↑03 Juul, 2023 14:42Jube kergelt käib see mölisemine tehnilistel teemadel. Mis rahuldust see pakub ? Kasutad googlet ja saad targemaks.
Piesot juhitakse kahesuunalise vooluga, vastasel juhul sulgumine oleks liiga aeglane. Salvestunud impulss peab kuhugi kaduma. Seetõttu, lihtsustatult
1) pinge peale, pieso lahti
2) pinge maha, pieso "lühistatakse", voolusuund on vastupidine. Pieso sulgub.
Piesopihustid, millel ühtpidi kulgev vooluimpulss avab pihusti ja järgnev, vastandpolaarsusega impulss sulgeb pihusti. Kui sulgevat impulssi ei tule, jääb pihusti avatuks.
-
- Liige
- Postitusi: 4624
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kui räägime vooluimpulsist siis antakse. Või tekitatakse. Või tekib ise kuna luuakse välised võimalused. Semantilised vaidlused autoteemas.
Lihtsalt, ära kasuta sõna "jama" nii kergekäeliselt.
Lihtsalt, ära kasuta sõna "jama" nii kergekäeliselt.
Re: Autotehnikateema
Kas mul on mõtet panna siia harivaid linke, kui isegi pilte ei viitsita vaadata?
Sellel lingil on galeriis üle 20 pildi pihusti ehitusest ja "tehnilise taibuga inimene" võiks ju väiksegi ülevaate saada.
Piesoelement oma paisumise ja kokkutõmbumisega juhib hüdraulilist võimendit, mis omakorda juhib pihustit.
https://www.researchgate.net/figure/Pie ... _274528921

Sellel lingil on galeriis üle 20 pildi pihusti ehitusest ja "tehnilise taibuga inimene" võiks ju väiksegi ülevaate saada.
Piesoelement oma paisumise ja kokkutõmbumisega juhib hüdraulilist võimendit, mis omakorda juhib pihustit.
https://www.researchgate.net/figure/Pie ... _274528921

Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Sa väitsid, et piesoelemndile on vaja pihusti ülevooluklapi sulgemiseks vastandpolaarsusega impulss anda. See ei tule sinu postitatud joonistelt kuidagi välja. Pigem on sinu postitatud joonistel näha hüdrokolvi ümber asuv vedru, mis tagastab ülevooluklapi suletud asendisse.OLAVI kirjutas: ↑03 Juul, 2023 17:23 Kas mul on mõtet panna siia harivaid linke, kui isegi pilte ei viitsita vaadata?
Sellel lingil on galeriis üle 20 pildi pihusti ehitusest ja "tehnilise taibuga inimene" võiks ju väiksegi ülevaate saada.
Piesoelement oma paisumise ja kokkutõmbumisega juhib hüdraulilist võimendit, mis omakorda juhib pihustit.
Muuseas, see ei ole hüdrovõimendi, vaid hüdrokordisti, millega muudetakse piesoelemndi paki väga väike liikumine veidi pikemaks. Rakenduv jõud vastavalt väheneb.
Re: Autotehnikateema
Mul ühel auto on natuke komponeeritud nii et 81 Kw- st on dünopingi järgi saadud 120. Klassikaline vana 81kw Passat ja eelmine omaník otsustas Soomes seda tuunima hakata kui 400 000 juba sõidetud oli. Kuigipalju tegi aga siis tuli uusi mõtteid ja ma ostsin ära. Nüüd on 480 000 ja see ongi praegult mu kõige suurema läbisõiduga auto.
Kui müügiks pakkus olin ma küll natuke skeptiline et nagunii põlve otsas nikerdatud ja alibaba juppidest ehk korralik auto on tuksi keeratud. Aga ei, see värkstuba http://www.hestec.fi tegi ja päris viisakalt. Ma väga pole süüvinud sest ära lagunenud ei ole. Ilmselt chiptuuning, natuke on ka väljalaset muudetud ja võib-olla ka turbot sest juba käivitamisel on turbiini hääl

Eesti ülevaatusel võib-olla hakataks irisema sest peale vaadates saab öelda et summuti pole originaal ja see on kohe riigireetmise järel kõige suurem kuritegu mida üldse toime saab panna. Samas Saksamaal, osaliselt ka Soomes sepitsetakse igasuguseid torusid ja e-sertifitseeritakse neid masstootmise jaoks. Igal maal oma kombed.
Kui üldse Saksamaalt mingeid detaile vaatama hakata siis eelkõige tehakse ikka saksa autode jaoks ja kasvõi jaapanlasele on täislahendust keeruline leida.
Kasu on vast niipalju et manuaalkastiga sõites on dünaamika palju parem ja linnasõidul aitab kahest käigust. Teisega koha pealt minema ja sõitmiseks kolmas. Kütusekulu on mõistlikult sõites nagu nagu ikka sest täisvõimsust ju ei kasutata. Esiveoline auto ja kehvemapoolsete rehvidega saab asfaldil veel neljanda käiguga ratta ringi tõmmata.
Re: Autotehnikateema
Mu eelmisel (hobi-) autol, Isuzu kastikal, oli tuuning tehtud selles firmas:
https://www.vkmmotors.ee/chip-tuning/
Aju loetakse maha, progedesse kirjutatakse jupid juurde ja tagasi, margihoolduses ei saadud midagi aru - toimus see üsna kohe pärast auto ostmist ja garantiiajal. Võimsuse ja pöördemomendi muutust peast ei mäleta, aga 0-100 km/h kukkus 12,5 pealt 9,5-le. Kütust võttis pärast seda pigem vähem. Ühtegi füüsilist tükki ära ei vahetatud.
Bonis nocet, quisquis pepercerit malis.
Re: Autotehnikateema
Ma olen ise, isegi mõõtnud ossiga piesopihusti juhtimpulsse.AMvA kirjutas: ↑03 Juul, 2023 17:36Sa väitsid, et piesoelemndile on vaja pihusti ülevooluklapi sulgemiseks vastandpolaarsusega impulss anda. See ei tule sinu postitatud joonistelt kuidagi välja. Pigem on sinu postitatud joonistel näha hüdrokolvi ümber asuv vedru, mis tagastab ülevooluklapi suletud asendisse.OLAVI kirjutas: ↑03 Juul, 2023 17:23 Kas mul on mõtet panna siia harivaid linke, kui isegi pilte ei viitsita vaadata?
Sellel lingil on galeriis üle 20 pildi pihusti ehitusest ja "tehnilise taibuga inimene" võiks ju väiksegi ülevaate saada.
Piesoelement oma paisumise ja kokkutõmbumisega juhib hüdraulilist võimendit, mis omakorda juhib pihustit.
Muuseas, see ei ole hüdrovõimendi, vaid hüdrokordisti, millega muudetakse piesoelemndi paki väga väike liikumine veidi pikemaks. Rakenduv jõud vastavalt väheneb.
Need hoiatused ei ole mitte laest võetud vaid keegi on selle teadmise eest kooliraha maksnud.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
https://pealinn.ee/2023/07/03/tasuda-tu ... a-arvatud/
Rikas mõju ei tunne ja vaene kasutagu tallataksot.
Kui alul kohe ähvardada tonn aastas koorida aga hiljem küsitakse ainult 500, siis "maalane" on ikka rõõmus: hää et niigi läits.Kuigi ametlikku visiooni sellest, kuidas automaks peaks välja nägema, esitletakse avalikkusele juuli teises pooles, on juba praeguseks selge, et see saab olema üldiselt varamaks. Teisisõnu, see ei saa sõltuma, kui palju keegi reaalsuses autot kasutab, vaid tasuda tuleb ka seisva auto omamise fakti eest – suurusjärgus 5-20 eurot kuus. Maksustamisest ei pääse ka elektriautod ja mootorrattad.
Veidi enne jaanipäeva peeti ametnike ja huvigruppide ümarlaud automaksu teemal, millest võtsid osa teiste seas automüüjate ja -teenindajate, aga ka autoomanike liidu esindajad. Kuigi ümarlaual veel ei esitletud täpset valemit või metoodikat, mida tahetakse vormida automaksu korjamise jaoks seaduseelnõuks, on üldised piirjooned siiski paigas.
Kõigepealt, et see saab olema sisuliselt varamaks, ehk siis tasumise aluseks kujuneb mitte sõiduki tarbimine või selle ulatus, vaid registri andmed. Maksta tuleb seega sõltumata sellest, kas sa sõidad oma autoga iga päev või roostetab see aastaid aia ääres ja on jäänud lihtsalt registrist maha võtmata.
Rikas mõju ei tunne ja vaene kasutagu tallataksot.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Hestec on tuntud nimi, mitte põlveotsa värkstuba.vanahalb kirjutas: ↑03 Juul, 2023 22:46
Mul ühel auto on natuke komponeeritud nii et 81 Kw- st on dünopingi järgi saadud 120. Klassikaline vana 81kw Passat ja eelmine omaník otsustas Soomes seda tuunima hakata kui 400 000 juba sõidetud oli. Kuigipalju tegi aga siis tuli uusi mõtteid ja ma ostsin ära. Nüüd on 480 000 ja see ongi praegult mu kõige suurema läbisõiduga auto.
Kui müügiks pakkus olin ma küll natuke skeptiline et nagunii põlve otsas nikerdatud ja alibaba juppidest ehk korralik auto on tuksi keeratud. Aga ei, see värkstuba http://www.hestec.fi tegi ja päris viisakalt. Ma väga pole süüvinud sest ära lagunenud ei ole. Ilmselt chiptuuning, natuke on ka väljalaset muudetud ja võib-olla ka turbot sest juba käivitamisel on turbiini häälÜlevaatusel pole midagi kurdetud sest müra on igati lubatud piires kuigi mitte sellise tämbriga nagu bockimeeste hallmetallikutel. Samuti on heitgaasid jms paigas.
Eesti ülevaatusel võib-olla hakataks irisema sest peale vaadates saab öelda et summuti pole originaal ja see on kohe riigireetmise järel kõige suurem kuritegu mida üldse toime saab panna. Samas Saksamaal, osaliselt ka Soomes sepitsetakse igasuguseid torusid ja e-sertifitseeritakse neid masstootmise jaoks. Igal maal oma kombed.
Kui üldse Saksamaalt mingeid detaile vaatama hakata siis eelkõige tehakse ikka saksa autode jaoks ja kasvõi jaapanlasele on täislahendust keeruline leida.
Kasu on vast niipalju et manuaalkastiga sõites on dünaamika palju parem ja linnasõidul aitab kahest käigust. Teisega koha pealt minema ja sõitmiseks kolmas. Kütusekulu on mõistlikult sõites nagu nagu ikka sest täisvõimsust ju ei kasutata. Esiveoline auto ja kehvemapoolsete rehvidega saab asfaldil veel neljanda käiguga ratta ringi tõmmata.
Räägitu viitab professionaalsele tegemisele, sest selline võimsukasv ei saa jätkusuutlikult toimuda üksnes chipimisega. Arvan, et väljalaset paljalt pole mõtet muuta, küllap on sul ka turbo kuum osa vahetatud suurema vastu (sest kuuma osa väljumisava määrabki väljalaste läbimõõdu). Või on tervenisti suurem turbo pandud. Tavaliselt on turbodiislil rumaluste tegemisel nõrgim lüli turbo ja mis selle küljes on, turbodiisel on optimeeritud jõudu tootma 1300-2000 pöörde vahemikus, mis tähendab, et turbo kuum osa on küllalt pisike (muidu ei käiks turbiin väikestel pööretel piisavalt kiirelt). Kui nüüd seda heitgaasivoolu tunduvalt suurendada, siis hakkab sinna kõige kitsamasse kohta kuumus kogunema ja kogu üritus töötab tavapärasest kuumemalt, mis mingist hetkest hakkab eluiga kärpima. Kõike seda värki on tarvis teada ja kogemus maksab - ja autotehas taolist infot, kus on kitsad kohad, ei väljasta. Võibolla ainult tehasele kuuluvale "õukonna" tuuningfirmale (nagu AMG Mercedesel) võib taoline info olemas olla, ülejäänutel tuleb leiutada.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Kõik oleneb, et millistes ühikutes soovid hobi tasuvust mõõta, sest pereauto praktilisel tavakasutusel paremust ei ole?
Rahaliselt ei ole mitte ükski hobi tasuv, sest kui tegevus (hobi) oleks rahaliselt tasuv oleks see "teenistus".
Emotsionaalset rahuldust muidugi annab aga lõpuks kulusid kokkulüües tuleb tõdemus, et oleks võinud parem kulutatud energiaga vingema masina jaoks raha koguda.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kui Stingerist väheks jääb, siis peetud autosid mittepelgav inimene ostab näiteks Brabus 7,3S W210 keres. V12 mootori käigurahu on muljet avaldav, kiirendus 0-100 umbes 4 sek (sõltub suuresti pidamisest konkreetses kohas) ja maksimaalkiirus 330 kmh. Korras auto peaks saama ca 50 000 euroga ja odavamaks see auto enam ei muutu. Ja Schumacheril oli see auto universaalkerega. Ja mis kõige tähtsam, Skoda 1,0TSI mootori ressursiprobleemid sind ei hirmuta, kui hooldada ja mitte kuritarvitada, siis kestab see auto ka sinu lastelastele. Ka kujundus on pigem diskreetne, võimaldab liigse tähelepanuta sõita ka presidendi vastuvõtul treppi. Keskmine kütusekulu võib seal olla 20-30 liitri kandis 100 km peale, aga kindlasti lisavarustuse hulgas on võimalik soetada ka 200-liitrine paak.
https://www.youtube.com/watch?v=EuunofOJy-Y

https://www.youtube.com/watch?v=EuunofOJy-Y
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
See on selline kasuaalne teema, sõltub, palju konkreetsel autol varu on jäetud. Näiteks mõne aasta pärast on vaja autol teha facelift ja selle käigus lisada 20 hobujõudu, paneme minimaalselt vajalikust nats suurema turbo ja väljalaske autole peale kohe. Siis pole muud, kui kütusetabelit ja WG setingut natuke muuta ning ongi "facelift" tehnikale olemas. See mersu 2,7CDI paistab olevat selline jumekas asi, sest sellest on tehtud ka ajaloo senine ainus diisel-AMG (C30 AMG), tõsi, seal on ümberetegemised väga põhjalikud ega piirdu vaid kiibiga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Georges ja 1 külaline