Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mis see korralik on, mõtlen Lexuse tasemest allapoole? Millega kannataks ühe sõiduga Tallinnast Riiga sõita ja seal puhanuna autost välja töökohtumisele minna? Et need Toyotad-Mazdad on suhteliselt töökindlad ja probleemivabad, selle üle ma ei vaidle. Küsimus on selles, kuidas auto sõites tundub, kuidas tunned end juhikohal, kuidas salongi materjal lõhnab, kuidas auto ületab ebatasasusi või kuidas on teda kontrollida piirolukorras.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
muruniiduk
Liige
Postitusi: 463
Liitunud: 18 Nov, 2021 15:21
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas muruniiduk »

Kahjuks meie turg niivõrd väike, et oma paremaid asju nad siia vabatahtlikult peale Lexuse väga ei kipu tooma. Samas on olemas ka Acurad, Infinitid, isegi Toyota brändi all on mugavamaid masinaid (proovi uut Camryt või Highlanderit, aga eks nad teadlikult ei tungi ka nendega Lexuse pärusmaale).

Aga sellega nõus, kõige viimasemad vidinad ja pudinad kruvivad kõigepealt omale ikka sakslased külge ja kui inimene on nõus selle eest lisa maksma, andku kuuma. Esimesed 5 aastat peavad tublimad sakslased ennast üldjuhul eeskujulikult üleval, ei ole neil ka häda midagi.
Benjy
Liige
Postitusi: 542
Liitunud: 03 Jaan, 2015 22:08
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Benjy »

Toyotaga rovaniemi-helsingi ots teha oli üsna mugav, ei väsitanud õhtuks ära.
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mart2 »

Kapten Trumm kirjutas: 05 Juul, 2023 10:58 ... Küsimus on selles, kuidas auto sõites tundub, kuidas tunned end juhikohal, kuidas salongi materjal lõhnab, kuidas auto ületab ebatasasusi või kuidas on teda kontrollida piirolukorras.
Saaks aru, kui akf on aastaid regulaarselt Euroopas ringi reisinud Kia-dest kuni Mersuni (ja kõik sinna vahele), kuid kardan, et kogemused siiski nii sügavad ei ole...
Autole on tavainimesel kolm põhinõuet - eesmärke täitev, vastupidav ja taskukohane.
Olen mitu aastat pidanud reulaarselt sõitma Eesti-Hollandi vahet ja sekka 1-2nädalased ringreisid mujal Euroopas.
Tartu-Paldiski oli samuti pikalt sõitnud vanema Rover 827 (väljalaskel oli "flagman"/tipp) ja 3-silindrilise VW Pologa.
Sinna vahele mahub igasuguseid eri tasemetel autosid Volvost Mitsubishini, s.h. Paldiski-Riia otsasid Nissan Maximaga.
Viimase malli mugavus on tore asi, kuid vaata keskmist inimest, kes ei taha uue auto ostmiseks kogu elamist panti panna ning omal nahal selle töökindlust katsetada! Auto piirolukorras käitub nii, nagu tootja soovid ja kasutaja oskused koostöös lubavad.
Sõber ütles alati - Iga kogenud autojuht suudab vajadusel uue auto peale salongist lahkumist esimese puu otsa ajada! :evil:

Tippkokal on eri tööde jaoks palju nuge, kuid tal on alati ka üls sissetöötatud "do-it-all"-nuga, mis ei ole sugugi kõige kallim.
Autodega on sama - kui ei saa garaaži suurt valikut osta, siis võtad taskukohase ja sellise, millega saad enamuse asju suhtelisest hästi teha.

Pole mõtet arvata, et sa tead kõigi jaoks seda "ainukest ja õiget" sobivat autot, sinu nägemus on kindlasti SINULE sobiv, Jumal tänatud, kuid teistele enam ei pruugi ...

(võtan lugemises ja kommenteerimises pausi)
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 755
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Marvin »

Kapten Trumm kirjutas: 05 Juul, 2023 10:48 Osa mehed sõidavadki papist ja tainasplekist tehtud idamaade autodega eluaeg ja kuna nad pole eales millegi paremaga kokku puutunud, siis kuuleb sealt ka juttu "ei näe sellel premiumil üldse pointi" (minu kõmisev ja mürisev Hyundai I20 on ikka kõvasti etem) :P
Ma vahetasin oma E-klassi mersu Toyota Yarise vastu ja olen tulemusega väga rahul. Autod on VÄGA erinevad, aga mulle sobib pisike ja nobe auto rohkem kui suur ja laisk ja mugav. Maitse asi.
Lähikondne vahetas oma VW Passati Volvo S60 vastu ja väidab, et Volvo on kõvasti parem. Ma usun teda. Ühel puhul osteti eelarvet, teisel puhul sõidurõõmu. Ja VW tahtis kogu aeg õli juurde, ehkki oli täitsa uus. Jälle - maitse asi.

Nii et preemiumautode kohta saab rääkida just selliseid lugusid nagu parajasti vaja :).
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Autole on tavainimesel kolm põhinõuet - eesmärke täitev, vastupidav ja taskukohane.
Siit saab tõdeda, et autodega kokku puutuvaid inimesi on 2 sorti
a) kellele auto on punktist a punkti b kulgemise vahend, mida odavam km hind, seda parem (kuid on õnnetust liisinguautol on see enamasti taksoga samas skaalas), tänuväärne turg tojootahujensiste ja soodaoktaaviate müügimeestele.
b) kelle jaoks on auto ehitus rohkem või vähemal määral kunst, kes tahavad teada, mis on vahet autol a ja autol b ning "mis on karul kõhus".

Ise pean ma end selgelt gruppi b kuuluvaks, aga mart2, sorry, sina oled selgelt grupis a. :D

Mis puudutab seda maja panti panemist, siis ei pea. Peale uute autode on saadaval hulgaliselt peetud autosid eri maitsele ja vajadusele, tuttuue põriseva ja müriseva säästuauto hinna eest on edukalt võimalik osta mõne aasta vanune päris auto ka. Loomulikult on inimeste maitsed ja soovid erinevad ja osa kahtlemata peab nui neljaks sõitma uue autoga (mis sest, et Huiundai Äksidendiga), aga valik on siiski olemas.

Ja mis seda kogemust puudutab, siis olen pidanud suurusjärgus 20 erinevat autot ja sõitnud nendega kokku umbes miljon km. Kindlasti on rohkemaid, aga minu näol pole kindlasti tegemist ka mingi paar aastat tagasi load saanud kollanokaga, kes isale lapse tegemist õpetama kipub.
Viimati muutis Kapten Trumm, 05 Juul, 2023 16:31, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Marvin kirjutas: 05 Juul, 2023 13:13 Ma vahetasin oma E-klassi mersu Toyota Yarise vastu ja olen tulemusega väga rahul. Autod on VÄGA erinevad, aga mulle sobib pisike ja nobe auto rohkem kui suur ja laisk ja mugav. Maitse asi.
Lähikondne vahetas oma VW Passati Volvo S60 vastu ja väidab, et Volvo on kõvasti parem. Ma usun teda. Ühel puhul osteti eelarvet, teisel puhul sõidurõõmu. Ja VW tahtis kogu aeg õli juurde, ehkki oli täitsa uus. Jälle - maitse asi.
Nii et preemiumautode kohta saab rääkida just selliseid lugusid nagu parajasti vaja :).
Su mersul oli liiga vähe kuuptolle ja kilovatte, vat selles on probleem. Ma ei suudaks ette kujutada, et vahetaksin oma AMG mersu mingi GTI tüüpi supermini vastu. Kukkumine oleks liiga räme.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Benjy kirjutas: 05 Juul, 2023 12:21 Toyotaga rovaniemi-helsingi ots teha oli üsna mugav, ei väsitanud õhtuks ära.
Eks siin on palju detaile. Mul on olnud kolm jaapani "tavalist" autot (Honda Accord, Mitsubishi Galant ja Honda Civic). Kõik pea uued, minu kätte jõudes läbisõitu alla 100 tuhande, Civicul umbes 11 tuhat. Olen nendega kolmepeale kokku umbes 200 tuhhi sõitnud. Nats kujutan ette.

Ühegiga neist Rovaniemi ma ei reisiks, kui valida oleks. Isegi kui see ülemõistuse sõidumüra kõrvale jätta, lihtsalt nende autode istmed ja juhikohad on tehtud 175 cm ja 70 kg kaaluva inimese jaoks, mina oma natuke suuremate gabariitidega ja haigevõitu seljaga ei saa sellistega isegi Riiga sõidetud, ilma, et 3-5 vahepeatust teha selja sirutamiseks (proovitud, kogetud). Aga näiteks Volvo XC70ga (soovitav comfort istmetega), C-klassi mersuga või B5 Passatiga - iga kell. Mersuga ma pole veel Riias käinud, Volvo ja Passatiga aga küll. Kõik need mahutavad rooli taha ka 100+ kilose ja 190 cm pikkusega mehe.

Aga muidugi, miski 175/70 poleks probleemi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Sten1111
Liige
Postitusi: 238
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:27
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Sten1111 »

Krt aeg hakkab sinna i jõudma et enda b5 passat hakkab välimuselt väsima. Süüdlaseks põhiliselt koorub pahtel igalt poolt. Eks kunagi ole teda lapitud.
Mõtlesin juba vaikselt et mis auto järgmiseks võtta. Mingi uuem Skoda äkki või siis prooviks leida uue korraliku b5 81kw passati mis oleks väga heas korras ja korraliku varustusega. Vaatasin Auto24 ja pole suurt midagi, isegi mingit saksa portaali Sirvisin ja sittagi, mis siis et hind juba 5+k€.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Accelerista kirjutas odava auto leidmisest artikli: "Mission Impossible":
https://www.accelerista.com/arvamus/mis ... atud-auto/
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mart2 »

Kapten Trumm kirjutas: 05 Juul, 2023 15:58
Autole on tavainimesel kolm põhinõuet - eesmärke täitev, vastupidav ja taskukohane.
Siit saab tõdeda, et autodega kokku puutuvaid inimesi on 2 sorti
a) kellele auto on punktist a punkti b kulgemise vahend, mida odavam km hind, seda parem (kuid on õnnetust liisinguautol on see enamasti taksoga samas skaalas), tänuväärne turg tojootahujensiste ja soodaoktaaviate müügimeestele.
b) kelle jaoks on auto ehitus rohkem või vähemal määral kunst, kes tahavad teada, mis on vahet autol a ja autol b ning "mis on karul kõhus".

Ise pean ma end selgelt gruppi b kuuluvaks, aga mart2, sorry, sina oled selgelt grupis a. :D
...
Unustasid kolmanda grupi - need, kes tahavad hästi oma asjad aetud saada, et oleks mugav, kuid ei lõhuks taskut. Olen hoopis selles grupis, sest praegu on heal tasemel ja uuena esindusest ostetud Outback, millega saan vedada lapselapsi, käia metsas marjul-seenel ja metsajärvedel kalal (kummipaat pakiruumis). 8)

Aga kardan, et praegu tõelise premiumi "karu kõhtu" sul asja ei ole ja 10-15 aastane eks-preemium jääb paljudele uutele keskklassi omadele alla.
Kui tahaks olla b-grupis (kunst+kõht), siis ma pigem ostaks kõrvale mingi klassiku (nagu pojal on - Triumph Spitfire).

Lõpetan.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Meil on peres asi lahendatud nii, et on kaks autot - Stinger ja Outback. Mõlemad aktiivses kasutuses ja korjavad 30k km aastas. Vastavalt vajadusele abikaasaga vahetame. Hea meelega hangiks hobiautosid ka, näiteks miski vanakooli USA auto a la Town Car vms aga pole ruumi. Vist kasutust ka ei leiaks.
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

Enda masin, 2.0 diisel(Renault M9R) x-trail automaat chipitud 110kw/320nm -130kw/380nm+egr ajust välja ca 60-70 tuh km tagasi. Kiirendus telefoni GPS abil läks 0-100km/h 12 sekundilt 9,5 peale. Põhiline vahe tuli maanteel möödasõidul, ja ka linnas peab pedaali vähem +vähem aega vajutama. Küttekulu vahet ei ole märganud.
Stinger muidugi bensiinimasin. Soovitan vaadata Viljari Race tune pro videot Jeebist. Et vbl lihtsalt Nö puhastamisega saab tunnet paremaks teha.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1678
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Kapten Trumm kirjutas: 05 Juul, 2023 15:58
Autole on tavainimesel kolm põhinõuet - eesmärke täitev, vastupidav ja taskukohane.
Siit saab tõdeda, et autodega kokku puutuvaid inimesi on 2 sorti
a) kellele auto on punktist a punkti b kulgemise vahend, mida odavam km hind, seda parem (kuid on õnnetust liisinguautol on see enamasti taksoga samas skaalas), tänuväärne turg tojootahujensiste ja soodaoktaaviate müügimeestele.
b) kelle jaoks on auto ehitus rohkem või vähemal määral kunst, kes tahavad teada, mis on vahet autol a ja autol b ning "mis on karul kõhus".

Ise pean ma end selgelt gruppi b kuuluvaks...
Väheste eranditega (VW Karmann Ghia näiteks) on masstoodangu auto kunstist kaugel. Tuuningu mersu või "suure tähega auto" seda kindlasti ei ole. Autokunsti näeb pigem custom auto näitustel. Eestis see kultuur vaikselt areneb aga Skandinaavias näeb maailmatasemel autoehituskunsti.

Tegelikult on neid gruppe veel palju. Siin on näiteks üks:
c) kelle jaoks on teiste poolt pehmeks tallatud premium unistuste auto, sest ei jõua/ei raatsi uut osta aga tahaks teistele ülevalt alla vaadata ja tunda end tehtud mehena.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Sten1111 kirjutas: 05 Juul, 2023 17:51 Krt aeg hakkab sinna i jõudma et enda b5 passat hakkab välimuselt väsima. Süüdlaseks põhiliselt koorub pahtel igalt poolt. Eks kunagi ole teda lapitud.
Mõtlesin juba vaikselt et mis auto järgmiseks võtta. Mingi uuem Skoda äkki või siis prooviks leida uue korraliku b5 81kw passati mis oleks väga heas korras ja korraliku varustusega. Vaatasin Auto24 ja pole suurt midagi, isegi mingit saksa portaali Sirvisin ja sittagi, mis siis et hind juba 5+k€.
Ega neid 81 kw Passateid kuskil siinmail platside kaupa ei seisagi. Ma olen Soomest 300- 1000 EUR eest mitu tükki doonoriteks ostnud - juba selle plaaniga et mingid vajalikud osad küljest ära ja ülejäänu kaalu peale. Heas korras pole neist ükski olnud, koerad kindlasti ja mõnel ka kanad-sead sees elanud või salongis kartuleid ületalve hoitud. Lisaks sõitsid veel leedukad koroonaajal oma treileritega kuni Kesk-Soomeni talust talusse ja kus vaid küüned taha said sealt korjasid kõik diiselpassatid ära. Need läksid edasi Ukrainasse. Pealegi pole selline diiselpassat tavaliselt mingi tippvarustusega tehasest välja tulnud.

Kui endal praegust projekti pooleli ei oleks aga just selline mootor meeldiks siis vaataks pigem sama ajajärgu Audi A6. Avaram, sõita on parem ja varustust on rohkem kui volkkaritel. 81 kw mootor on sellise kere jaoks võib-olla liiga nõrk kuid seda saab ju peale tímmida . A4 oli ka sama mootoriga kuid see on Passatist küll väiksem. Mõõtude järgi võib-olla mitte kuid sisse istudes on tunda.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline