Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Alati tasub auto kasutajajuhendit sirvida - kõik tööd mida suudab auto kasutaja ilma töökoja sekkumiseta ise teha (ka võimalik pirnivahetus) on seal koos juhendpiltidega ära toodud.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

rockrapdude kirjutas: 07 Juul, 2023 16:00
Lisaks projekteerimisele olen pidanud ka oma tehtut parandamas käima, aga seda üldjoontes siis kui klient on ise paremini arvanud seda teha (loe: parendades asja pekki keeranud).

Sinupoolsed soovitused on juba ammu ära tehtud, proovigem ajaga kaasas käia :D

Juu-juu, selline enesekindlus viitab mõnele nishitootjale. Ma lootsin juba salamisi et nüüd on Caterpillari peainseneriga otsekontakt saadud:)
Mis kaubamärgi või margi projekteerimisega konkreetselt tegu on? Võib-olla olen kasutajana ise ka kokku puutunud ja siis oskan konkreetsemalt rääkida.

Mida tähendab määratlemata mõiste "ammu"? Sellised masinad on kallid ja mudelivärskendused ei toimu sugugi igal aastal. Kui tuleb uus siis midagi on paremaks tehtud ning midagi hullemaks ja seda viimast hakatakse garantii/tagasikutsumiste kaudu tehase kulul parandama. Kah võib aga ümbertegemine võtab aega ning keegi ei osta 0,5 miljonit maksvat masinat seisuaegasid kompenseerima.

2018 a Liebherril olid insenerid teinud analooge mitte omava lahenduse kus üks pingutusratas pingutas korraga kahte kiilrihma paari mis olid veel erinevate profiilide ja pikkustega. Üks neist rihmapaaridest läks õige pea katki ja kasutuskogemuse põhjal tundus olevat mõistlikum sinna panna sileda profiili asemele hammastatud kiilrihm sest selline on tugevam ja mõeldud suuremate võimsuste ülekandmiseks. Peale seda rihmad enam katki ei läinud kuid tänu ainult ühele pingutusrullile ei saanud paare õigesti pingutada.
Kuni tuli tehas tagasikutsumine, üsna viisakas toonis et "on esinenud juhtumeid kus vibratsiooni tõttu on rihmad purunenud ja on oht vigastada elektrijuhtmestikku jne" ja alates diiselmootori kinnituskanduritest tuleb asi ümber tema, 40 tundi tööd ja tehas maksab kinni. Terve nädal normtundides seisuaega sellepärast ei insener mõtleb seljaajuga ja tehniline komisjon libistab hüva saksa õllet. Või osteti see lahendus allhanke korras mõnelt alamakstud India kulilt? Siis on peaaegu vabandatav, olgugi et mingi järelkontroll võiks ikka olla.

2022 a masinatel, terve partii, pole kütuse tankimise pumpasid siiamaani tööle saadud. Need projekteerijad kes tegid on käinud teisest Euroopa otsast vaatamas, tehas on mitu korda "uued ja parendatud" juhtmekomplektid saatnud ja omal kulul ära vahetanud aga ikka käib tangib eraldi auto. Minumeelest on seal küll mingi tarkvara viga sest tankimine tehti läbi masina juhtaju. Võib-olla on idee selles et jooksvalt tulevad siis numbrid exeli tabelisse aga minema kogu see porno ja vanakooli on-off lülitiga pump asemele. Kui see karbist välja võtta siis esimese asjana on vaja kaablid külmakindlate vastu vahetada, siis töötab. Sellised Itaalia pumbad on igal pool letikaup ja paljudel masinatel ka tehasepaigaldus ehk mõnes vallas pole midagi muutunud.

Projekteerija kes kliendi tehtut parandama tuleb tassib kõigepealt selle 600-liitrise paagi ämbriga täis ja siis seletab et mis temaarust valesti on. Eksole?
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Läbi rattakoopa pirni vahetamine tuli minu mäletamist mööda siiakanti mingi Chrysleriga , võib-olla Neon või 300. Kunagi tekitas veel suurt elevust et kas nüüd tulebki esinduses hakata käima pirni vahetamas. Ja sealt edasi on see asi hullemaks läinud sest mootoriruumid topiti üha enam täis ja tule taha ei jäänud nii palju ka ruumi kuhu sülitada.

Kui VAG autosid meenutan siis B5 Passatil sai vasaku tule pirne üsna lihtsalt vahetada. Parema poole oma ka aga seal on vaja õhuvõtutoru kõigepealt filtri küljest ära rebida ja igasugused geelküüntega tüübid ning muidu veganid seda ei jaksanud.
A6 C6 Audil vahetasin, minumeelest oli selleks logari sees eraldi luuk. Sai niimoodi ka et ainult rool ühele poole välja keerata kui klaverimängija sõrmed olid.
A6 C7 vaatasin, seal on ka mingid luugid mõlemal pool ja kõige tõenäolisemalt pirnivahetuseks. Rattad on suured ja luuk väike nii et pigem ratas alt ära kõigepealt. Talvel on muidugi nii rattakoobas kui luugid igijääs ja logar pole mitte mingi suvaline plastiku tükk vaid mistra-sarnase kangaga kaetud mida jäätunud olekus elu sees lahti ei saa. Kõige õigem oleks vast hakatuseks auto nurga alla lõke teha.

Audi TT - l (uuemal) vahetasin ka ja vasakul poolel nagu oli ruumi. Paremat poolt vahtisin tükk aega sest otse tule taga oli mingi kopsik, allpool ka ühtegi luuki polnud ja üldse oli see tuli kuidagi nii kaugel taga et mootoriruumist ei pääseks kuidagi ligi. Siis ei jäänudki muud üle kui instruktsiooni vaadata ja pirnivahetuseks tuleb tuli kruvidest lahti lasta ja ette välja lükata. Ühe ja kõige sügavamal istuva kruvi jaoks on auto tööriistakomplektis spets ca 30-40 cm pikk 6-kant või torx. Pärast tuleb see kõik sinna tagasi panna ja talvel hästi ei tahaks.

Niipalju on paremaks läinud et mõni aasta tagasi lajatas EL direktiiviga et mingist aastast peab kõigil uuena müüdavatel autodel olema keskmise IQ-ga inimesel võimalik pirne vahetada välitingimustes (parklas, bensiinijaamas jne). Mõnes riigis (Hispaanias nagu mäletaks) peabki olema tagavarakomplekt pirne alati kaasas ja kui politseile ette näidata pole siis küsitakse raha.
Võib-olla täna müüdavatel autodel on pirnivahetus juba sama lihtne kui Belarussil?
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4623
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Madis Reivik »

2011 E klassi mersul on väga lihtne pirni vahetada, eeldusel et sul on kaks korda peenemad aga kaks korda pikemad näpud kui normaalsel inimesel ning paar lisa-liigest.
Samuti pead olema korralikult toitunud et verekaotusest ei minestaks, keegi on ekstra mingeid teravaid servi disaininud sinna.

Muidu on lihtne, mingi 30minutit per pirn ainult.

Edaspidi kavatsen selle mõnusa töö loovutada teenindusemeestele, muidu neil hakkab igav.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2322
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas maksipoiss »

Cayenne puhul oli ka linnalegend , et pirni vahetamiseks tuleb kogu esiots laiali lammutada, aga tegelikkuses kui manuaal läbi lugeda https://www.youtube.com/watch?v=SR5eFFR ... DoYourself :)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vanakoolist, käisin just garaazis ja vaatasin, 1985 5-seeria BMW- saab kõiki esitule pirne vahetada kapoti alt no problemo, tuleb eemaldada üks must plastkate (ja ühelt pool ja mootori õhulõdvik). 1994 MB C-klass umbes samad jutud, kuigi ruum on tiba kitsam, aga tehtav ilma tööriistade ja enesevigastuseta. Kehtib ka suurte mootorite puhul.

Seevastu 2013 Kia - igasuguseks pirnivahetuseks tuleb latern autolt eemaldada, sest sinna ei pääse käega mingi valemiga (kuigi visuaalselt ruumi tundub) ja ilmselt ka latern reguleerida uuesti - kuid konstruktorite kiituseks ei tule eemaldada vähemalt esistanget või poritiibasid :D

Kokkuvõttes ka praktiline soovitus - et kui peate sellist jubedat pirnivahetust tegema ise, ärge tehke seda päris tee ääres, vaid vahetada tuleks kõik pirnid, mida vahetada kannatab, sest nt halogeenidel on üsna sarnane eluiga ja pole mõtet vahetada lähitulepirni, kui 1200 km pärast tuleb sama teha kaugtulega.

Pirnide vastupidavusest tuleb kiita jaapani autosid, kuid hea on teada, et halogeenide korral kasutatakse seal nõrgema valgustugevusega pirne, mis põlevad madalama temperatuuriga ja seetõttu kestavad kauem (nn longlife pirnid). Seetõttu on keskmise jaapani ja korea auto halogeentuled kui hobuse unenägu ja tuleks vahetada esimesel võimalusel suurema valgusjõuga pirnide vastu (nt Osram Night Breaker või Osram Cool Blue), et üldse normaalselt sõita. Muidu need tehase halogeenid võivad seal ka 100 tuhat kesta - lihtsalt liiklusohutuse arvelt.

Kunagi noorena sai mosse valgustugevust parandatd 100W pirnidega. Kes tahab nüüd asjatundmatut nalja teha, siis eksite, 412-l olid igati korralikud ja piisavalt suured päris klaasist klaasiga ja metallist reflektoriga ja jämedate juhtmetega, kärssama ei hakanud. Koos suurte udukatega tähendasid 100W kaugtuled valgusvoogu, mis 100 m kauguselt meenutas tuumaplahvatuse alghetke, st sinna polnud võimalik vaadata. Ärge seda tehke, on julm vastutulijatele ja plastmassist ja liiga peenikeste juhtmetega autole. Näiteks 1986 5-seeria BMW enam nii tugev ei olnud kui mosse - tuled pidasid küll vastu (klaasist klaasid ja plekist reflektorid, kuid pisemad), kuid esiti tuli kaitsmekarp ringi teha, sest suurim saadaolev, vist 25A pulk-kaitse põles umbes 20 sekundise põlemisega läbi, tuli panna uus pesa 25sele ja peale seda hakkasid juhtmed omandama isolatsiooni sulamise kommet - st liigset vastupidavust polnud ka sakslastel.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

maksipoiss kirjutas: 08 Juul, 2023 7:01 Cayenne puhul oli ka linnalegend , et pirni vahetamiseks tuleb kogu esiots laiali lammutada, aga tegelikkuses kui manuaal läbi lugeda https://www.youtube.com/watch?v=SR5eFFR ... DoYourself :)
Audi TT-l on üsna sarnane spetsiaalne võti ainult selleks otstarbeks ja eks nad ole sama kontsern ka :) Lammutamist on natuke rohkem, hakatuseks tuleb plastikkõrvadega iluliist ära võtta ja eks need kõrvad lähevad nagunii katki. Tasub kohe euroalusega juurde tellida :) Kolmas kruvi kuhu selline võti sobib on niisuguses kohas et ainult enda peaga on päris raske välja mõelda. Või kui siis garaaziz tervet õhtut täitev teema ja kast õlut läheb ka ühes.

Sarnane evolutsioon on toimunud siseõhufiltri vahetamisega.
B5 Passatil oli lihtne, aku juurest ühe kruviga kinnitatav kopsik minema ja on nagu laua peal.
Audi A6/C7 ja Audi TT- l lähenetakse seestpoolt ja ka mitte kõige hullem . Kolm kruvi kui keegi juba enne ratsinud ei ole ja kui teab kuhu vaadata siis kõvemad mehed vahetaks sõidu pealt.

Vahepealne A6/C6 millega pikalt sõitsin oli huvitavam. Kui hakatuseks neid DIY- videosid vaatasin siis karmimad mehed alustasid kindalaeka mahavõtmisega. Hulk videoid oli selliseid kus küll näidati protsessi aga umbes nagu Titanicu vraki filmimisega- ümberringi on mingid pinnad ja täpselt aru ei saa kus filmija parasjagu on.
Siis leidsin enda jaoks kõige parema variandi - kõrvalistuja iste võimalikult taha ja auto kõrvale üks madal pink et jalgadel mugavam oleks. Siis tuleks korraks pealambiga sukelduda, armatuuri alla ja nägu ülespoole et pilt ette saada. Uuesti välja ja sinnasamma kohta minna samamoodi aga käsi ees. Pärast näeb üldiselt ka aga nii palju ruumi pole et kätt kohe juurde hakata tooma. Koos vana filtriga välja, koos uue filtriga sisse ja valmis.
Üldiselt on parem teha kahe mehega. Kui end seal ettevaatamatult keerata ja käsi kinni jääb või niisama seljast nõksak läbi käib peaks olema keegi kes töömehe masina sisemusest jalgupidi välja tiriks.
Kaks korda aastas oleks hea seda tööd tema, siis püsib autos õhk värske :)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

https://www.youtube.com/watch?v=ImNzQb93QUw

Päris hariv loomkatse. Kepsude vastupidamine tõmbejõule. Kahtlustan, et see viimase koha pälvinud BMW 530 keps oli mingi varasema kahjustusega, sest see pärineb kuulsast M30 tüüpi mootorist, mida peetakse muidu suht purunematuks.

Üllatusena ületas Moskvich 412 mootori kepsi kõiki, ka BMW M-seeria mootorite omi. Ei olnud eriti üllatav, selles mootoris on palju äärmiselt kvaliteetseid ja tugevaid osi, kuid mis ei pääse löögile, kuna nende vahel on osad, mis vastu ei pea. Näiteks ülivastupidava väntvõlli ja kepsudega on kokku pandud vedel alumiiniumist plokk, mis suurtel pööretel ei säilita oma kuju ja mistõttu osutuvad saaled nõrgimaks lüliks (täpsemalt raamsaaled), mis pole venelaste toodangus niigi teab mis tugevad.

Aga noh üldiselt nimetus BMW ehk Baieri Mootoritehas pole päris tuulest võetud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4623
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Madis Reivik »

Loomkatse oli show mitte tehnika.
M5 sikutati enne 12 tonnini ja siis läks mõõteahel katki
Nii et selle käigus sai ta vigastada
Seega uus katse oleks tulnud teha uue kepsuga.

Tõmbetugevus ei ütle anyway suurt midagi, kuna kepsud töötavad valdavalt survele ja seal on olulisem väsimustugevus (tõmme-surve) vahelduvad pidevalt.
Kasutaja avatar
rockrapdude
Liige
Postitusi: 85
Liitunud: 24 Mär, 2023 15:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas rockrapdude »

vanahalb kirjutas: 07 Juul, 2023 20:31
rockrapdude kirjutas: 07 Juul, 2023 16:00
Lisaks projekteerimisele olen pidanud ka oma tehtut parandamas käima, aga seda üldjoontes siis kui klient on ise paremini arvanud seda teha (loe: parendades asja pekki keeranud).

Sinupoolsed soovitused on juba ammu ära tehtud, proovigem ajaga kaasas käia :D

Juu-juu, selline enesekindlus viitab mõnele nishitootjale. Ma lootsin juba salamisi et nüüd on Caterpillari peainseneriga otsekontakt saadud:)
Mis kaubamärgi või margi projekteerimisega konkreetselt tegu on? Võib-olla olen kasutajana ise ka kokku puutunud ja siis oskan konkreetsemalt rääkida.

Mida tähendab määratlemata mõiste "ammu"? Sellised masinad on kallid ja mudelivärskendused ei toimu sugugi igal aastal. Kui tuleb uus siis midagi on paremaks tehtud ning midagi hullemaks ja seda viimast hakatakse garantii/tagasikutsumiste kaudu tehase kulul parandama. Kah võib aga ümbertegemine võtab aega ning keegi ei osta 0,5 miljonit maksvat masinat seisuaegasid kompenseerima.

2018 a Liebherril olid insenerid teinud analooge mitte omava lahenduse kus üks pingutusratas pingutas korraga kahte kiilrihma paari mis olid veel erinevate profiilide ja pikkustega. Üks neist rihmapaaridest läks õige pea katki ja kasutuskogemuse põhjal tundus olevat mõistlikum sinna panna sileda profiili asemele hammastatud kiilrihm sest selline on tugevam ja mõeldud suuremate võimsuste ülekandmiseks. Peale seda rihmad enam katki ei läinud kuid tänu ainult ühele pingutusrullile ei saanud paare õigesti pingutada.
Kuni tuli tehas tagasikutsumine, üsna viisakas toonis et "on esinenud juhtumeid kus vibratsiooni tõttu on rihmad purunenud ja on oht vigastada elektrijuhtmestikku jne" ja alates diiselmootori kinnituskanduritest tuleb asi ümber tema, 40 tundi tööd ja tehas maksab kinni. Terve nädal normtundides seisuaega sellepärast ei insener mõtleb seljaajuga ja tehniline komisjon libistab hüva saksa õllet. Või osteti see lahendus allhanke korras mõnelt alamakstud India kulilt? Siis on peaaegu vabandatav, olgugi et mingi järelkontroll võiks ikka olla.

2022 a masinatel, terve partii, pole kütuse tankimise pumpasid siiamaani tööle saadud. Need projekteerijad kes tegid on käinud teisest Euroopa otsast vaatamas, tehas on mitu korda "uued ja parendatud" juhtmekomplektid saatnud ja omal kulul ära vahetanud aga ikka käib tangib eraldi auto. Minumeelest on seal küll mingi tarkvara viga sest tankimine tehti läbi masina juhtaju. Võib-olla on idee selles et jooksvalt tulevad siis numbrid exeli tabelisse aga minema kogu see porno ja vanakooli on-off lülitiga pump asemele. Kui see karbist välja võtta siis esimese asjana on vaja kaablid külmakindlate vastu vahetada, siis töötab. Sellised Itaalia pumbad on igal pool letikaup ja paljudel masinatel ka tehasepaigaldus ehk mõnes vallas pole midagi muutunud.

Projekteerija kes kliendi tehtut parandama tuleb tassib kõigepealt selle 600-liitrise paagi ämbriga täis ja siis seletab et mis temaarust valesti on. Eksole?
Loomulikult enesekindel, sest ega siis insener ei eksi, mehhaanikud ja muud töölised eksivad, sest ei suuda geniaalsust esimese hooga tabada. /sarkasm :D

Metsatehnikat, aga täpsemaks ma ei lähe.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

rockrapdude kirjutas: 08 Juul, 2023 11:27
Metsatehnikat, aga täpsemaks ma ei lähe.
Iseenesest võiks täpsemaks minna kuigi mul endal pole peale mootorsae metsatehnikaga üldse mingit kokkupuudet. Aga võib- olla kellelgi teisel on ja oskab otse sündmuskohalt täpsemat tagasisidet anda.

Tagasisidet ja reklamatsioone tuleb suurematele tegijatele nagu rahet ning paljudes müügiesindustes on eraldi inimene palgal kes ainult sellega tegelebki. Liebherr mille masinaid meil kõige rohkem on saadab isegi mulle kui kasutajale regulaarselt tarkvarauuendusi ja tagasikutsumisteateid. Mida keerulisem masin seda suurem vigade tõenäosus on ja sõltub tootjast kuidas ta asja lahendab. Kas võtab mingid abinõud tarvitusele või sõimab lolli kasutajat kes inseneride geniaalsust hoomata ei suuda.
Selsamal Liebherr Finlandil oli eelmisel suvel üks hooldusauto Helsinkis pidevalt ühel objektil kus hulk uusi masinaid töötas ja tehnik muud ei saanudki kui ühe pealt teisele hüpata. Volvolt küsisime eelmisel aastal pakkumist analoogsetele masinatele mis me kasutame ja ei Eesti ega Soome edasimüüjad tahtnudki MH seeria ekskavaatoreid hästi müüa. Ütlesid et see projekt on juba mitu aastat toores, neid müüakse ja testitakse Rootsis ja Saksamaal ning parem ära osta. Vähemalt ausad inimesed :)

Metsatehnikast olen niipalju kuulnud et seal ollakse metsas nagu üksinda lahingus ja kui midagi katki läheb tuleb see käepäraste vahenditega kohe korda teha. Kui mitu korda sama asi siis tuleb oma mõistusega ja sellega mis hooldusautos kaasas teistmoodi lahendada. Sest seni kuni projekteerija metsa jõuab on juba ammu mingi linnurahu või raierahu või sulas pinnas ära või panid üraskid palgid nahka.
Siinkohal on projekteerijal mõtteainet et miks pidi kasutaja end soojast kabiinist välja ajama ja hakkama midagi ümber ehitama. Seda ei tehta lihtsalt huvi pärast.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

rockrapdude kirjutas: 08 Juul, 2023 11:27 Loomulikult enesekindel, sest ega siis insener ei eksi, mehhaanikud ja muud töölised eksivad, sest ei suuda geniaalsust esimese hooga tabada. /sarkasm :D
Metsatehnikat, aga täpsemaks ma ei lähe.
Metsis või Fors?
Kasutaja avatar
rockrapdude
Liige
Postitusi: 85
Liitunud: 24 Mär, 2023 15:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas rockrapdude »

Some kirjutas: 08 Juul, 2023 15:47
rockrapdude kirjutas: 08 Juul, 2023 11:27 Loomulikult enesekindel, sest ega siis insener ei eksi, mehhaanikud ja muud töölised eksivad, sest ei suuda geniaalsust esimese hooga tabada. /sarkasm :D
Metsatehnikat, aga täpsemaks ma ei lähe.
Metsis või Fors?
Mitte kumbki :)
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

vanahalb kirjutas: 08 Juul, 2023 12:50 ... Volvolt küsisime eelmisel aastal pakkumist analoogsetele masinatele mis me kasutame ja ei Eesti ega Soome edasimüüjad tahtnudki MH seeria ekskavaatoreid hästi müüa. Ütlesid et see projekt on juba mitu aastat toores, ....
Ei tea, et kas põhjus on Volvo AB rasketehnika divisioni müügitehingus või tehingu tagajärjel muutunud toodangu kvaliteedis?
https://zgh.com/media-center/news/20171227_1/?lang=en
Geelyst saab suurim aktsiakapitali omanik Rootsi juhtivas tarbesõidukite ja tööstustehnika kontsernis
27. detsember 2017, Hangzhou, Hiina. Hiina juhtiv eraomanduses olev autokontsern Zhejiang Geely Holding Group (Geely Holding) teatas täna, et on jõudnud kokkuleppele Euroopa suurima aktivisti fondijuhi Cevian Capitaliga (Cevian), et omandada kogu oma 8,2% aktsiakapitali osalus ja 15,6% hääleõigused. aastal AB Volvo, Rootsi juhtiv veoautode, busside, ehitusseadmete, diiselmootorite ning laeva- ja tööstusmootorite tootja.

Geely Holdingu ja Ceviani finantsdirektori ja asepresidendi Daniel Donghui Li poolt Ceviani kaasasutaja Christer Gardelli juuresolekul allkirjastatud lepingu tingimuste kohaselt on Geely Holding võtnud kohustuse omandada Cevian 88,47 miljonit A-aktsiat ja 78,77 miljonit AB Volvo B-aktsiat. Lõpetamisel ja pärast vajalike regulatiivsete kinnituste saamist saab Geely Holding AB Volvo aktsiakapitali suurimaks omanikuks.
Juba alates 2016 aastast väljuvad Hiina Geely sõiduautotehasest "luksusautod" Volvo.
https://volvocars.infoauto.ee/press/vol ... trateegiat

Juba 2013 aastal nõudis Geely omanik "auto Volvo" sisulist muutmist.
Kas kvaliteedilt aasiapäraseks, et tootmine kasumlik oleks, sest Fordi omanduses olles langes Volvo väärtus oluliselt?

https://majandus.postimees.ee/1218646/h ... otsiparane
Nii teatas Hiina firma Geely rajaja ja nõukogu esimees Li Shufu Rootsi televisiooni vahendusel, et Volvo «tundub» seest «liiga skandinaaviapärane».
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

OLAVI kirjutas: 08 Juul, 2023 20:20
vanahalb kirjutas: 08 Juul, 2023 12:50 ... Volvolt küsisime eelmisel aastal pakkumist analoogsetele masinatele mis me kasutame ja ei Eesti ega Soome edasimüüjad tahtnudki MH seeria ekskavaatoreid hästi müüa. Ütlesid et see projekt on juba mitu aastat toores, ....
Ei tea, et kas põhjus on Volvo AB rasketehnika divisioni müügitehingus või tehingu tagajärjel muutunud toodangu kvaliteedis?
https://zgh.com/media-center/news/20171227_1/?lang=en
Geelyst saab suurim aktsiakapitali omanik Rootsi juhtivas tarbesõidukite ja tööstustehnika kontsernis
Ei, sellises müügitehingus ja toodangu kvaliteedis minumeelest põhjus polnud. Volvo suuremad ekskavaatorid on juba ammu Lõuna-Korea Samsung koos vastavate Made-in kirjadega.

Põhjus oli ikka klassikaline - materjalikäitlusekskavaatorite (MH ehk material handler) tootjatest laiutavad Euroopas Liebherr, Fuchs, Atlas, Sennebogen mis tavaliste ekskavaatorite turul jälle mingid suuremad tegijad pole (Liebherr vast välja arvatud). Nö. tavalised tegijad omakorda üritavad end aegajalt sellel turule süüa kuid ei disaini masinat nullist vaid muudavad mõnda olemasolevat mudelit. Tulemus ei jää tavaliselt suurem asi (Caterpillari inseneridele tervitus - peamasti silindrite ülemisi tappe ei tehta nii pikki et nad ülestõstetud kabiiniga sõites küljeklaasi nagu saunaakna sisse löövad :) Fikseeritud kabiiniga masinal las olla )
Volvol läks samamoodi. Me küsisime lihtsalt sellepärast et Volvol ta hinnakirjas on ja hooldusvõrk ka täitsa korralik. Kuid ei olevat tööjõudu et kohe reageerida kui reklamatsioone hakkab tulema. Samas pole ka ostjaid nii palju et tasuks lausa täitsa nullist alustada. Neid kasutatakse sadamates, tehastes jms.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist