Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Kõik käimasolevast sõjast
Vasta
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Kilo Tango »

kalvis kirjutas: 18 Juul, 2023 9:32 ...
Kombainiteema on ju tüüpnäide.
...
Kui mu mälu mind ei peta, siis kombainid ja nende varuosad olid alguses sanktsioneeritavate kaupade nimekirjas, kuid läksid sealt seoses Ukraina-Türgi-ÜRO-Venemaa viljaleppega välja. Näis, mis saab, kuna see lepe kaotas kehtivuse.
Kasutaja avatar
ermot
Liige
Postitusi: 1030
Liitunud: 25 Dets, 2011 15:33
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas ermot »

taavi013 kirjutas: 17 Juul, 2023 19:21 The Moscow Times kirjutab viidates Bloombergile, et Progozini marss Moskva peale läheb Vene majanudusele maksma miski 14 miljardit dollarit. Põhiline osa sellest armeele ja muudele jõustruktuuridele lisaturvalisuse tagamiseks Moskva lähistel.
... ja iga tank ning sisekaitsesse suunatud muu ressurss on kergendus Ukrainale. Kaks sellist mässu veel ja Putin toob väed vabatahtlikult Ukrainast välja?

Alates 1. augustist tõusevad Venemaal mahlade ja gaseeritud jookide hinnad, teatab meedia
https://1prime.ru/consumer_markets/2023 ... 09646.html
Ajalehe hinnangul toob rubla odavnemisest ja suhkruaktsiisi kehtestamisest tingitud imporditud koostisosade kallinemine kaasa karastusjookide hinnatõusu 10-20%.
Khusnullin ütles, et Krimmi silla taastamiseks ehitatakse ajutine sild
https://www.gazeta.ru/business/news/202 ... 2956.shtml
Ta märkis, et kahjustuste taastamiseks poleks võimalik kasutada tehnoloogiat, mida kasutati eelmisel sügisel pärast esimest rünnakut Krimmi sillale.

"Seetõttu ehitame suure tõenäosusega ajutise 250-meetrise silla, millest töötame ja tõstame need avaused raskete kraanadega," ütles Khusnullin.
Kreml teatas teraviljatehingu lõpetamisest
https://www.gazeta.ru/business/news/202 ... 8780.shtml
Kremli pressiesindaja sõnul pole viljatehingu kokkulepete Venemaa osa veel täidetud.

„Tegelikult kaotasid Musta mere lepingud täna kehtivuse. Nagu Vene Föderatsiooni president varem ütles, on tähtaeg 17. juuli,” lisas Peskov.

Venemaa riigipea pressisekretär märkis, et Moskva on valmis kiiresti naasma Musta mere lepingute elluviimise juurde.

«Viljatehing on soiku jäänud. Niipea, kui Venemaa osa saab valmis, naaseb Vene pool kohe selle tehingu elluviimise juurde, ”märkis Peskov.
Venemaal alustati algajatele mõeldud iselaadiva snaipripüssi tootmist
https://www.kommersant.ru/doc/6109717
Nagu hr Lobaev RIA Novostile ütles, suutsid nad tootmise algust kiirendada tänu sellele, et Cheytaci kaliibriga padrunite seeriatootmine on juba käimas. Need koosnevad täielikult kodumaistest komponentidest, märkis ettevõtte juht.

"Selle vintpüssi eeliseks on see, et 0,5 kaareminutise tule täpsusega võimaldab see tabada sihtmärke kahe või enama kilomeetri kaugusel vähem treenitud laskuritel, kuna on võimalik teha kiire korduslask." ta ütleb.

Lobaev Arms asub Kaluga piirkonnas ja on spetsialiseerunud tsiviil- ja teenindussnaiprirelvade tootmisele. Tegemist on esimese erasektori kaitseettevõttega Venemaa ajaloos.
Putin kirjutas alla määrusele Danone ja Baltika aktsiate üleandmise kohta Föderaalse Kinnisvarahaldusagentuuri juhtkonnale
https://publico.ru/news/putin-podpisal- ... muschestva
Välisfirmadele kuuluvad Venemaa struktuuride Danone ja Baltika aktsiad lähevad üle Föderaalse Kinnisvarahaldusagentuuri ajutisele haldusele. See tuleneb president Vladimir Putini dekreedist, mis avaldati ametlikus juriidilise teabe Interneti-portaalis.

Nimekirjas on 98,56% Rootsi Carlsberg Sverige Aktiebolagile kuuluva Baltika Brewing Company LLC kapitalist, samuti selle tütarettevõtetest: 1,35% - Hoppy Union ja 0,09% - Carlsberg Deurschland GmbH.

Samuti antakse üle 83 miljardi Danone Russia lihtaktsiate, mille omanik on Produits Laitiers Frais Est Europe, ja 85 000 Danone Trade'i aktsiat Föderaalse Kinnisvarahaldusagentuuri juhtimise alla.

Mõlemad ettevõtted on varem teatanud, et otsivad investoreid Venemaal äride ostmiseks. Danone teatas ka oma kavatsusest anda üle operatiivkontroll Venemaa struktuuride üle.
Prokuratuur kaebas digitaalarengu ministeeriumi asejuhi Paršini koduaresti otsuse peale edasi.
https://www.bfm.ru/news/529769
Prokuratuur kaebas edasi kohtu otsuse digiarengu ministeeriumi asejuhi Maxim Paršini koduaresti kohta. Apellatsioonkaebus esitati Basmanny kohtule. Eelmisel nädalal nõudis prokuratuur, et aseminister paigutataks kaheks kuuks eeluurimisvanglasse. Maxim Paršinit süüdistatakse suure altkäemaksu võtmises, uurijate hinnangul summas 3,5 miljonit rubla.

Paršin osaleb samas kriminaalasjas koos BFT-Holdingi tegevjuhi Aleksandr Monosoviga. See ettevõte on IT-arendaja, millest enam kui pooled kuuluvad Rostelecomi struktuurile.

Digiarengu ministeerium teatas, et peatavad alates 1. septembrist IT-valdkonna uusarenduste toetuste väljastamise. Osakonnal on kavas läbi viia ka sõltumatu hindamine toetuste peamise operaatori Venemaa Infotehnoloogiate Arendamise Sihtasutuse (RFRIT) töötajate pädevuste kohta. Business FM uuris Digimajanduse Arengufondi juhatuse esimehelt Herman Klimenkolt Paršini juhtumi võimaliku seose ja IT-valdkonna toetuste väljastamise peatse kontrolli vahel :

- Proovisin ise saada toetust ühelt RFRITi ettevõttelt, kuid midagi ei juhtunud, kuigi ma tean Maximit, polnud erilisi eelistusi. Minu meelest toetuste mahu poolest, kui võrrelda Interneti Arendusinstituudiga, siis lihtsuse poolest, mida Sideministeeriumist saada oli, siin minu sõprade käest, nad ei olnud rahul väljastamise keerukusega. Ei saa öelda, et sa võisid sinna tulla, jalaga ukse lahti teha ja sind kallati sinna sisse. Vähemalt üsna lugupeetud inimeste ettevõtted jäid rahata. Teine küsimus on, kas neid on vaja või vaja ehk selles osas olin ma rahulik, sest ilmselt nõustun Maksut Šadajeviga, et tööstuse eritoetust, kui ta nüüd naasmisest räägib, pole eriti vaja. Toetused olid, aga on mitu fondi, kus on metoodikad, midagi muud, oli selline lugu, et täidad dokumente— ja palun mine edasi.

- See tähendab, et öelda, et see takistab praegu turuosaliste tegevust, oleks liialdus?

- Teate, raha oli, RFRIT tegeles sellega, kuid ma ei saa öelda, et see tööstust otseselt mõjutas. Seal vormistati uudse ajaloo järgi kõik - eksperdid eraldi, otsustajad eraldi. Nüüd on selline mudel olemas: hunnik eksperte saadeti mitmele neist juhuslikult ja mingit frontaalset korruptsiooni polnud. Tõenäoliselt kuuleme kohtus, võib-olla ei jõua kohtusse, kui läheb, siis kuuleme toetuste korrast, seda on ausalt öeldes väga raske nimetada korruptsioonimahukaks.

Eriti suures ulatuses altkäemaksu andmise korral ähvardab aseministrit Maxim Paršinit kuni 15-aastane vanglakaristus.
Maanteekaubavedu on kallinenud 38%
https://www.vedomosti.ru/business/news/ ... hali-na-38
Kaubavedude maksumus populaarseimatesse sihtkohtadesse on aasta algusest kasvanud 38%, viimase kolme kuuga aga 10%. Sellest teatas Kommersant viitega kaubabörsi ATI.SU andmetele.

Maksumäärade tõus on seotud impordi asendamise protsesside kiirenemisega ja tootmisahelate ümberstruktureerimisega. Lisaks registreeris ATI.SU nõudluse kasvu kaubaveo järele. Eelkõige on see aasta algusest kasvanud 61%, mais-juunis oli kasv aastases arvestuses kahekordne.

Venemaa-sisese kaubaveo kulude kasv aasta algusest ulatus FM Logisticu Venemaa äriarendusdirektori Aleksei Misailovi ja SOTA Logisticu kommertsdirektori Kirill Latinsky andmetel 15%ni. Viimase hinnangul on peamiseks põhjuseks E-kategooria juhtide ja varustuse puudumine. «Personalipuudus kutsub esile palgatõusu ja praegu pole kaugmaanteedele juhte lihtne leida isegi 190 000–200 000 rubla eest. Personalikulude osakaal transpordis on ca 25-30%,“ räägib Latin.

Misailovi prognooside kohaselt võib aasta teisel poolel siseliinidel veokulud tõusta 30%, sealhulgas traditsioonilise nõudluse kasvu taustal.

Samal ajal jäid rahvusvaheliste vedude hinnad praktiliselt muutumatuks. Aasta algusest on nõudlus nende järele kasvanud 30%, sealhulgas ekspordi osas 3%. Noytech Supply Chain Solutionsi rahvusvaheliste maanteevedude juhi Ivan Golovko sõnul vähendatakse välismaale vedamise määra. Eelkõige on alates aasta algusest langenud transpordikulud Türgist 15-20%, Hiinas - 30-40%, "seoses piirijärjekorraga olukorra paranemisega ja piiride langusega. meretranspordi hinnad." Samal ajal jäid Euroopa liinil kursid praktiliselt muutumatuks, kuigi sealne liikluse maht langes järsult, sealhulgas nõrga rubla kursi, kaubanduspiirangute ja poliitilise ebastabiilsuse tõttu.
Tualettpaberi tootja Zewa müüs Venemaal äri 10 miljardi ₽ eest
https://www.rbc.ru/business/17/07/2023/ ... 43e9eac2f2
Rootsi ettevõte Essity (Zewa tualettpaberi, Libero mähkmete ja Libresse naiste hügieenitoodete kaubamärgid) müüs oma äri ettevõttele New Technologies LLC, mille põhiomanik on Igor Shilov, selgub Essity veebilehel olevast sõnumist .

"Ettevõte <...> viis lõpule oma Venemaal asuvate varade müügi ostuhinnaga ligikaudu 1,2 miljardit Rootsi krooni (umbes 10,5 miljardit rubla Venemaa keskpanga kursiga avaldamise hetkel. - RBC ) . sularahas ja ilma võlgadeta. Seega lahkus Essity Venemaalt,” seisab sõnumis.

Ettevõte alustas Venemaa ärist väljumist eelmise aasta aprillis. Selle aja jooksul on tema varad riigis amortiseerunud "umbes 1,7 miljardi Rootsi krooni võrra" (umbes 15 miljardit rubla). Viimase aasta jooksul moodustas Essity müük Venemaal vaid "2% kogu konsolideeritud netokäibest".
Jaapan kehtestab augustis parempoolse rooliga autode ekspordikeelu Venemaale
https://chukotkamedia.ru/news/1545314/?
Jaapani valitsus kavatseb karmistada sõiduautode, sealhulgas kasutatud autode ekspordikontrolli Venemaale. Keeld hõlmab Kaug-Idas populaarseid uusi ja kasutatud hübriidautosid, pistikhübriidautosid ja elektrisõidukeid (EV), samuti bensiini- ja diiselmootoriga autosid, mille mootori töömaht on üle 1,9 liitri (sealhulgas sellesse kategooriasse kuuluvad palju- nõudis Toyota Crown ja Toyota Land Cruiser Prado), teatab IA PrimaMedia.

Jaapani valitsus peaks välisvaluuta- ja väliskaubandusseadusel põhineva ekspordikaubanduse kontrolli määruse muutmise heaks kiitma juulis ja seda hakatakse rakendama juba augusti alguses, teatas Yomiuri Jaapan .

Pärast sanktsioonide karmistamist piirdub eksport väikeautodega.

Alates 2022. aasta aprillist on Jaapan juba keelanud enam kui 6 miljoni jeeni väärtuses luksusautode ekspordi Venemaale. Jaapani rahandusministeeriumi kaubandusstatistika järgi oli 2022. aastal Jaapanist Venemaale eksporditud ekspordi väärtus ligikaudu 600 miljardit jeeni, mis on ligikaudu kolmandiku võrra väiksem kui 2021. aastal. Sealhulgas aasta tagasi eksporditi meie riiki umbes 200 000 kasutatud autot.
Peterburis kasvas Lada ja Hiina autode varuosade müük 2,5 korda
https://neva.today/news/2023/7/17/447645
Lada autode varuosad on muutunud Peterburi elanike seas nõutuks: nõudlus nende järele on kasvanud 2,5 korda. Lisaks täheldatakse varuosade müügi kasvu ka BMW-l, samuti kasvas see 2,5 korda, teatab Petrograd.

Nõudlus Volkswageni varuosade järele kasvas hüppeliselt 2,3 korda, Mercedes-Benzi ja Fordi järele kahekordistus.

Suurimat varuosade nõudluse dünaamikat Venemaal täheldatakse Hiina kaubamärkidel ZOTYE ja HAVAL. Aasta müük kasvas vastavalt neli ja 3,5 korda.
Peterburlased selgitasid, miks uued viie- ja kümnerublased rahatähed muutuvad müntide nõudluseks
https://neva.today/news/2023/7/18/448011
Moskvas ja Moskva oblastis lasti käibele uued viie- ja kümnerublased rahatähed. Briefi sõnul osutus rahatähtede trükkimine odavamaks kui müntide vermimine. Seega plaanivad keskpank ja rahapaja ise rahatähtede valmistamise pealt raha kokku hoida.

Ekspert selgitas, et Venemaal sularahata maksete maht tasapisi väheneb. Seega usub majandusteadlane ja äritreener Denis Rakshi, et uued rahatähed sobivad sellesse trendi edukalt.

Märgitakse, et uued rahatähed on valmistatud spetsiaalse tehnoloogia abil, mis pikendab nende kasutusiga. Seega saavad pangatähed Vene Föderatsiooni elanikele serveerida senisest 30% kauem.
No one said survival was fun.
muki
Liige
Postitusi: 40
Liitunud: 04 Apr, 2022 9:11
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas muki »

Venemaa riigivõlg kasvas 2022. aastal 18,8 triljoni rublani (vs. 10 triljonit 2020. aastal) ja kasvab sel aastal 22,8 triljonini, sest eelarve on tugeva surve all. Vaja on toetada majandust, armeed ja "uusi territooriume". Seejuures välisvõlg on püsinud muutumatuna, sest riigil puudub ligipääs rahvusvahelisele finantsturule, suurenenud on siseriiklik laenamine. Paistab, et rahatrükk on käima pandud.

https://www.interfax.ru/russia/912034
Aspelund
Liige
Postitusi: 1218
Liitunud: 04 Mai, 2005 10:45
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Aspelund »

Rahatrükk pole kunagi peatunudki, lihtsalt trükipressid ja arvutid genereerivad nulle varasemast veelgi raevukamalt.
Kasutaja avatar
lamba-ants
Liige
Postitusi: 427
Liitunud: 25 Juul, 2022 14:48
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas lamba-ants »

Võrgustik omavahel seotud firmasid veab lennukite varuosasid sanktsioonide all olevatele Vene ettevõtetele. Üks Eesti ettevõte osales alles märtsis partnerina Moskva sõjalennunduse messil.
https://ekspress.delfi.ee/artikkel/1202 ... rtneritele
Luderi
Liige
Postitusi: 448
Liitunud: 23 Aug, 2022 9:33
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Luderi »

See tüüp pole vist Memo saanud, kui paljude tippvaraste lapsed läänes elu naudivad.
"Normaalset natsionaliseerimist on vaja" oli samuti üks mu lemmiklause.
https://youtu.be/wxzFtdCg7iw?t=172
kalvis
Liige
Postitusi: 1443
Liitunud: 03 Aug, 2014 9:49
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas kalvis »

lamba-ants kirjutas: 18 Juul, 2023 23:04 Võrgustik omavahel seotud firmasid veab lennukite varuosasid sanktsioonide all olevatele Vene ettevõtetele. Üks Eesti ettevõte osales alles märtsis partnerina Moskva sõjalennunduse messil.
https://ekspress.delfi.ee/artikkel/1202 ... rtneritele
Loodetavasti prokuratuur menetleb selle asja lõpuni (hoiatuseks teistele). Raskem on neutraalsete riikidega (kasahstan), sest sinna saab takistada vaid juppe tarniv tehas ise.
kalvis
Liige
Postitusi: 1443
Liitunud: 03 Aug, 2014 9:49
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas kalvis »

Aspelund kirjutas: 18 Juul, 2023 17:11 Rahatrükk pole kunagi peatunudki, lihtsalt trükipressid ja arvutid genereerivad nulle varasemast veelgi raevukamalt.
JAH aga vaat kui rubla inflatsioon võtab parajad mõõtmed siis hakkab vene majandust kenasti sööma. See põhjustab hulganisti lisaprobleeme.
Kahjuks on Venemaal nafta ja gaas need, mis on suutnud kuidagi majandust püsti hoida. Kui Saudid oleksid USA ja EL sama meelt ja paiskaksid naftat ja gaasi piisavalt oleks Venemaa täna juba käpuli ja inflatsioon Weimari vabariigi tasemel. Aga ei ole...
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23192
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas ruger »

riigistatud piimatoodete kontserni Danone orcistan uueks juhiks sai Kadõrovi nõbust Tšetšeenia asepeaminister. Uueks firma kaubamärgiks tegid irvhambad juba Dondon.
The CEO of Danone Russia, after it was effectively nationalized by the state, is now the deputy prime minister of Chechnya - Minister of Agriculture of the republic Yakub Zakriev -
Who is also Kadyrov's nephew.
https://twitter.com/Gerashchenko_en/sta ... 4473750533
https://www.bbc.com/news/business-66218999
https://theins.ru/news/263533
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
gooligan
Liige
Postitusi: 1407
Liitunud: 23 Veebr, 2012 14:25
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas gooligan »

ruger kirjutas: 19 Juul, 2023 6:27 riigistatud piimatoodete kontserni Danone orcistan uueks juhiks sai Kadõrovi nõbust Tšetšeenia asepeaminister. Uueks firma kaubamärgiks tegid irvhambad juba Dondon.
The CEO of Danone Russia, after it was effectively nationalized by the state, is now the deputy prime minister of Chechnya - Minister of Agriculture of the republic Yakub Zakriev -
Who is also Kadyrov's nephew.
https://twitter.com/Gerashchenko_en/sta ... 4473750533
https://www.bbc.com/news/business-66218999
https://theins.ru/news/263533
need on suurepärased uudised. Päris kindlasti ei suuda need tehased enam ligilähedastki tootlikust tagada, sest puudud professionaalne juhtimine, toorainega varustamine jne.
Pigem viiakse sisseseade vaikselt kuskile metallikokkuostu.
kalvis
Liige
Postitusi: 1443
Liitunud: 03 Aug, 2014 9:49
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas kalvis »

Lääne firmajuhtidest ei saa üldse aru.
Kui on harutehas venemaal siis oleks mõistlik see kas normaalse raha eest maha müüa või seisma panna. Seisma pandud tehase osas see kahjumit ei tooda, va. valvekulud. Firmajuhi enda asi on kas peab tehase eest pakutud hinda õiglaseks.
On ka kolmas variant - müüa tagasiostu õigusega vene firmale. Kohati on see riskantne, sest vahepealne omanik võib tehase nii ära lagastada, tagasiost on mõttetu ja müügiraha on ka pisike. Selles mõttes on seismapanek turvalisem (tehast ei saa lagastada)
Kui Vene riik natsionaliseeris tehase siis tekib Lääne omanikul nõudeõigus sõja lõppedes (Ukraina võidu korral).
Paljud müüsid muidugi võileiva hinna eest maha ja mõned üritavad pappi teenida verise rahaga.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Kilo Tango »

kalvis kirjutas: 19 Juul, 2023 14:01 ...
Kui Vene riik natsionaliseeris tehase siis tekib Lääne omanikul nõudeõigus sõja lõppedes (Ukraina võidu korral).
...
Igal juhul tekib nõudeõigus sõltumata sõja tulemusest. Seda alates natsionaliseerimise hetkest. Lihtsalt Ukraina võidu korral on lootust see raha ka Venemaalt kätte saada.
kmeesk
Liige
Postitusi: 230
Liitunud: 26 Apr, 2022 13:48
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas kmeesk »

kalvis kirjutas: 19 Juul, 2023 14:01 Lääne firmajuhtidest ei saa üldse aru.
Kui on harutehas venemaal siis oleks mõistlik see kas normaalse raha eest maha müüa või seisma panna. Seisma pandud tehase osas see kahjumit ei tooda, va. valvekulud. Firmajuhi enda asi on kas peab tehase eest pakutud hinda õiglaseks.
On ka kolmas variant - müüa tagasiostu õigusega vene firmale. Kohati on see riskantne, sest vahepealne omanik võib tehase nii ära lagastada, tagasiost on mõttetu ja müügiraha on ka pisike. Selles mõttes on seismapanek turvalisem (tehast ei saa lagastada)
Kui Vene riik natsionaliseeris tehase siis tekib Lääne omanikul nõudeõigus sõja lõppedes (Ukraina võidu korral).
Paljud müüsid muidugi võileiva hinna eest maha ja mõned üritavad pappi teenida verise rahaga.
Ma arvan, et müümine ei ole nii lihtne, sest venemaa ei ole huvitatud massilisest kapitali väljavoost ja rubla veelgi nõrgemaks muutumisest.
Seisma panemisega kannad kahjumit või jääd töötajatest ilma.
Osadel ettevõtetel on venemaa ettevõttega mingid lepingulised suhted, mis ei anna neile täielikku võimu mistõttu osad käsud võivad kaasa tuua vastuhaku ja käsu täitmata jätmise, kusjuures lepingu järgi võib neil selleks ka täielik õigus olla.
Natsionaliseerimine on pigem samm, millega sult võetakse vara ära ja sa ei saa sellest sentigi tagasi mitte kunagi või kui saab, siis kurat teab mis kadalipu selleks tulevikus läbima peab.
Osadel ettevõtetel võib venemaalt tulu olla vaja, et teenindada oma laenu kohustusi.

Tuleb aru saada, et venemaa on hetkel ilmselge vaenlane ja vaenulik riik, mistõttu nad ei loodagi, et sinna niiväga uusi Lääne ettevõtteid tulla tahaks. See aga tähendab, et nad ei pea tegema mitte midagi, et olla Lääne atraktiivne ja seega võib täie rauaga blokeerida venemaalt välja pääsemise võimalusi.
Ma pakuks, et hetkel on see, et kes lahkub saab korralike kaotuste osaliseks ja seega peljatakse seda ja loodetakse, et kuidagi tiksutakse sõja lõpuni ära. Mõistlik ajaline aken oli ilmselt eelmise aasta kevadel aga praeguseks on see ammu kinni juba.

Praegu ilmselt ainus ohutu viis on odavalt rublade eest maha müüa ja siis rublad millegi muu vastu vahetada valuuta, kinnisvara, kuld.
gooligan
Liige
Postitusi: 1407
Liitunud: 23 Veebr, 2012 14:25
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas gooligan »

Kilo Tango kirjutas: 19 Juul, 2023 14:32
kalvis kirjutas: 19 Juul, 2023 14:01 ...
Kui Vene riik natsionaliseeris tehase siis tekib Lääne omanikul nõudeõigus sõja lõppedes (Ukraina võidu korral).
...
Igal juhul tekib nõudeõigus sõltumata sõja tulemusest. Seda alates natsionaliseerimise hetkest. Lihtsalt Ukraina võidu korral on lootust see raha ka Venemaalt kätte saada.
Tegelikult on olemas ka rahvusvahelised arbitraazhid, kuhu ka täna pöörduda saab.
Nii on soomlaste Fortum ette valmistamas 1 miljardilist nõuet Vene riigi vastu.
„Selleks et kaitsta enda õiguslikku positsiooni ja aktsionäride õigusi, saatis Fortum Vene valitsusele teate, mille kohaselt on Fortumi hinnangul Venemaa rikkunud investeeringute kaitsmise kokkulepetega kaasnevaid kohustusi, mis olid sõlmitud Hollandi ja Venemaa ning Rootsi ja Venemaa vahel.“

Teatis on esimene osa arbitraažiprotsessist, mis peaks alguse saama selle aasta lõpus. Protsessi käigus soovib Fortum nõuda sisse kahju, mis nad on saanud Fortumi Venemaa tütarettevõtte ja Venemaale tehtud investeeringute eest. Kahju on Soome firma hinnangul mitme miljardi euro suurune.

Fortum on enda sõnul vaenuliku tegevuse ohver. Vaenulik tegevus kulmineerus sellega, et Venemaa presidendi 25. aprilli ukaasi alusel võtsid Venemaa võimud üle Fortumi Vene haru PAO Fortum ja vallandasid sealse tegevjuhi.
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12021 ... kahjunoude

Kui kohus otsustab raha välja mõista, saab hakata Vene riigi kontosid eri pankades ka arestima, laevu arestima ja muidu ahistama. See ei olegi nii lootusetu ettevõtmine ja ebamugavust tektitab ta kindlasti. Eriti kui peale sõda on kange soov teiste riikidega jälle kauplema hakata. Seda sõltumata sõja tulemustest.
_dumbuser_
Liige
Postitusi: 2367
Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas _dumbuser_ »

kalvis kirjutas: 19 Juul, 2023 14:01 Selles mõttes on seismapanek turvalisem (tehast ei saa lagastada)
Kuskohast küll nii rumalad mõtted tulevad ? Orkide võime igasugu asju lagastada on umbes sama nagu universumi suurus, mida ei suudeta ka kuidagimoodi mõõta. See mis seal orkistanis on see sinna ka jääb. Loomulikult on terve kari lollakaid kes ikka veel usuvad, et "aga ükskord ..." ja selle nimel igasugu järgmisi lollusi teevad. Kui pandi tuuri 10 miljardi eest lennukeid siis mingi (mõne)saja milline tehas on selle kõrval nagu titepeer vannis.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist