Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas: 25 Juul, 2023 21:03
OLAVI kirjutas: 25 Juul, 2023 19:49
ahto42 kirjutas: 24 Juul, 2023 0:39 Olavi
Täpselt sinu postitust ma ju rääkisingi, et EGR test( I/M Readiness- emissioonide monitooring) on ajus läbitud. Sina kirjutad sama teksti natuke teist moodi ja ongi kogu su "Über Tarkus"?
Aga no kui mõnele peab jääma viimane sõna muidu kapsas lõhkeb, siis las ta olla.
Ma jätaks ikkagi sõna targematele.
Osatestid (I/MReadines) on ju palju laiem toiming kui ainult "EGR klapi kontrollimine".

Kuna EGR on ainult üks osa (väike osa) mootorist, siis äkki valgustad, et milliste andmete alusel kuvatakse emissioonide monitooringus "kangiga väljalöödud ja ajust väljakirjutatud" kübemefiltirt ning katalüsaatorit?
Kui sa kirjutad programmi nii üle, et ta teatavad parameetrid on fiksandmed, siis ta nende alusel kuvabki, et kübemefilter ja kat on OK.
Sa pole ilmselt oma elus kunagi ühtegi programmi näinud?
"Iga kauboi peab oma hobusega ise hakkama saama" ja minul ei ole vaja midagi ümberkirjutada aga kirjutamise vajadus tekkib varsti kergemeelsetel autoostjatel.
Kas sa elusat pimesoolikat oled näinud? :roll:
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas: 25 Juul, 2023 13:56
Kapten Trumm kirjutas: 25 Juul, 2023 9:43 Peale seda valgustavat kogemust taipasin, et nimetus Baieri Mootori Tehas (Baierische Motoren Werke ehk BMW) pole sugugi tuulest võetud.
Oh, on see propellerimärk ka ikka parasjagu kräppi tootnud.
Sel ajastul, kui Opel Ökotekki tootis, siis vähemalt tollased BMW mootorid olid ikka teisest klassist, kus mingeid tüüpvigu oli üksikuid. Näiteks M50 mootori veepump ja M40 mootori nukkvõlli kulumine. Sellest veel põlvkond tagasi olid mootorid seal ikka päris ausad.

Ja kui me võtaks ette tänased Opeli autod, siis :D

Saksamaal muide, oli Ecoteci tõlge "taevane rist ja viletsus maa peal", sakslased ise on selle välja mõelnud, mitte kadedad välismaalased.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Ghostship
Liige
Postitusi: 452
Liitunud: 02 Jaan, 2020 1:13
Asukoht: Kraken
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Ghostship »

Neid ECOTEC'e on terve pikk nimekiri? Kõik olid kohe nii ebaõnnestunud? Hästi ei tahaks uskuda enda mõningasest ekspluateerimise kogemusest.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ghostship kirjutas: 26 Juul, 2023 9:36 Neid ECOTEC'e on terve pikk nimekiri? Kõik olid kohe nii ebaõnnestunud? Hästi ei tahaks uskuda enda mõningasest ekspluateerimise kogemusest.
No vähemalt need, mis 1990ndatel paigaldati, olid küll õnnetud.
Kui politsei Vectraid kasutas (kas 2,0 või 2,2 Ectoteciga) oli tavaline vaatepilt, et esimese külma saabudes oli Peterburi tee Ascari plats neid sinivalgeid autosid täis. Tavaliselt põhjuseks karterituulutuse jäätumine.

Olen ühe 2,0 100kW ka laua peal laiali võtnud ja oma teadmiste põhjal ütleks, et üsna ülejala konstrueeritud asi, mis ei saagi vigadeta olla. Näiteks kui heitgaaside tsirkulatsiooni (EGR) süsteemist suunatakse tuline heitgaas plastmassist(!!!) klapikambrikaane sisemusse jahtumiseks, siis sellise kaane eluiga ei saa olla pikk (mida ka praktika kinnitab). Või kui ülikeeruline väljalaskekollektor üritatakse teha üheainsa malmist detailina (mõtlemata paisumise kompenseerimisele), siis saabki see vaid pragunema hakata.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Ghostship
Liige
Postitusi: 452
Liitunud: 02 Jaan, 2020 1:13
Asukoht: Kraken
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Ghostship »

OK,jutt siis ikka X20XEV, võimalik, et lihtsalt hästi näkanud minul. Tuli veidi üllatusena, et sellel nii halb maine sakslaste juures. Eelmine Opeli mootorite põlvkond olid need 2.0 baasmootorid väga hästi õnnestunud töökindluse osas ja probleemid pigem võimsamas otsas.
Benjy
Liige
Postitusi: 542
Liitunud: 03 Jaan, 2015 22:08
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Benjy »

Speedkar99 seletab üsna ilusti, mis tänapäeva mootorite puhul valesti on. https://www.youtube.com/watch?v=XFZqVTVXFHY
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ghostship kirjutas: 26 Juul, 2023 10:06 OK,jutt siis ikka X20XEV, võimalik, et lihtsalt hästi näkanud minul. Tuli veidi üllatusena, et sellel nii halb maine sakslaste juures. Eelmine Opeli mootorite põlvkond olid need 2.0 baasmootorid väga hästi õnnestunud töökindluse osas ja probleemid pigem võimsamas otsas.
Ma pole nende mootorite (8v vs 16v) alumist otsa võrrelnud. Aga paljud hea mainega mootorid on ka rikutud sedasi, et neist on üritatud saada midagi, milleks nad varu ei oma ja tulemuseks on ikka jama.

Ecoteci kaitseks peab ütlema, et toonaste uute autodega need vanad 8v mootorid nagunii hästi ei lennanud, kui Vectraga sai see veel hakkama, siis see 115 hobust jäi B-omega liigutamiseks juba selgelt napiks. 136 hobust polnud just 150, aga siiski natuke parem kui 115. Mul oli selle 100 kW mootoriga universaal-Omega käsikastiga, paar aastat. Muidu väga vint auto isegi, ainult selle paja töökindlus jättis soovida, seal oli pea iga kuu midagi putitada kuni ühel hetkel hakkas õlikulu liiga tegema ja avastasin kinnijäänud kolvirõngad. Vedasin toona sellega umbes 700 kilost haagist paadiga ja liiga tihti oli sõites pedaal põrandas. Konkurentsitult enim putitamist vajanud mootor, mida putitanud olen, isegi M412 oli töökindlam.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4834
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Kunagi siingi foorumil vaevas mind küsimus, et mis juhtub kui laevas elektriauto põlema läheb. Nüüd teame vastust, laev põleb ära.
Laev nimega Fremantle Highway oli teel Saksamaalt Bremerhavenist Egiptusse Port Saidi. Tõenäoliselt sai tuli alguse justnimelt sellest, et süttis üks pardal olnud elektriautodest.

Selle pardal arvati esialgu olevat umbes 3000 autot ja nende seas 25 elektriautot.

Väljaanne The Truth About Cars kirjutab, et nüüd on laekunud info, et laeva pardal võib olla koguni 498 elektriautot. Autode koguarv ei ole aga mitte 300 vaid Automotive News andmeil 3783, mis on seega ligi 800 võrra rohkem kui algselt teatati.
https://forte.delfi.ee/artikkel/1202204 ... triautosid
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Some kirjutas: 31 Juul, 2023 9:14 Kunagi siingi foorumil vaevas mind küsimus, et mis juhtub kui laevas elektriauto põlema läheb. Nüüd teame vastust, laev põleb ära.
Laev nimega Fremantle Highway oli teel Saksamaalt Bremerhavenist Egiptusse Port Saidi. Tõenäoliselt sai tuli alguse justnimelt sellest, et süttis üks pardal olnud elektriautodest.

Selle pardal arvati esialgu olevat umbes 3000 autot ja nende seas 25 elektriautot.

Väljaanne The Truth About Cars kirjutab, et nüüd on laekunud info, et laeva pardal võib olla koguni 498 elektriautot. Autode koguarv ei ole aga mitte 300 vaid Automotive News andmeil 3783, mis on seega ligi 800 võrra rohkem kui algselt teatati.
https://forte.delfi.ee/artikkel/1202204 ... triautosid
Aga kui tavaline auto läheb põlema?
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Aspelund
Liige
Postitusi: 1218
Liitunud: 04 Mai, 2005 10:45
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Aspelund »

Liitiumaku võib veel nädalaid pärast "kustutamist" uuesti tule ülesse võtta. Mahajahtunud bensiinipaak ilma välise mõjuta seda ei tee...
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4834
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Tavaline auto on veega kustutatav.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

"Tavalise" uue auto isesüttimine on ikka äärmiselt harv juhus, seda põhjusel, et pliiakutehnoloogia on väga töökindel ning elektritarbijad on kaitstud. Paagis olev bensiin aga ilma välise tule abita süttida ei taha. Lisaks on "tavalisel" autol lihtne võimalus võtta akujuhtmed maha või lülitada massilülitist mass välja - siis pole enam midagi seal tuld tegemas.

Elektriautodel kasutatav akutehnoloogia aga omab kommet omaalgatuslikult pauku teha ja see probleem on juba hulk aastaid (neid Mitsu MieV-e on päris mitmeid maha põletatud).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

davidsoniharald kirjutas: 31 Juul, 2023 10:06
Some kirjutas: 31 Juul, 2023 9:14 Kunagi siingi foorumil vaevas mind küsimus, et mis juhtub kui laevas elektriauto põlema läheb. Nüüd teame vastust, laev põleb ära.
Laev nimega Fremantle Highway oli teel Saksamaalt Bremerhavenist Egiptusse Port Saidi. Tõenäoliselt sai tuli alguse justnimelt sellest, et süttis üks pardal olnud elektriautodest.

Selle pardal arvati esialgu olevat umbes 3000 autot ja nende seas 25 elektriautot.

Väljaanne The Truth About Cars kirjutab, et nüüd on laekunud info, et laeva pardal võib olla koguni 498 elektriautot. Autode koguarv ei ole aga mitte 300 vaid Automotive News andmeil 3783, mis on seega ligi 800 võrra rohkem kui algselt teatati.
https://forte.delfi.ee/artikkel/1202204 ... triautosid
Aga kui tavaline auto läheb põlema?
"Tavaauto" ehitamiseks kasutatud materjalid vajavad põlemiseks väliskeskkonnast oksüdeerijat, ehk õhust hapniku ja hapniku juurdepääsu puudumisel lõppeb ka põlemisprotsess.

E-autode ja ka muudes Li- akude sees on kõik põlemiseks vajalikud ained olemas ja põlemiseks ei ole hapnikku lisaks vaja, nagu napalmis.

Autoakude kriitiline temperatuur on ca +300C, sest akus olevaid erinevaid materjale lahutab (otstarbelt preservatiivi laadne) õhuke "kile", mis üle selle temperatuuri laguneb.
Kontrollimatu temperatuuritõusu võib alustada kasvõi väike auk selles kiles.

E-autode akud asuvad suletud hermeetilises kestas, et kaitsta seda väliskeskkonna mõjude eest ja see sama kest kaitseb akut ka kustutamiseks vajaliku jahutamise eest.
Tavavahenditega saab kustutada auto muid samal ajal põlevaid komponente aga mitte aku sisu ennast ja piirata tule levikut ümbritsevatele esemetele.

Kuna selles kestas on "mustmiljon" pisikest akuelementi, siis ühe elemendi põlemisprotsessi saadused jäävad selle kesta sisse ja omanik ei pruugigi aku töös vahet märgata.
Suurem probleem tekkib, kui süttib korraga mitu elementi ja käivitub ahelprotsess, mida väliselt mõjutada tavaliste tulekustutusvahenditega enam ei saa.
Suurema akuga auto põleb kauem ja sama tuleohu probleem on ka viimasel ajal eramutesse ostetavate PV akupankadega, sest akude paigaldamisel tavaliselt ei järgita akuruumidele esitatud nõudeid.

Euroopa enimmüüdud e-auto on Tesla (põlemisvideoid on hulgim leida) ja nüüd on teisel kohal oleva Dacia Spring põleng ka fikseeritud.
Süttis sõidul, ainult kodus laetud masin kui perenaine lastega lasteaiast tagasi sõitis, 300m enne kodu.
https://www.youtube.com/watch?v=-ssGWAR ... acializate
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vaat kus lugu. Osta veel elektriauto, põletab maha su pere ja maja :wall:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4834
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Eks ootame tahkisakud ära, siis muutub elektrikas ka ohutumaks. Või siis vesinikautod. Alexela hakkab nende jaoks juba taristut püsti panema. https://rohe.geenius.ee/blogi/alexela-b ... vi-hiinas/
Esimesed vesinikujaamad pannakse püsti järgmisel aastal ja Alexela tahab kõik põhimagistraalid ära katta.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bretschneider, Semrush [Bot] ja 1 külaline