Jah, muidugi. Sellest on teemas suur hulk postitusi.
Kliimamuutustest
Re: Kliimamuutustest
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
-
- Liige
- Postitusi: 373
- Liitunud: 17 Apr, 2004 15:07
- Kontakt:
Re: Kliimamuutustest
https://www.sciencedaily.com/releases/2 ... 123122.htm ehk siis palmidest võime suu puhtaks pühkida.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kliimamuutustest
Mulle jääb mulje, justkui kliimamuutused ja rohepööre on see carte blanche, ebakompetentsuse ja hurraa-roheliste otsuste massiliseks vohamiseks. Majanduse ja elujärje säilitamiseks on vajalik siiski teatud annus komptentsi kah. Kuigi meil on sellega halvasti, siis igasugused rohepöörde kampaaniad avavad tee täiendava lolluse ja oskamatuse pääsuks riiklike otsuste juurde.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Kliimamuutustest
Kliimasäästlikke otsuseid:
1) laskemoona tootmine Ukrainale - kes ei usu, arvutagu Ukraina sõja keskkonnajälg välja;
2) tuumajaamad fossiilkütuste asemele.
Kumbagi pole kuulnud rohelisi propageerimas
Roheliste argumentatsioon, et meie lapselapselapselapsed peavad tegelema tuumajaamade saastaga, ei ole kliima seisukohast mitte millegi poolest parem mitteroheliste argumentatsioonist, et kliimameetmed rikuvad tänapäeva majanduse ära.
1) laskemoona tootmine Ukrainale - kes ei usu, arvutagu Ukraina sõja keskkonnajälg välja;
2) tuumajaamad fossiilkütuste asemele.
Kumbagi pole kuulnud rohelisi propageerimas

Roheliste argumentatsioon, et meie lapselapselapselapsed peavad tegelema tuumajaamade saastaga, ei ole kliima seisukohast mitte millegi poolest parem mitteroheliste argumentatsioonist, et kliimameetmed rikuvad tänapäeva majanduse ära.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kliimamuutustest
Kui Euroopa ja USA teevad rohepöörde oma 800 miljoni inimesega, ei anna see äkki suuremat efekti, kui Aasias ja Aafrikas elab mõni miljard vanaviisi edasi? Küll aga jättes globaalse turu avatuks, võib prognoosida, et valge ilma majandusele jala külge suure kaalupommi sidumine jooksukiirusele kasuks ei tule.mitteroheliste argumentatsioonist, et kliimameetmed rikuvad tänapäeva majanduse ära.
Trikk näib olevat jooksutempo arukas pidamises, kas selleks on suuteline näiteks igasuguse reaalmajanduse kogemuseta kliimaminister oma seltskonnaga, on pehmelt öelda küsitav. Tulemuseks võib kergesti olla olukord, kus paljudes kabinettides katkutakse juukseid ja peetakse plaani viia oma miljonid kuskile mujale. Lausa küsitav oleks Eesti kirbukaka suuruse majandusega trügida EL "kliimavõitluse" esirinda, uskuge, kaalupomm jala küljes saab sellest vaid raskem olema.
Paraku valges ilmas on jätkuvalt demokraatia, mitte rohefashism - et kui inimeste elujärg hakkab reaalselt ja tuntavalt kannatama ja taibatakse, et sellest rihma pingutamisest midagi paranema ei kipu, pääsevad pukki tavaliselt vastanduvad jõud (ehk populistid), see esiteks muudab selle "rohepööramise" jätkusuutmatuks (kui see üle valimistsükli ei kehti) ja teiseks avab lausa ukse vene/hiina mõjudele (et parempopulistid on ühtlasi Kremli trollid, pole just eriline saladus).
Heaks indikatsiooniks on praegu see automaksu saaga - kui ikka 2/3 kuni kolmveerand vastanutest on selgelt vastu, näitab, et see püksirihma pingutamise võimalus on meil üsna väike. Selleks, et kliima soojenemist tugevalt pidurdada, ei piisa kortermaja renoveerimisest ja elektriautoga sõitmisest, CO2 toodangut toetab eelkõige tänane majandussüsteem, kus kõik eeldavad elujärje pidevat paranemist ja asjade tootmist, mis inimese elus püsimiseks hädavajalikud pole. Ühesõnaga, inimkond peab aktsepteerima elujärje langemist päris tuntavalt ja eriti just valge ilm, kelle järjest kasvaval tarbimisel arenevate riikide majandused elavadki.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Kliimamuutustest
Mingi efekti ikka annab, aga muidugi on probleem suur.Kapten Trumm kirjutas: ↑01 Aug, 2023 11:07Kui Euroopa ja USA teevad rohepöörde oma 800 miljoni inimesega, ei anna see äkki suuremat efekti, kui Aasias ja Aafrikas elab mõni miljard vanaviisi edasi?mitteroheliste argumentatsioonist, et kliimameetmed rikuvad tänapäeva majanduse ära.

https://www.weforum.org/agenda/2022/11/ ... ecord-2022
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kliimamuutustest
Valge ilm on teiste maailmajagude riikidega globaalses konkurentsis, mitte ainult majanduslikus, vaid tundub, et järjest enam ka sõjalises.
Sõjalisega on see probleem muidugi, et inimtekkeline tuumatalv leevendab suuresti kliima soojenemise probleemi ja ellu jäävad paar miljardit inimest niipalju Co2 enam ei emiteeri kui tänane inimkord.
Selle konteksti taustal on trikk just õige (majandusliku) jooksutempo pidamine, priimuseks kippumine mõjub eelkõige hukatuslikult sinu enda konkurentsivõimele. Ja nagu õige treeneri puhul, kogemus maksab, hakata suure agarusega esimest Brüsseli tarkust ellu viima asjatundmatu seltskonna poolt, tähendab suure tõenäosusega kruvi üle keeramist. Seda, et tänane poliitbroilerite põlvkond ei oma erilist first-hand kokkupuudet reaalmajandusega, kuid samas ei paindu ka majandusinimeste käest küsima, on meil (ja küllap ka mujal) pikaajaline probleem.
Sõjalisega on see probleem muidugi, et inimtekkeline tuumatalv leevendab suuresti kliima soojenemise probleemi ja ellu jäävad paar miljardit inimest niipalju Co2 enam ei emiteeri kui tänane inimkord.
Selle konteksti taustal on trikk just õige (majandusliku) jooksutempo pidamine, priimuseks kippumine mõjub eelkõige hukatuslikult sinu enda konkurentsivõimele. Ja nagu õige treeneri puhul, kogemus maksab, hakata suure agarusega esimest Brüsseli tarkust ellu viima asjatundmatu seltskonna poolt, tähendab suure tõenäosusega kruvi üle keeramist. Seda, et tänane poliitbroilerite põlvkond ei oma erilist first-hand kokkupuudet reaalmajandusega, kuid samas ei paindu ka majandusinimeste käest küsima, on meil (ja küllap ka mujal) pikaajaline probleem.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Kliimamuutustest
https://www.err.ee/1609049384/siim-kall ... rot-aastasTegelikult võiks autoomanike käest julgelt kasseerida tunduvalt suuremaid summasid kui praegustes automaksu kehtestamise plaanides on, näiteks 1000 eurot sõiduki kohta aastas, leiab riigikogu Reformierakonna fraktsiooni liige ja erakonna auesimees Siim Kallas Eesti Päevalehes ilmunud arvamusloos.
"Miljon sõidukit, tuhat eurot igalt, miljard eelarve tasakaalustamiseks, rahandusliku usaldusväärsuse taastamiseks," märgib Kallas. "Kui meie ühiskond hoiab, hambad ristis, kinni riigilt saadavatest hüvitistest, siis tuleb ka adekvaatselt riigi tuludesse panustada."
Rahandusministeeriumis valminud automaksu väljatöötamiskavatsuse järgi hakkaks sõiduki eest aastas küsitav maks sõltuma selle võimsusest, massist ja vanusest. Maksu hakkaks riik koguma järgmisest suvest. Näiteks 2017. aasta diiselmootoriga Škoda Octavia aastamaksuks võiks kujuneda 145 eurot.
Kallas pole nõus ka eelarvest teedeehituseks raha kulutamisega: "Eesti teedeehitajad nõuavad teede ehituseks neli miljardit eurot. Liiklusregistris on üle miljoni sõiduki (transpordiameti juht riigikogu majanduskomisjonis). Teede ehituseks on siis vaja 4000 eurot auto kohta. Perekonnalt kahe autoga 8000 eurot. Miks me tahame, et teede ehituse raha tuleks võtta meie laste ja lastelaste õpetajate, meie politseinike, meie arstide palkade arvelt?"
Enne kui targutada, et "teede ehituse raha tuleks võtta meie laste ja lastelaste õpetajate, meie politseinike, meie arstide palkade arvelt", võiks 100% mootorsõiduki kütuseaktsiisist teede ehitusse tagasi panna.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Kliimamuutustest
Vanainimene sonib või siis noortepärasemalt ''peksab segast''. Ilmselgelt oleks 95% autoomanikest nõus kvaliteetse teedevõrgu eest 4000 euri per auto välja käima kui riik enam kunagi kütuseaktsiisi ei küsiks pärast seda 

Re: Kliimamuutustest
Ega vabadusega kaasnev seniilsus kerge ei ole.
Re: Kliimamuutustest
Selliste sõnavõttude pärast pole vaja närvi minna. See on tuntud poliittehnoloogiline võte - keeratakse asi üle võlli ja kui siis poolgi lubatust teoks saab hingavad kõik kergendunult et seekord läks õnneks.
Täpselt samamoodi ähvardab Medvedjev ülepäeva tuumasõjaga.
Kui keskmine automaks oleks isegi 500 EUR aastas siis hakkab juba suur hulk kodanikke mõtlema et kas mul on ikka Eesti registris autot vaja. Võib vabalt olla Läti registris (minuteada keskmine auto on seal 100 EUR kanti) või Leedust renditud. Leedukatele on see asi juba käpas ja suur osa Ukrainast sõitis/sõidab Leedu või Poola numbritega.
Selle vastu võib Eesti valitsus muidugi tekitada sarnase seaduse nagu Soomes kus kodanik või alaline elanik ei tohi sõita välisriigis registreeritud autoga. Esiteks on Tallinn seetõttu Soome seppade Porschesid täis sest nad võivad neid omada ja sõita igal pool mujal peale Soome.
Teiseks võidakse hakata mõtlema et kas ma olen ikka Eesti alaline elanik ja miks peaks maksud sinna maksma. Soomel on riigipoolne tugi suurem ja mõnikord kaaluvad muud toetused automaksu üles. Eestis kus riik inimesse vähem panustab võib see viia selleni et Eesti alalisi elanikke ja maksumaksjaid ükspäev enam ei olegi kuigi kõik endiselt ringi toimetavad.
Täpselt samamoodi ähvardab Medvedjev ülepäeva tuumasõjaga.
Kui keskmine automaks oleks isegi 500 EUR aastas siis hakkab juba suur hulk kodanikke mõtlema et kas mul on ikka Eesti registris autot vaja. Võib vabalt olla Läti registris (minuteada keskmine auto on seal 100 EUR kanti) või Leedust renditud. Leedukatele on see asi juba käpas ja suur osa Ukrainast sõitis/sõidab Leedu või Poola numbritega.
Selle vastu võib Eesti valitsus muidugi tekitada sarnase seaduse nagu Soomes kus kodanik või alaline elanik ei tohi sõita välisriigis registreeritud autoga. Esiteks on Tallinn seetõttu Soome seppade Porschesid täis sest nad võivad neid omada ja sõita igal pool mujal peale Soome.
Teiseks võidakse hakata mõtlema et kas ma olen ikka Eesti alaline elanik ja miks peaks maksud sinna maksma. Soomel on riigipoolne tugi suurem ja mõnikord kaaluvad muud toetused automaksu üles. Eestis kus riik inimesse vähem panustab võib see viia selleni et Eesti alalisi elanikke ja maksumaksjaid ükspäev enam ei olegi kuigi kõik endiselt ringi toimetavad.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kliimamuutustest
Sellise plärtsatuse kohta ei oskagi muud öelda, kui seda, mida olen ka varem öelnud - Eestis peaks Riigikogu liikmete, valitsusliikmete, kõrgete ametnike ja eurotegelaste ametiaeg olema seadusega piiratud, näiteks max 10a.Tegelikult võiks autoomanike käest julgelt kasseerida tunduvalt suuremaid summasid kui praegustes automaksu kehtestamise plaanides on, näiteks 1000 eurot sõiduki kohta aastas, leiab riigikogu Reformierakonna fraktsiooni liige ja erakonna auesimees Siim Kallas Eesti Päevalehes ilmunud arvamusloos.
See tagaks selle, et ei tekiks terve plejaad tegelasi, kes ongi eluaeg istunud europarlamendis ja saanud hiiglaslikke koduigatsustasusid - taolistele tundubki, et mis minu palga kõrval see 1000 eurot automaksu aastas oleks. Ühesõnaga, seos tegeliku elu ja selle keskmist palka saava tavainimese probleemidega on sootuks kadunud - lihtsalt ei saa sellest aru ja see ongi taoliste rumalate verbaalsete ejakulatsioonide põhjuseks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kliimamuutustest
Eks neist eestlastest rotte on seal oma autodest ka ilma jäänud, kes üritavad sellest maksust kõrvale hiilida ja sõidavad Eesti numbritega, kuniks ükskord vahele jäävad. Ja auto arestitakse, kuniks ära maksad.Selle vastu võib Eesti valitsus muidugi tekitada sarnase seaduse nagu Soomes kus kodanik või alaline elanik ei tohi sõita välisriigis registreeritud autoga. Esiteks on Tallinn seetõttu Soome seppade Porschesid täis sest nad võivad neid omada ja sõita igal pool mujal peale Soome.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kliimamuutustest
Soomes on teedesse pandav raha kaugelt suurem, kui laekuv kütuseaktsiis (meil on vastupidi). Ilmselt seepärast irisetakse seal automaksu teemal ka vähem. Minumeelest on neil seal teede eelarve suurem veel kui kütuseaktsiis ja automaksud kokku.
Meil on aga lähenemine 1940. a laadne - võtame sealt, kus on ja anname sinna, kus ei ole (siis pärast pole kellelgi midagi nagu 1991 meile selgeks sai).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Kliimamuutustest
Teema juurde tagasi tulles: automaksust kui keskkonnamaksust ma saaksin aru, kui see kehtestataks viisil, mis toetaks kasvuhoonegaaside jalajälje vähendamist. St. kui soositaks tagasihoidlikku mootorivõimsust, taaskasutust ja ühistranspordi kasutamist linnades. Eelarve täitmise abinõuna oleks see olukorras, milles mootorsõiduki kütuse aktsiisiga nagunii juba eelarvet täidetakse, aga lihtsalt sigadus.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: manjabes ja 2 külalist