Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
https://www.stat.ee/et/uudised/liikluso ... a-vahemaks
https://www.stat.ee/et/uudised/taasises ... suur-levik
Aastal 1991 sai Eestis surma liikluses 491 inimest vs 60 inimest aastal 2020.
Sõiduautode arv on samas pöördvõrdeline : 261 100 vs 808 689.
Vott olid ikka kõvad mehed nende siledate rehvide ja ebaturvaliste autodega kunagi.
https://www.stat.ee/et/uudised/taasises ... suur-levik
Aastal 1991 sai Eestis surma liikluses 491 inimest vs 60 inimest aastal 2020.
Sõiduautode arv on samas pöördvõrdeline : 261 100 vs 808 689.
Vott olid ikka kõvad mehed nende siledate rehvide ja ebaturvaliste autodega kunagi.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Re: Liikluse planeerimisest
Uued suvekaid soovitavad osta sügisel: 1. võid saada hea hinna, sest hooajalõpp, 2. sügisene vihmane, jahe ja lehesodine tee on pastlale paras pähkel. Muus osas olen ühel nõul.Kapten Trumm kirjutas: ↑17 Aug, 2023 9:35Mina olen tegelikult oma talvesõite alustanud Soome prügimäelt pärit Michelini "naastrehvidega", mil oli ehk 3 mm mustrit ja mõni nael ka sees. Ehk pidamine võis olla sarnane sellele NSVL rehvidega uisutamisele.(Tegelikult on talverehvi teema äpudele, sest nooruses sai sõidetud terve talv pikki otsi venemaale sigulliga, kus ainult ühel esirattal oli mustriga (suve)rehv.)
Ei kiida sellist sõitmist ega soovi seda ka mäletada ega heroiseerida - esiteks oli liiklus aastal 1995 ikka palju hõredam ja teiseks oli neid napikaid ka küllalt. Kui siia veel lisada nõuka auto võimendita rooli lappamise ülim aeglus, siis tänan õnne, et mul õnnestus see paar aastat ilma paukudeta ära sõita ja suvel teenitud raha eest said tuliuued Fulda talverehvid soetatud. Kõik õiendasid, et mis sa rahast raiskad mosse peale - aga sõitmine pärast oli ikka teine maailm, auto peatus ikka ettearvatavas kohas ja napikaid enam ei olnud. Peale seda valgustavat kogemust pole ma enam talverehvidega nalja teinud. Kui suverehviga võib veel mingite pasteldega sügiseni venitada, siis talverehviga mitte, olgu kasvõi proti rehvid, aga muster ja naelad olgu korralikud.
Re: Liikluse planeerimisest
Keegi ei hakka tavaliselt sügisel vastu talvehooaega pastelde asemel uusi suvekaid alla panema et need kuu-pooleteise pärast talvekate vastu vahetada. Kõhistatakse nende pasteldega kuni talvekate vahetus käes. Hea hinnaga suvekaid võib ka kevadel saada kui turule tulevad uued mustrid ja eelmise hooaja müümata jäägid veel laos.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autotehnikateema
Meenutaks 90'ndate alguse liikluse olukorda, neile kellel polnud võimalik seda aega ise mäletada.Smith kirjutas: ↑17 Aug, 2023 10:07 https://www.stat.ee/et/uudised/liikluso ... a-vahemaks
https://www.stat.ee/et/uudised/taasises ... suur-levik
Aastal 1991 sai Eestis surma liikluses 491 inimest vs 60 inimest aastal 2020.
Sõiduautode arv on samas pöördvõrdeline : 261 100 vs 808 689.
Vott olid ikka kõvad mehed nende siledate rehvide ja ebaturvaliste autodega kunagi.
Valdavalt sõideti prügimäelt toodud, taaskasutatud suvaliste rehvidega.
Korra "jälgijatel" ei olnud bensiini autodele, polnud kiireid autosid ega tehnilisi töövahendeid.
Kuni 60km/h liikuva UAZiga ei olnud mõtet isegi Datsunit taga ajada ja heal juhul sõideti jälgi mööda järgi vaatamaks, et kas kihutaja pole kuskil "kasti sõitnud".
"Korralik" Saksa auto, millel polnud mingeid juhiabisid, suutis vabalt üle 200km/h liikuda ja sellisele mürsule ei olnud mõtet isegi peatumise märguannet anda, sest tema peatamise võimalust ei olnud.
Kõvemad juhid läbisid Tallinn-Tartu trassi 1.20 ajaga ja linnavahel sai ka üle 140km/h sõita.
Kuna autosid oli vähe, siis pakiti kuni 10 inimest sõiduautosse ja kuna ka turvavöid ei kasutatud, siis teelt väljasõit andis tavaliselt lähedastele põhjuse järgmise suurema Royali (viinajoomise) korraldamiseks.
Kuna igas külas oli kõrts või mitu, siis nädalavahetuste öösetel kulgesid autodel erinevate joomaaukude vahelistel teedel "ägedama peo otsingul" vindised seltskonnad, kus ka vaevalt et juht oli kaine.
Autode kohustuslikku tehnilist ülevaatust tänapäevases mõistes ei toiminud, sest odavam oli maksta trahvi või vahetada auto, kui et korralikult remontida oma autot.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Viljandi-Tallinn (162 km) mitteametlik rekord on minu teada 55 minutit. Sõideti kobedama Audi sajajalgsega.
Re: Autotehnikateema
Kui läks juba kiitlemiseks siis Otepää-Tallinn (Ülemiste) 1:45. Autoks Audi 90 20V Quattro.
Aga pean tunnistama, et kui hetkel selle noorema mina kätte saaks, annaks korralikult vitsu.
Aga pean tunnistama, et kui hetkel selle noorema mina kätte saaks, annaks korralikult vitsu.
Re: Autotehnikateema
Siledate kummide ja olematu turvavarustusega autodega ongi surmasaamise oht palju suurem. Üks tuttav eestlane sõitis oma "kopikaga" puusse 90ndatel, käigukast salongis ja roolivarras rindu, väga vedas et terveks jäi. Tuttavad politseinikud ja kiirabi inimesed teadsid, et juhile sai tihti saatuslikuks rooli löök rindu või pähe või peaga esiklaasi. Tänapäeva autoga väiksema kiirusega puusse sõites oleks turvapadi näos ja turvavöö sinikas üle rindkere, kuid mootor ega ka käigukast surutakse pigem auto alla ja inimene tuleb autost suht tervelt välja, kaela pärast peab põhiliselt muretsema. Soome liikluspolitsei vihkab igasugu vennasriikide kotkaid, järgi sõidetakse ainult kui väga vaja, piisab sellest kui number ja nägu kaamerasse jääb. Sealt edasi peedistatakse piiri peal ära või saadetakse kodumaale virka-apupyyntö. Sama teema soomlastega, kes kusagil vennasriigis rikuvad, karistada saavad kõik.
Re: Autotehnikateema
Ära nüüd enda isiklikke seiklusi kogu Eesti peale ka üldista.. See et mingi kontingent käitus ja kõik üle lasi oli nende probleem. Täiesti toimivad TÜV punktid olid võrreldes aegadega kui seda tehti õues jooksvas järjekorras, heitgaase hinnati/kruviti paika silma järgi ning pidurite kontroll käis mustade juttide takseerimise põhjal.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autotehnikateema
Hmm - just tellisin oma igapäevaautole ühe paari korralikke suvekaid. Lähevad kohe alla. Teine paar läheb kevadel. Ja rehve valin mina märjal teel sõitmise omaduste järgi - kuival teel peab igapäevaelus kõik piisavalt. Ringrada on teine keskkond ja seal on teised reeglid.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Selline kriteerium välistab kõik, mis jääb tuntud firmade Ida-Euroopa odavbrändidest (Barum, Sava jne) allapoole (ehk Taiwani ja Hiina rehvid). Tegelikult ka second handi sõltumata tootjast, kui see on kuskil platsil paar aastat päikese käes plastmassifitseerunud. Nendele on just iseloomulik märgades oludes üllatuslikult käituda. Et lähed kurvi ja kõik tundub väga okidoki, kuid ühel ja täiesti ootamatul hetkel läheb asi külglibisemisse.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Teen just sama, panen varsti uued suverehvid alla, ei riski perega maanteel vesiliugu sattuda. Kui kulgeks linnas, siis jah venitaks talveni välja.Marvin kirjutas: ↑17 Aug, 2023 16:18Hmm - just tellisin oma igapäevaautole ühe paari korralikke suvekaid. Lähevad kohe alla. Teine paar läheb kevadel. Ja rehve valin mina märjal teel sõitmise omaduste järgi - kuival teel peab igapäevaelus kõik piisavalt. Ringrada on teine keskkond ja seal on teised reeglid.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Rõõmustan teid sellega, et Bolt Drive rendiautodel on ka all aasta ringi lamellid. Nagu ma ühte isendit uurima sattudes tuvastasin, mitte just esimeses nooruses olevad. Sellised juustud kombineerituna puuduva juhtimispraktikaga - aimdus, et neist autodest tasub liikluses eemale hoida, kuna on suur käpardi oht - oli alusega. 

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Käisin eile naise pisiautoga ülevaatusel ja selleks said alla pandud "kolmandad" rattad ehk siis originaalsed kitsekeele laadsed.
165/60 R14 rehvidega. Sõitsin vähe linnavahel ja täitsa kuritegelik ökonoomsuse parandamise viis ohutuse arvelt. Nagu jala pidurile tõstad, kostab juba väljast kerge kummivile - loe pidurite pidurdusjõud ületab rehvide haardejõudu isegi kuival asfaldil oluliselt. Kui mersul või bemmil annab ikka pedaali vajutada, enne kui kuival asfaldil ABS tööle läheks, siis selliste kitsekeeltega piisab juba pedaali minimaalsest vajutamisest, kui pedaalist on tunda ABS krobinat.
Ehk siis - ökonoomsusele suunitletud autol toimub ka ökonoomsuse parandamine sõiduohutuse arvelt.
Korraldasin sellele autole peale ostmist natuke "upgradetud" rattad, 7x15 valuvelgede ja 195/50 R15 rehvidega. Nende pidamine kuival asfaldil on selline, et ABS tööle saada eriti ei õnnestugi. Ainuke asi juhtus, et pole TÜV legaalne, rattad ulatuvad poritiiva servadest umbes 1 cm väljapoole. Koopas seespool ruumi ka pole. Kurvisõidus umbes analoogsed tunded, kummide kiunumist või auto tuigerdamist rehvi külgsuunalise pehmuse arvelt lihtsalt pole.
165/60 R14 rehvidega. Sõitsin vähe linnavahel ja täitsa kuritegelik ökonoomsuse parandamise viis ohutuse arvelt. Nagu jala pidurile tõstad, kostab juba väljast kerge kummivile - loe pidurite pidurdusjõud ületab rehvide haardejõudu isegi kuival asfaldil oluliselt. Kui mersul või bemmil annab ikka pedaali vajutada, enne kui kuival asfaldil ABS tööle läheks, siis selliste kitsekeeltega piisab juba pedaali minimaalsest vajutamisest, kui pedaalist on tunda ABS krobinat.
Ehk siis - ökonoomsusele suunitletud autol toimub ka ökonoomsuse parandamine sõiduohutuse arvelt.
Korraldasin sellele autole peale ostmist natuke "upgradetud" rattad, 7x15 valuvelgede ja 195/50 R15 rehvidega. Nende pidamine kuival asfaldil on selline, et ABS tööle saada eriti ei õnnestugi. Ainuke asi juhtus, et pole TÜV legaalne, rattad ulatuvad poritiiva servadest umbes 1 cm väljapoole. Koopas seespool ruumi ka pole. Kurvisõidus umbes analoogsed tunded, kummide kiunumist või auto tuigerdamist rehvi külgsuunalise pehmuse arvelt lihtsalt pole.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Mis juustul need standardis 14" rattad all on? See peab ju mingi uunikum olema?Kapten Trumm kirjutas: ↑24 Aug, 2023 12:12 Käisin eile naise pisiautoga ülevaatusel ja selleks said alla pandud "kolmandad" rattad ehk siis originaalsed kitsekeele laadsed.
165/60 R14 rehvidega. Sõitsin vähe linnavahel ja täitsa kuritegelik ökonoomsuse parandamise viis ohutuse arvelt. Nagu jala pidurile tõstad, kostab juba väljast kerge kummivile - loe pidurite pidurdusjõud ületab rehvide haardejõudu isegi kuival asfaldil oluliselt. Kui mersul või bemmil annab ikka pedaali vajutada, enne kui kuival asfaldil ABS tööle läheks, siis selliste kitsekeeltega piisab juba pedaali minimaalsest vajutamisest, kui pedaalist on tunda ABS krobinat.
Ehk siis - ökonoomsusele suunitletud autol toimub ka ökonoomsuse parandamine sõiduohutuse arvelt.
Korraldasin sellele autole peale ostmist natuke "upgradetud" rattad, 7x15 valuvelgede ja 195/50 R15 rehvidega. Nende pidamine kuival asfaldil on selline, et ABS tööle saada eriti ei õnnestugi. Ainuke asi juhtus, et pole TÜV legaalne, rattad ulatuvad poritiiva servadest umbes 1 cm väljapoole. Koopas seespool ruumi ka pole. Kurvisõidus umbes analoogsed tunded, kummide kiunumist või auto tuigerdamist rehvi külgsuunalise pehmuse arvelt lihtsalt pole.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Antud juustul on põhivarustuses veel 13-tollised plekkveljed 155 laiade rehvidega, 14-tollised valud 165ga on lisavarustus. Praegu võib sama autot osta tõepoolest 15-tollistega, kuid 175 laiade rehvidega. Konkreetne sõiduk on aastast 2013.
Mulle tuli nende 165-stega kangesti mosse ajad meelde.
Mulle tuli nende 165-stega kangesti mosse ajad meelde.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist