Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Lamellid ongi ilmselt EUs linnas ja lumisel teel talvekummi tulevik, isegi sõidan talvel lamellidega ja parklates on neid palju. Helsingis juba kesklinnas naelkummid keelatud ja selliseid kohti tuleb järjest juurde, kindlasti ka Eestisse. Kui normaalselt sõita, siis on talvel ainukesed libedad kohad ristmikud, sest pidev pidurdamine ja kiirendamine pressib lume jääks ning teehooldus ei jaksa sinna iga päev graniidikruusa peale raputad. Suurematel tõusudel on tavaliselt konteinerid kruusa ja kühvliga, kus saab häda korral ise kruusa visata, kui sõitmine ikka väga uisutamiseks läheb.
Kuna mõlemal autol on ülemise riiuli suured ja laiad rehvid, siis kitsekeelte peal sõitmise kogemus puudub. Kummipood ütleb, et isegi kui mustrit on veel järgi, siis max 5 aasta tagant tuleb ära vahetada, sest kumm läheb kõvaks ja hapraks. Siis nutad ja köhid pappi aga kui see mitme aasta peale laiali jagada, ei ole hullu. Vahel näeb inimestel, kellel mõistuse ja rahaga suuri probleeme, igasugu kummilaadseid tooteid autode all, vahel ka suhteliselt siledaid.
Kuna mõlemal autol on ülemise riiuli suured ja laiad rehvid, siis kitsekeelte peal sõitmise kogemus puudub. Kummipood ütleb, et isegi kui mustrit on veel järgi, siis max 5 aasta tagant tuleb ära vahetada, sest kumm läheb kõvaks ja hapraks. Siis nutad ja köhid pappi aga kui see mitme aasta peale laiali jagada, ei ole hullu. Vahel näeb inimestel, kellel mõistuse ja rahaga suuri probleeme, igasugu kummilaadseid tooteid autode all, vahel ka suhteliselt siledaid.
Re: Autotehnikateema
Kui rattad poritiiva servast v'äljaspoole ulatuvad pole endal ka huvitav sõita. Vihmase ilmaga oleks nagu segumasinas.Kapten Trumm kirjutas: ↑24 Aug, 2023 12:12 Ainuke asi juhtus, et pole TÜV legaalne, rattad ulatuvad poritiiva servadest umbes 1 cm väljapoole. Koopas seespool ruumi ka pole.
Aga lööge poritiibadele plastikust koopalaiendid peale nagu kooperatiivimehed vanasti Lada07-tega tegid ja selle raha eest saab juba liigagi hea.
Ülevaatusel öelge et JUBA OLI niimoodi.
Re: Autotehnikateema
Maasturiinimestel läbikäidud ja siiamaani käidav etapp. Variandid on alates ehituspoe olematu hinnaga vahtplastist kuni margipõhiste mitmesajaeuriste koopalaienditeni. Aga kui ülevaatajal tõeliselt halb päev on, siis ta ütleb et auto mõõtmed on muutunud ja saadab maanteeametisse muutust kooskõlastama...vanahalb kirjutas: ↑24 Aug, 2023 22:14Kui rattad poritiiva servast v'äljaspoole ulatuvad pole endal ka huvitav sõita. Vihmase ilmaga oleks nagu segumasinas.Kapten Trumm kirjutas: ↑24 Aug, 2023 12:12 Ainuke asi juhtus, et pole TÜV legaalne, rattad ulatuvad poritiiva servadest umbes 1 cm väljapoole. Koopas seespool ruumi ka pole.
Aga lööge poritiibadele plastikust koopalaiendid peale nagu kooperatiivimehed vanasti Lada07-tega tegid ja selle raha eest saab juba liigagi hea.
Ülevaatusel öelge et JUBA OLI niimoodi.

Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Autotehnikateema
Ma riigiametnikuna klõbistasin naeltega ringi. Ise olen küll ainult lamelle hindand. Viimasel ajal suisa nii, et aasta ringi ja nagu Vanake Hottabõtsi juttudes - kolmandal aastal ei tarvitse olla autot, rehve või mind.
(Seal oli jutt eeslile Koraani õpetamisest)
(Seal oli jutt eeslile Koraani õpetamisest)
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kui 1-2 cm ulatuvad nagu mul, ei toimu praktilises sõidus midagi. Mustriosa, mis vett loobib, koopast välja ei ulatu, küll aga see punnis külgsein.vanahalb kirjutas: ↑24 Aug, 2023 22:14Kui rattad poritiiva servast v'äljaspoole ulatuvad pole endal ka huvitav sõita. Vihmase ilmaga oleks nagu segumasinas.Kapten Trumm kirjutas: ↑24 Aug, 2023 12:12 Ainuke asi juhtus, et pole TÜV legaalne, rattad ulatuvad poritiiva servadest umbes 1 cm väljapoole. Koopas seespool ruumi ka pole.
Aga lööge poritiibadele plastikust koopalaiendid peale nagu kooperatiivimehed vanasti Lada07-tega tegid ja selle raha eest saab juba liigagi hea.
Ülevaatusel öelge et JUBA OLI niimoodi.
Need väljaulatuvad rattad saab Transpordiameti tehnoosakonnas probleemita legaliseerida, kui kasutada koopalaiendeid. Lihtsalt auto passi läheb kirja uus (suurem) laius ja märkuste lahtrisse viide sellele dokumendile. Kogu probleemi legaliseerimine ilmselt maksab tunduvalt rohkem raha kui ma selle nelja kasutatud mazda velje, värvi ja nelja uue rehvi eest maksin (kokku mingi 250 eurot läks).
Aga 1-2 cm ei tee mingit imeasja vihmaga, lihtsalt poritiival võib olla poripritsmeid natuke rohkem kui tahaks.
Sellist lahendust on kasutanud isegi tootjad, näiteks E28 seeria BMW M535i, millel kasutatakse tavapärase 7-tollise asemel 9-tolliseid velgi, mis jäävad koopast natuke välja, tuleb koos originaal koopalaienditega juba tehasest, sõltumata mis velgedega sa selle tellid. Üks veljekomplekt on isegi esimesed 8 ja tagumised 10 tolli.

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Mis veljed need on nii laiad mis e28 bemmile alla pandi?
Re: Autotehnikateema
Sellel bemaril on need minumeelest ühes tükis poritiiva osa mitte eraldi kinnitatav koopalaiend. Mul oli ka kunagi taoline, mitte küll kuskilt otsast M vaid tavaline 520.
Ajastule iseloomulik disain mida kasutas teiste seas ka nii ebaseksikas tootja nagu Talbot
https://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_Horizon
Sama disain on ka iidsetel VW Golfidel jne.
Ma mõtlesin selliseid julkareid mis olid näiteks Peugeot 205 kurjemate , 1.6 ja 1.9 mootoriga mudelitel. . Tavalised noore pere autod oli kitsamate rehvidega.
Siin üks müügirida. https://www.nettiauto.com/peugeot/205
Ajastule iseloomulik disain mida kasutas teiste seas ka nii ebaseksikas tootja nagu Talbot

https://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_Horizon
Sama disain on ka iidsetel VW Golfidel jne.
Ma mõtlesin selliseid julkareid mis olid näiteks Peugeot 205 kurjemate , 1.6 ja 1.9 mootoriga mudelitel. . Tavalised noore pere autod oli kitsamate rehvidega.
Siin üks müügirida. https://www.nettiauto.com/peugeot/205
Re: Autotehnikateema
Kuna siin tuli Talbot sõna kasutusse, siis meenus et Soomes toodeti energiakriisi ajal, muuhulgas kahekütuseliseid Talboteid. Osa nendest sattus ka Eestisse ja olen ka ise sellise autoga kokkupuutunud.
Aastatel 1980–1984 valmistati 3756 Saab 99 Petro ja 2385 Talbot Horizonit. https://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_ ... turpentine.
Mootor käivitati ja soojendati bensiinil ja siis lülitati ringi tärpentiinile või petroolile.
Tärpentin peaks tänapäeva mõistes igati roheline ja taastuvenergia kütus olema.
(Meie 80'date bensiinikriisis sai ka "kopikale" õpetatud tärpentiniga töötamist.)
https://en.wikipedia.org/wiki/Kerosene# ... soline.%5B
Juba sajand tagasi leiutati Fischer -Tropschi protsess, mis on keemiliste reaktsioonide kogum , mis muudab süsinikmonooksiidi ja vesiniku segu vedelateks süsivesinikeks (kütusteks).
Ülevaade protsessist ja tänapäev:
https://en.wikipedia.org/wiki/Fischer%E ... ch_process
Katsetehas päikseenergiast otse vedelkütuse tootmiseks:
https://www.greencarcongress.com/2022/0 ... oller.html
Aastatel 1980–1984 valmistati 3756 Saab 99 Petro ja 2385 Talbot Horizonit. https://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_ ... turpentine.
Alates 1979. aastast ka Soomes Saab - Valmet . Soomes toodetud Talbot Horizons integreeris palju Saabekomponente, eriti sise- ja elektrisüsteemis. Saab-Valmeti tehas valmistas ka 2385 autost koosneva seeria, mis töötasid petrooleumi või tärpentiniga .
Mootor käivitati ja soojendati bensiinil ja siis lülitati ringi tärpentiinile või petroolile.
Tärpentin peaks tänapäeva mõistes igati roheline ja taastuvenergia kütus olema.
(Meie 80'date bensiinikriisis sai ka "kopikale" õpetatud tärpentiniga töötamist.)
https://en.wikipedia.org/wiki/Kerosene# ... soline.%5B
1970. aastate kütusekriisi ajal töötas Saab-Valmet välja ja tootis seeriaviisiliselt Saab 99 Petro, mis töötas petrooleumi, tärpentini või bensiiniga. Projekti koodnimega "Project Lapponia" juhtis Simo Vuorio ning 1970. aastate lõpupoole toodeti Saab 99 GL baasil töötav prototüüp. Auto oli mõeldud töötama kahe kütusega. Bensiini kasutati külmkäivitamiseks ja lisavõimsuse vajaduse korral, kuid tavaliselt töötas see petrooleumi või tärpentiniga. Idee seisnes selles, et bensiini saaks Fischer-Tropschi protsessi abil turbast valmistada . Aastatel 1980–1984 3756 Saab 99 Petrot ja 2385 Talbot Horizonti(Chrysler Horizoni versioon, mis integreeris palju Saabi komponente). Üks põhjus petrooleumil töötavate autode tootmiseks oli see, et Soomes oli petrooleum vähem maksustatud kui bensiin.
Juba sajand tagasi leiutati Fischer -Tropschi protsess, mis on keemiliste reaktsioonide kogum , mis muudab süsinikmonooksiidi ja vesiniku segu vedelateks süsivesinikeks (kütusteks).
Ülevaade protsessist ja tänapäev:
https://en.wikipedia.org/wiki/Fischer%E ... ch_process
Katsetehas päikseenergiast otse vedelkütuse tootmiseks:
https://www.greencarcongress.com/2022/0 ... oller.html
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Antud BMW laiend on plastmassist ja kinnitub poritiiva plekist koopakaare peale tüüblite abil.vanahalb kirjutas: ↑28 Aug, 2023 21:59 Sellel bemaril on need minumeelest ühes tükis poritiiva osa mitte eraldi kinnitatav koopalaiend. Mul oli ka kunagi taoline, mitte küll kuskilt otsast M vaid tavaline 520.
Ajastule iseloomulik disain mida kasutas teiste seas ka nii ebaseksikas tootja nagu Talbot![]()
https://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_Horizon
Sama disain on ka iidsetel VW Golfidel jne.
Ma mõtlesin selliseid julkareid mis olid näiteks Peugeot 205 kurjemate , 1.6 ja 1.9 mootoriga mudelitel. . Tavalised noore pere autod oli kitsamate rehvidega.
Siin üks müügirida. https://www.nettiauto.com/peugeot/205
Mul on kogemata taoline aparaat kodus garaazis ja olen selle ehitusega ikka enamvähem kursis.
Kuulub see M-tech aerodünaamikuapaketi juurde (koos karbikatete, esimese ja tagumise tuuletammi ja pagasiluugi spoileriga.
Ametlikel andmetel vähendab antud, nurgelisena tunduv komplekt aerodünaamilist takistust sedavõrd, et maksimaalkiirus kasvab 8 kmh - ilma selleta on 160 kW mootoriga 535 maksimaalkiirus 222 kmh, selle komplektiga 230 kmh.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Seal oli minuteada mitu erinevat võimalust. Pildil oleval autol paistavad all üsna tavalised, silma järgi 7x15 tollised. Mul on näiteks olemas üks rattakomplekt, kus esimesed on 8 tolli ja tagumised 10 tolli laiad, BBS toodang ja M-tech sildid peal ja puha. Lisaks oli veel mingi valik millimeetermõõdus velgesid, 390 ja 415 mm.
Rattakoopad ise mahutavad ka suuremaid rattaid, probleem tekib tagumiste ratastega siis, kui kasutada ka originaalist (-15 mm) madalamaid madaldusvedrusid (nt laialt saadaolevaid 40/45 mm). Siis kipub rehviserv koopa serva puutuma ja tuleb koopaserva seestpoolt tiba valtsida. Minul näiteks on tehtud, 40/45 mm madaldusvedrud ja 9x16 BBS-id ees ja taga, 225/50 rehviga läheb veel ilusti, aga 245ga läheb jälle vist vastu koopaserva.
Samas antud plastist koopalaiendid muudavad need rattad igati ülevaatuskõlblikuks, kuna see muudab poritiiva umbes 2 cm laiemaks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Kuidas "kopikas" tärpentiiniga töötamisele reageeris? Kunagi väiksena proovisime võrrides igasuguseid põlevaineid sest bensiiniga oli kitsas. Bensiini ja diisli segu, nitrolahusti, lihtsalt lahusti, tärpentiin jms mida poeriiulis oli.
Mu mäletamist mööda oli tärpentiinis nii palju vaiku et kolvirõngad jäid kinni ja üldse tekkis kolvi peale plastmassi sarnane kiht mida tuli pärast tükk aega puhtaks kraapida.
Petroolimootoreid on tänapäeval paatidel ja ühel tuttaval on samuti paar Yamaha Kerosene mootorit kuuri all. Põhimõtteliselt on see Yamaha 1970-1980 ndate 2-taktiline bensiinimootor millel on teistsugune silindripea ja karburaator. Nendega saab vist puhta bensiiniga ka sõita aga bensiinimootorist petroolile või vastupidi ehitamiseks on tehase valmiskomplekt saadaval.
Mingeid häid sõnu pole talt küll kuulnud selle kohta - võimsust on vähem jne . Vanasti kui petrool oli veel mereveega enam-vähem samas hinnas aga bensiin hakkas 1970 - ndatel hinda üles kerima olevat asjal küll mõtet olnud.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
See tärpentiiniga töötamise jutt on BS.
Äärmisel juhul töötab karburaatormootor etanooliga (või seguga, kus on kolmveerand etanooli), lühiajaliselt (pikem töötamine kahjustab).
Äärmisel juhul töötab karburaatormootor etanooliga (või seguga, kus on kolmveerand etanooli), lühiajaliselt (pikem töötamine kahjustab).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
akf Olavil oli konkreetne link, kõikide-teaduste-Kaptenil ainult isiklik kinnitus "BS" - kumba uskuda?Kapten Trumm kirjutas: ↑29 Aug, 2023 11:53 See tärpentiiniga töötamise jutt on BS.
Äärmisel juhul töötab karburaatormootor etanooliga (või seguga, kus on kolmveerand etanooli), lühiajaliselt (pikem töötamine kahjustab).

Kui ta vaid teaks, et esimesed peale-sõja Honda mootorrattad sõitsid ka bensiini-tärpentiini seguga...

Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Re: Autotehnikateema
Soliidsem auto oleks ka argument 

Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist